3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

سرگرمی

بر کسی پوشیده نیست که نقل مکان به یک خانه جدید می‌تواند یک دوره نسبتاً استرس‌زا برای کل خانواده باشد، به خصوص برای کودکانی که به اندازه کافی بزرگ هستند که احساس کنند یک تغییر بزرگ در حال انجام است. یکی از بهترین راه‌ها برای آسان‌تر کردن حرکت بعدی برای فرزندانتان این است که آن‌ها را در روند جابجایی خانه درگیر کنید. به این ترتیب، آن‌ها احساس می‌کنند که بخشی از تیم شما هستند و نسبت به موقعیت جدید جابجایی که ایجاد شده است، احساس بی‌توجهی، درماندگی یا حتی ترس نمی‌کنند. علاوه بر این، با کارهای بسیار زیادی که باید هنگام آماده شدن برای نقل مکان انجام دهید، به‌جای اینکه فرزندانتان با تبلت یا رایانه‌شان تلویزیون تماشا و یا بازی کنند، آن‌ها را وادار به انجام کاری مفید (البته در حد مهارت‌های خود) کنید تا آن‌ها را مشغول نگه دارید و از آسیب دور کنید. در اینجا 5 روش برتر برای کمک کودکان برای اسباب‌کشی ارائه شده است.

1- وسایل ضروری و غیرضروری را جدا کنید

هر نقل مکانی فرصتی عالی برای خالی کردن خانه شما از وسایل غیر ضروری است. یکی از قوانین مهم هنگام جابجایی خانه این است که فقط وسایلی را که کاملاً دوست دارید و در آینده به آن‌ها نیاز دارید و از آن‌ها استفاده خواهید کرد به خانه جدید منتقل کنید. دلیل؟ این باعث صرفه جویی در زمان بسته‌بندی و هزینه‌های زیادی می‌شود (لوازم بسته بندی کمتر و هزینه‌های حمل و نقل کمتر). بنابراین، با درخواست از کودکان خود در روند جابجایی آن‌ها، وسایل خود را بررسی کرده و آن‌ها را به دو دسته تقسیم کنید:

  • چیزهایی که دوست دارند و می‌خواهند با خود ببرند.
  • چیزی که دوست ندارند و دیگر با آن‌ها بازی نمی‌کنند یا از آ‌ن‌ها استفاده نمی‌کنند.

فرزندان شما احتمالاً هنگام تعیین اینکه چه چیزی را نگه دارند و چه چیزی را نگه ندارند، به کمک شما نیاز خواهند داشت، بنابراین هنگام تصمیم گیری نهایی در کنار آن‌ها باشید.

سرگرمی

‌2- وسایل خودشان را جمع کنند

اگر فرزندان شما به اندازه کافی بزرگ شده‌اند، پس از اینکه همه آن‌ها را به طور کامل مرتب کردند، بهتر است از آن‌ها بخواهید وسایل خود را بسته‌بندی کنند. بسته‌بندی وقت گیرترین کار در چک لیست جابجایی شما خواهد بود، بنابراین نباید هیچ کمکی برای بسته بندی که برایتان پیش می‌آید را رد کنید. چند جعبه را با فرزندان خود بسته بندی کنید تا به آن‌ها نشان دهید که چگونه این کار را انجام دهند. یک جعبه را با کتاب پر کنید (بسته بندی آن بسیار آسان است)، سپس جعبه دیگر را با اسباب بازی‌های نرم بسته بندی کنید، به عنوان مثال حیوانات مخملی. در نهایت، یک جعبه نهایی را با اسباب‌بازی‌های بزرگ بسته‌بندی کنید، مجموعه‌های سازنده لگو، بازی‌های رومیزی و غیره. پس از اینکه به کودکان خود نشان دادید که چگونه وسایل شکننده خود را در  پلاستیک حباب‌دار بگذارند و چگونه آن‌ها را در جعبه‌ها بچینند و به روی آن‌ها برچسب بچسبانند، می‌توانید به آن‌ها اجازه دهید کار خود را به پایان برسانند. به عنوان یک امتیاز اضافی، این به آن‌ها یاد می‌دهد که از وسایل خود مراقبت کنند.

3- اتاق خودشان را تمیز کنند

یک چیز واضح است، تمیز کردن کل خانه قبل از نقل مکان یکی از کارهایی است که هیچ‌کس از انجام آن هیجان‌زده نخواهد شد. یکی دیگر از راه‌هایی که کودکان شما می‌توانند در هنگام جابجایی کمک کنند، تمیز کردن اتاق‌هایشان است. مطمئن شوید که وظایف نظافتی متناسب با سن آن‌ها را به آن‌ها محول می‌کنید. به طور کلی، هر چه بچه‌های شما بزرگتر باشند، کارهای سنگین‌تری می‌توانند انجام دهند. از فرزندانتان بخواهید کارهای اولیه نظافتی مانند گردگیری و پاک کردن مبلمان و جاروبرقی یا تمیز کردن زمین را انجام دهند. هیچ‌کار تمیزکاری که شامل استفاده از مواد شیمیایی است را به آن‌ها نسپارید.

مسئولیت پذیریبیشتر بخوانید: چگونه کودکی وظیفه شناس و مسئولیت‌پذیر داشته باشیم

‌4- جعبه‌های وسایل ضروری آن‌ها را آماده کنید

با نزدیک‌تر شدن روز جابه‌جایی، به یاد داشته باشید که هر یک از اعضای خانواده باید یک جعبه لوازم ضروری پر از اقلام ضروری که در طول دوره درست قبل و بعد از نقل مکان که به آن‌ها نیاز دارند، آماده کنند. به طور طبیعی، فرزندان شما نیز باید جعبه‌های لوازم ضروری خود را بسته بندی و آماده استفاده داشته باشند. بنابراین، از فرزندان خود بخواهید خمیر دندان و مسواک، یک ست لباس اضافی، پیژامه، اسباب بازی‌های مورد علاقه، بازی‌ها، کتاب‌ها و غیره را کنار بگذارند. توجه به این نکته مهم است که ماهیت آن اقلام ضروری در درجه اول به سن دقیق فرزندان شما بستگی دارد. مطمئن شوید که بر فرآیند مرتب‌سازی نظارت می‌کنید تا چیزهای واقعاً ضروری را شامل شود. همچنین، هنگامی که آن‌ها بسته‌بندی وسایل ضروری خود را به پایان رساندند، به آن‌ها یادآوری کنید که اکنون مسئولیت کیف لوازم ضروری خود را بر عهده دارند و باید آن را همیشه همراه خود داشته باشند.

5- روی کارتن‌ها برچسب بزنید و تزئین کنید

بیایید منصف باشیم، 4 وظیفه اولی که به فرزندان خود در طول فرآیند جابجایی به آن‌ها محول می‌کنید، آن‌ها را مشغول می‌کند اما آن‌ها را سرگرم نمی‌کند. به هر حال، مرتب کردن همه چیزهایی که در یک اتاق یافت می‌شود، سپس بسته‌بندی آن‌ها و تهیه جعبه لوازم ضروری به طور همزمان چه لذتی دارد؟ مهمتر از همه، تمیز کردن کل اتاق کجاست؟ نه سرگرمی، نه هیچ هیجانی! با این حال، این بار ممکن است بچه‌های شما واقعاً از این ایده که به شما کمک کند که تمام جعبه‌های مقوایی را که بسته‌بندی کرده‌اید، برچسب بزنید هیجان زده شوند. و نه تنها برچسب بزنید، بلکه آن جعبه‌ها را با استیکر، برچسب و نوار تزئین کنید. از آنها بخواهید که از تخیل خود استفاده کنند و جعبه‌های مقوایی خسته کننده را زیبا کنند. تا زمانی که محتویات اتاق مقصد روی جعبه قابل مشاهده است، فرزند شما می‌تواند آن‌ها را همان‌طور که دوست دارد تزئین کند. شما می‌توانید مسابقه ای برای فانتزی‌ترین جعبه‌های آن‌ها ترتیب دهید. در نهایت، هرچه فرآیند برچسب‌گذاری برای فرزندانتان سرگرم‌کننده‌تر شود، می‌توانید کار بیشتری انجام دهید، زیرا آنها مشغول هستند و به شما اجازه می‌دهند بدون حواس‌پرتی زیاد کار کنید.

روانشناسی

‌کلام آخر: واگذار کردن کارهای ساده و کوچک به بچه‌ها برحسب توانمندی‌هایشان خیلی می‌تواند حس رضایتمندی را در وجودشان ایجاد کند. پرورش مسئولیت پذیری باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان می‌شود و آن‌ها را برای پذیرفتن مسئولیت‌ها و وظایف آینده آماده‌تر می‌کند. چون معمولا انجام کارهای اسباب‌کشی برای کودکان سخت و سنگین است نمی‌توان گذاشت در این مراحل وارد شوند اما چون مشارکت در این کار حس خوبی به آن‌ها می‌دهد باید به آن‌ها بسته‌بندی وسایل را آموزش داد که چگونه این کار را با چسب و جعبه‌ها انجام دهند و چیدمان وسایل داخل جعبه‌ها را با علاقه به آن‌ها توضیح داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟