3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اتاق مشترک دختر و پسر

این روزها در زندگی مدرن و آپارتمان نشینی معمولا مشکل کمبود جا یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به شمار می‌رود. در بعضی از خانه‌ها به تعداد فرزندان خانواده اتاق وجود ندارد و کودکان باید از اتاق خوابی مشترک استفاده کنند. در این میان ممکن است چیدمان اتاق خواب مشترک برایتان کمی دشوار به نظر برسد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین راه حل‌ها آشنا شوید:

 

 

برای آماده سازی اتاق خواب مشترک بچه ها چه چیزهایی را باید در نظر داشت؟

 

برای آماده سازی یک اتاق خواب مشترک، مهم‌ترین نکته‌هایی که باید در نظر گرفته شود سن کودکان، جنسیت و همین‌طور فاصله سنی آن‌ها است. مسلما فاکتورهایی که برای تزئین اتاق خواب مشترک دو دختر یا دو پسر در نظر می‌گیرید، با فاکتورهای مورد نیاز یک خواهر و برادر تفاوتی اساسی دارد. برای اتاق خواب کودکانی که هم‌جنس هستند به راحتی می‌توانید یک مدل سرویس خواب هم‌رنگ برای دو کودک خود تهیه کنید تا هماهنگی چیدمان اتاق خواب حفظ شود؛ البته در این مورد نیز اجباری وجود ندارد و کودکان شما حق انتخاب دو رنگ متفاوت را برای سرویس خواب خود دارند. اگر کودکانتان به سنی رسیده‌اند که می‌توانند راجع به رنگ اتاق خواب مشترک خود نظر بدهند، حتما از آن‌ها کمک بگیرید تا هم تصمیم‌گیری راجع به این موضوع برای شما راحت‌تر شود و هم به آن‌ها این احساس مثبت القا شود که برای نظر آن‌ها ارزش قائل هستید. برای اتاق‌هایی که فضای محدودی دارند، استفاده از تخت دوطبقه راه حلی بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

 

 

اتاق مشترک دختر و پسر

اتاقی مشترک برای نوزادان دختر و پسر

 

اگر برای نوزادان یا احتمالا دوقلوی دختر و پسر خود قصد چیدن اتاق خوابی را دارید، بهترین و راحت‌ترین گزینه پیشنهادی ما به شما، انتخاب سرویس خوابی با رنگ خنثی، چوب و یا رنگ‌هایی بدون جنسیت مثل طیف‌هایی از بنفش، زرد، سبز یا… برای کودکانتان است. از این رو به راحتی می‌توانید با استفاده از اکسسوری‌هایی مثل روتختی، کوسن، آباژور و یا اسباب بازی‌ها با رنگ‌های مختلف برای دختر و پسر کوچک خود احساس وجود فضای مجزا را از نوزادی به آن‌ها منتقل کنید. خوشبختانه به دلیل سن یکسان آن‌ها و نیازهای مشترکشان نیازی چندانی به جداسازی فضا نیست. همین‌طور در این شرایط در صورت محدودیت فضا امکان استفاده مشترک از بعضی وسایل مانند کمد، ویترین، میز تعویض و دراور نیز وجود دارد. چنان‌چه اتاق خوابی بزرگ برای کوچولوهایتان در نظر گرفته‌اید، در صورت تمایل می‌توانید دو سرویس خواب مجزا و کامل برایشان تهیه کنید. فقط این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که چیدمان طوری باشد که در صورت نیاز نوزادان بتوانید خود را به سرعت به آن‌ها رسانده و وسایل اتاق جلوی دست و پایتان را نگیرد.

 

 

اتاق مشترک کودک و نوجوان

 

 

هم‌اتاق شدن فرزند خردسال و نوجوان

 

اگر کودکان شما چند سال از هم فاصله سنی دارند،‌ موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود؛‌ زیرا آن‌ها در هر دوره‌ای از زندگی خود نیازهای متفاوتی دارند؛‌ در این زمان بهتر است این نیازها را ارزیابی کنید و با توجه به آن به ایجاد فضای اختصاصی برای فعالیت‌های آن‌ها چاره‌اندیشی کنید.

 

به طور مثال کودکان خردسال بیشتر زمان خود را به بازی کردن و نقاشی کشیدن مشغول‌اند و وجود اسباب‌بازی‌های رنگارنگ از تزئینات اصلی اتاق خواب آن‌ها به شمار می‌رود و معمولا دکوراسیونی رنگارنگ در اتاق آن‌ها استفاده می‌شود. معمولا برای کودکان در سن خردسالی داشتن تختی هماهنگ با شخصیت کارتونی مورد علاقه‌شان بسیار هیجان ‌انگیز است؛ تخت پسرانه با تم ماشین یا یکی از ابر قهرمان‌های مورد علاقه آن‌ها و یا تخت خواب کودک دخترانه با طرح گل یا رنگ‌های شاد و پاستلی.

 

اما تزئینات در اتاق نوجوان بسیار متفاوت است؛ در این سن آن‌ها معمولا دیگر علاقه‌ای به داشتن اتاقی پر از رنگ ندارند و معمولا برای تزئین و چیدمان اتاق رنگ‌های تیره، کلاسیک و یا نود (Nude) را انتخاب می‌کنند. آن‌ها زمان بیشتری را در اتاق خود می‌گذرانند؛ در نتیجه نیاز آن‌ها به داشتن فضای خصوصی بسیار بیشتر از کودکان است.

 

 

اتاق مشترک کودکان

 

 

هم‌اتاق شدن کودکی خردسال با دختر یا پسر نوجوان شما با یکدیگر، شاید سخت‌ترین مورد هم‌اتاقی فرزندان شما باشد؛ اما اتاق خواب مشترک علاوه بر تمام مشکلاتی که دارد، فرصت طلایی است که کودکان شما هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را در کنار هم بیاموزند. در این مورد، در صورت وجود فضای کافی می‌توان هر گوشه از اتاق را بر اساس نیازها و سلیقه‌ی کودکان چیدمان کرد. برای ایجاد فضای خصوصی و احساس راحتی بیشتر برای آن‌ها، بهتر است کمی به فکر تفکیک فضا برای آن‌ها باشید. با استفاده از پارتیشن، صفحه‌ای چوبی، پرده یا قفسه می‌توانید بر اساس مدل دکوراسیون اتاق یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. قطعا فرزند بزرگتر شما نیاز به کمدی کاملا شخصی دارد، پس در این مورد سعی کنید به نیاز او توجه کنید. در صورت انتخاب تخت دو طبقه، طبقه‌ی بالاتر را برای فرزند بزرگتر به دلیل نیاز بیشتر به فضای خصوصی و طبقه‌ی پایین‌تر را برای فرزند کوچک‌تر خود در نظر بگیرید. میز تحریر در این دو سن متفاوت ممکن است کاربرد متفاوتی برای فرزندان شما ایجاد کند؛ استفاده‌ی کودک کوچک‌تر برای نقاشی کشیدن، کار دستی درست کردن یا انجام تکالیف مدرسه است، اما برای فرزند بزرگ‌تر ممکن است میز کامپیوتر کاربردی‌تر باشد. در صورت وجود فضای کافی می‌توانید از دو میز استفاده کنید یا با خرید یک میز بزرگ، نیاز هر دوی آن‌ها را بر طرف کنید. در طراحی‌های جدید سرویس خواب، مدل‌های مدرن تخت دو طبقه در بازار یافت می‌شود که با استفاده بهینه از فضا نیازهای کودکان شما نیز بر طرف خواهد شد.

 

 

بچه‌ها از کودکی به دنبال استقلال هستند. آن‌ها علاقه زیادی به داشتن اتاقی اختصاصی دارند. اما در صورت نبود امکانات برای در نظر گرفتن اتاقی جدا برای آن‌ها، با چیدمانی صحیح حس نیاز به استقلال و فضای شخصی آن‌ها را ارضا کنید.  ممنون که تا این لحظه ما را همراهی نمودید، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟