3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

مزایای داشتن اتاق کودک مجزا

اتاق خواب کودک به عنوان دنیای کوچکی برای کودکان، مجزا و منحصر به فرد از بقیه اعضای خانه است. آنجا مکانی است که می‌توانید آن را با دکوراسیون، مبلمان مناسب اتاق کودک، و دیگر اکسسوری‌ها پر کنید تا کودکتان احساس امنیت، آرامش و راحتی کند. این فضای آنهاست که تخیل و جادو در آن آشکار می‌شود. این مهم است که به آنها اجازه دهید زمانی که بزرگتر شدند و به نقاط عطف مختلف رشد، از نظر ذهنی و جسمی رسیدند، این فضا را داشته باشند. آنجا به زودی به فضایی تبدیل می‌شود که در آن می‌خوابند، بازی می‌کنند، مطالعه می‌کنند و رویا می‌بینند. در این مطلب ما مزایای مختلف داشتن یک اتاق کودک جداگانه در خانه را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.


خانه را مرتب نگه می‌دارد

داشتن اتاق کودک به این معنی است که می‌توانید تمام اسباب بازی‌ها، محصولات و مبلمان اتاق کودک مانند میز تعویض و تخت را در یک اتاق نگه دارید. این به این معنی است که آشفتگی گسترش نمی‌یابد و کمک می‌کند تا شما خانه را مرتب و تمیز نگه دارید. داشتن یک فضای بازی اختصاصی برای کودک در اتاق کودک، چیدمان اسباب بازی و مرتب‌سازی آنها را آسان‌تر می‌کند.


ایمن‌تر است

داشتن یک اتاق کودک با تخت جداگانه بسیار ایمن‌تر از خوابیدن در کنار نوزاد است. در واقع، بسیاری از متخصصان خوابیدن نوزاد در تخت مشترک والدین را اکیدا ممنوع کرده‌‌اند، زیرا برای نوزاد بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به آسیب یا حتی پیامدهای بدتر شود. اطمینان از داشتن تخت خواب نوزاد ایمن برای کودک شما یک حرکت عالی است.


به کودکان حریم خصوصی لازم را می‌دهد

طبیعی است که نوزاد در چند ماه اول زندگی در اتاق شما بماند تا بتوانید مراقب فرزندتان باشید، اشتراک در اتاق خواب می‌تواند شیردهی، تعویض پوشک و رسیدگی به کودک را در شب آسان‌تر کند. اما روزی فرا می‌رسد که باید کودک را به اتاق خودش منتقل کنید. به هر حال، اتاق خواب‌ها مکانی برای استراحت، آرامش و بازسازی هستند و ما برای این کار به فضای خود نیاز داریم.

داشتن یک اتاق کودک همچنین به نوزاد جدید شما این امکان را می‌دهد که فضایی اختصاصی برای خود داشته باشند، جایی که آنها می‌توانند در آن احساس امنیت و آرامش کنند. بچه‌ها به حریم خصوصی خود نیاز دارند. وقتی بچه‌های شما کوچک هستند، ممکن است این نگرانی بزرگی نباشد. با این حال، با افزایش سن، تقاضای آنها برای حفظ حریم خصوصی نیز افزایش می یابد. آنها خودآگاه تر و مستقل‌تر می‌شوند و نمی‌خواهند جلوی پدر و مادر و خواهر و برادر خود لباس بپوشند. مهم است که به آنها فضا و حریم خصوصی بدهید تا پشت درهای بسته راحت لباس بپوشند. با گذشت زمان، وقتی که آنها بزرگتر شدند می‌توانند خودشان اتاقشان را تزیین کنند و شروع به توسعه سلیقه و سبک خود کنند.

بیشتر بخوانید:  بهترین سن برای جدا کردن اتاق کودک از والدین


شما هم به حریم خصوصی خود نیاز دارید

نه فقط کودکان فضا و راحتی خود را می‌خواهند. بلکه والدین نیز به آن نیاز دارند. با منتقل کردن فرزندانتان به دنیای کوچکشان، می‌توانید از تلویزیون آخر شب یا اوقات فراغت خود در فضایی بدون کودکان لذت ببرید. در سبک زندگی پرمشغله‌ای مانند سبک ما که در آن کودکان و بزرگسالان به یک اندازه مشغول مدرسه و زندگی کاری خود هستند، هر کسی شایسته است فضای خاص خود را برای استراحت، آرامش و صمیمی بودن داشته باشد. از این نظر، قرار دادن اتاقی برای بچه‌ها و آسان کردن آنها در فضای خودشان، یک موهبت بسیار ضروری برای والدین است.


به بچه ها کمک می‌کند استقلال و مسئولیت پذیری را توسعه دهند

داشتن فضایی برای خود از اوایل کودکی به کودکان کمک می‌کند تا با رشد خود، مستقل و مسئولیت پذیر شوند. آموزش تنها خوابیدن به کودک یکی از اولین گام‌های مستقل شدن است. ایده‌های واقعا عالی برای اتاق خواب کودکان وجود دارد که می‌توانید از آنها برای راحتی اقامت آنها در یک اتاق جداگانه استفاده کنید. آنها به زودی اولین درس را یاد خواهند گرفت که از سنین پایین به خود اعتماد کنند و به خودشان تکیه کنند. علاوه بر این، تخصیص وظایف به کودکان به منظور مرتب و منظم کردن فضای زندگی خود، تأثیرات ماندگاری بر شخصیت آنها خواهد داشت.


شما می‌توانید آن را به سلیقه‌ی خود بچینید

بخشی از لذت داشتن یک اتاق کودک مجزا این است که به شما آزادی کامل می‌دهد تا فضا را مطابق با سلیقه و حال و هوای خود طراحی کنید، به جای اینکه سعی کنید سبکی را در اتاق دیگری بگنجانید که ممکن است احساس خاص خود را داشته باشد. در طراحی دکوراسیون اتاق کودک چیدمان فضا بر حسب شرایط و نیازهای کودکان انجام می‌شود. وقتی کودک شما به تدریج بزرگ‌تر می‌شود و شخصیت او شروع به شکل گیری می‌کند به فضایی برای بازی، درس خواندن و سرگرم شدن نیاز دارد و اتاق کودک بهترین و امن‌ترین فضا برای این کار است. در واقع از همین سن است که اتاق کودک به محلی برای رشد و شکوفایی شخصیت او تبدیل می‌شود و فضای اتاق باید طوری طراحی شود که این شخصیت را به خوبی شکل دهد.

 

کلام آخر: توجه داشته باشید که تنها اختصاص یک فضای خصوصی برای فرزندانتان کافی نیست. شما باید آن را به شیوه‌ای جالب و متناسب با سن طراحی و مبله کنید. اگر دو یا چند خواهر و برادر در یک اتاق یک نفره مشترک هستند، باید فضای کافی برای اسکان هر کودک وجود داشته باشد. هنگام انتخاب تخت یا طرح‌های کمد کودک باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود. آنها باید فضای جداگانه خود را در داخل اتاق برای وسایل شخصی و فعالیت‌های خود داشته باشند. ممکن است این یک کار دلهره آور به نظر برسد، اما با کمی برنامه‌ریزی، می توانید یک قلمرو کوچک عالی برای فرزندان خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟