3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

سرگرم کردن بچه ها

با تمام شدن دوره‌ی تحصیلی و شروع تعطیلات تابستانی، والدین باید به فکر راه‌هایی برای سرگرمی و تحریک خلاقیت در فرزندان خود باشند. اگر برنامه‌ریزی صحیح برای فعالیت‌های فوق برنامه نداشته باشند و بزرگ‌تری هم در خانه نباشد، بچه‌ها تمام تابستان را تلویزیون تماشا می‌کنند، سرگرم بازی رایانه‌ای و ویدئویی می‌شوند، غذاهای بی‌کیفیت می‌خورند، بدون هدف با بچه‌های دیگر رفت و آمد می‌کنند و این‌گونه تعطیلات را به پایان می‌برند. خوشبختانه تفریحات هیجان‌انگیز و جالبی برای کودکان در تابستان وجود دارد که می‌تواند برای آن‌ها هم سرگرم کننده و هم آموزنده باشد. برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از:


1-او را در کلاس‌های فوق برنامه ثبت نام کنید:

برای پر کردن اوقات فراغت کودک و تنها نماندن او در خانه، کلاس‌های فوق برنامه‌ای وجود دارند که می‌توانید با مشورت با کودک و در نظر گرفتن علاقه و استعداد او، کودک را در آن‌ها ثبت نام کنید. معمولا بچه‌ها دوست دارند در کلاس‌هایی که دوستانشان در آن ثبت نام کرده‌اند شرکت کنند و همان کاری را انجام دهند که همسالان آن‌ها انجام می‌دهند. کلاس‌های مختلفی برای تعطیلات تابستان بچه‌ها در نظر گرفته می‌شود و مراکز و موسساتی هستند که این کلاس‌ها را به طور تخصصی و حرفه‌ای برگزار می‌کنند. کلاس‌هایی مانند آموزش شنا، فوتبال، خطاطی و نقاشی و موسیقی و… معمولا مورد علاقه‌ی کودکان است. در بعضی مدارس نیز کلاس‌های ورزشی-هنری برگزار می‌شود و اکثر این کلاس‌ها سرویس رفت و برگشت دارند و خیال والدین از این بابت راحت است. تابستان همین‌طور وقت مناسبی برای جبران ضعف‌های درسی یا جبران عقب ماندگی آموزشی است. فرزندتان را تشویق کنید تا هر روز کتاب مطالعه کند، قصه بنویسد یا نقاشی بکشد. اگر با آرامی با او برخورد کنید و اگر خودتان هم بعضی از این فعالیت‌ها را انجام دهید، فرزندتان یاد می‌گیرد که آموختن یک فعالیت جدید حتی به تنهایی می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و رضایت‌بخش باشد. در نهایت برای این‌که تابستان به او خوش بگذرد با او همراهی کنید و برایش وقت صرف کنید.

سرگرم کردن بچه ها


2-با یکدیگر آشپزی کنید

آشپزخانه مکانی فوق‌العاده برای تحریک خلاقیت و تشویق عادات سالم در فرزندان شما است. وقتی با بچه‌های خود آشپزی می‌کنید، می‌توانید گفتگوهایی در مورد تغذیه و مزایای خوردن غذاهای مفید داشته باشید. سعی کنید غذاهای سالم و مورد علاقه بچه‌ها، مانند ناگت مرغ پخته، پیتزاهای سبوس‌دار و اسموتی‌های میوه‌ای میل کنید و با یکدیگر کیک و انواع کوکی‌ها را بپزید.


3-گشت و گذار کنید

با گشت و گذار در دنیای طبیعی از روزهای طولانی آفتابی استفاده کنید (فقط ضد آفتاب را فراموش نکنید). پیاده‌روی به کودکان فرصتی برای ورزش، تنفس هوای تازه و کشف دنیای طبیعی اطراف را می‌دهد. راز یک پیاده‌روی موفق در ترکیب آموختن با سرگرمی است.

  • به باغ پرندگان و باغ وحش بروید و کودکان را از نزدیک با حیوانات و پرندگان آشنا کنید.
  • به دنبال اشکال در ابرها باشید. زیرانداز خود را روی چمن پهن کنید و به آسمان خیره شوید. به نوبت در مورد آن‌چه در ابرها می‌بینید صحبت کنید و قوه‌ی تخیل کودک خود را پرورش دهید.
  • بازارهای رنگارنگ، شلوغ و مملو از فروشندگان محلی و بازارهای تره‌بار برای کودکان بسیار سرگرم کننده هستند؛ رفتن به این بازارها هم‌چنین فرصتی برای آموزش و یادگیری در اختیارتان قرار می‌دهد. در بازار تره‌بار می‌توانید کودکان خود را با انواع مختلف سبزیجات و میوه‌ها آشنا کرده و آن‌ها را به تغذیه سالم تشویق کنید. از طریق ملاقات با فروشندگان محلی، کودکان شما می‌توانند در مورد تمام کارهایی که در زمینه رشد و برداشت غذا انجام می‌شود، بیاموزند.


سرگرمی کودکانایده‌های دکوراسیون تابستانی اتاق کودک و نوجوان

‌‌

‌4-کار دستی درست کنید

  • وسایل کاردستی که ذخیره کرده‌اید بیرون بیاورید و یک کار دستی جذاب به همراه کودک درست کنید.
  • سنگ‌ها را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. آن‌ها را به شکل حیوان خانگی، زیورآلات باغ یا هدیه برای اعضای خانواده تبدیل کنید.
  • تابلوی دیواری تابستانی بسازید. یک تخته روی دیوار نصب کنید و تابلوی تعطیلات تابستانی ایجاد کنید. تصاویری از فعالیت‌های تابستانی خود را که که عکس گرفته‌اید مثل گشت و گذار در طبیعت، عکس‌های سفر و یا تصاویری که از پرندگان و حیوانات را در طول تعطیلات انداخته‌اید، روی آن بچسبانید.
  • خمیر بازی برای کودکان بسیار جذاب است. اجازه دهید که کودک اشکال خود را خلاقانه بسازد.
  • گیاهان تازه را با کودکان در ظروف پرورش دهید. از قوطی‌های قدیمی قهوه، قوطی‌های شیر، کوزه‌های سفالی، لیوان‌های پلاستیکی یا هر چیز دیگری که در خانه دارید استفاده کنید. باغ گیاهان خود را در حیاط یا تراس نگه دارید.

5- بعدازظهر فیلم ترتیب دهید

مهم نیست کجا زندگی می‌کنید، احتمالاً بعضی از روزهای داغ یا بارانی تابستانی وجود دارد که بسیاری از فعالیت‌های سرگرم کننده تابستانی که دوست دارید با بچه‌ها و دوستانشان در فضای باز انجام دهید، امکان پذیر نیست. برای آن روزها برنامه‌ی تماشای فیلم یا انیمیشن ترتیب دهید. می‌توانید لیستی از فیلم‌های کودکانه و کارتون‌های جذاب را تهیه کنید و به ترتیب آن‌ها را همراه با کودک ببینید.

5 پیشنهادجذاب برای کودکان

‌کلام آخر: به یاد داشته باشید که کودک نیازمند توجه شماست و دوست دارد که بیشتر وقت خود را با شما بگذراند. اما به هرحال هرچه که او بزرگ‌تر می‌شود، وقت کم‌تری را در کنار خانواده سپری خواهد کرد. پس سعی کنید اکنون که او نیاز دارد در کنارش باشید و از با هم بودن لذت ببرید. مخصوصا در ایام تابستان که برنامه‌های کاری کم‌تر است و شما و فرزندتان آرامش بیشتری دارید. حتی اگر شاغل هستید، وقت کافی ندارید و ممکن است تمام روز مشغول به کار باشید، می‌توانید پایان هفته یا بعد از ظهرها و ایامی که در مرخصی هستید با او برنامه‌ی دوچرخه سواری، رفتن به استخر، موزه، مسابقه ی فوتبال، تئاتر، سینما، کتابخانه یا پارک بچینید. می‌توانید از آثار تاریخی بازدید کنید، با هم بستنی بخورید یا به پیک نیک بروید و آن‌جا چادر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟