3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

نو نگه داشتن

وقتی صحبت از خرید برخی اکسسوری ها می‌شود، چوب معمولاً متداول‌ترین و اولین ماده‌ای است، که به ذهن ما می‌رسد. روش‌های زیادی برای نگهداری وسایل چوبی منزل وجود دارد که در صورت رعایت کردن این موارد، عمر لوازم چوبی منزل شما افزایش می‌یابد و برای همیشه سالم باقی خواهد ماند.

1- گردگیری کنید

یک تکه مبلمان درخشان و تمیز باعث ایجاد یک اتاق درخشان می‌شود و مقدار مناسب گردگیری به انجام این کار کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که از یک پارچه نخی نرم و خشک برای پاک کردن گرد و غبار استفاده می‌کنید. اگر می‌توانید مبل‌ها، میزها و… خود را هفته‌ای یکبار تمیز کنید. اگر لکه‌های چسبنده‌ای باقی مانده است، پیشنهاد می‌کنیم از آب گرم و مقدار کمی صابون کمک بگیرید، البته توجه داشته باشید که به هیچ وجه بیش از حد چوب را خیس نکنید، زمان طولانی نمدار نگه ندارید و در نهایت رطوبت باقی مانده را به سرعت با پارچه نرم خشک کنید. فرآیند گردگیری را حتما به طور منظم انجام دهید، زیرا عدم توجه به این موضوع علاوه بر این که عمر وسایل چوبی را کاهش می‌دهد، بلکه سلامتی مصرف کنندگان نیز به خطر می‌اندازد و ممکن است آن‌ها را دچار سرفه و آلرژی کند.

نو نگه داشتن

‌2- حداقل قرار گرفتن در معرض نور خورشید

بدون اغراق باید گفت تمام وسایل‌های چوبی از قبیل مبلمان گران قیمت چوبی اگر به‌طور مداوم در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند هم دچار پوسیدگی می‌شوند و هم تغییر رنگ خواهند داد، پس بد نیست به منظور حفاظت از روکش‌های پارچه‌ای مناسب استفاده کنید. روی یک میز چوبی، می‌توانید از یک رومیزی برای کاهش اثر آن استفاده کنید.

3- تمیز کردن تزئینات عاج روی چوب

تزئین‌های عاج روی چوب با مقدار خیلی کمی آب و یک شوینده ضعیف تمیز می‌شوند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، می‌توانید سر یک چوب کبریت کمی پنبه بپیچید و برای تمیز کردن از آن استفاده کنید. آخر کار با یک تکه کوچک پارچه کتانی عاج را خشک کنید. اگر عاج یا استخوان در اثر گذشت زمان زرد و تیره شده است، با مخلوطی از گچ و پراکسید هیدروژن ضعیف خمیری درست کنید و برای تمیز کاری بکار ببرید. در صورت نرسیدن به نتیجه مطلوب، پراکسید هیدروژن قوی تری استفاده کنید.  چوب‌های گردو را هر روز دستمال نرم بکشید تا گرد و خاک نگیرند. اگر لکه‌های سفیدی روی چوب دیدید، با مقدار کمی خمیر دندان آن‌ها را پاک کنید.‏ پارافین، خراش‌های چوب را می‌پوشاند و فقط کافی است سالی 2 بار این کار را انجام دهید تا چوب‌هایتان همیشه تازه و زیبا بمانند. چوب‌های مخصوصی مثل خیزران، بامبو و بید به رطوبت نیاز دارند تا شکننده و فرسوده نشوند. چند وقت یکبار به این چوب‌ها آب اسپری کنید تا حالت بگیرند. به غیر از نی بوریا که رطوبت زیاد باعث خراب شدنش می‌شود.‏

4- از بین بردن خراشیدگی

اگر مبلمان چوبی تان خراشیدگی پیدا کرده است، مقداری پودر قهوه را با روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیر چسبناکی به دست آید. سپس با استفاده از یک دستمال خمیر را روی خراشیدگی چوب قرار داده و اجازه دهید برای مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه خمیر روی چوب باقی بماند. این روش که برای پوشاندن رنگ پریدگی‌های مبلمان با رنگ تیره کاربرد دارد، موجب شفافیت چوب نیز خواهد شد‏.  برای رفع اثر انگشت از روی سطوح چوبی که براق شده‌اند، کمی نشاسته ذرت بپاشید و سپس با یک پارچه نرم آن را تمیز کنید.‏

5- از بین بردن لکه‌ها

اگر کودکتان عکس برگردانی را به سرویس خواب نوزاد چوبی خود و یا سایر مبلمان چسبانده، می‌توانید آن را با سرکه سفید پاک کنید.‏ برای پاک کردن لکه‌های شمع از روی چوب اجازه دهید شمع سرد شود، سپس پارافین را با یک وسیله نازک اما نرم مثل لیسک آشپزی یا کفگیر جدا کنید و جای آن را با مخلوط روغن زیتون و سرکه تمیز کنید. ‏ برای از بین بردن لکه‌های تیره در اثر آسیب آب و هرگونه مایعات و…، سعی کنید به آرامی لکه را با پارچه آغشته به سرکه پاک کنید. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، اشعه خورشید به مدت طولانی رنگ را از بین می‌برد و چوب راخشک می‌کند. اگر این مشکل پیش آمده است با روغن ساج وضع چوب را بهتر کنید.

دکوراسیون اتاق نوزادبیشتر بخوانید: بهترین جنس سرویس خواب نوزاد و کودک چیست؟

‌سایر نکات برای نگه‌داری از مبلمان چوبی

  • لوازم چوبی را از رادیاتور و لوازم گرمایشی دور نگه دارید. مبلمان و لوازم چوبی شما با انبساط و انقباض اندکی به تغییرات دما و رطوبت پاسخ می‌دهد. باید رطوبت محیط داخلی را در محدوده ۳۰ تا ۴۵ درصد و دما را در دامنه ۶۰ تا ۸۰ درجه ۳۶۵ روز در سال نگه دارید.
  • چوب‌های روکش‌دار را هر چند وقت یکبار بررسی کنید تا اگر قسمتی از روکش از چوب جدا شده است با چسب‌های تیوپی مناسب چسبانده شود.
  • هرگز از پاک کننده‌های همه منظوره استفاده نکنید، که باعث آسیب رساندن به پوشش چوب می‌شود.
  • از براق کننده و روغن‌های غیراستاندارد استفاده نکنید. برخی افراد تصور می‌کنند با استفاده از روغن و محصولات براق کننده بتوان سطح میز غذاخوری چوبی را جلا بخشید ولی اگر محصول استاندارد و قابل تایید نجاران نباشد، باعث خراب شدن و آسیب بیشتر به بافت چوب می‌شود.
  • همیشه هنگام قرار دادن لیوان یا پارچ روی میز و لوازم چوبی از زیر لیوانی استفاده کنید و هرگز غذای گرم را مستقیماً روی آن‌ها قرار ندهید. برای محافظت و نگهداری وسایل چوبی خود در برابر نشت مواد غذایی و نوشیدنی، پارچه‌های پلاستیکی تزئینی یا سفره‌ای در روی آن قرار دهید.
  • بهتر است از یک شخص متخصص برای روغن کاری و براق کاری وسایل چوبی کمک بگیرید، چرا که حتی اشتباهات کوچک در گذر زمان آسیب جدی به آن‌ها وارد می‌کند، به طور مثال اگر شما از موادی استفاده کنید که درصد روغن آن زیاد است، احتمالا رد انگشت مصرف کننده برای همیشه روی چوب باقی بماند.

دکوراسیون اتاق

‌کلام آخر: وسایل چوبی که در منزل هستند، نیاز به مراقبت و نگهداری درست دارند، در غیر این‌صورت پس از مدتی حالت اولیه خود را از دست می‌دهند. اگر از وسایل چوبی خوب نگهداری کنید سال‌ها برایتان کار می‌کنند. فقط کافی است که همیشه آن‌ها را تمیز نگه دارید و اگر خواستید جلا بزنید، گردگیری را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟