3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اتاق خواب کودکان که طبق اصول گسترده ساخته شده است تضمین می‌کند که کل محیط به رشد همه جانبه کودک شما کمک می‌کند. ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که ضمیر ناخودآگاه کودک به شدت آسیب پذیر است و بسیار پذیرای محیط اطراف است. ضمیر ناخودآگاه همیشه در طول روز فعال است، چه بیدار باشید و چه خواب. انرژی های موجود در اتاق خواب شما به طور مداوم بر آن تأثیر می‌گذارد، حتی زمانی که شما از آن آگاه نیستید. وقتی صحبت از بچه‌ها می‌شود حساسیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین اتاقی که طبق قوانین واستو شاسترا ساخته شده است، انرژی‌های مثبت را به سمت خود جذب می‌کند که تأثیر مثبتی بر مغز کودک شما دارد. در ادامه با قوانین واستو در طراحی اتاق کودک بیشتر آشنا خواهیم شد.


قوانین واستو شاسترا چیست؟

واستو شاسترا یک سیستم معماری هند باستان است. واژه سانسکریت Vastu به معنی مسکن یا خانه در یک قطعه زمین معین است. خانه‌ای که با عشق ساخته شود، تبدیل به خانه‌ای برای یک خانواده شاد می‌شود. خانه‌ای که طبق قوانین واستو شاسترا ساخته شده است رفاه، شادی، رضایت و ثروت را تضمین می‌کند. هر خانه دارای نوع خاصی از انرژی است. افرادی که در یک خانه زندگی می‌کنند در یک میدان انرژی خاص زندگی می‌کنند که به یک شکل بر آنها تأثیر می‌گذارد. اصول واستو با موفقیت نتایج مثبتی را برای قرن‌ها به همراه داشته است، به همین دلیل است که مردم حتی امروزه به سمت اصول آن کشیده شده‌اند. اتاق کودک نیاز به محیطی پرورشی دارد. ایجاد فضای شخصی برای کودکان، احساس مسئولیت و استقلال را در بین آنها پرورش می‌دهد. از آنجایی که کودکان بیشتر وقت خود را در اتاق خود می گذرانند، اتاقی که مطابق با قوانین واستو طراحی شده است با انرژی های کیهانی هماهنگ است و آنها را تشویق به تفریح و سلامتی می‌کند.

برای طراحی اتاق خواب کودک که با انرژی‌های کیهانی هماهنگ است، باید از قوانین بسیار مهم واستو شاسترا پیروی کنید. شامل محل قرارگیری اتاق خواب و قرارگیری مناسب برخی از وسایل اولیه مانند؛ گهواره نوزاد، کمد و کتابخانه، میز تحریر و تخت خواب نوجوان، پنجره، در و غیره می‌باشد. بنابراین بیایید نگاهی به قوانین گسترده‌ای بیندازیم که باید هنگام چیدمان اتاق خواب یا قبل از ایجاد هرگونه تغییر در آن رعایت کنید.


اصولی واستو که باید در طراحی اتاق کودک و نوجوان رعایت کنید:

  • تا آنجا که به جهت قرار گیری اتاق مربوط می‌شود، ضلع غربی مطلوب ترین مورد برای انتخاب اتاق خواب کودک و نوجوان در نظر گرفته می‌شود.
  • تخت باید در گوشه غربی یا جنوب غربی اتاق قرار گیرد تا سلامت و موفقیت را به همراه داشته باشد. در بین انتخاب های تخت خواب یک نفره اسپرت مدل ام دی اف و چوبی بهتر است، زیرا تخت خواب فلزی باعث ایجاد ارتعاشات منفی می‎شود. علاوه بر این، باید مقداری فاصله بین دیوارها و تخت وجود داشته باشد.
  • کودکان همچنین هنگام خواب باید سر خود را در جهت جنوب یا شرق نگه دارند تا ذهنیتی آرام داشته باشند.
  • ورودی (در) اتاق کودک طبق آنچه در اتاق خواب واستو ذکر شده نباید مستقیماً رو به روی تخت باشد.
  • اگر کامپیوتر یا تلویزیون را داخل اتاق قرار دادید، اولی را در جهت شمال و دومی را در جهت جنوب شرقی قرار دهید.
  • میز مطالعه کودک برای آینده بهتر فرزندان در اتاق باید رو به شرق، شمال یا شمال شرق باشد. محل مطالعه باید همیشه عاری از شلوغی و مرتب باشد. علاوه بر این، صندلی مناسب میز تحریر، صندلی‌های پشت بلند هستند که موفقیت بالایی را به همراه دارند، اعتقاد بر این است که اگر ارتفاع میز با ناف کودک هماهنگ باشد، انرژی مثبت تولید می کند.
  • بهتر است کتابخانه در گوشه‌ای از اتاق قرار گیرد، تا اطمینان حاصل شود که بچه‌ها تحت تأثیر حجم زیاد مطالعات قرار نگیرد. کتاب‌های روی کتابخانه نیز باید مرتب چیده شوند. کتابخانه را در مقابل دیوار جنوبی یا غربی قرار دهید.
  • والدین در خانه باید مراقب باشند که محل مطالعه نامرتب نباشد و نسبتاً تمیز و مرتب باشد تا دائماً نشاط و انرژی خوب در خانه جریان داشته باشد. این همچنین به بچه‌ها کمک می کند تا تمرکز و قدرت خلاقیت بیشتری کسب کنند.
  • چراغ خواب‌ها را در جهت جنوب شرقی نگه دارید.
  • جهت شمال با شغل مرتبط است. بنابراین، می توان تمام دستاوردهای فرزندتان را بر روی آن دیوار خاص نصب کرد تا به آنها الهام شود که تلاش بیشتری کنند و در زندگی به موفقیت بیشتری دست یابند.
  • رنگ ها انرژی خود را ساطع می کنند و تا حد زیادی بر روحیه ما تأثیر می گذارند. سبز، رنگ رشد و شکوفایی، برای اتاق خواب کودک ایده آل است. علاوه بر این، نگاه کردن به آن اثر تسکین دهنده‌ای بر چشم دارد زیرا رنگ موهبت طبیعت است. آبی برای کودکانی که به راحتی تحریک می‌شوند توصیه می‌شود، زیرا آرامش آن به تسکین آن‌ها و تعدیل تکانه‌هایشان کمک می‌کند. بنابراین، سایه های سبز و آبی رنگ های ایده آل برای اتاق کودک هستند که با طراوت و مثبت بودن همراه است. رنگ‌های تحریک‌آمیز و روشن مانند قرمز، نارنجی، بنفش و مشکی حالات منفی ایجاد می‌کنند.


نبایدهای واستو در اتاق خواب کودک و نوجوان

همانطور که در قلمرو واستو شاسترا قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد، اصول خاصی نیز وجود دارد که بر جنبه‌های منفی نیز حاکم است. اینها مواردی است که تحت هر شرایطی باید از آنها اجتناب کرد زیرا در ذات خود خوب نیستند.

  • تخت در اتاق خواب نباید رو به در و زیر پنجره باشد.
  • بهتر است از قرار دادن هر گونه آینه بدون نور در اتاق خودداری کنید. همچنین از قرار دادن آینه جلوی تخت خودداری کنید! کارشناسان همچنین می‌گویند آینه‌ای که رو به تخت است انرژی شخصی را تحلیل می‌برد و باعث بی‌خوابی می‌شود.
  • بین دیوارها و مبلمان اتاق حداقل سه اینچ یا بیشتر فاصله داشته باشید.
  • وسایل الکترونیکی زیادی را در اتاق نگه ندارید، زیرا بسیار مهم است که فرزندتان به بازی های رایانه‌ای و الکترونیک وابسته نباشد. در عوض به آنها کتاب بدهید تا بخوانند یا برای بازی به بیرون بروند. این باعث می شود آنها پرانرژی و فعال‌تر شوند.
  • به عنوان والدین، به جای استفاده از بازی‌های آنلاین، مطمئن شوید که آنها بیشتر در معرض طبیعت و حیات وحش هستند. کاشت درختان کوچک یا قرار دادن آنها در معرض فضای سبز و نور خورشید ممکن است باعث ذهنیت باز و مثبت بیشتر آنها شود.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ اتاق خواب کودک که باعث افزایش خلاقیت می شود!


کلام آخر:
هر کودکی با امکانات و استعدادهای نامحدود به دنیا می آید. فقط باید محیط مناسبی را برای آنها فراهم کنیم تا استعدادهایشان شکوفا شود، و اتاق خواب سازگار با فضای وسیع می تواند در این امر بسیار مفید باشد. از آنجایی که کودکان نسبتاً حساس‌تر و آسیب پذیرتر هستند، باید اقدامات احتیاطی کافی در مورد نوع انرژی که کودکان در اطراف آن قرار دارند، انجام دهیم. اگر مکانی که در آن می خوابند، جایی که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند، پر از انرژی مثبت باشد، تأثیرات مثبتی نیز روی آنها خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟