3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

بسیاری از مادران به دنبال روشی برای کار کردن در خانه هستند تا بتوانند از هر دو جنبه زندگی خود بهره ببرند و در حالی که از فرزندان خود مراقبت ‌می‌کنند به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند. به عنوان مادری که به دنبال شروع یک حرفه است، اولویت‌های رقابتی زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و تعادل ایجاد کند، پتانسیل درآمد، امنیت شغلی، انعطاف‌پذیری برنامه‌ریزی و آموزش مورد نیاز، همگی دغدغه‌های مهمی هستند که باید بررسی شوند. با وجود مشاغل بسیار زیاد، به خصوص اگر مجبور باشید برای کسب درآمد زمانی را دور از فرزندان خود سپری کنید، می‌تواند سخت باشد. در این مقاله، تعداد انگشت شماری از بهترین مشاغل برای مادران در خانه را معرفی کرده‌ایم و توضیح داده‌ایم که چه چیزی آن‌ها را جذاب می‌کند. بسیاری از مادرانی که خواهان انعطاف در شغل خود هستند، به دنبال مشاغل خانگی هستند. اکنون بسیاری از شرکت‌ها فرصت‌های مجازی و کار از خانه را برای کمک به والدین شاغل در مدیریت حجم کاری خود ارائه می‌کنند. مشاغل زیر ترکیبی جذاب برای بسیاری از مادران دارند و نقطه شروع عالی برای جلب توجه شما هستند.

۱. طراحی سایت

بازار مشاغل فناوری این روزها داغ است، اما قطعاً رایج‌ترین شغل برای مادران نیست. بر اساسBLS، طراحان سایت، وب سایت‌ها را طراحی و ایجاد می‌کنند. بسته به نقش خاص، آن‌ها ممکن است ظاهر وب سایت و همچنین جنبه‌های فنی و عملکرد آن را مدیریت کنند. بیشتر توسعه دهندگان وب زمانی را صرف ملاقات با مشتریان و یا مدیران می‌کنند تا در مورد آنچه از وب سایت خود نیاز دارند صحبت کنند. برای طراحی سایت باید درکی از کد نویسی داشته باشید و با پلتفرم‌های آنلاین بزرگ مانند وردپرس کار کرده باشید. طراحی وب یک گزینه عالی برای مادران است، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید از راه دور کار کنید یا حداقل زمانی که بچه‌ها مریض هستند یا مهد کودک نمی‌روند، از خانه کار کنید. اما این نقش همچنین دارای پتانسیل درآمد قوی است. به‌علاوه، به نظر می‌رسد که چشم‌اندازهای شغلی برای توسعه‌دهندگان وب قوی باشد. پیش‌بینی می‌شود که استخدام این متخصصان فناوری از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ ۱۵ درصد رشد کند که بسیار سریع‌تر از میانگین نرخ رشد برای همه مشاغل است.

۲. حسابداری

اگر شما تحصیل کرده رشته حسابداری هستید و یا علاقمند به این رشته و در حساب و کتاب و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی تبحر دارید، می‌توانید یک حسابدار پاره وقت عالی باشید. کارمندان حسابداری اغلب سوابق مالی را نگهداری می‌کنند، صورت‌های بانکی را تطبیق می‌دهند، گزارش‌ها را تهیه می‌کنند، معاملات را پردازش می‌کنند و پشتیبانی دفتری را به بخش حسابداری ارائه می‌کنند. مهارت‌های حسابداری، ورود داده‌ها و پردازش اغلب مورد نیاز است. سازمان‌ها و شرکت‌های زیادی به دنبال حسابداران خبره هستند و دریافت موقعیت پاره وقت در این زمینه نسبت به سایر مشاغل‌ها آسان‌تر است. نکته جالب دیگر در مورد حسابداری این است که بیشتر کارها به صورت آنلاین انجام می‌شود، بنابراین می‌توانید این شغل را در حالی که در خانه با فرزندان خود هستید، انجام دهید.

۳. طراح گرافیک

اساس‌BLS، طراحان گرافیک برای انتقال ایده‌هایی که مشتریان را جذب می‌کنند، تصاویر بصری ایجاد می‌کنند. وظایف آن‌ها می‌تواند شامل طراحی همه چیز از طراحی لوگو گرفته تا یا تابلوها، بروشورها یا سایر مطالب اطلاعات و هویت‌ کل برند باشد. آن‌ها طرح‌های خود را ارائه می‌دهند و با مدیریت یا مشتریان کار می‌کنند تا تصاویری را ایجاد کنند که رضایت مشتری را به همراه داشته باشد. آن‌ها همچنین از طیف گسترده‌ای از نرم افزارها و سیستم‌های کامپیوتری برای تولید انواع مختلف محتوا با توجه به نیاز شرکت و مشتریان خود استفاده می‌کنند. مانند توسعه وب، طراحی گرافیک یک گزینه شغلی عالی برای مادران است. این شغل انعطاف زیادی دارد و ‌می‌توانید به راحتی از خانه به انجام آن بپردازید.  ابزار‌های این کار شامل نرم افزار‌های فتوشاپ و ایلاستریتور هستند. حتی در صورتی که کار با آن‌ها را هنوز بلد نیستید، ‌می‌توانید در دوره‌های آموزشی آنلاین شرکت کرده و پس از کسب مهارت‌های کافی کار خود را شروع کنید. برای این کار بهتر است در‌ یک زمینه خاص، مانند نقاشی دیجیتال، طراحی پوستر یا طراحی موشن گرافیک حرفه‌ای شوید.

۴. کارشناس بازاریابی

کارشناس بازاریابی افرادی هستند که کمپین‌هایی برای تبلیغ محصولات و خدمات را ایجاد کرده و نظارت می‌کنند. موقعیت‌های بازاریابی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله هماهنگ کننده بازاریابی، متخصص سئو، تولید محتوا و غیره. در بازاریابی، شما برای تبلیغ یک محصول یا خدمات از طریق برندسازی و اطلاع رسانی تلاش خواهید کرد. یک فرد با هر مدرک تحصیلی می‌تواند به عنوان یک بازاریاب فعالیت کند، ولی هر مدرک تحصیلی در رشته‌های بازاریابی، اقتصاد، تجارت، آمار و یا جامعه شناسی می‌تواند شانس یافتن شغل را برای آن شخص بیشتر کند. همچنین تجربه‌های مرتبط از قبیل فروشندگی و یا کارهای خدماتی داوطلبانه که نشان‌دهنده ارتباط آن فرد با مشتری و یا مهارت‌های ارتباطی اوست به عنوان مزیت تلقی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه مهم به مادران شاغل نوزادان

۵. تولید محتوا

اگر در نوشتن یا تولید محتوا و یا ویرایش آن مهارت دارید و می‌خواهید به صورت نیمه وقت کار کنید، باید نویسنده محتوا شوید. این روزها بسیاری از مشاغل و شرکت‌ها به دنبال نویسندگان و ویراستاران جهت تهیه بروشور و مجله، به روز رسانی شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها و… می‌باشند. در عصر فناوری و گسترش خارج از وصف دنیای مجازی، شما می‌توانید با تبدیل شدن به یک نویسنده مستقل یا تولیدکننده محتوا درآمد خوبی کسب کنید. اما نکته‌ی خوب در مورد نویسنده مستقل بودن این است که می‌توانید مشاغلی را که انتخاب کنید که متناسب با سلیقه یا تخصص شماست. به علاوه، اگر کار بیشتری می‌خواهید، می‌توانید در طول یک ماه چند پروژه را به عهده بگیرید و همچنین در ماه‌هایی که به زمان بیشتری برای بودن در کنار فرزندان خود نیاز دارید، کمتر به این کار بپردازید. از سوی دیگر با توجه به این‌که شغل تولید محتوا از طریق کامپیوتر یا موبایل انجام می‌شود، در نتیجه بسیار مناسب مادران و زنان خانه داری است که به هیچ عنوان امکان انجام کار حضوری و تمام وقت را ندارند که این موضوع یک نقطه قوت عالی است.

۶. انجام کارهای دستی و هنری

اگر هنرمند هستید و یا در انجام کارهای دستی و تزئینی خلاق هستید، موقعیت‌های زیادی برای کسب درآمد از هنر برای شما موجود است. امروزه تنها با قرار دادن کارهای تزئینی و هنری خود در سایت‌های فروش اینترنتی و یا حتی صفحه‌ی اینستاگرام خود همراه با تبلیغات مناسب می‌توانید به راحتی کسب درآمد کنید. ایده‌های ساخت و فروش این اقلام بسیار متنوع است و می تواند شامل بدلیجات، جعبه‌های کادویی، نقاشی، یا دیوار‌کوب و انواع وسایل تزئینی دکوراسیون اتاق خواب کودک و یا هر مورد دیگری که در ساخت آن مهارت دارید باشد. بنابراین یکی دیگر از کارهای خانگی مناسب برای مادران می‌تواند ساخت و فروش محصولات هنری دست ساز باشد.

‌کلام آخر: همان‌طور که گفتیم پیدا کردن یک شغل جدید به عنوان یک مادر می‌تواند یک چالش باشد، بسیاری از مادران به دنبال روشی برای کار کردن در خانه هستند تا بتوانند از هر دو جنبه زندگی خود بهره ببرند و در حالی که از فرزندان خود مراقبت ‌می‌کنند به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند. با برنامه‌ریزی و سازماندهی و با استفاده از این ایده‌های کسب و کار برای مادران خانه‌دار، ‌می‌توانید‌ یک شغل خوب در منزل برای خود پیدا کنید. اما حتی اگر هیچ یک از مشاغل فوق برای شما جذاب به نظر نمی‌رسد، اجازه ندهید که نگرانی‌های شما چیزی باشد که شما را از دنبال کردن کاری که انجام می‌دهید، باز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟