3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

بهترین گزینه‌های کفپوش برای اتاق خواب کودکان

گزینه‌های کفپوش برای اتاق خواب کودک بسیار متنوع است. اگر شروع به بررسی انواع کفپوش‌های موجود در بازار کنید، مطمئناً برای انتخاب سردرگم خواهید شد. در سال‌های اخیر، صنعت کفپوش بسیار پیشرفت کرده است و جنس‌ها، سبک‌ها، رنگ‌ها و الگوهای بسیار متنوعی را ارائه می‌دهد. انتخاب کفپوش اتاق کودک از مهم‌ترین بخش‌های چیدمان اتاق می‌باشد که باید زیبایی و امنیت را در کنار هم حفظ کند. نوع کفپوشی که انتخاب می‌کنید یک تصمیم بسیار مهم برای شما و خانواده‌تان است، بنابراین برای تصمیم‌گیری بهتر در انتخاب کفپوش اتاق کودک خود پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

 


نحوه انتخاب کفپوش برای اتاق خواب کودک

تفاوت زیادی بین انتخاب کفپوش برای بزرگسالان و کفپوش برای کودکان وجود دارد. هنگام جستجوی گزینه‌های ایده آل، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. برخی از این ملاحظات به شرح زیر است.

• کفپوش باید احساس راحتی داشته باشد.
• کفپوش باید به راحتی تمیز شود.
• کفپوش باید ضد صدا باشد.
• کفپوش باید ماندگاری طولانی داشته باشد.

اتاق خواب کودک الزامات خاص خود را دارد که باید هنگام انتخاب بهترین نوع کفپوش رعایت شود. بنابراین، مطمئن شوید که همه این عوامل را در نظر گرفته‌اید تا انتخاب درستی داشته باشید.

 


ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای کفپوش اتاق خواب کودک عبارتند از:

 


1. فرش _ محبوب‌ترین گزینه

وقتی به انتخاب کفپوش در اتاق خواب کودک خود فکر می‌کنید، اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد فرش است. این نوع کفپوش هم سنتی و هم محبوب است و به همین خاطر انتخاب خوبی برای بسیاری از افراد است. امروزه فرش‌های فانتزی کودکانه در طرح‌های بسیار زیبا تولید می‌شود. تنوع بسیار بالا در طرح، رنگ و بافت در کنار نرمی بافت آن همگی باعث شده‌اند تا بتوان فرش را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کفپوش اتاق کودک در نظر گرفت.
کودکان چه بدوند، چه بپرند و چه زمین بخورند، فرش تضمین می‌کند که آنها از هر نوع آسیب فیزیکی در امان بمانند. یکی دیگر از مزایای بزرگ فرش این است که زیر پا نرم است و به عنوان یک کوسن عمل می‌کند و علاوه بر این، تعادل دمای مناسبی را در محیط ایجاد خواهد کرد. از آنجایی که اتاق خواب کودک مکان پر سر و صدایی است، فرش به عنوان یک عایق صدا نیز عمل می‌کند و در نتیجه صدای ایجاد شده توسط کودکان هنگام دویدن، پریدن و بازی را کاهش می‌دهد. اگر اتاق خواب کودک شما در طبقه‌بالا قرار دارد، عایق صدا بسیار ضروری‌تر می‌شود. یک نکته منفی در مورد فرش، تمیز کردن سخت آن است. نظافت یکی از دغدغه‌های مهم فرش است. اگر فرش لکه‌دار و کثیف به موقع تمیز نشود، می‌تواند مشکلات ایمنی و بهداشتی را برای کودک ایجاد کند. فرش‌ها به راحتی لکه‌دار و کثیف می‌شوند. کودکان معمولا نامرتب هستند، بنابراین رنگ فرش اتاق کودک باید با دقت انتخاب شود. به جای استفاده از رنگ‌های روشن، بهتر است رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم خرید بهترین فرش اتاق کودک

 

 

2. کفپوش چوبی _ آسان برای تمیز کردن

یکی از کاربردی ترین گزینه‌ها برای کفپوش اتاق خواب کودکان پارکت است. زیرا این نوع کفپوش به راحتی تمیز می‌شود. بگذارید بچه‌هایتان تمام لذتی را که می‌خواهند داشته باشند و بعداً می‌توانید به راحتی زمین را تمیز کنید. در واقع، شما همیشه می‌توانید با پولیش، ظاهر بکر کفپوش چوبی را بازیابی کنید.
جنس چوب تضمین می‌کند که کف اتاق باعث رشد کپک یا جمع آوری مواد حساسیت زا نمی‌شود. این نوع کفپوش گزینه ایده آلی است که به کودکان شما اجازه می دهد در امنیت، بپرند و بازی کنند. یکی از بزرگترین مزایای کفپوش‌های چوبی این است که طیف رنگ‌ها، سبک‌ها و الگوها بی پایان است. این کفپوش اتاق خواب ضد آب و ضد خش است. تمیز کردن و نگهداری کفپوش نیز بسیار آسان است. یک محلول ساده از آب و صابون کفپوش‌های چوبی را به روشی موثر تمیز می‌کند. این کفپوش بسیار بادوام است و با کمترین مراقبت می‌تواند چندین سال دوام بیاورد. ایده خوبی است که برای انتخاب یک سبک مناسب با دکوراسیون اتاق خواب کودک و نوجوان از یک طراح داخلی کمک بگیرید.

 


3. کفپوش چوب پنبه‌ای _ نرم و راحت برای کودکان

آیا تا به حال به نصب کفپوش چوب پنبه‌ای در اتاق خواب کودک خود فکر کرده اید؟ این نوع کفپوش به دلایل زیادی یک انتخاب ایده آل است. چوب پنبه مانند فرش برای کودکان نرم است و مزایای بیشتری را ارائه می‌دهد.
کفپوش چوب پنبه‌ای نه تنها نرم و راحت است، بلکه از موادی طراحی شده است که از رشد کپک‌ها و سایر قارچ‌ها و باکتری‌ها که می‌توانند بچه‌ها را بیمار کنند، جلوگیری می‌کند. همچنین، چوب پنبه مانند فرش تمایلی به جمع آوری گرد و غبار و کثیفی ندارد. با نصب و نگهداری مناسب، نتایج عالی از کفپوش چوب پنبه‌ای در اتاق خواب فرزندان خود خواهید دید. چوب پنبه معمولاً به زیر پاها احساس نرمی می‌دهد.
اگر حیوانات خانگی بزرگ دارید، باید از سطح چوب پنبه به خوبی مراقبت کنید. امکان تعویض قسمت‌های آسیب دیده با کاشی‌های جدید وجود دارد. اگرچه کفپوش چوب پنبه ای فواید زیادی برای کودکان دارد، اما نیاز به مدیریت صحیح به طور منظم دارد. از آنجایی که چوب پنبه یک محصول طبیعی است، انتخاب این نوع کفپوش برای اتاق خواب کودک شما گام خوبی در جهت حفاظت از محیط اطراف شما خواهد بود.

 

 

4. کفپوش وینیلی _ انعطاف پذیر و ارزان

وینیلی با اکثر معیارهای انتخابی که والدین برای فرزندان خود تعیین میکنند مطابقت دارد. اگر به دنبال انعطاف پذیرترین گزینه هستید، این نوع کفپوش بهترین است. پس از نصب وینیل در اتاق خواب فرزندانتان، نگرانی زیادی در مورد زمین خوردن، سر خوردن و ساییدگی ندارید. این جنس کفپوش بسیار بادوام است و بنابراین ایده آل ترین انتخاب برای مقابله با خراب‌کاری‌هایی است که بچه‌ها در کف اتاق خواب ایجاد می‌کنند. کفپوش وینیلی نه تنها ارزان است، بلکه تمیز کردن و نگهداری آن از بسیاری از انواع کفپوش‌های دیگر بسیار آسان‌تر است. طیف وسیع و جذابی از سبک‌ها را برای انتخاب متناسب با دکوراسیون خانه خود پیدا خواهید کرد. مواد کاشی وینیل درجه یک حتی در برابر سایش و پارگی انعطاف پذیرتر هستند و بنابراین برای چندین سال در شکل خوبی باقی می‌مانند.

 

 


5. پارکت لمینت _ نگهداری آسان

پارکت لمینت از دیگر گزینه‌های کاربردی به عنوان بهترین کفپوش اتاق خواب کودک می‌باشد که زیبایی منحصر به فردی را به محیط می‌بخشد. از جمله مزایای پارکت‌های لمینت که باعث می‌شوند تا انتخاب عالی برای کفپوش اتاق کودک باشند، می‌توان به مقاومت بالای آنها در حفظ دما و جلوگیری از زمین خوردن کودکان اشاره نمود. علاوه براین، این نوع کفپوش را می‌توان با کفپوش های پازلی و حتی فرش و موکت به خوبی ست کرد و طرح مناسبی را در اتاق ایجاد نمود. پارکت اتاق کودک با توجه به کیفیت و میزان نرمی که با قدم گذاشتن بر روی آنها احساس می‌شود دارای قیمت های متفاوتی هستند.

 


کفپوش‌های نامناسب برای اتاق خواب کودک

برخی از کفپوش‌ها به دلیل استفاده از مواد مضر برای سلامتی یا داشتن سطح لغزنده بهتر است در اتاق بچه‌ها استفاده نشوند. از جمله کفپوش‌های نامناسب برای اتاق کودکان می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • کفپوش پلاستیکی به علت وجود برخی مواد شیمیایی مضر، برای اتاق کودکان ممنوع می‌باشد.
  • کفپوش‌های اپوکسی سطح لغزنده‌ای داشته و بچه‌ها به راحتی نمی‌توانند روی آنها قدم گذاشته و بدوند.
  • کفپوش شیشه‌ای در صورت وجود نم و رطوبت روی آنها بسیار لغزنده بوده و بهتر است در اتاق کودک استفاده نشود.
  • کفپوش بتنی بیشتر در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کفپوش‌ها لطافت نداشته و کودک در صورت زمین خوردن آسیب می‌بیند.
  • سرامیک در حالت کلی طبیعت سردی داشته و قدم گذاشتن روی آن در زمستان احساس خوشایندی را در کودک ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، به سلامتی پاها نیز آسیب وارد می‌کند. علاوه براین، سرامیک لغزنده بوده و با سر خوردن بچه‌ها به دست و پای آنها آسیب وارد می‌شود. سرامیک بهتر است در کنار فرش استفاده شود.


کلام آخر:
 
ما در این مقاله بهترین گزینه‌های کفپوش اتاق کودکان را بررسی کردیم، اما همان‌طور که در بالا اشاره کردیم انتخاب کفپوش نامناسب برای اتاق کودک می‌تواند سلامت فرزندانتان را به خطر بیندازد؛ بنابراین باید با وسواس و توجّه بیشتری در این مورد تصمیم بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟