3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

فرزندخواندگی

بسیاری از زوج‌ها مشتاق تشکیل خانواده هستند، اما به دلایل متعددی قادر به باردار شدن و داشتن فرزند خود نیستند. برخی دیگر به خواست خودشان نمی‌خواهند فرزندان بیولوژیکی داشته باشند. فرزندخواندگی جایگزینی برای این زوج‌ها فراهم می‌کند، این امر یک محیط امن و خانه‌ای دوست داشتنی برای کودکی فراهم می‌کند که در غیر این صورت ممکن است از داشتن خانواده‌ای دوست داشتنی محروم بماند. با این‌حال واقعیت این است که پذیرش فرزند‌خوانده ظرافت‌هایی بسیار بیشتر و حساس‌تر از فرزندآوری به شیوه طبیعی دارد، که باید از قبل خودتان را برای سبکی متفاوت از پدر و مادر شدن آماده کنید. اگر به فرزند‌‎خواندگی فکر می‌کنید، نکاتی وجود دارد که بهتر است بدانید.

نکاتی که در مورد فرزندخواندگی باید بدانید:

فرزندخواندگی یک تجربه شگفت‌انگیز است که زندگی را تغییر می‌دهد. اما اگر همیشه آرزوی داشتن یک بارداری سنتی، زایمان و زندگی خانوادگی را داشته‌اید، چند نکته وجود دارد که باید قبل از فرزندخواندگی در نظر بگیرید.

1. فرزندخواندگی چیزی نیست که بتوان آن را ساده تلقی کرد.

والدین باید زمان خود را صرف کنند تا در مورد فرآیند فرزندخواندگی و تأثیر آن بر خانواده و زندگی کودک فکر کنند. آیا ما آمادگی قبول کودکی به عنوان فرزندخوانده هستیم؟ فرزندخواندگی چه تأثیری بر افراد خانواده من خواهد داشت؟ آیا محیط خانه من پایدار است و از نظر عاطفی قادر به حمایت از کودک است؟

 فرزندخواندگی

‌2. مهمترین فرد در فرزندخواندگی کودک است نه شما.

کودک تنها فردی است که در پروسه‌ی فرزندخواندگی (شامل اعضای اول خانواده، کارکنان مرکز فرزندخواندگی، والدین فرزندخوانده و سایر افراد مرتبط با کودک یا والدین جدید است) که در این مورد نظری ندارد. باید تمام تلاش خود را بکنید که بهترین نتیجه ممکن برای کودک تضمین شود. در واقع گاهی این بدان معناست که کودکی که امیدوارید به فرزندی قبول کنید، در آخر فرزند شما نخواهد شد. حفظ تمرکز بر منافع کودک مهم‌ترین چیز در فرآیند فرزندخواندگی و زندگی شما به عنوان والدین یک فرزندخوانده است.

3. برای ارائه پشتیبانی مناسب با رشد آن‌ها آماده باشید.

  • حمایت از سلامت و تندرستی: هنگامی که مراحل اداری فرزندخواندگی طی شد، می‌توانید کار پیدا کردن یک متخصص اطفال را شروع کنید که خدمات مراقبت‌های بهداشتی و معاینات او کودک را ارائه می‌کند. با دوستانی که فرزند دارند صحبت کنید تا تجربیات و توصیه‌های آن‌ها را دریافت کنید. همچنین می‌توانید نظرات آنلاین را بررسی کنید تا ببینید دیگران چه می‌گویند.
  • حمایت ذهنی و عاطفی: در حالی که کودکانی که به عنوان یک نوزاد به فرزندی پذیرفته می‌شوند، خاطره‌ای از والدین خود ندارند، مهم است که به خاطر داشته باشید که آن‌ها همچنان جدایی از والدین خود را در مقطعی جستجو می‌کنند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که گفتگوهای باز، صادقانه و مداوم با آن‌ها داشته باشید تا از پرسیدن هر سؤالی که ممکن است داشته باشند، احساس راحتی کنند. این مکالمات همچنین به شما کمک می‌کند تا ببینید که آیا صحبت آن‌ها با یک درمانگر که در کمک به فرزندخواندگان برای پردازش افکار و احساسات آن‌ها مجرب است مفید است یا خیر.
  • پشتیبانی نیازهای ویژه: اگر می‌دانید که کودکی که به فرزندخواندگی می‌پذیرید نیازهای ویژه‌ای دارد، باید مطمئن شوید که تیمی از متخصصان آماده هستند که می‌توانند حمایت ذهنی، جسمی یا عاطفی مناسبی را که نیاز دارند ارائه کنند.

4. فرزندپروری، سخت‌ترین بخش فرزندخواندگی خواهد بود.

اسناد، جلسات و موارد دیگری در طول مسیر نهایی شدن پذیرش شما تکمیل خواهد شد. در حالی که برخی از این موارد ممکن است کمی تهاجمی و وقت‌گیر به نظر برسند، مهم است که به خاطر داشته باشید که این موارد برای اطمینان از این‌که کودک در خانه‌ای امن، حمایت کننده و دوست داشتنی قرار می‌گیرد ضروری است. یکی از بهترین توصیه‌هایی که می‌توانیم در مورد فرزندپروری ارائه کنیم این است که ثابت قدم باشیم. در ترکیب روزانه فعالیت‌ها، اطمینان از سازگاری با قوانینی که ایجاد کرده‌اید می‌تواند دشوار باشد. مهم است که تا آن‌جا که ممکن است ثابت قدم باشید، زیرا این چارچوبی را فراهم می‌کند که به کودک شما کمک می‌کند احساس امنیت و دوست داشتن داشته باشد.

 پذیرش فرزند

‌5. به دنبال آموزش و مشاوره فرزندخواندگی باشید.

چیزهای زیادی وجود دارد که شما فقط با زندگی به عنوان والدین فرزندخوانده یاد خواهید گرفت، اما ما می‌دانیم که با صرف زمان برای یادگیری از متخصصان فرزندخواندگی، فرزندخواندگان و سایر والدین فرزندخوانده، آمادگی بیشتری برای آمدن فرزند خود خواهید داشت. والدین فرزندخوانده می‌توانند نکات عملی را با شما در میان بگذارند که ممکن است به شما در تربیت آینده و همچنین نحوه آماده شدن برای فرزندخواندگی کمک کند. می‌توانید کتاب‌ها و اطلاعاتی را هم از افراد حرفه‌ای و هم از فرزندخواندگان بیابید که بینشی در مورد انواع احساسات و افکاری که شما و فرزندخوانده‌تان ممکن است تجربه کنید، ارائه می‌دهد.

6. در مورد آن‌چه که باید ارائه دهید با خود صادق باشید.

هنگامی که به فرزندخواندگی فکر می‌کنید، مهم است که به تمام نیازهای احتمالی کودکی که قصد دارید به خانه خود بیاورید و توانایی خود برای برآورده کردن این نیازها فکر کنید. اگر کودکی مشکلات پزشکی متعددی داشته باشد، آیا بودجه شما به شما این امکان را می‌دهد که به اندازه کافی تمام هزینه‌ها را پوشش دهید؟ اگر خواهر و برادری را به فرزندی قبول می‌کنید، آیا برای مقابله با چالش‌های تربیت چند فرزند آماده هستید؟ مهم است که درباره این سؤالات و سؤالات دیگر به دقت فکر کنید تا مطمئن شوید که به کودک یا فرزندانی که نمی‌توانید به اندازه کافی از آن‌ها حمایت کنید، متعهد نشوید. اگر قادر به مدیریت این موقعیت‌ها یا موقعیت‌های دیگر نیستید، به خودتان اجازه ندهید که احساس گناه یا شرمندگی کنید. دانستن این‌که چه چیزی باید ارائه دهید به این معنی است که وقتی بدانید از عهده‌ی انجام آن بر می‌آیید، احساس اعتماد به نفس و آمادگی برای پدر و مادر شدن خواهید داشت.

7. ایجاد دلبستگی سالم

دلبستگی به فرآیند شناسایی کودک شما به عنوان والدین و ایجاد پیوند بین شما دو نفر اشاره دارد. دلبستگی ايمن كليد رشد سالم كودك است. شما می‌توانید با گذراندن وقت با او، تکان دادن گهواره، آواز خواندن و حضور دائمی در زندگی روزمره، به فرزندتان کمک کنید تا دلبستگی سالمی به شما پیدا کند. دلبستگی سالم مهم است، زیرا به کودک شما کمک می‌کند یاد بگیرد که می‌تواند به شما اعتماد کند و برای نیازهایش به شما وابسته باشد.

مسئولیت پذیریبیشتر بخوانید: چگونه باید فرزندم را تربیت کنم

‌کلام آخر: اکثر والدینی که می‌خواهند خانواده خود را از طریق فرزندخواندگی رشد دهند، مردد هستند، زیرا سؤالات آن‌ها بسیار بیشتر از پاسخ‌های موجود است. اما با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری در مورد موضوع به دست می‌آورند و نسبت به مسیری که انتخاب خواهند کرد، اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند. امیدواریم نکات کلیدی ذکر شده در این مقاله به شما کمک کند تا برای آنچه در راه است، آماده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟