3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

پستانک کودک

رفاه نوزادان و کودکان بدون شک، اولویت اصلی بیشتر والدینی است که می‌خواهند فرزندشان از نظر جسمی و روحی، رشد سالمی داشته باشد. وقتی صحبت از پستانک می‌شود، نظرات و نظریه‌های متفاوتی وجود دارد که معمولا برای مادران این سوال پیش می‌آید که از پستانک استفاده کنند یا نه؟ در این مقاله از بامبینو، مزایا و معایب پستانک برای نوزاد و کودک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


آیا پستانک برای نوزاد مناسب است؟

این کاملاً طبیعی است که هنگام استفاده از پستانک احساس سردرگمی یا تضاد داشته باشید و دوست داشته باشید که بدانید برای نوزاد شما و نیازهای منحصر به فرد او چه چیزی بهتر است. اغلب پزشکان در مورد استفاده از پستانک، به ویژه در مورد فواید و معایب و زمان مناسب برای گرفتن پستانک از کودک راهنمایی‌هایی کرده‌اند. مانند بسیاری چیزهای دیگر در مورد نوزادان، هیچ پاسخ قطعی برای استفاده از پستانک وجود ندارد. ممکن است خواهر یا برادری داشته باشید که طبق تجربه‌ی خودش اصرار دارد که گاهی اوقات تنها چیزی که به آرامش یا آرام کردن نوزاد او کمک می‌کرده است، استفاده از پستانک بوده است.

از سوی دیگر ممکن است دوستانی داشته باشید که توصیه نمی‌کنند از پستانک استفاده کنید؛ زیرا ترک عادت دادن کودک سخت است یا به دلیل تجربه بد آن‌ها. حقیقت این است که هر نوزاد و نیازهای او کاملاً منحصر به فرد است. این بدان معناست که آن‌چه برای یک نوزاد مفید است، ممکن است اصلا برای نوزاد دیگر مفید و موثر واقع نگردد. در حقیقت، استفاده از پستانک می‌تواند مزایای زیادی برای کودک شما در هنگام استفاده درست و رعایت دستورالعمل‌های استفاده از آن به همراه داشته باشد.

مزایا و معایب پستانک برای نوزاد و کودک

بیشتر بخوانید: چرا کودکان به مکیدن شست عادت می‌کنند؟

مزایای پستانک

از مزایای استفاده از پستانک می‌توان به اثرات ضد درد، اقامت کوتاه مدت در بیمارستان نوزادان نارس و کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد اشاره کرد.

  1. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که والدین برای کاهش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، به نوزادان یک ماهه و بالاتر در هنگام خواب پستانک بدهند.
  2. پستانک می تواند در آرامش نوزاد شما در مواقع ناراحتی بسیار مفید باشد، زیرا عمل مکیدن به نوزادان کمک می‌کند تا خود را آرام کنند.
  3. پستانک را می‌توان از بدو تولد به نوزاد سالم که از شیر مادر تغذیه می‌کند، داد. آکادمی پزشکان خانواده آمریکا توصیه می‌کند که مادران در مورد استفاده از پستانک در دوره بلافاصله پس از زایمان آموزش ببینند تا از مشکلات تغذیه با شیر مادر جلوگیری کنند.
  4. مطالعات نشان داده است که استفاده از پستانک در نوزادان شیرخوار سالم، از بدو تولد یا بعد از شیردهی، بر میزان یا مدت شیردهی تا 4 ماهگی تأثیر قابل توجهی ندارد. با این حال ممکن است بخواهید بعد از این‌که نوزاد را از شیر گرفتید، به او پستانک دهید. فقط باید اطمینان حاصل کنید که پستانک جایگزین نمی‌شود یا زمان تغذیه را به تأخیر نمی‌اندازد!

مزایا و معایب پستانک برای نوزاد

بیشتر بخوانید: نکاتی که والدین هنگام خواباندن نوزاد باید بدانند

‌معایب پستانک

عوارض استفاده از پستانک به‌ویژه استفاده طولانی مدت، شامل تأثیر منفی بر شیردهی، ناصافی دندان و اوتیت میانی است.

  1. پستانک روی دندان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. وقتی از پستانک به درستی و در محدوده زمانی توصیه شده استفاده می‌شود، نباید بر روی دندان‌های در حال رشد تأثیر منفی بگذارد و یا باعث کج شدن دندان‌ها شود. کارشناسان توصیه می‌کنند استفاده از پستانک را حداکثر تا 6 ساعت در روز محدود کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، درک این‌که دهان و دندان هر کودک متفاوت رشد می‌کند مهم است. استفاده از پستانک در کودکان بالای 24 ماه تصمیمی است که باید توسط هر یک از والدین بر اساس توصیه ویا توصیه‌های متخصص اطفال یا دندانپزشک اطفال گرفته شود.
  2. بنا بر گزارشات ارائه شده از سوی آکادمی دندان‌پزشکی کودکان آمریکا، عوارض جانبی نامطلوب دندان می‌تواند پس از دو سالگی، اما عمدتا پس از چهار سال آشکار می‌شود. توصیه می‌کنیم شکل پستانکی را انتخاب کنید که از رشد درست دندان‌ها پشتیبانی می‌کند، معمولاً با کلمه “ارتودنسی” در توضیحات محصول یا روی بسته‌بندی مشخص شده است.
  3. پستانک می‌تواند درد نوزاد را کاهش دهد. شواهد علمی نشان داده است که پستانک می‌تواند به نوزادان برای مقابله بهتر با ناراحتی و در هنگام رویدادهای جزئی، مانند گرفتن عکس یا گرفتن خون در مطب پزشک اطفال کمک کند. مکیدن پستانک می‌تواند به کوچولوی شما کمک کند تا آرام شود. این امر به‌ویژه در هنگام دندان درآوردن کمک کننده است، زیرا دندان درآوردن کودکان معمولا با خارش لثه و درد همراه است. پستانک می‌تواند تا حدی این ناراحتی را تسکین دهد. فقط مطمئن شوید که به وضعیت پستانک‌های نوزاد خود توجه کرده و در صورت کهنه شدن، فوراً آن‌ها را تعویض کنید!
  4. آکادمی اطفال و آکادمی پزشکان خانواده آمریکا توصیه می‌کنند که کودکان را در شش ماه دوم زندگی از پستانک جدا کنید تا از اوتیت مدیا (عفونت گوش میانی) جلوگیری شود.
  5. نوزادان معمولا دچار کولیک می‌شوند. علت کولیک نوزاد ناشناخته است، اما برخی نظریه‌ها وجود دارد، مانند دستگاه گوارش نابالغ، عدم تحمل لاکتوز، حساسیت یا تغییر در باکتری‌های طبیعی دستگاه گوارش آن‌ها باعث قولنج معده در نوزادان می‌شود. بلعیدن هوای اضافی در حین تغذیه می‌تواند باعث ایجاد گاز دردناک و تشدید قولنج شود. غالباً آرام کردن نوزادان در طول یک دوره کولیک دشوار است، زیرا آن‌ها برای مدت طولانی با مشت‌های گره کرده و پاهای پیچ خورده به شدت گریه می‌کنند. اگرچه علائم به طور معمول در حدود 10 تا 12 هفته پس از زایمان شروع به بهبود می‌کنند، اما پستانک ممکن است به کودک شما آرامش دهد، زیرا مکیدن می‌تواند آرامش‌بخش باشد و به تنظیم احساسات کودک شما کمک می‌کند.
  6. از پستانک گرفتن نوزاد می‌تواند بسیار دشوار باشد. برخی از نوزادان مشکلی برای رها کردن پستانک خود ندارند و آماده انجام سریع این کار هستند. دیگران ممکن است برای کنار گذاشتن به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. این به این دلیل است که نوزادان به پستانک خود و راحتی که برایش به ارمغان می‌آورد وابسته می‌شوند. از پستانک گرفتن برای شما و کودک کوچک شما یک تجربه یادگیری و سازنده خواهد بود، اما با عشق و صبر به کودک خود کمک خواهید کرد تا به این مرحله هیجان‌انگیز برسد.

 مزایای پستانک برای نوزاد

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین آسیب های دندانی در کودکان

 

‌کلام آخر: اگر احساس می‌کنید که استفاده از پستانک برای کودک کوچک شما گزینه مناسبی است، در نظر بگیرید که کدام نوع آن برای نوزاد شما بهتر است. طیف وسیعی از پستانک‌ها در اشکال، اندازه‌ها و مواد مختلف موجود است؛ از اندازه‌های بسیار کوچک برای نوزادان و پستانک‌های یک پارچه سیلیکونی تا پستانک‌هایی که مخصوص استفاده در روز یا شب طراحی شده‌اند. مطمئن شوید که همه گزینه‌های منحصر به فرد پستانک را بررسی می‌کنید تا یک گزینه‌ی مناسب را برای کوچولوی خود پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟