3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

در زمان خرید سیسمونی یکی از مواردی که والدین را به چالش می‌کشاند انتخاب رنگ سیسمونی نوزاد است. انتخاب بهترین رنگ یا طرح رنگ اتاق و وسایل کودک ممکن است تحت تأثیر جنسیت کودک باشد. همچنین ممکن است متوجه شوید که رنگ‌های خنثی برای یک پالت رنگ خاص عالی به نظر می‌رسند. در این مقاله علاوه بر تاثیر رنگ بر نوزادان، مناسب‌ترین رنگ‌ها را که برای سیسمونی نوزاد دختر و پسر و سیسمونی مشترک نوزاد، کاربرد دارد را برای‌تان ارائه داده‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.


تاثیر رنگ‌ها بر نوزادان

شاید تعجب کنید که اگر بدانید رنگ‌ها و الگوهای خاص بر رشد بینایی نوزادان تاثیر‌گذار است. بینایی کودک در سال اول زندگی به سرعت رشد می‌کند. نوزادان با عادت کردن به دنیای اطراف خود – به خصوص در اتاق کودک با شکل‌ها، اشیاء و رنگ‌های جدید آشنا می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهند که رنگ‌های متضاد برای رشد بینایی نوزاد شما بهترین هستند. چگونه یک نوزاد مهد کودک خود را می بیند

در هنگام تولد، چشم نوزاد شما دارای بینایی ۴۰۰/۲۰ است، اما رشد تا سطح کاملاً بالغ و رسیدن به ۲۰/۲۰ در سنین ۳ الی۵ سالگی محقق خواهد شد. این رشد سریع نشان می‌دهد که ماههای اول برای رشد بصری او ایام بسیار مهمی هستند. در  بدو تولد نوزاد همه چیز را سیاه و سفید، با سایه خاکستری می‌بیند. با گذشت چند ماه، به آرامی دید رنگی کودک شروع به رشد خواهد کرد. به همین دلیل، رنگ‌های متضاد با الگوهای هندسی مشخص، باعث تحریک بینایی کودک می‌شود. دید رنگی کودک در حدود ۴ ماهگی به سطح خوبی از رشد می‌رسد. اکنون که این دانش را در دست دارید، سعی کنید رنگ‌های متضاد را در اتاق کودک خود بگنجانید، چه در رنگ دیوار، چه ملحفه تخت، مبلمان یا اسباب بازی.


محبوب‌ترین رنگ سیسمونی پسرانه

 

رنگ آبی

یکی از رنگ‌های رایجی که والدین برای سیسمونی پسر انتخاب می‌کنند، آبی است. آبی طیف‌های مختلفی دارد و جزو رنگ‌های آرامش‌بخش طبقه‌بندی می‌شود. هنگام انتخاب سیسمونی نوزاد پسر می‌توانید در کنار آبی از رنگ مکمل آن یعنی نارنجی هم استفاده کنید. رنگ آبی آسمانی با سفید هم ترکیب آرامش بخشی از رنگ سیسمونی پسرانه است و ترکیب لطیفی را برای نوزاد نورسیده ایجاد می‌کند.


رنگ قهوه‌ای

رنگ کرم و قهوه‌ای رنگی است، که والدین هنگام خرید سیسمونی پسر به سراغ آن می‌روند، اگر کرم و قهوه‌ای را انتخاب می‌کنید برای تنوع رنگی بیشتر از رنگ‌های آبی هم در کنار آن استفاده کنید. در کنار این دو رنگ استفاده از قرمز، زرد یا نارنجی گرمای بیشتری را به اتاق نوزاد شما می‌بخشد.


رنگ زرد

اگر می‌خواهید سیسمونی نوزاد پسر شما بیش از پیش به چشم بیاید، از رنگ زرد استفاده کنید،  این رنگ هم می‌تواند با رنگ‌های خنثی مانند سفید یا خاکستری به‌خوبی هماهنگ شود. همچنین ترکیب رنگ زرد با سبز روشن، فضایی زیبا، سرزنده و دل‌نشین برای کودک پسر شما فراهم می‌سازد و چشم را در طولانی‌مدت خسته نمی‌کند.


رنگ‌های مکمل برای تزئین اتاق نوزاد پسر

یکی از راه‌هایی که به شیک و مدرن دیده شدن سیسمونی نوزاد شما کمک می‌کند، استفاده از رنگ‌های مکمل در دکوراسیون اتاق نوزاد است. بهتر است رنگ وسایل اتاق نوزاد را به این صورت در نظر بگیرید، مثلا از ترکیب زرد و بنفش، نارنجی و آبی و قرمز و سبز استفاده کنید. اگر رنگ‌های تند دوست ندارید، بهتر است برای آرامش بهتر نوزاد، رنگ‌های ملایم‌تر را انتخاب کرده و به جای زرد، لیمویی و به جای بنفش، یاسی را در نظر بگیرید. به این ترتیب چیدمان اتاق جلوه بیشتری پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون بی نظیر اتاق کودک خود را پیدا کنید


محبوب‌ترین رنگ سیسمونی دخترانه

رنگ صورتی

این رنگ اغلب اولین رنگی است که والدین هنگام خرید سیسمونی نوزاد دختر مد نظر قرار می‌دهند. از ترکیب رنگ صورتی و خاکستری هم می‌توان برای دیوار اتاق نوزاد و یا وسایل سیسمونی استفاده کرد. رنگ صورتی یک رنگ آرام است که هم نوع کم‌رنگ و هم پر‌رنگ آن بسیار پر‌طرفدار می‌باشد.

رنگ بنفش

روانشناسان این رنگ را بیانگر حس رویا و بلندپروازی می‌دانند، رنگی که در آن شور و محبت موج می‌زند. ترکیب رنگ بنفش و خاکستری، رنگ زیبای بنفش یاسی را به وجود می‌آورد؛ رنگی زیبا و نشاط آور، این رنگ به دلیل روشنی زیبایی که دارد به راحتی می‌تواند با رنگ‌های دیگر ست شود و می‌توان گفت یک رنگ خاص برای سیسمونی دختر است.


رنگ سیسمونی مشترک بین دختر و پسر

بسیاری از خانواده‌ها پیش از تعیین جنسیت نوزاد خرید سیسمونی را شروع می‌کنند، و به همین دلیل رنگ‌های مشترک یا خنثی را انتخاب می‌نمایند. همچنین استفاده از رنگ خنثی برای سیسمونی دوقلو با جنسیت متفاوت، بسیار پر طرفدار است و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. محبوب‌ترین رنگ‌های مشترک عبارتند از:

رنگ سفید

این رنگ اولین گزینه میان رنگ‌های مشترک برای والدین است و یک رنگ خنثی برای سیسمونی بوده و با هر رنگی قابل ترکیب است. از این رنگ در تمام اقلام سیسمونی به خصوص انتخاب سرویس خواب نوزاد می‌توان استفاده کرد.

رنگ کرم

رنگ کرم می‌تواند به عنوان رنگی فارغ از جنسیت هنگام خرید سیسمونی نوزاد در نظر گرفته شود. ترکیب بندی این رنگ خنثی با بقیه رنگ‌ها مانند زرد، قرمز، نارنجی می تواند احساس هیجان را به اتاق نوزاد هدیه کند.

رنگ خاکستری

خاکستری به‌ عنوان رنگی با طیف‌های مختلف انتخاب ایده آلی برای اضافه کردن تناژهای متفاوت رنگی است و استفاده از آن اثر شخصیت بخشی به اتاق نوزاد را به‌ راحتی افزایش خواهد داد.  رنگ خاکستری به عنوان يک رنگ پايه شناخته شده است ترکیب رنگ خاکستری با رنگ آبی بسيار جذاب خواهد بود و باعث آرامش خواهد شد. ترکيب رنگ خاکستری با رنگ زرد جلوه‌ای زيبا و مدرن بودن را به اتاق می‌دهد.

رنگ نارنجی

رنگی فوق العاده که شاید هرگز به آن برای خرید سیسمونی نوزادتان توجه نکرده‌اید! نارنجی از جمله رنگ‌های بی نظیری است که می‌توانید از آن در تزئینات اتاق کودکتان استفاده کنید. همه انواع طیف رنگ نارنجی را می‌توان برای سیسمونی دخترانه یا پسرانه استفاده کرد. رنگ نارنجی یک رنگ طبیعی و گرم است و به صورت ترکیب با رنگ خاکستری، صورتی و یا آبی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.


سایر رنگ‌ها

به‌ جز رنگ‌های ذکر شده، استفاده از برخی رنگ‌های دیگر نیز می‌تواند بین دختر و پسر مشترک باشد. برای مثال برخی از رنگ‌های طیف زرد و برخی از رنگ‌های طیف سبز نیز از جمله رنگ‌های مشترک برای سیسمونی دختر و پسر هستند.

کلام آخر: کلیشه‌های انتخاب رنگ سیسمونی را کنار بگذارید و به سراغ رنگ‌های دیگر بروید. همان‌طور که گفتیم رنگ‌ها بر رشد و تکامل بینایی کودک تاثیر دارند، بنابراین بهتر است به جای استفاده از یک الگوی تک رنگ، از ترکیب رنگ‌های گرم و سرد در کنار رنگ‌های خنثی و رنگ‌های متضاد در اقلام سیسمونی و دکوراسیون اتاق نوزاد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟