3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

انتخاب لباس مناسب پوست نوزاد

انتخاب لباس مناسب پوست نوزادان چیزی فراتر از مد است. شما باید گوهر با ارزش خود را گرم، ایمن و راحت نگه دارید. این بدان معناست که آنها به لباس، پتو، حوله و سایر لوازم جانبی نیاز دارند. اما پوست نوزاد لطیف است و همه پارچه ها برای او مناسب نیستند. این در مورد اجتناب از محرک‌ هایی است که پوست حساس نوزاد را تحریک می‌ کند و باعث شیوع اگزمای پوستی و یا سایر ناراحتی‌ های پوستی می‌ شود.

لباس نوزادان از پارچه های مختلفی تهیه می‌ شود، در این پست برای شناخت بهتر لباس نوزادان انواع پارچه‌ هایی که در تولید پوشاک نوزادان استفاده می شود را معرفی می‌ کنیم:

 

انواع پارچه و لباس مناسب پوست نوزاد


1- نخ پنبه

نخ پنبه محبوب ترین انتخاب برای لباس و روتختی نوزاد است. این جنس پارچه بسیار نرم، بادوام و بسیار جاذب است. در پارچه‌ های نخ پنبه از الیاف طبیعی نخ استفاده شده است. لباس‌ های نخ پنبه‌ ای به دلیل وجود منافذ ریز در الیاف آن‌ ها رطوبت بدن را تنظیم کرده و موجب تنفس آسان پوست بدن می‌ شود.

این پارچه بسیار لطیف است و همین ویژگی آن را برای افراد و نوزادانی که پوست حساسی دارند ایده آل می‌ کند. پارچه پنبه ای ارگانیک بهترین انتخاب برای نوزادان است، زیرا الیاف بدون مواد شیمیایی یا کود رشد و پردازش می‌ شود پس شما می توانید اطمینان حاصل کنید که کودک شما در طول فرآیند تولید در معرض هیچ گونه مواد شیمیایی خشن قرار نمی‌ گیرد.

لباس مناسب نوزاد

بیشتر بخوانید: نکات مهم در شستشوی لباس کودک و نوزاد


2- الیاف بامبو

وقتی مردم به بامبو فکر می کنند، معمولاً باغ یا حیاطی را با پرچینی از درختان بامبو تصور می‌ کنند. صاحبان خانه معمولاً از این برای طراحی منظره عالی استفاده می‌ کنند، اما آیا می دانستید که الیاف بامبو را می توان به پارچه تبدیل کرد؟

الیاف بامبو، تولید شده از گیاه بامبو می‌ باشد که پس از برداشت گیاه به فرم سلولز در آمده و طی یک فرایند به نخ و در نهایت به پارچه ارگانیک تبدیل می‌ شود. در واقع پارچه بامبو یکی از نرم‌ ترین پارچه‌ های موجود در بازار است. این ماده تنفس‌ذپذیر و ضد حساسیت است و برای پوست‌ های ظریف ایده آل است. به علاوه، تنظیم کننده حرارت است، بنابراین کودک شما بیش از حد گرم نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین روتختی برای تخت خواب کودک


3- پارچه پشمی

پارچه‌ ای گرم در وزن‌ های مختلف که بیشتر برای تولید لباس بیرونی کودکان استفاده می‌ شود. لباسی مناسب برای پوشش لایه بندی در فصول سرد. جنس پارچه‌های پشمی به نحوی است که تقریبا لکه نمی‌ شوند و نحوه و روش نگهداری از آنها فوق العاده راحت و آسان است.

لباس‌ ها و پتو‌ های ساخته شده از پشم گوسفند برای حفظ گرما عالی هستند، زیرا گرما را به خوبی حفظ می‌کنند. رطوبت گیر، بسیار نرم، قابل تنفس، راحت و بادوام است. بهتر از همه، پارچه پشمی به راحتی شسته می‌ شود و به سرعت خشک می‌ شود. نگهداری آن آسان است و می‌ توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این پارچه برای استفاده در آب و هوای گرم مناسب نیست. البته گاهی پارچه‌ های پشمی در صورت تماس مستقیم با پوست کودک، ممکن است ایجاد حساسیت کنند.


4- پارچه کشباف ژرسه

با توجه به قابلیت پوشیدن آن، کشباف یکی دیگر از بهترین پارچه ها برای لباس‌ ها و اکسسوری‌ های اتاق خواب کودک است. ویژگی پارچه ژرسه قابلیت کشش بالا و ریز بافت بودن آن است؛ این باعث می‌ شود آن را برای حرکات ثابت بدن و جهش رشد کودک مناسب کند.

پارچه کشباف ژرسه نیز فوق العاده نرم و قابل تنفس است، بنابراین کودک شما هر زمان که آن را بپوشد احساس راحتی می‌ کند. از آنجایی که پارچه های ژرسه سبک هستند، دوام زیادی ندارند و عایق خوبی نیستند، اما به عنوان یک لایه زیرین برای پوشیدن زیر لباس‌ های ضخیم تر و بادوام‌ تر عالی خواهند بود.

تولید کنندگان منسوجات غالباً به دلیل نرمی این پارچه‌ ها که ناشی از ریز بافت بودن آن هاست برای تولید ملحفه، روبالشی و یا حتی پتو از آن ها استفاده می‌ کنند.

انواع پارچه مناسب پوست نوزاد

بیشتر بخوانید: 8 نکته ضروری که مادران تازه وارد باید بدانند!!


5- پارچه کتان

والدین معمولاً از کتانی چشم پوشی می کنند، اما این پارچه نسبت به پنبه قابلیت تنفس بیشتری دارد. این به تنظیم دما کمک می‌ کند تا کودک شما را در روز های طولانی و گرم تابستان خنک نگه دارد. اگرچه لمس کتانی طبیعی سخت است، اما پارچه کتان نازکی که در لباس‌ ها استفاده می شود به اندازه کافی برای پوست نوزاد نرم است. به علاوه، رطوبت را به خوبی جذب می‌ کند تا کودک شما مدت بیشتری خشک‌ تر بماند.


کلام آخر:
از آنجایی که پوست کودک ظریف و حساس است، باید نوع پارچه‌ ای را که استفاده می کنید در نظر بگیرید. قطعا دوست نخواهید داشت که کودک شما از بثورات و سوزش پوست و اگزما رنج ببرد، اگزما در نوزادان منجر به خارش و تحریک پذیری شدید پوست می‌شود. خوشبختانه، این پنج پارچه برخی از بهترین مواد برای کمک به کودک شما احساس راحتی و گرما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟