3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

سلامت کودک

نوزادان دوقلوی شما به دنیا آمده‌اند و شما هنوز مطمئن نیستید که چه احساسی دارید یا چه احساسی باید داشته باشید. بسیاری از عوامل بیرونی بر احساساتی که در ابتدا نسبت به آن‌ها دارید تاثیر می‌گذارند. زندگی با فرزندان دوقلو می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. اما خبر خوب این است که مادران دوقلو سرسخت می‌شوند. برای مادران دوقلوها چالش‌های منحصر به فردی وجود دارد. مادران دوقلوها سطوح بالای اضطراب را تجربه می کنند. نکات ما در این مقاله برای کمک به شما ارائه شده است.

  • بهبودی جسم و روح پس از بارداری و زایمان دوقلوییدشوارتر از بارداری و زایمان یک نوزاد است. در حالی که از خانواده‌ی گسترش یافته‌ی خود مراقبت می‌کنید فرایند دشوارتر التیام – هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی – به شما فشار فراوانی می‌آورد.
    انسان‌ها در زندگی مشتاق الگوهای قابل پیش‌بینی هستند. تداوم باعث اطمینان خاطر و آسایش می‌شود. تولد دوقلوها مستلزم ایجاد یک الگوی جدید است. تا زمانی که این الگو شکل گیرد و شما آن را در زندگی خود بگنجانید ممکن است احساس سردرگمی و عدم اعتماد به نفس کنید. این امر محدودیت زمانی مشخصی ندارد. اگر ابتدا احساسات ضد و نقیضی در مورد موقعیت جدید خود داشتید درباره‌ی خود قضاوت منفی نکنید.
  • آرام کردن نوزادی که گریه می‌کند سخت است، خصوصا اگر نوزاد دیگری را به این ترکیب اضافه کنید، می‌تواند هر مادری را دچار استرس کند. مخصوصاً در روزهایی که تنها هستید، وقتی هر دو گریه می‌کنندو نیاز به توجه دارند، احساس گناه مادر شروع می‌شود، سطح نگرانی، استرس و اضطراب به اوج خود می‌رسد و ناگهان غذا دادن، عوض کردن، لباس پوشیدن و بیرون رفتن از در به نظر خیلی زیاد است. شما ممکن است خود را ناکافی یا تقسیم کنید زیرا دو نوزاد وجود دارد، در واقع این یک فرآیند است، اما زیاد به آن فکر نکنید زیرا شما یک مادر هستید و هر کاری که برای فرزندانتان انجام دهید کافی نخواهد بود. توصیه ما این است که، توقعات و انتظارات از خود را کم کنید، حقیقت این است که مادران جدید انتظارات غیرواقعی از خود را دارند و احساس می‌کنند که می‌توانند همه‌ی کارها را انجام دهند و همه چیز را تحت کنترل داشته باشند، اما صادقانه لزومی ندارد که کامل باشید و ما مجبور نیستید همه چیز را انجام دهید.

سلامت کودکبیشتر بخوانید: لیست کامل خرید سیسمونی برای دوقلوها

  • از روز اول، یک روال تغذیه را ایجاد کنید. تا جایی که می‌توانید به طور همزمان مانند غذا دادن، خوابیدن، بازی کردن، تعویض پوشک، حمام کردن و وعده های غذایی را انجام دهید. ممکن است در ابتدا کاملاً غیرممکن به نظر برسد، اما به زودی کارآمدتر، مدبرتر و چند وظیفه‌تر از آنچه فکر می‌کردید خواهید شد. زندگی را تا حد امکان برای خود و خانواده‌تان آسان‌تر کنید، زیرا نتیجه‌اش را در پی خواهد داشت و به شما فرصتی برای تجدید قوا می‌دهد. در روزهای اول، مدتی طول می‌کشد تا روش‌های تغذیه خود را مشخص کنید، چه با سینه یا شیشه شیر، به خودتان سخت نگیرید. تغذیه دوقلوها یک منحنی یادگیری است.
  • فراموش نکنید که همه‌ی کودکان حتی دوقلو ها مثل هم نیستند. هر کودکی کارها را به وقت خودش انجام می‌دهد، مقایسه نکردن آن‌ها گاهی اوقات سخت است و این برای والدین دوقلو بسیار طبیعی است.وقتی یکی قبل از دیگری راه می‌رود یا زودتر می‌نشیند،  اجازه ندهید اضطراب و نگرانی به درون شما راه پیدا کند، این طبیعی است که دوقلوهای شما مانند بسیاری از کودکان، اکثر کارها را در ماه‌های مختلف انجام بدهند. اما اگر نگران هستید، با شخصی مانند یک متخصص صحبت کنید، بعید است که گوگل دوست شما باشد!

سلامت روانبیشتر بخوانید: تاثیرات منفی مقایسه کودکان با یکدیگر توسط والدین

  • همیشه افرادی در اطراف شما هستند که می گویند کار شما سخت است. کسی وقتی گریه می‌کند کسی را بیدار نمی‌کند؟ آیا آن‌ها با یکدیگر دعوا می‌کنند؟ آیا آن‌ها شب می‌خوابند؟ این نوع سوالات متداول‌ترین سوالاتی است که از مادران دوقلو پرسیده می‌شود. مردم به این شکل از شما سوال می‌پرسند زیرا این پتانسیل را در خود می‌بینند که نتوانند از دو نوزاد مراقبت کنند. توصیه من به شما این است که به سوالاتی مانند «خسته نمی‌شوید؟ سخت نیست؟ آیا لذت‌بخش است؟» پاسخ روشن بدهید و موضوع را ببندید.
  • کدوم شیطون‌تره؟ کدام پر اشتهاست؟ کدام یک زیبا‌تر است؟ و حتی اگر کسی را بیشتر دوست داشته باشید، متاسفانه سوالات زیادی خواهید داشت. آن‌ها همیشه شما را به مقایسه می‌کشانند، اما گفتار و نگرش واضح شما این وضعیت را اصلاح می‌کند. بالاخره هر دو کودک شما می‌باشند.
  • کم کم که واقعیت دوقلو داشتن در ذهنتان رسوخ می‌کند ممکن است در حالی که به آن‌ها نگاه می‌کنید که کنار هم دراز کشیده‌اند به شدت دچار احساساتی چون حیرت، لذت و هیجان شوید. در حین سال‌های رشد دوقلوها این احساس بهت بارها ظاهر می‌شود.
  • ممکن است به دلایل مختلف به یکی از دو کودک احساس نزدیکی بیشتری کنید. اگر چنین احساساتی وجود دارند آن‌ها را انکار نکنید، در عوض با این احساسات کنار بیایید. اگر مهر مادریتان نسبت به یکی از دوقلوها ضعیف‌‌تر بود شاید ناچار شوید خود را مجبور کنید که با هر دو کودک ارتباط برقرار کنید و به هر دو پاسخ دهید. رفتار با دوقلوها بايد عادلانه باشد نه مساوی.
  • ضمن مراقبت از دوقلوها و آموختن چگونگی آشنایی با آن‌ها دچار فراز و فرودهای عاطفی فراوانی خواهید شد. در روزهای خوب که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود ممکن است احساس کنید از همه برتر و مسلما از همه خوش اقبال‌ترید.
  • در روزهای بد که گویی هیچ چیز درست از آب درنمی‌آید ممکن است احساس کنید بی کفایتی و فقدان تسلط کنید و از خود بپرسید که چرا دو کودک را هم زمان برایتان فرستادند.
  • احتمالا در مقابل اظهار نظرها یا عقاید دیگران در مورد شیوه‌ی مادری از دوقلوها ، سایر اعضای خانواده و خودتان را همان گونه که هستید بپذیرید و دوست بدارید.

تربیت فرزند

‌کلام آخر: مادر دوقلو بودن یک امتیاز است. فرزندپروری همیشه سختی‌هایی به همراه دارد، اما مراقبت از دو نوزاد مسئولیت و فداکاری بیشتری می‌طلبد، به همین دلیل است که مادران دوقلوهای خاص و قوی هستید. حواستان به این باشد، هر لحظه قدر خودتان را بدانید و ارزش خود را به خوبی بدانید، اگر خوشحال باشید، نوزادانتان آن را احساس خواهند کرد. همان‌گونه که شما هستید، نوزادان شما این را به شما و محیط خود به همان روش منتقل می‌کنند. در نهایت لازم به ذکر است که خرید بهترین لوازم سیسمونی نوزاد دوقلو‌ از جمله موارد حائز اهمیت می‌باشد که باید به آن توجه داشته باشید برای این منظور  توصیه می‌کنیم از تخت‌های نوزادی ما در سایت دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟