3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

رعایت اصول فنگ شویی برای اتاق خواب کودک می‌تواند بسیار مفید باشد. هنر باستانی فنگ شویی چینی با الهام از فلسفه‌های تائوئیست به صاحبان خانه در سراسر جهان کمک می‌کند تا به اهداف طراحی خود برسند و با روندهای محبوب همگام شوند. و در حالی که اجزای زیادی برای فنگ شویی وجود دارد، این رشته به طور کلی را می توان به سه اصل اصلی تقسیم کرد: انرژی فراگیر معروف به چی، نقشه انرژی هشت طرفه به نام باگوا، و پنج عنصر طبیعی. نکات ما در این مطلب به شما کمک می‌کند تا تا فرزندان شما بهترین انرژی را از اتاق خواب و محیط خود داشته باشند.


فنگ شویی اتاق کودک

اصول فنگ شویی اتاق کودک که مبتنی بر رنگ‌ها و چیدمان است، می‌تواند در سلامت جسمی و روحی او تاثیرگذار باشد. همچنین القای احساس امنیت و خوشبختی به رشد و شکوفایی استعداد کودک کمک می‌کند. سه اصلی که در فنگ‌شویی اتاق کودک باید رعایت کنید عبارتند از:


1. شلوغی اتاق کودک را سر و سامان دهید: راه را برای فنگ‌شویی اتاق کودکان هموار کنید

قبل از اینکه برای شروع کار در اتاق کودک خود آماده شوید، باید از شر هر درهم و برهمی ناخواسته خلاص شوید. بچه‌ها داشتن اتاق خوابی مملو از وسایل بسیار سخت می‌بینند، بنابراین مهم است که احساسی از فضای آزاد ایجاد کنید که به کودک شما کمک می‌کند تخیلی‌تر و خلاق‌تر باشد. آن کمدهای پر از لباس را تمیز کنید و آن کمدهای پر از جعبه و لباس‌ها را خالی کنید.


2. تخت را در جای خود قرار دهید: آن را در طراحی اتاق بچه های خود در مرکز قرار دهید

در قوانین فنگ شویی اتاق کودک، موقعیت تخت خواب با ایجاد حس امنیت در او رابطه مستقیم دارد. جایی که تخت کودک خود را قرار می‌دهید یک اصل کلیدی فنگ شویی است. باید در پهن‌ترین قسمت اتاق و در حالت ایده‌آل در کنار دیواری قرار گیرد که هنگام دراز کشیدن به راحتی درب اتاق خواب را ببینند. این کار باعث ایجاد اطمینان و احساس آرامش می‌شود و به خواب خوب کمک می‌کند. زیر تخت باید عاری از اشیا باشد تا انرژی بتواند آزادانه در اطراف کودک خواب شما گردش کند و در صورت امکان، باید در هر طرف تخت برای قدم زدن وجود داشته باشد. تخت خواب‌ کودک ام دی اف و چوبی به تخت‌های فلزی ترجیح داده می‌شوند، زیرا اعتقاد بر این است که چوب از بدن و انرژی شما در هنگام خواب پشتیبانی می‌کند.

اگر تخت کودک شما در یکی از جهت‌های قطب نما منفی قرار گرفته باشد، می‌تواند زندگی او را از تعادل خارج کند. آنها آنطور که باید احساس خوبی نخواهند داشت و ممکن است این را با رفتارهای منفی بیان کنند. آنها ممکن است در خوابیدن و انجام کارها مشکل داشته باشند، و حتی ممکن است با برخورد بد یا “قلدری” با دیگران رفتار کنند. قرار  دادن تخت خواب آنها در جهت درست می‌تواند به فرزند شما کمک کند تا نمرات بهتری کسب کند و نگرش خود را در مورد مدرسه بهبود بخشد. جهت “ازدواج و هماهنگی خانواده” به کاهش دعوا و مشاجره در خانه کمک می‌کند و به خواب بهتر فرزند شما کمک می کند. حتماً از قطب نما برای تعیین جهت واقعی قطب نما در خانه خود استفاده کنید.

اتاق خواب‌های کم نور برای خواب مناسب‎تر هستند. ملاتونین هورمونی است که خواب و خلق و خو را تنظیم می‌کند. ملاتونین در شب و در تاریکی توسط بدن تولید می‌شود. نور باعث می‌شود بدن در طول روز فعال باشد. اگر یک لامپ، چراغ خواب، تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر، هنگام خواب کودک شما روشن باشد، بدن او مقدار طبیعی ملاتونین را تولید نمی‌کند. این می‌تواند اختلالات خواب، افسردگی کودکان و/یا عصبانیت و بدخلقی ایجاد کند.

قرار گرفتن در معرضEMF ها (فرکانس های الکترومغناطیسی) انرژی های خشنی هستند که از دستگاه های الکترونیکی ساطع می‌شوند. آنها همچنین تولید ملاتونین را در بدن کاهش می‌دهند. مبلمان را طوری بچینید که بدن فرزندتان از مانیتورهای کامپیوتر CRT و نوارهای برق فاصله داشته باشد.


3. از رنگ‌ها و هنرهای آرام‌بخش استفاده کنید: یاد بگیرید چگونه اتاق کودک را تزئین کنید

دانستن اینکه چگونه اتاق کودک را با استفاده از رنگ‌های مناسب تزئین کنید، بخش مهمی از فنگ شویی است. رنگ‌های گرم و پرورش‌دهنده را به جای رنگ‌های تند یا بیش از حد روشن انتخاب کنید، که برای محیطی آرام مناسب نیستند. استفاده از رنگ‌های آبی، سبز و پاستلی را در نظر بگیرید که آرامش‌بخش هستند. از استفاده از رنگ‌های انرژی‌زا مانند قرمز و سایر رنگ‌های تند و روشن در اتاق خواب خودداری کنید، زیرا می‌توانند باعث تشدید خلق‌وخو در طول زمان بازی و انرژی بیش از حد بیش فعالی برای خوابیدن کودک در شب شوند. رنگ‌های روشن برای اتاق های بازی خوب هستند، اما اتاق خواب‌ها باید آرام تر باشند. انتخاب هنر و تجسم یکی دیگر از راه‌های عالی برای معرفی فنگ شویی به اتاق خواب نوزاد و کودک شما است. چیزی را انتخاب کنید که جلوه ای نشاط آور داشته باشد و از هر گونه تم خصمانه صحنه‌های جنگ، حیوانات وحشی یا شمشیر اجتناب کنید. تصاویر مثبت مانند یک عکس خانوادگی شاد قرار دهید و آثار هنری دست ساز را آویزان کنید که فرزندتان به آن افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات فنگ شویی اتاق خواب کودک


کلام آخر
: ایجاد یک اتاق خواب راحت و هماهنگ باعث استراحت شبانه کودک می‌شود و یک استراحت خوب و خواب کافی شبانه باعث ایجاد یک کودک شاداب و سالم می‌شود. امیدواریم که این سه اصل ساده فنگ شویی باعث آرامش بیشتر فرزندان شما شود. هدف اصلی فنگ شویی اتاق خواب کودک، ایجاد یک محیط سالم، دوست داشتنی و ایمن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟