3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

علاقمند کردن کودک به اتاق خوابش

اتاق کودک باید بازتابی از شخصیت آن‌ ها باشد. آن‌ها باید سبک، علایق خود را به نمایش بگذارند و مکانی باشند که بتوانند از بودن در آن لذت ببرند. بنابراین ما به عنوان والدین باید نه تنها فرزندانمان را به گذراندن وقت بیشتری برای حضور در اتاقشان تشویق کنیم، بلکه باید اتاق خواب آن‌ ها را به گونه‌ ای طراحی و دیزاین کنیم که به آن علاقه مند شوند. بنابراین ما در این مطلب 10 راه علاقمند کردن کودک به اتاق خوابش را با شما به اشتراک می‌ گذاریم تا فرزندتان اتاقش را بیشتر دوست داشته باشد.

 

‌برای علاقمند کردن کودک به اتاق خوابش باید:

 

1. فضای اتاق خواب کودک را سازماندهی کنید:

هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید فضایی را خلق کنید که به تمام نیازهای کاربردی کودکان را پاسخ دهد. این روزها بچه‌ ها، وسایل، اسباب‌ بازی‌ ها و لباس‌ های زیادی دارند که با رشد کودک به تعداد آن‌ ها افزوده می‌ شود و این وسایل همچنان روی هم انباشته می‌ شوند، بنابراین راه‌ های منحصر به‌ فردی برای سازماندهی فضا پیدا کنید و آن را محیطی عاری از شلوغی نگه دارید.

او را در جریان سازماندهی فضای اتاق خوابش وارد کنید و نظرات او را بشنوید. آن‌ ها تعبیه کنید. در سبک های مدرن طراحی دکوراسیون اتاق کودکان، استفاده از فضاهای ذخیره‌ سازی مانند شلف‌ های دیواری، قفسه‌ ها و سبدهای لباس رو در جاهای مختلف اتاق مثل زیر تخت، کمدها و زیر میز اتاق کودک درنظر بگیرید، که باعث مرتب نشون دادن و بازتر شدن فضای اتاق کودک می‌ شود.

 

2. اتاق خوابش را تبدیل به فضای سرگرم کننده کنید:

دیوارهای سفید و یک اتاق خالی دقیقاً یک اتاق سرگرم کننده نیست. حتما یک تم زیبا از رنگ‌ های روشن، کاغذ دیواری‌ های پررنگ و شاد، تابلو و آویزهای کودکانه و از انواع تزیینات کودکانه و رنگارنگ استفاده کنید. مبلمان اتاق خواب، اسباب بازی‌ ها، لوازم کاردستی، تصاویر سرگرم کننده و موارد دیگر را در اتاق قرار دهید. این به کودک شما دلیلی می‌ دهد تا به آن‌جا برود و بازی کند.

 

3. اتاق را به فضایی برای یادگیری تبدیل کنید:

بچه‌ ها موجودات کنجکاویی هستند و ما می‌ توانیم با ارائه راه‌ هایی برای یادگیری بدون این‌ که بدانند، این کنجکاوی را تشویق کنیم. با قرار دادن پازل‌ ها، بازی‌ ها، کتاب‌ ها و موارد دیگر می‌ توانیم یک بازی داشته باشیم که در آن سرگرمی داشته باشند و همزمان یاد بگیرند.

چگونه کودک را به اتاق خوابش علاقمند کنیم؟

بیشتر بخوانید: مقابله با استرس کودکان

4. رنگ‌ ها و الگوهای جذاب را انتخاب کنید:

رنگ‌ ها می‌ توانند حالات خاصی را ایجاد یا از بین ببرند، بنابراین هنگام طراحی فضای کودکتان عاقلانه انتخاب کنید. رنگ‌ های روشن و الگوهای سرگرم کننده می‌ توانند یادگیری کودک شما را درگیر کنند و اتاق او را هیجان انگیز کنند. اگر از رنگ‌ ها و الگوهای شلوغ برای دیوارها و سایر منسوجات اتاق خواب استفاده می‌ کنید، انتخاب مدل سرویس خواب سفید کمک می‌ کند تا از شلوغی بصری فضای اتاق جلوگیری کنید.

 

5‌. حتما نکات ایمنی را در اتاق کودک لحاظ کنید:

گاهی اوقات بچه‌ ها از اتاق خود بدشان می‌ آید، زیرا در آن احساس ترس می‌ کنند. یک چراغ خواب یا آباژور، پخش موسیقی ملایم، بررسی زیر تخت، بسته نگه داشتن کمد در شب، و غیره داشته باشید. همه این موارد به علاوه کتاب خواندن قبل از خواب می‌ تواند کودک شما را احساس امنیت و آرامش کند تا اتاقش را دوست داشته باشد و از خوابیدن در آن نترسد.

 

6. فضا را کاملا برای راحتی او طراحی کنید:

یک صندلی راحت، تخت خواب، میز یا حتی فرش باشد، به راحت و دنج شدن فضا کمک می‌ کند. بچه‌ ها عاشق فضاهای راحت و دنج هستند. اگر وقت آن رسیده که سایز تخت کودک خود را تغییر دهید، با خرید یک تخت خواب نوجوان پسرانه جدید فضای خواب کودک را راحت و مناسب کنید.

 

7. به کودک نشان دهید چقدر اتاق خواب او را دوست دارید:

بچه‌ ها معمولاً چیزهایی را دوست دارند که والدینشان دوست دارند. با ابراز علاقه به اتاق آن‌ ها و حتی گذراندن وقت با آن‌ ها در آن، به سرعت به فضایی تبدیل می‌ شود که آن‌ ها آن را دوست دارند و به آن افتخار می‌ کنند.

اتاق خواب

بیشتر بخوانید: بهترین زمان انتقال کودک به اتاق خودش

 

8. بسته به علایق او یک تم برای اتاق خوابش انتخاب کنید:

انتخاب تم برای اتاق کودک شما می‌ تواند به او کمک کند احساس راحتی کند و حتی برای حضور در آن به اندازه کافی او را هیجان زده کند. خرید وسایل برای اتاق‌های تم‌ دار نیز بسیار سرگرم‌ کننده است! در طراحی اتاق خواب کودک دختر می‌ توان از تم‌ های دخترونه، شاد و سایه‌ های پاستیلی صورتی رنگ کمک بگیرید. اتاق پسران معمولا با اشکال اقیانوس، هواپیما، انواع شکل‌ های دریایی و فضایی با رنگ‌ های تیره مثل خاکستری، لاجوردی، سایه‌ های متنوع آبی و قهوه‌ ای جذاب‌ تر می‌ شود.

9. حتما قسمتی را برای بازی با دوستانش در نظر بگیرید:

بچه‌ ها عاشق قرار های بازی هستند و نشان دادن اتاقشان می‌ تواند آن را سرگرم کننده‌ تر کند. اگر اتاق سرگرم کننده‌ ای است که دوستان آن‌ ها دوست دارند، طبیعتاً فرزند شما نیز آن را دوست خواهد داشت.

 تشویق کودک

بیشتر بخوانید: بهترین سن برای جدا کردن اتاق کودک از والدین

1‌0. یک جا برای مطالعه او طراحی کنید:

طراحی یک قسمت برای کتاب خواندن و مطالعه راهی فوق‌ العاده برای ایجاد فضایی آرام در فضای اتاق کودک شما است، که برای مطالعه و زمان آرام در نظر گرفته شده است. یک کتاب خوب، سکوت و تقویت تخیل کودک می‌ تواند تجربه خوبی برای آن‌ ها باشد.

کلام آخر: وقتی صحبت از تبدیل فضای کودک شما به فضایی می‌ شود که دوستش دارد، خرید وسایل معمولاً سرگرم کننده‌ ترین قسمت است، چه قصد خرید به صورت آنلاین دارید و چه به صورت حضوری از ایمنی و کیفیت لوازم اطمینان حاصل کنید. برای علاقه‌ مند کردن کودک به اتاقش به ظاهری جدید، کاربردی‌ تر و چند راه حل ذخیره سازی بیشتر و ایده‌ های خلاقانه‌ تر فکر کنید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟