3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

6 راهکار مراقبت از کودک معلول

اگر یکی از خانواده‌ هایی هستید که از یک فرد دارای معلولیت، چه کودک و چه بزرگسال مراقبت می‌ کنید، ترکیب نیاز های شخصی، مراقبتی و روزمره می‌ تواند چالش برانگیز باشد. تربیت یا مراقبت از کودک معلول آسان نیست. با این‌ حال، همراه با نا امیدی و احساس انزوا، تجربه فوق‌ العاده‌ ای از تماشای رشد، یادگیری و دستیابی فرزندتان به نقاط عطف جدید به وجود می‌ آید؛ حتی اگر گاهی اوقات با تأخیر رخ دهد. در این مقاله از بامبینو نکاتی ارائه داده‌ ایم که به شما و کسانی که از آن‌ ها مراقبت می‌ کنید کمک کند تا سالم و سلامت بمانید.

 

‌برای نگهداری از کودک معلول خود:

 

1. ناتوانی کودک خود را درک کنید

شما باید درک واضحی از ناتوانی کودک خود داشته باشید. بخوانید، تحقیق کنید، سؤال بپرسید و یادداشت برداری کنید که بعداً بتوانید به آن‌ ها مراجعه کنید. اطلاعاتی در مورد وضعیت کودک ناتوان خود جمع‌ آوری کنید و مسائل را با دیگرانی که در مراقبت از اعضای خانواده خود دخیل هستند در میان بگذارید.

پزشک فرزند شما یک منبع عالی است. اینترنت نیز اطلاعات زیادی دارد، اما مطمئن شوید که آن را از منابع تایید شده و قابل اعتماد دریافت می‌ کنید. هر چیزی با “.org” یا “.gov” محل خوبی برای شروع است. آگاه بودن به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهداشتی آگاهانه‌ تری بگیرید و درک خود را در مورد هر گونه چالشی که ممکن است خانواده شما با آن رو به‌ رو شود بهبود بخشد. توجه کنید که چگونه دیگران از فرد با نیاز های ویژه (معلول) مراقبت می‌ کنند. از نشانه‌ های آزار روحی یا جسمی آگاه باشید.

در حین تحقیق در مورد وضعیت فرزندتان این سوالات را از خود بپرسید:

  • علائم، عوارض جانبی و عوارض مرتبط با این ناتوانی جسمی یا معلولیت ذهنی چیست؟
  • این ناتوانی چگونه بر رشد و توانایی فرزندم برای مراقبت از خود تأثیر می‌ گذارد؟
  • چه درمان‌ هایی برای این معلولیت وجود دارد؟
  • آیا آن‌ ها مورد حمایت تحقیق و آزمایش کامل هستند؟
  • آیا آن‌ ها تحت پوشش بیمه هستند؟
  • چه تغییراتی می‌ توانم در خانه یا سبک زندگی خود انجام دهم که به نفع فرزندم باشد؟
  • آیا دارو، درمان یا تجهیزاتی وجود دارد که بتوانم برای راحت‌ تر کردن فرزندم و غنی‌ تر کردن زندگی او استفاده کنم؟

‌یکی از راه‌ های قبول معلولیت کودک خود این است که آن را همان‌ طور که برای یک کودک خردسال توضیح می‌ دهید برای خود توضیح دهید. اگر نتوانید معلولیت را به ساده‌ ترین عبارات آن تقسیم کنید، ممکن است درک کاملی از آن نداشته باشید. حتی ممکن است کودک بیش از یک ناتوانی داشته باشد. مطمئن شوید که همه را درک می‌ کنید، از جمله این‌ که چگونه ممکن است بر یک دیگر تأثیر بگذارند یا با یک دیگر تعامل داشته باشند.

مراقبت از کودک معلول2. نیازهای ویژه فرزندتان را درک کنید

این با درک ناتوانی کودک شما متفاوت است. دانستن این‌ که چرا این‌ گونه رفتار می‌ کنند، نگاه می‌ کنند یا حرکت می‌ کنند، مانند دانستن نحوه کمک کردن نیست. از خود بپرسید: «مشکلات اصلی فرزندم با آن‌ ها چیست؟»
نیاز های ویژه آن‌ ها می‌ تواند به چندین صورت ظاهر شود: مشکل در تغییر روال، ترس از تماس فیزیکی، بیزاری از صداهای بلند، نیاز به زمان اضافی در مدرسه، ناتوانی در انجام برخی وظایف فیزیکی و موارد دیگر. شناسایی نیازهای آن‌ ها، به شما و هر کسی که شما و فرزندتان با آن‌ها در تعامل هستید کمک می‌ کند تا چالش‌های منحصر به‌ فردی را که کودک با آن‌ ها رو به رو هست، درک کنید.

گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کار درمانی برای کودکان معلول همگی می‌توانند به شما کمک کنند تا نیاز های فردی فرزندتان را برآورده کنید. یادت باشد، شما تنها نیستید. دانش، قدرت است و هر چه بیشتر در مورد فرزند خود و نیاز های ویژه او بدانید، برآورده کردن این نیاز ها و کمک به رشد او آسان‌ تر خواهد بود.

 

‌3.نقاط قوت خود را شناسایی کنید

همه ما نقاط قوت و ضعف خود را داریم. برای بچه‌هایمان، ما ممکن است ما سوپر قهرمان به نظر برسیم؛ اما همه ما به خوبی می‌ دانیم که فقط یک فرد عادی هستیم. بنابراین اشکالی ندارد که بار اول همه چیز را درست انجام ندهید. کمی به خود لطف کنید و سعی کنید بر این تمرکز کنید که چگونه می‌ توانید بهترین کمک و حمایت را از فرزند کم‌ توان خود داشته باشید.

شاید در کمک به گفتار درمانی یا ارائه فعالیت‌ های خلاقانه مهارت‌های حرکتی مهارت داشته باشید. شاید بتوانید اطلاعات پیچیده پزشکی را درک کنید. شاید شما کسی باشید که هرگز تسلیم نمی‌ شوید و این شما را به یک مدافع عالی برای فرزندتان تبدیل می‌ کند. شاید هدیه شما این باشد که بتوانید، عصبانیت را آرام کنید یا ببینید کودک شما دقیقاً در تلاش است با چه چیزی ارتباط برقرار کند.

نقاط قوت شما هر چه که باشد، در مورد آن‌ ها صادق باشید و خود را وارد آن فعالیت‌ ها کنید. اما در مورد نقاط ضعف شما چطور؟ شاید پزشک کودکتان شما را ترسانده باشند، زمانی که فرزندتان دچار بحران می‌ شود شوکه می‌ شوید، یا به راحتی از اصطلاحات پزشکی و حقوقی نا امید می‌ شوید. فراموش نکنید که شما فقط یک انسان هستید. سعی کنید نقاط ضعف خود را با استراتژی‌ ها، خدمات و مراقبان تکمیلی پر کنید.

به عنوان مثال، اگر در بارگیری و تخلیه ماشین با ویلچر کودک یا سایر وسایل حرکتی مشکل دارید، خدمات حمل و نقل را در نظر بگیرید. اگر به خاطر سپردن مطالی مطرح شده در مطب پزشک برایتان مشکل است، قرار ملاقات‌ های خود را ضبط کنید تا بتوانید به نظرات پزشک درباره گزینه‌ های تشخیص و درمان گوش دهید. برای تقویت خود در زمینه‌ هایی که می توانند از بهبود استفاده کنند گام‌ های کوچکی بردارید و از درخواست کمک از بیرون نترسید.کودک معلول و نا توان

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره معلولیت کودکان و 3 علت آن

 

4. از دریافت حمایت دریغ نکنید

ما کاملا درک می‌کنیم که اعتراف به عمق ناتوانی فرزندتان و مشکلی که شما با آن رو به‌ رو هستید، می‌تواند بسیار دشوار باشد. اما اعتراف به این موارد می‌ تواند اولین قدم برای جلب حمایت آن‌ها باشد. در مورد چالش‌ها و نیازهای فرزندتان صادق باشید تا اطرافیان شما بتوانند ببینند که شما چه می‌کنید. اگر عمق چالشی که با آن رو به‌ رو هستید را درک نکنند، نمی‌ توانند کمک کنند. اعضای خانواده و دوستان می‌ توانند به طرق مختلف حمایت کنند و اغلب می‌ خواهند کمک کنند.

تعیین کنید که آیا کارهای بزرگ یا کوچکی وجود دارد که آن ها می‌ توانند برای کمک به شما و خانواده‌ تان انجام دهند. به یک گروه پشتیبانی محلی یا آنلاین بپیوندید. یک گروه پشتیبانی می‌ تواند به شما این فرصت را بدهد که اطلاعات را به اشتراک بگذارید و با افرادی که تجربه‌ های مشابهی را تجربه می‌ کنند ارتباط برقرار کنید. یک گروه حمایتی ممکن است به مبارزه با انزوا و ترسی که ممکن است به عنوان یک مراقب تجربه کنید کمک کند.

مشارکت خود را به حمایت از گروه‌ ها و انجمن‌ هایی که بر یک نیاز یا ناتوانی خاص تمرکز می‌ کنند محدود نکنید. هم‌ چنین گروه‌ های محلی و ملی وجود دارند که خدمات، تفریح و اطلاعات را برای افراد دارای معلولیت ارائه می‌ کنند. دوستان، خانواده، ارائه دهندگان مراقبت‌ های بهداشتی، گروه‌ های پشتیبانی، خدمات اجتماعی و مشاوران تنها تعدادی از افرادی هستند که برای کمک به شما و خانواده شما در دسترس هستند.

‌‌
5. تعادل را در خانواده حفظ کنید

اعضای خانواده دارای یک عضو معلول ممکن است نیاز به مراقبت و توجه بیشتری داشته باشند. با در نظر گرفتن نیاز های هر فرد، برای همه اعضای خانواده وقت بگذارید. برای مثال، والدین یک کودک معلول باید با یکدیگر و با هر فرزند دیگری که ممکن است داشته باشند، وقت بگذرانند.


6. مراقب خودت باش

مراقبت از یک عضو خانواده دارای معلولیت می‌ تواند حتی قوی‌ترین مراقب را نیز فرسوده کند. بخاطر خود و کسانی که از آن‌ ها مراقبت می‌کنید سالم بمانید. برای حفظ علایق شخصی، سرگرمی‌ها و دوستی‌ های خود وقت بگذارید. اجازه ندهید مراقبت، تمام زندگی شما را از بین ببرد. این برای شما یا کسانی که از آن‌ ها مراقبت می‌کنید سالم نیست، در واقع نگه‌ داشتن تعادل امری کلیدی است .به خودتان اجازه دهید که مراقب کاملی نباشید.

برای کاهش استرس و تبدیل شدن شما به یک مراقب مؤثرتر، انتظارات معقولی را تعیین کنید. برخی از وظایف مراقبتی را به افراد قابل اعتماد دیگر محول کنید. استراحت کنید. استراحت‌ های کوتاه مانند پیاده‌ روی عصر گاهی یا حمام آرامش‌ بخش ضروری است. علائم بیماری را نادیده نگیرید؛ اگر بیمار شدید، به پزشک مراجعه کنید. به سلامت روحی و روانی خود نیز توجه کنید. به یاد داشته باشید، مراقبت خوب از خود می‌ تواند به فردی که از او مراقبت می‌کنید نیز کمک کند. ورزش و تغذیه سالم نیز مهم است.چگونه از کودک معلولم مراقبت کنم؟

‌کلام آخر: همان‌طور که خواندید این نکات مراقبتی ارائه شده به والدین دارای فرزند معلول و کم‌ توان اطلاعاتی در مورد چگونگی سالم ماندن و مثبت اندیشی می‌دهد. به خاطر داشته باشید که از این نکات می‌ توان برای رفع بسیاری از مسائل خانوادگی استفاده کرد. اطلاعات، حمایت، پشتیبانی، توانمند سازی، مراقبت و تعادل می‌تواند پایه و اساس یک خانواده سالم باشد.
منبع: cdc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟