3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

هنگام طراحی اتاق کوچک برای کودکان ممکن است از اینکه نمی‌توانید هر چیزی که دوست دارید را برای اتاق فرزند دلبندتان تهیه کنید، ناامید شوید. با این حال، هنگام انجام یک پروژه طراحی اتاق کوچک، اولویت دادن به وسایل اتاق کودک و تمرکز بر نیازهای اصلی فضا، به شما این امکان را می‌دهد که اتاق کودک را به گونه‌ای در فضای کم طراحی کنید که هم زیبا و هم کاربردی باشد. در ادامه نکات و ترفندهای ساده ی مورد علاقه ما برای طراحی اتاق کوچک کودکان را بخوانید.


1- به مقیاس توجه کنید 

هنگام دکوراسیون اتاق‌های کوچک، به مقیاس توجه کنید و وسایل را متناسب با فضا تهیه کنید. اثاثیه و وسایلی که جاگیر نیستند و فضا را تنگ نمی‌کنند، انتخاب کنید.


2- با وسایل ضروری اتاق کودک شروع کنید

حقیقت این است که شما واقعاً به وسایل زیادی در اتاق خواب کودک نیاز ندارید. مهم‌ترین لوازم ضروری اتاق کودک شامل تخت کودک، کمد، میز و صندلی هستند. اولویت دادن به آنچه برای استفاده ضروری کودک مهم است، به شما امکان را می‌دهد، تا بیشترین استفاده را از متراژ مربع داشته باشید.


3- از فضای دیوار حداکثر استفاده را ببرید

از آنجا که استفاده از فضای عمودی کلید داشتن جلوه ای مرتب در طراحی اتاق خواب کوچک کودک است،
شلف‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کنند.در طراحی دکوراسیون اتاق کودک، شلف‌های دیواری جهت نگهداری برخی از لوازم مثل کتاب و عروسک، در ارتفاعات اتاق، ایده‌آل هستند. طبقات بالایی کمد دیواری را نیز به چیزهایی اختصاص بدهید که به‌صورت معمول از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. این کار نیز در برقراری نظم و سازماندهی اشیا تاثیر بسزایی دارد. این شلف می تواند شلف دیواری باشد که نقش کتابخانه را ایفا می کند و یا شلف رومیزی باشد که فضای دردسترس روی میز را دوبرابر می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاربردهای شلف دیواری اتاق کودک


4- یک آینه آویزان کنید

انعکاسی که آینه ایجاد می‌کند موجب می‌شود خانه شما وسیع‌تر به نظر برسد. یک آینه می‌تواند اتاق کوچک را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد. بنابراین یک آینه با اندازه مناسب در اتاق کودک آویزان کنید تا حس فضای بصری را گسترش دهید.


5- از گوشه و کنارها استفاده کنید

در طراحی یک اتاق کوچک، از هر گوشه و کناری باید خلاقانه استفاده شود تا بیشترین استفاده از فضا را داشته باشد. برای مثال می‌توانید قفسه‌هایی برای قرار دادن  وسایل و یا کتاب یک گوشه اضافه کنید یا  اگر کمد ندارید، قفسه‌ای برای نگهداری لباس‌های کودک نصب کنید.


6- مواد و منسوجات را در نظر بگیرید

هنگام تزئین اتاق کودک، سعی کنید از موادی استفاده کنید که طراحی را سنگین نمی‌کند، بلکه حسی سبک‌تر و مطبوع به فضا می‌بخشد. با الگوهای ساده همراه شوید،  پرده و روتختی کودک را به رنگ روشن انتخاب کنید تا بُعد بیشتری به فضا ببخشید و در عین حال حس هوای آزاد را گسترش دهید.


7- فضا را مرتب نگه دارید

از نظر قوانین و نکات فنگ شویی اتاق خواب کودک، مرتب بودن اتاق از اهمیت زیادی برخوردار است. فضاهای نامرتب، احساسات منفی را به ضمیر ناخودآگاه القا می‌کند. تا حد امکان سعی کنید اتاق کودک شلوغ نباشد زیرا به او حس ناامنی القا می‌شود و در شخصیت و رفتار کودک اثر گذار است. از سوی دیگر هیچ چیز مانند بهم ریختگی، یک اتاق خواب را کوچکتر نشان نمی‌دهد. سعی کنید از نگهداری وسایل غیرضروری در اتاق خواب جلوگیری کرده و تا آنجا که ممکن است از فضاهای پنهان مانند فضای زیر تخت یا پشت درب کمد برای نگهداری وسایل جانبی استفاده کنید. 


8- از مبلمان چند‌منظوره استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فضا، استفاده از مبلمان‌هایی است که بتوان به عنوان صندلی و میز نیز از آنها بهره برد.


9- با استفاده از تخت، فضا ایجاد کنید

در اکثر اتاق خواب‌ها، فضای زیادی برای جا دادن تخت در نظر گرفته شده که با ایجاد فاصله از سطح زمین، می‌توان از فضای زیر آن استفاده کرد.


10- نورپردازی مناسب فضا

نورپردازی اتاق کودک به ویژه هنگام طراحی یک اتاق کوچک اهمیت دارد. برای اینکه اتاق کودک از نظر بصری جالب به نظر برسد، از نور مصنوعی و محیط استفاده کنید. اتاق کودک در شب نباید بیش از حد تاریک باشد، بنابراین بهتر است از چراغ‌خواب استفاده کنید. چراغ‌خواب‌های متنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای کودکان وجود دارد. حتی می‌توانید از نوع ساده‌ی آن استفاده کنید و خودتان آن را تزئین کنید.

 

بیشتر بخوانید: ۵ نکته در مورد نورپردازی اتاق کودک


کلام آخر:
کوچک بودن اتاق خواب کودک به معنای داشتن فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از ایده‌هایی به روز و جذاب در راستای استفاده بهینه از فضا است. می‌توانید با پیاده‌سازی ایده‌های ذهنی درست و هوشمندانه، طراحی دکوراسیون اتاق کودک با فضای کم را به گونه‌ای خاص و منحصر به فرد انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟