3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

رژیم غذایی متعادل برای کودک بسیار مهم است، زیرا تغذیه خوب خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. یک کودک کم‌تغذیه انرژی کمتر و حتی علاقه کمتری به یادگیری دارد که می‌تواند بر توانایی‌های ذهنی او تأثیر بگذارد. رژیم غذایی کودک نیز نقش مهمی در رشد جسمانی او دارد. همچنین، عادات غذایی ناسالم می‌تواند به چاقی کمک کند، بنابراین مادران باید ایده‌های میان وعده‌های سالم زیر را برای فرزندان خود در نظر بگیرند.

یک برنامه غذایی کامل برای بچه‌ها باید حفظ شود که شامل میان وعده‌های سالم برای بچه ها باشد که می تواند بعد از مدرسه یا در طول روز مصرف شود. مادر کودک می‌تواند ایده های خلاقانه خاصی برای طعم دار کردن غذای سالم ارائه دهد که ممکن است برای کودک جذاب به نظر برسد.

 

میان وعده‌های سالم برای کودکان 


1.میوه‌ها

کودک شما باید به خوردن میوه‌های تازه به جای آب میوه‌های اشباع شده از قندهای مصنوعی تشویق شود. میوه‌ها منبع غنی از ویتامین‌ها و فیبر غذایی هستند و باید به صورت روزانه مصرف شوند. از قدیم گفته شده که ” خوردن یک سیب در روز، بدن را سالم نگه می‌دارد.”

 

2.ساندویچ

تقریباً هر کودکی عاشق ساندویچ است و مادران می‌توانند آن را با استفاده از سبزیجات برگ سبز درست کنند که در نهایت چیزهای خوبی را در رژیم غذایی کودک گنجانده است. برای افزایش ارزش غذایی ساندویچ‌ها می توان پنیر و تخم مرغ نیز اضافه کرد.

 

3.میلک شیک

میلک شیک یک راه عالی برای گنجاندن میوه های خشک و آجیل مانند بادام، خرما و گردو در برنامه غذایی کودک شماست. می‌توانید مقداری پودر شکلات نیز اضافه کنید تا برای بچه‌ها جذاب شود. این یک میان وعده بسیار سالم است، زیرا شیر برای رشد و سلامت کودکان ضروری است.

میان وعده سالم

4.اوت میل

بلغور جو دوسر یک صبحانه سالم برای کودکان است، اما می‌تواند یک میان وعده عالی نیز باشد. از انواع طعم‌دار بلغور جو دوسر که سرشار از قند هستند، صرف نظر کنید. برای تهیه اوت میل می‌توانید مقداری پرک جو را با کمی آب یا شیر، حدود 8/1 قاشق چای‌خوری دارچین و مقداری سیب خرد شده مخلوط کنید. اگر اوت میل را به جای آب با شیر درست کنید، مقداری پروتئین و کلسیم به آن اضافه می‌شود.

 

5.پنیر

پنیر بیشتر از پروتئین و چربی تشکیل شده و منبع خوبی از کلسیم است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن پنیر و سایر محصولات لبنی با بهبود کیفیت رژیم غذایی ارتباط دارد. غذاهای لبنی پرچربی به طور قابل توجهی به نیازهای غذایی کودک به کلسیم، منیزیم و ویتامین‌های A و D کمک می‌کنند. پنیر پروتئین با کیفیت بالا را برای کودکان فراهم می‌کندکه برای رشد مناسب آن‌ها ضروری است. پروتئین همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا بین وعده‌های غذایی احساس سیری کنند. نان و پنیر را می‌توانید همراه خرما( ترجیحاً بدون پوست برای نچسبیدن به حلق کودک و پیشگیری از خطر خفگی) و یا گردو سرو کنید.

 

6.زیتون

زیتون سرشار از چربی‌های سالم و سرشار از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند است که بدن کودک را در برابر مولکول‌های آسیب رسانی به نام رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. قبل از سرو کردن برای کودک، مطمئن شوید که زیتون‌ها بدون هسته باشند.

 

7.ماست

ماست یک میان وعده‌ سالم برای کودکان است، زیرا منبع خوبی از پروتئین و کلسیم محسوب می‌ شود. کلسیم به ویژه برای رشد استخوان در کودکان مهم است. برخی از ماست‌ها همچنین حاوی باکتری‌های زنده هستند که به نفع دستگاه گوارشند. سعی کنید از ماست‌ های ساده و بدون شکر افزوده استفاده کنید.

 

8.آجیل‌ها

آجیل ها سرشار از چربی‌ های سالم و همراه با فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ ها هستند. چربی رژیم غذایی برای حمایت از رشد کودکان مهم است. پزشکان به دلیل واکنش آلرژیک کودکان را از مصرف آجیل منع می‌ کنند، اما شواهد اخیر نشان می‌دهد که آجیل‌ ها در سنین پایین این ریسک را کاهش می‌ دهند. با این وجود، آجیل می‌ تواند باعث خفگی باشد، پس قبل از دادن آجیل به عنوان میان وعده مطمئن شوید که کودک می‌ تواند بافت این مواد غذایی را کنترل کند.

میان وعده‌های سالمی که باید در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید!

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین میان وعده‌های کودک در سنین مدرسه

 

میان وعده‌های غذایی ناسالم

همچنین غذاهای خاصی وجود دارد که ممکن است فکر کنید برای فرزندتان مفید است اما در واقع اینطور نیست. این گونه غذاها نباید به عنوان تنقلات سالم در نظر گرفته شوند و باید از خوردن آنها خودداری شود. برخی از مواد غذایی که نباید در برنامه غذایی کودک شما گنجانده شود عبارتند از:

 

 شکلات‌های مغزدار

ممکن است فکر کنید که شکلات‌ های مغزدار پر از پروتئین هستند و می‌ توانند برای کودک مغذی باشند. با این حال، اینطور نیست. این شکلات‌ ها دارای محتوای قند بسیار بالایی هستند که به همین دلیل باید از مصرف آنها پرهیز کرد و نباید به عنوان میان وعده سالم نامیده شوند.

 

 کره بادام زمینی

کودکان طعم کره بادام زمینی را دوست دارند و مادران فکر می‌ کنند که این کره منبع انرژی سالمی است. اما، مشخص شده است که کره بادام زمینی حاوی کالری و مواد نگه‌ دارنده زیادی است که باعث می‌ شود میان وعده خوبی برای کودکان شما نباشد.

 

 آب میوه

کودک شما باید عادت داشته باشد که به جای آب میوه‌ های بسته بندی شده، میوه‌ های تازه بخورد. بسیاری از مواد مغذی موجود در میوه زمانی که به شکل آب میوه مصرف شوند، وجود ندارند. علاوه بر این، آب میوه بسته بندی شده حاوی قند های اضافه شده و مواد نگهدارنده است که ثابت شده است برای سلامتی بسیار ناسالم هستند.

 

چیپس سبزیجات

چیپس سبزیجات به اندازه چیپس سیب زمینی معمولی ناسالم است. حاوی روغن‌ های هیدروژنه است که برای کودک شما مضر است. هرگز نباید در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود.

ایده میان وعده برای کودک

بیشتر بخوانید: چگونه کودکان را به خوردن غذای سالم تشویق کنیم؟

 

کلام آخر: تغذیه نقش کلیدی در رشد و تکامل کودک شما دارد و تنها یک رژیم غذایی سالم می تواند سلامت جسمی و روانی کودک شما را افزایش دهد. اگر کودک شما کم‌تغذیه باشد، ممکن است با مشکلات طولانی‌مدتی در زندگی‌ اش روبرو شود. از این رو، والدین باید در مورد برنامه های غذایی برای کودکان بسیار حساس باشند و سعی کنند برای سلامتی و سبک زندگی بهتر کودکان، میان وعده های سالم را در آن بگنجانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟