3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اتاق خواب

با توجه به این‌که بسیاری از کودکان از آلرژی رنج می‌برند، ایجاد فضایی که قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها را به حداقل می‌رساند ضروری است. از آنجایی کودکان یک سوم شبانه روز را در خواب می‌گذراند، کنترل مواد حساسیت‌زا در فضای اتاق خواب بسیار مهم است. وقتی صحبت از سلامت روحی و جسمی به میان می‌آید، یک استراحت خوب شبانه حیاتی است. کودکانی که کمتر از هشت ساعت در شب می‌خوابند، اغلب در حفظ اطلاعات جدید، مشکلات متابولیسم و وزن، نوسانات خلقی، خستگی و همچنین بیماری‌های مرتبط با نقص ایمنی دچار مشکل می‌شوند. کودکان مبتلا به آلرژی ممکن است در طول شب به راحتی نفس نکشند، در نتیجه در طول روز احساس خستگی  می‌کنند و بدخلق می‌شوند. به عنوان والدین، می‌توانید با اطمینان از این‌که اتاق خواب او تا حد امکان عاری از گرد و غبار است، به کودک خود کمک کنید تا راحت بخوابد. در اینجا چند ایده در مورد چگونگی بهبود کیفیت خواب فرزندتان و به حداقل رساندن آلرژن‌ها در اتاق خواب فرزندتان را بخوانید.

تشک ضد حساسیت

بسیاری از کودکانی که از آلرژی رنج می‌برند، می‌توانند با خوابیدن روی تشک غیر استاندارد و کهنه آن را تشدید کنند. اغلب تشک‌ها می‌توانند به خانه مایت‌های گرد و غبار تبدیل شوند، پوست را تحریک کنند و باعث ناراحتی شدید و مشکلات تنفسی شوند. با تشک‌های ضد حساسیت، علل اولیه این واکنش‌ها از بین می‌رود. تشک‌های بدون مواد شیمیایی و ضد گرد و غبار به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای این کودکان و مقابله با آلرژی آن‌ها با حذف ماده حساسیت‌زا ساخته شده‌اند.

بالش ضد حساسیت

بالش کودکتان را با یک بالش ضد حساسیت نیز جایگزین کنید و اگر فوم مموری را راحت دید، می‌توانید به او یک بالش مموری فوم بدهید. شستن و تعویض مداوم ملافه کودک نیز می‌تواند کمک کند، زیرا از تجمع گرد و غبار در الیاف رختخواب جلوگیری می‌کند. تعویض ست‌های مختلف رختخواب نیز می‌تواند به احیای ظاهر اتاق نیز کمک کند، بنابراین با خرید روتختی کودک و چند ست ملافه همیشه موارد تمیز برای جایگزین کردن داشته باشید.

 اتاق خواب

‌به کفپوش لمینت فکر کنید

هر چقدر هم که فرش را جاروبرقی بکشید، باز هم گرد و غبار و کنه‌ها را جذب می‌کند. با این حال، کفپوش لمینت (و سایر پوشش‌های کف سطوح سخت مانند چوب یا سرامیک)، تمیز نگه‌داشتن هر روز بسیار آسان است و به اندازه یک فرش، کنه‌های گرد و غبار را جذب نمی‌کند. اگر نگران این هستید که کفپوش برای کودک شما خیلی سفت و سرد باشد یا برای اتاق یک نوجوان ظاهری “بزرگسال” داشته باشد، همیشه می‌توانید یک فرش کودکانه قابل شستشو با ماشین لباسشویی با طرحی پررنگ و رنگارنگ اضافه کنید تا کفپوش را شاد و گرم کنید. فقط دقت کنید که فرش را هر هفته همراه با ملافه بشویید تا گرد و غبار به حداقل برسد.

اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های پارچه‌ای را جمع‌آوری کنید

اسباب‌بازی‌های نرم و عروسک‌ها علاوه بر این‌که باعث شلوغی و بهم ریختگی اتاق خواب کودک می‌شوند، برای کودکانی که از آلرژی و حساسیت رنج می‌برند، می‌تواند علائم آن‌ها را بدتر کند. می‌توانید به راحتی اسباب‌بازی‌های نرم را در جعبه‌های ذخیره‌سازی که در زیر تخت قرار می‌گیرند نگهداری کنید، یا اگر کودکتان اصرار دارد که آن‌ها را در حین خواب در اطراف داشته باشد، قفسه‌هایی برای اسباب‌بازی‌ها قرار دهید تا روی آن بنشینند. این کار به مرتب بودن اتاق خواب کمک می‌کند و آلرژی کودک شما را کمی تسکین می‌دهد. سعی کنید کودک مبتلا به آلرژی را با عروسک‌های پارچه‌ای نخوابانید. اگر آن‌ها اتاق خواب مشترک با یک خواهر یا برادر دارند، این قانون را برای هر دو کودک اعمال کنید تا فرد مبتلا به آلرژی بتواند به راحتی بخوابد.

حساسیتبیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب مشترک بچه‌ها

ایجاد منطقه بدون گربه

اگر شما هم گربه‌ی خود را به عنوان عضوی از خانواده خود تلقی می‌کنید و نمی‌توانید او را از خود جدا سازید، بهترین گزینه ممکن این است که اتاق خواب کودک خود را به منطقه بدون گربه تبدیل کنید، در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که عبارتند از :

۱‌.ملافه‌های کودک خود را به صورت مکرر بشویید؛ موی گربه‌ها همه جا هست و این محل می‌تواند لباس شما هم باشد، لذا ضمن تعویض لباس خود هنگام ورود به اتاق کودک، ملافه‌های تخت کودک خود را هم حداقل به صورت هفتگی شسته و اتو کنید تا میزان موهای گربه را به حداقل برسانید.

۲. دیوارها، پنجره‌ها، سقف، کف اتاق و اطراف تخت خواب کودک را تمیز کنید.

۳.پرده‌های اتاق کودک را حتما در ماشین لباسشویی بشویید.

سلامت کودک

‌کلام آخر: تعداد کودکان مبتلا به آلرژی در سراسر جهان رو به افزایش است. علل ایجاد حساسیت در کودکان متفاوت است و آلرژی به گرد و غبار اغلب ساده تلقی می‌شود، اما واقعا می‌تواند کیفیت زندگی کودک را تحت تاثیر قرار دهد. اگر آن‌ها یک اتاق خواب مشترک با یک خواهر یا برادر داشته باشند، می‌تواند بر خواب آن‌ها نیز تأثیر بگذارد. با تمیز کردن و جاروبرقی منظم و همچنین استفاده از تکنیک‌های ذکر شده در این مطلب، امیدواریم اتاق خواب را به مکانی برای نفس کشیدن و خواب راحت کودکان تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟