3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

سلامت روان

عکاسی از کودکان می‌تواند فرآیندی شاد و با ارزش باشد، اما به‌طور منحصربه‌فردی نیز چالش برانگیز است. چه به دنبال عکاسی حرفه‌ای در عکاسی پرتره باشید یا فقط می‌خواهید لحظاتی را با خانواده خود ثبت کنید، در مورد عکاسی از بچه‌ها باید به چیزهای زیادی فکر کنید، در ادامه این مطلب 7 نکته ساده برای عکاسی عالی از کودک بخوانید.

عکاسی کودک در آتلیه یا خانه؟

هر کدام از این دو فضا مزایای خاص خودشان را دارند. آتلیه عکس کودک از نظر تجهیزات، دوربین باکیفیت و لنزهای جانبی قوی‌تر است. اما عکاسی کودک در خانه راحتی بیشتری برای فرزند شما دارد. مزایای عکاسی در خانه به شرح زیر هستند:

  • وقت بیشتری دارید و می‌توانید عکاسی را در زمانی که کودک سرحال است انجام دهید.
  • کودک شما با فضا کاملا آشنا است و در حالت طبیعی خودش قرار دارد.
  • با خلق و خوی فرزندتان بیشتر آشنا هستید و می‌توانید لحظات بهتری را ثبت کنید.
  • می‌توانید از وسایل و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه فرزندتان استفاده کنید.

سلامت روان

‌1- خلاق باشید

در کنار عکس‌های رسمی و آتلیه‌ای خوب است تعدادی عکس بامزه و خلاقانه هم از کودکتان ثبت کنید. برای این سبک کافی است تعدادی ایده جدید داشته باشید. فقط با عنصر خلاقیت می‌توانید از لحظات کودکتان یک قصه ناب بسازید. مثلا او را به پادشاهی در جنگل، یک غواص ماهر و حتی سوپرمن تبدیل کنید! شک نکنید تماشای این عکس‌ها برای کودکتان حسابی لذت‌بخش خواهد بود.

2- به مکان‌های مختلف بروید

برای عده‌ای از شما که نسبتاً علاقه به عکس گرفتن از کودکان دارید، چندین روش وجود دارد که بتوانید واقعا بازی خود را بهتر کنید و شروع به گرفتن عکس‌هایی زیبا با کیفیت بالا و ارزشمند برای قاب کردن و زدن به دیوار کنید. در مورد محیط اطراف خود فکر کنید. اگر در خانه خود مشغول عکاسی هستید، چرا قدم به بیرون نمی‌گذارید و در یک روز خوب به باغ نروید؟ بچه‌ها را مشغول باغداری یا حفر کردن زمین برای کاشت گل و گیاه کنید. محل بازی محله‌تان یا ساحل یا جنگل را هم امتحان کنید. از خانه خارج شوید و تمام استفاده را از آن ببرید !

3- در سطح آن‌ها پایین بیایید

بدیهی به نظر می‌رسد، اما به یاد داشته باشید که شما احتمالاً بسیار بلندتر از سوژه‌های خود خواهید بود. تمام وقت خود را صرف نگاه کردن به آن‌ها نکنید؛ هنگامی که از کودکان عکس می‌گیرید، باید مراقب نحوه ژست گرفتن آن‌ها باشید. برای مثال از سطح چشم کودک پایین‌تر بیایید و به سمت بالا عکسبرداری کنید. به یاد داشته باشید که تصاویری جالب تلقی می‌شوند که چیزی را به بیننده نشان می‌دهند که قبلا ندیده است یا چیزی را از چشم اندازی به او نشان می‌دهند که در حالت عادی نمی‌بیند.

عکس نوزاد

‌4- از آن‌ها همانطور که هستند عکاسی کنید

زیبایی عکاسی از کودکان این است که آن‌ها را همان طور که هستند به تصویر بکشید و بهترین عکس‌ها اغلب بداهه هستند درگیر ژست‌های جذاب کودکانه دادن در مدل عکس کودک نباشید. وقتی عکس کودک خود را می‌گیرید، می‌خواهید روحیه و شخصیت او را در عکس نشان دهید. بهترین راه نشان دادن آن در عکس این است که به آن‌ها اجازه دهید خودشان باشند. هاردیک گاوراو عکاس کودکان می‌گوید: بهترین تصویر‌هایی که از کودکان دیده‌ام، زمان‌های غوطه‌ور بودنشان در بازی یا لحظاتی است که رفتاری طبیعی‌تر دارند، مانند هرج و مرج در آشپزخانه، ساخت لگو یا هنگام یک نوازش آرام با پدر قبل از خواب. هر کجا که باشد، از این فرصت استفاده کرده و بدون ایجاد هیاهو، دوربین یا گوشی هوشمند خود را بیرون آورده و عکستان را ثبت کنید.”  لحظه‌های شاد مثل بازی کردنشان را شکار کنید و در عکاسی صبور باشید. یادتان باشد در مدل عکس کودک حداقل ۱۰ بار از یک لحظه عکاسی کنید تا نتیجه دلخواه بدست بیاید.

5- تمرکز روی چشم‌ها در عکاسی از کودکان

اگر دوربین تان قابلیت کنترل نقطه فوکوس به صورت دستی را دارد (نه این که خود دوربین تصمیم بگیرد کجا فوکوس کند)، پس آن نقطه فوکوس را روی چشم‌های کودک قرار دهید. اگر کودک روبه‌روی شما قرار ندارد، روی نزدیک‌ترین چشم تمرکز کنید. چشم‌ها همیشه باید در مرکز توجه باشند و به طور ایده‌آل، عنبیه یا مردمک باید به میزان بیشتری نسبت به قسمت سفید چشم، در عکس نشان داده شوند. چشم‌ها در عکس، توجه بیننده را جذب می‌کنند و تصویر را جذاب و فریبنده می‌کنند.

سرگرمی

‌6- یک پس زمینه‌ی ساده را انتخاب کنید

کودکان اغلب لباس‌های رنگارنگ یا تیشرت‌هایی می‌پوشند که روی آنها الگو یا عدد وجود دارد. بهتر است پس زمینه‌ای را پیدا کنید که ساده است و اطمینان حاصل کنید که هیچ شاخه‌ی درخت یا تیر تلفنی از بدن یا سر سوژه، بیرون نزده است. گاهی اوقات پیدا کردن پس زمینه ی مناسب دشوار است یا ممکن است فرزندتان تمایل به همکاری و قرار گرفتن در محل درست نداشته باشد، در این شرایط هنگام ویرایش تصاویر می‌توانید از نرم افزاری با قابلیت حذف پس زمینه استفاده کنید. نصب انواع پرده‌های فانتزی یک پس زمینه مناسب در عکاسی کودک است.

‌7- آن‌ها به چه چیزهایی نگاه می‌کنند؟

یک روش واقعاً عالی برای ثبت لحظات و عکاسی از کودکان، گرفتن عکس از بچه‌ها یا عزیزانتان است وقتی همه آن‌ها به یک چیز نگاه می‌کنند. این “تمرکز مشترک” نامیده می‌شود و آن را در صحنه می‌گنجاند و دید وسیع‌تری از آنچه اتفاق می‌افتد ارائه می‌دهد. شما حتی می‌توانید با استفاده از دوربین، به عنوان نقطه‌ی دیدی از زندگی کودک یک قدم جلوتر بروید. بنابراین می‌توانید از روی شانه کودک خود عکاسی وقتی که در حال نقاشی کردن هستند، یا روی انگشتان آن‌ها زوم کنید. همه این موارد در کنار عکس اتاق خواب کودک به بازگویی داستان کودکیشان کمک می‌کنند و بعداً خاطراتی بسیار گرامی خواهند شد. عکس گرفتن از کودکانتان فقط به معنای گرفتن عکس از چهره آن‌ها نیست !

کلام آخر: ثبت لحظات کودکی که توسط والدین انجام می‌پذیرد، ضمن خاطره سازی برای کودک راه انتقال احساسات و مهر تاییدی بر توجه و محبت آن‌ها نسبت به کودک است. عکاسی و فیلمبرداری رایج‌ترین و بهترین روش ثبت این لحظات هستند. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟