3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

الگوی اولیه خواب نوزاد تازه متولد شده تا یک سالگی

به طور متوسط ​​نوزاد تازه متولد شده بیشتر روز و شب را می‌خوابد و فقط هر چند ساعت یک بار برای تغذیه بیدار می‌شود. اغلب برای تازه والدها سخت است که بدانند نوزاد چه مدت و چند ساعت یکبار باید بخوابد. شیرخواران در روزهای نخست زندگی خوابی سبک دارند و قانون خاصی برای ساعت خوابشان نیست، زیرا ساعت درونی بدن آنها هنوز بطور کامل رشد نکرده است. بسیاری از آنها روزها و شب‌های خود را اشتباه می‌گیرند. آنها ممکن است در طول شب بیدار باشند و روز بخوابند.

در ادامه‌ی این مطلب درباره‌ی خواب نوزاد تازه متولد شده تا یک سالگی و نحوه خواباندن آنها بیشتر بخوانید.


مروری بر خواب نوزادان

به طور کلی، نوزادان در مجموع حدود 8 تا 9 ساعت در روز و در مجموع حدود 8 ساعت در شب می‌خوابند. اما چون شکم کوچکی دارند، باید هر چند ساعت یک بار بیدار شوند تا غذا بخورند. اکثر نوزادان حداقل تا 3 ماهگی در طول شب نمی‌خوابند. اما این می تواند بسیار متفاوت باشد.

برخی از نوزادان تا نزدیک به یک سالگی در طول شب نمی‌خوابند. در بیشتر موارد، کودک شما از خواب بیدار می‌شود و حداقل هر 3 ساعت یکبار آماده غذا خوردن می‌شود. این که کودک شما چند وقت یکبار غذا بخورد بستگی به آنچه تغذیه می‌کند و سن او دارد. بهتر است با متخصص اطفال خود صحبت کنید تا بفهمید که آیا باید کودک خود را برای شیر خوردن بیدار کنید یا خیر.

مراقب به تغییرات در الگوی خواب کودک خود باشید. اگر کودک شما به طور مداوم می‌خوابد و ناگهان بیدار می‌شود، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. یا ممکن است کودک شما در حال جهش رشد باشد و نیاز به خوردن بیشتر داشته باشد. برخی از اختلالات خواب صرفاً به دلیل تغییر در رشد یا به دلیل تحریک بیش از حد است.


نوزادان به چه میزان خواب نیاز دارند؟

الگوهای خواب در سال اول زندگی نوزاد تغییر می‌کند، از جمله میزان کل خواب مورد نیاز و تعداد دوره‌های خواب در طول روز و شب. نوزادان بسته به سن نیاز به خواب متفاوتی دارند. در اینجا نمودار خواب نوزاد آمده است که نشان می‌دهد نوزاد به چند ساعت خواب برای سلامتی و رشد خود نیاز دارند.

 

خواب نوزاد تازه متولد شده تا 3 ماهگی

  • کل خواب توصیه شده در روز: 14 تا 17 ساعت
  • محدوده قابل قبول: نه کمتر از 11 ساعت یا بیشتر از 19 ساعت
  • خواب شبانه: 8 تا 9 ساعت (هر 2 تا 3 ساعت بیدار شدن برای تغذیه)
  • چرت زدن: ۷ تا ۹ ساعت (۳ تا ۵ چرت)

 

خواب نوزاد 4 تا 11 ماهگی

  • کل خواب توصیه شده در روز: 12 تا 15 ساعت
  • محدوده قابل قبول: نه کمتر از 10 ساعت یا بیشتر از 18 ساعت
  • خواب شبانه: 8 تا 10 ساعت
  • چرت زدن: ۴ تا ۵ ساعت (۲ تا ۳ چرت)

خواب نوزاد تازه متولد شدهبیشتر بخوانید: همه آنچه درباره خواب نوزاد باید بدانید


کمک به خواب کودک

نوزادان ممکن است نتوانند الگوهای خواب و بیداری خود را شکل دهند، به خصوص در هنگام خواب. شما می‌توانید با دانستن علائم آمادگی خواب، آموزش به خواب رفتن به تنهایی و فراهم کردن محیط مناسب برای خواب راحت و ایمن، به خواب کودک خود کمک کنید.


نشانه‌های خواب آلودگی نوزاد چیست؟

با مشاهده علائم زیر ممکن است کودک شما علائم آمادگی برای خواب را نشان دهد:

  • مالش چشم
  • خمیازه
  • نگاه کردن به دور
  • گریه کردن
  • بیشتر از حالت معمول بهانه‌گیری می‌کند.

خواب نوزاد تا یک سالگی

بیشتر بخوانید: نکاتی که والدین هنگام خواباندن نوزاد باید بدانند


 چگونه می‌توانید به کودک خود کمک کنید تا بخوابد؟

بسیاری از نوزدان ممکن است قادر نباشند که الگوی خواب و بیداری خود را تنظیم کنند، به خصوص اینکه نمی توانند خودشان را بخوابانند. وقتی زمان خواب فرا می‌رسد، بسیاری از والدین کودک خود را تکان می‌دهند تا بخوابد. نوزادان هنگام شیر دادن به خواب می‌روند. داشتن یک برنامه روتین قبل از خواب ایده خوبی است. اما اگر یک نوزاد بزرگتر هنگام غذا خوردن یا در آغوش شما بخوابد، این ممکن است به یک الگو تبدیل شود. پس از آن ممکن است کودک شما انتظار داشته باشد که در آغوش شما باشد تا بخوابد. وقتی کودک شما برای مدت کوتاهی در یک چرخه خواب بیدار می‌شود، ممکن است نتواند به تنهایی به خواب برود.

پس از دوره نوزادی، اکثر متخصصان توصیه می‌کنند اجازه دهید کودک در آغوش شما خواب آلود شود، سپس او را در حالی که هنوز بیدار است در تخت‌خواب نوزادی قرار دهید. به این ترتیب کودک شما یاد می‌گیرد که چگونه خودش بخوابد. پخش موسیقی ملایم در حالی که کودک شما خواب آلود است نیز راه خوبی برای کمک به ایجاد یک برنامه روتین قبل از خواب است.


چند نکته در مورد خواب نوزادان

 

  • نوزادان معمولا خواب سبکی دارند

در حالی که کودکان بزرگتر می‌توانند ساعت‌ها به آرامی چرت بزنند، نوزادان خردسال دور خود می‌چرخند و در واقع زیاد بیدار می‌شوند. این به این دلیل است که حدود نیمی از زمان خواب آنها در حالت REM (حرکت سریع چشم) سپری می‌شود. در این حالت خواب نوزاد سبک است، که در طی آن نوزادان حرکت می‌کنند، رویا می‌بینند و شاید با ناله از خواب بیدار شوند. نگران نباشید، همانطور که او بالغ می‌شود، الگوهای خواب او نیز با چرخه‌های REM کمتر و دوره‌های بیشتر خواب عمیق تر و آرام‌تر خواهد بود.

 

  • نوزادان پر سر و صدا می خوابند

تنفس نامنظم که ممکن است شامل مکث‌های کوتاه و صداهای عجیب و غریب باشد، به ندرت دلیلی برای هشدار است، اما می‌تواند تازه والدها را وحشت زده کند.

در اینجا یک نکته در مورد رشد تنفسی کودک شما وجود دارد تا همه چیز را در نظر بگیرید: سرعت تنفس طبیعی نوزاد تازه متولد شده هنگام بیداری حدود 40 تا 60 تنفس در دقیقه است، اگرچه ممکن است پس از خواب به 30 تا 40 تنفس در دقیقه کاهش یابد. یا ممکن است به مدت 15 تا 20 ثانیه نفس‌های کم عمق و سریع بکشد و پس از آن یک مکث کامل انجام شود که طی آن برای چند ثانیه به طور کامل نفس خود را متوقف کند. شما می‌توانید همه اینها را به گردن مرکز کنترل تنفس نابالغ در مغز او بیاندازید!!

 

  • نوزادان به طور معمول روز و شب را اشتباه می گیرند

در چند ماه اول زندگی نوزاد، مغز او هنوز با چرخۀ شبانه‌روز آشنا و سازگار نیست، بنابراین نباید از او انتظار زیادی داشته باشید. خوشبختانه، جابه‌جایی شب و روز او موقتی است. وقتی مغز کودک و سیستم اعصاب مرکزی او کاملاً رشد می‌کند، چرخه‌های خواب او طولانی‌تر می‌شود و خواب او بیشتر در ساعات شب خواهد بود. شما می‌توانید با ایجاد یک محیط تاریک و آرام در ساعات شب و در عین حال کنار زدن پرده‌ها و بهره‌گیری از نور خورشید در طول روز، به تسریع این روند کمک کنید.

 

  • عادات خواب شما بر کودک شما تأثیر می‌گذارد

مطالعات نشان داده است که والدینی که به خوبی استراحت کرده‌اند، بهتر می‌توانند به نوزادان خود کمک کنند تا خواب خود را تنظیم کنند. اگر خسته باشید، آرام کردن کودکتان بسیار سخت‌تر خواهد بود. پس لطفا در صورت نیاز به کمک بخواهید، به خصوص در شب. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مراقبت از خود یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا به کودکتان کمک کنید خواب با کیفیت مناسبی داشته باشد.

خواب نوزادان تا یک سالگی

 

کلام آخر: خواب نوزاد به رشد مغزی او کمک می‌کند، طور طبیعی نوزادان ۱۴ تا ۱۷ ساعت در شبانه روز را در خواب می گذرانند. الگوی خواب نوزاد از هنگامی که در شکم مادر است شروع به شکل گیری می‌کند. اینکه یک روتینی را برای پیش از خواب نوزاد درست کنید فکر بسیار خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟