3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

6 بازی برای بالا بردن تمرکز در کودکان

بچه‌هایی که می‌توانند تمرکز کنند و روی کار باقی بمانند، نسبت به کسانی که مشکل تمرکز دارند، برتری دارند. تمرکز و توجه، کلید موفقیت در مدرسه و فراتر از آن است. به همین دلیل است که کمک به بچه‌ها در توسعه مهارت‌های تمرکز بسیار مهم است. بالا بردن تمرکز در کودک چیزی جز افزایش توجه او نیست. بهترین روش نیز برای افزایش توجه و تمرکز و راههای افزایش دقت بازی ها هستند. در این مطلب 6 مورد از بهترین باز‌ی‌ها را برای بهبود تمرکز و توجه کودکان ارائه داده‌ایم با ما همراه باشید.

ما این بازی‌ها را به سه بخش تقسیم کرده ایم:بازی‌های تعادلی، بازی‌های آموزشی و بازی های رقابتی. با گزینه های بسیار، مطمئناً بازی عالی را برای کمک به تمرکز و تمرکز کودک خود پیدا خواهید کرد.

 

معرفی 6 بازی برای بالا بردن تمرکز در کودکان:

  • بازی‌های تعادلی

بازی‌های تعادلی یکی از راه‌های موثر برای افزایش دقت و تمرکز کودکان هستند. بازی تعادلی برای رشد حرکتی و افزایش دقت بسیار مناسب است. بازی‌های حرکتی و بازی‌های تعادلی سبب بهبود اختلال هماهنگی رشدی درکودکان می‌شوند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای افزایش آمادگی‌های حرکتی کودکان، قبل از مدرسه و برای بهبود اختلال های رشدی و تقویت مهارت‌های حرکتی، برنامه‌های تمرینی برای استفاده از بازی برای تقویت تعادل در کودکان اجرا شود.

1. راه رفتن در مسیر مشخص

بند یا صفحه‌های رنگی را روی زمین قرار دهید. ابتدا از کودک‌تان بخواهید، بیرون خط سعی کند راه برود و تعادلش را حفظ کند. وقتی کل مسیر را طی کرد و کمی با روش بازی آشنا شد روی بند راه برود. پاشنه یک پا را جلوی پنجه پای دیگر بگذارد و همینطور به جلو برود.

برای سخت‌تر کردن بازی بخواهید به پشت راه برود و یا موانعی روی مسیر قرار بدهید و بخواهید از روی آنها بپرد بدون اینکه از خط خارج شود.

جایگزین: بچه های بزرگ‌تر می‌توانند تمرین های تعادلی مشکل‌تری را انجام دهند. به عنوان مثال، یک قاشق همراه با توپ داخل آن را با خود حمل کنند یا هم‌زمان یک برگ کاغذ روی یک دست و یک توپ روی دست دیگر آنها قرار گیرد. 

2. بازی کتاب روی سر

یک کتاب روی سر کودک بگذارید و با حفط تعادل در اتاق حرکت کند. اگر همه‌چیز خوب پیش برود، می‌توان از مانع هم استفاده کرد. مثلا در وسط اتاق یک صندلی بگذارید تا کودک آن را دور بزند. برای هیجان بیشتر بازی مدل راه رفتن را تغییر دهید و از کودک بخواهید سریعتر راه رود.


بیشتر بخوانید:  مهم‌ترین نشانه‌های عدم تمرکز در کودکان + راه‌های افزایش آن

 

  • بازی‌های آموزشی

3. جدول کلمات متقاطع

جدول کلمات متقاطع نه تنها برای تمرکز عالی هستند، بلکه به بچه‌ها در یادگیری واژگان و املا صحیح نیز کمک می‌کنند. همانطور که آنها در تلاش برای یافتن پاسخ هستند، این بازی مغز آنها را تحریک می‌کند و آنها را به یکی از بهترین تمرینات شناختی تبدیل می‌کند. این بازی همچنین به شما کمک می‌کند، تا بهتر تمرکز کنید و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید. می توانید جدول کلمات متقاطع متناسب با سن خود را به صورت آنلاین پیدا کنید.

4. حل پازل

پازل‌های زیادی نیز به‌طور خاص برای کودکان طراحی شده‌اند. این پازل‌ها معمولاً دارای قطعات بزرگتر و تعداد قطعات کمتری نسبت به پازل‌های مناسب بزرگسالان هستند که تکمیل آنها را برای بچه‌های کوچک آسان‌تر می‌کند. حل پازل نیاز به تمرکز، تمرکز و مهارت‌های حل مسئله دارد. این یک فعالیت عالی برای کمک به بچه ها پس از یک روز طولانی در مدرسه است.

بیشتر بخوانید: معرفی 6 بازی ساده برای تقویت هوش کودکان

 

  • بازی‌ های رقابتی

فضای رقابتی و گروهی در بازی سبب ایجاد انگیزه کودک برای اجرا و ادامه بازی‌ها می‌­شود. بهتر است والدین با کودک هم‌بازی شوند و به‌صورت مسابقه، این بازی‌ها را برگزار کنند.

5. جا به جا کردن توپ‌های رنگی

توپ‌هایی با تعداد مساوی و رنگ‌های متفاوت انتخاب می ­کنیم ( مثلا ۲۰ عدد توپ سیاه و ۲۰ عدد توپ سفید)، سپس توپ‌های سیاه را در یک ظرف و توپ‌های سفید را در ظرف دیگری می­ریزیم. با هر دو دست توپ­ ها را برمی‌داریم و به ظرف‌های برعکس رنگ خودش انتقال می‌دهیم. برداشتن توپ‌ها باید به‌صورت هم‌زمان اتفاق بیفتد تا زمانی که همه توپ‌ها تمام شوند. در حین بازی باید با استفاده از کورنومتر، تایم بازی را یادداشت کنیم و کودک در دفعات بعد به‌صورت رقابتی با شخص دیگری و یا خودش، رکورد جدیدی به دست آورد. در این بازی توجه و دقت و تمرکز کودکان بالا می­ رود و دو نیمکره مغز فعال و درگیر می‌شوند.

6. شطرنج

بازی شطرنج علاوه بر اینکه باعث افزایش توجه و دقت و تمرکز می ­شود، هوش هیجانی بچه‌ها را نیز تقویت می‌‌کند و به آنها می­ آموزد که چطور تصمیم‌های لحظه‌ای بگیرند و مهمتر اینکه بسته به تغییر شرایط بتوانند واکنش‌های سریع و صحیح و عاقلانه از خود نشان بدهند. این تمرین برای روزهای سخت زندگی بسیار مهم است که بتوانند مهارت حل مسأله و تصمیم‌گیری داشته باشند.

بازی های افزایش توجه و تمرکز کودکان

کلام آخر: نکته مهم برای انجام بازی‌ های تمرکزی برای کودکان در واقع مستمر و روزانه بودن اون هاست. شما باید روزانه ده تا 15 دقیقه بازی‌های افزایش تمرکز کودکان را انجام دهید، تلاش‌های فرزندتان را حتما تشویق کنید و این بازی‌ها را در محیطی شاد و حالت بازی گونه با او انجام دهید تا کودک احساس  انجام تکلیف و خستگی نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟