3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

آموزش رفتار

در مدارس رفتار کودکان با معلم خود به دلایل بسیاری می‌‌تواند نامنظم و نادرست باشد. معلمان باید سعی کنند به کمک والدین این رفتار را اصلاح کنند و نگرش مناسبی را که باید در مدرسه و خانه رعایت کنند را به کودکان بیاموزند. شما نمی‌توانید دانش‌آموز را وادار به رفتار درست کنید، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید تشویق رفتار مثبت در حین نظارت و بررسی رفتار نامطلوب است. علاوه بر این، حتی در ایده‌آل‌ترین موقعیت‌ها، نمی‌توانید هر دانش‌آموزی را وادار به انجام رفتار مناسب کنید. با این‌حال، با اجرای برخی استراتژی‌های مدیریتی خاص، می‌توانید محیطی را ایجاد کنید که در آن اکثر دانش‌آموزان قوانین شما را درک کرده و به آن‌ها احترام بگذارند. در این‌جا نگاهی خواهیم داشت به برخی از روش‌هایی که معلم می‌تواند کودک را در ایجاد یک رفتار خوب راهنمایی کند.

انتظارات خود را روشن کنید

شاید تنها راهبرد مهم برای مقابله با سرپیچی در کلاس درس این باشد که استانداردهای رفتاری خود و همچنین عواقب سوء رفتار را به وضوح مشخص کنید. قوانین کلاس خود را در قالب یک قرارداد توضیح دهید: این‌که آن‌ها هدف خود را حفظ می‌کنند و شما نیز اهداف خودتان را. با انجام این کار به دانش‌آموزان خود اطلاع می‌دهید که دقیقاً چه انتظاری از آن‌ها دارید که نحوه رفتار آن‌ها را کنترل می‌کند، اما در نهایت شما کنترل کلاس را در دست دارید. به این ترتیب، زمانی که دانش‌آموزی سرپیچی می‌کند یا از انجام کار خودداری می‌کند، می‌توانید اقدامات روش‌مندی را که قبلاً بازگو کرده‌اید انجام دهید، که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد ببینند که شما ثابت، منطقی و محکم هستید.

آموزش رفتار

Как подготовить ребенка к школе

بیشتر بخوانید: اجازه گرفتن را به کودکان آموزش دهیم

احترام نشان دهید

مهم‌ترین اقدامی که می‌توانید در برخورد با دانش‌آموزی که سرکشی نشان می‌دهد انجام دهید، نشان دادن احترام به دانش‌آموز است. به عنوان یک معلم، این مسئولیت شماست که رفتار مناسب را الگو سازی کنید و با انجام این کار می‌توانید به دانش‌آموز نشان دهید که حق او را برای مخالفت با آموزش خود تصدیق می‌کنید، اما نشان دادن بی‌احترامی باعث پیشرفت هدف کسی نمی‌شود. شما می‌توانید احترام خود را با رفتارهای خاص نشان دهید: به شکایت کودک به طور کامل گوش دهید و صحبت او را قطع نکنید. از همه مهم‌تر، آرامش خود را حفظ کنید. شما باید در هر موقعیتی خلق‌وخوی خود را کنترل کنید.


به طور مثبت قوانین را تقویت کنید

زمانی بهترین نتایج رفتاری را به دست خواهید آورد که به طور منظم قوانین کلاس را به دانش‌آموزان خود یادآوری کنید و بر پایبندی آن‌ها به این قوانین نظارت کنید. وقتی قوانین خود را تقویت می‌کنید، سعی کنید به جای تنبیه کردن دانش‌آموزان، آن‌ها را تشویق کنید. برانگیختن آن‌ها به معنای پیشنهاد رفتار مطلوب به جای تنبیه آن‌ها برای رفتار نامطلوب است. همچنین، لحن خنثی یا مثبت خود را حفظ کنید و در مورد نحوه رفتار دانش‌آموزان خود دقیق باشید. به عنوان مثال، اگر دانش‌آموزی به تازگی خارج از نوبت صحبت کرده است، به دانش‌آموز اطمینان دهید که مشتاقانه ایده او را خواهید شنید و از دانش‌آموز بخواهید که قبل از صحبت دست خود را برای اجازه بلند کند.


ایجاد رفتار انگیزشی برای کودکان

برای رفتار خوب، معلمان باید با دادن پاداش به دانش‌آموزان انگیزه دهند. این سیستم در کلاس درس بسیار خوب جواب می‌دهد، زیرا به بچه‌ها انگیزه می‌دهد تا وظایف را به شیوه‌ای کارآمد انجام دهند. معلمان دانش‌آموزان را وادار می‌کنند تا از یک کد رفتاری در کلاس درس پیروی کنند. در این‌جا تمجید باعث افزایش انگیزه در کودکان می‌شود. با این‌حال، معلمان همچنین باید به کودکانی که رفتار نامناسب دارند انگیزه دهند. فقط در مورد این دانش‌آموزان مسئله این است که در بیشتر مواقع نیاز به نظارت معلم دارند. اگر دانش‌آموزان رفتار خوبی نداشته باشند، معلمان به آن‌ها پاداشی نمی‌دهند و می‌گویند که تنها در صورتی آن را دریافت خواهند کرد که رفتار خود را بهبود بخشند.


رفتار درستبیشتر بخوانید: بهترین تکنیک‌های آموزش رفتار صحیح به کودک

‌زمان بیکاری را به حداقل برسانید

راه دیگر برای ترویج رفتار خوب، تمرکز بر پیشگیری از رفتار بد است. با به حداقل رساندن زمان بیکاری دانش‌آموزان خود، می‌توانید احتمال بدرفتاری آن‌ها را کاهش دهید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که آن‌ها را فعالانه در درس‌ها درگیر کنید، حتی زمانی که شرکت‌کنندگان اصلی در آن درس‌ها نیستند. برای مثال، اگر دانش‌آموزی در جلوی کلاس سخنرانی می‌کند، از بقیه کلاس بخواهید که به جای گوش دادن ساده، برای ارزیابی ارائه آن دانش‌آموز یادداشت برداری کنند.


آموزش مهارت انضباط شخصی

توسعه مهارت انضباط شخصی در ایجاد یک رفتار خوب بسیار مهم است. رویکردهای زیادی برای ایجاد افراد خود انضباط خوب وجود دارد. خود تحلیلی کلید ایجاد نظم و انضباط خوب است. بنابراین معلمان دانش‌آموزان را در چندین فعالیت مشارکت می‌دهند که از طریق آن‌ها نحوه حضور کودکان در جامعه را پیش‌بینی خواهند کرد. این فعالیت‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بفهمند که نظم در دنیای واقعی چقدر مهم است. بسیاری از رویکردهای سنتی و همچنین غیرسنتی برای ایجاد خود انضباطی در کودکان وجود دارد. معلمان باید هر دو را در کلاس درس دنبال کنند. در روند ایجاد رفتار خوب، معلم و کودکان قادر خواهند بود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که به آن‌ها کمک می‌کند آزادانه با هم کنار بیایند. خود انضباطی را می‌توان با کمک فعالیت‌هایی مانند مسابقات، ورزش و غیره آموزش داد. این فعالیت‌های داخل و خارج از خانه همچنین به کودکان کمک می‌کند تا در کنار مسابقات بزرگ شوند و در عین حال رفتارهای خوب خود را حفظ کنند. قوانین در این فعالیت‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا نظم را در همه مکان‌ها حفظ کنند. معلم کودکان را برای رشد تاب‌آوری راهنمایی می‌کند.


آنچه معلم فرزندتان دوست دارد شما هم بدانید و رعایت کنید

به عنوان والدین اگر سوال دارید بپرسید و به مدرسه بروید. ارتباط آزاد بین خانواده‌ها و معلمان باعث ایجاد پیوندی می‌شود که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا نهایت تلاش خود را انجام دهند. اگر می‌خواهید به ملاقات معلم فرزندتان بروید، از قبل با او قرار ملاقات بگذارید. مشکلات فرزندتان را دسته بندی کرده و یادداشت برداری کنید و اگر راه حلی دارید، پیشنهاد کنید. از معلم بپرسید که چگونه با کمک یکدیگر می‌توانید مشکلات کودک را برطرف کنید.

تربیت کودک

‌کلام آخر: معلمان با ایجاد یک محیط مثبت در کلاس می‌توانند برای توسعه رفتار خوب کمک کنند. هدف ایجاد یک محیط مناسب برای آموزش و یادگیری است. برای ایجاد رفتار خوب انگیزه کودک بسیار مهم است. در مواقعی که بچه‌ها رفتار خوبی ندارند، والدین یا معلمان در کنترل آن‌ها کوتاهی می‌کنند. دلیل این امر این است که آن‌ها از روش‌های اصلاحی بی اطلاع هستند. از این رو، معلمان و والدین باید بتوانند رفتار کودکان را در محیط آموزشی و خانه کنترل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟