3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

سیسمونی نوزاد دوقلوی دختر و پسر

اگر شما میزبان دو فرشته کوچک هستید و مانند هر پدر و مادری عجله دارید که هر چه زودتر سیسمونی دوقلوهای خود را تهیه کرده تا باری از روی دوشتان برداشته شود، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کلمه «سیسمونی» ریشه در زبان سانسکریت دارد و به معنای لباس و وسایل نوزاد اول است. در طی سال‌های مختلف، آداب و رسوم خاصی برای سیسمونی در نظر گرفته شده است؛ مانند تهیه لوازم نوزاد و سیسمونی به وسیله خانواده عروس، و یا رسم میهمانی سیسمونی دیدن، به منظور نشان دادن سیسمونی نوزاد به دوستان، اقوام و آشنایان. اما همان‌طور که می‌دانیم آداب و سنت‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه شکل می‌گیرند و یا منسوخ می‌شوند؛ پس اگر با این آداب و رسوم آشنا نیستید خیلی تعجب نکنید. در شرایط زندگی در این روزها، معمولا خانم‌های باردار و همسرانشان باتوجه به بودجه اقتصادی خانواده و اندازه خانه خود اقدام به تهیه لیستی از اقلام مورد نیاز برای تهیه سیسمونی و خرید آن می‌کنند.

 

 

برای دوقلوها چه زمانی بهتر است سیسمونی بخریم؟

 

تفاوتی ندارد که کودک درون شکمتان دوقلو باشد یا نباشد؛ امروزه با توجه به قیمت‌های اجناس و کالاها، منطقی‌ترین کار برای تهیه سیسمونی صبر کردن تا مشخص شدن جنسیت جنین است. چه بسا که کودک شما دوقلو یا چند قلو نیز باشند و شما مجبور به تهیه کردن دو یا چند عدد از برخی اقلام مانند لوازم بهداشتی، تخت، لباس‌ها و… هستید؛ پس با عجله کردن ریسک اقتصادی نکنید؛ از طرف دیگر خریدن سیسمونی برای دوقلوهای خود را خیلی به تعویق نیندازید، زیرا مادرانی که دوقلو باردار هستند تقریبا دوبرابر بیشتر از مادران دیگر دچار احساس خستگی، کمردرد و سنگینی می‌شوند. برای خواندن مقاله بهترین زمان خرید سیسمونی اینجا را کلیک کنید.

 

 

سیسمونی نوزاد دوقلوی دختر و پسر

 

 

سیسمونی دوقلویی چه رنگی باشد؟

 

از سال‌ها قبل باورهایی مبنی بر این شکل گرفته بود که برای انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه از رنگ‌‎های صورتی، بنفش یا لیمویی و برای برای اتاق خواب پسرانه رنگ خاکی، آبی و قرمز و یا سورمه‌ای انتخاب شود. اما اکنون شاهد این نکته هستیم که باورهای محدودکننده در انتخاب رنگ نسبت به گذشته بسیار کم‌تر شده است؛ پس اگر به انتخاب رنگ آبی برای دختر خود یا رنگ صورتی برای پسر خود علاقه دارید به انتخاب خود احترام بگذارید.

 

برای انتخاب رنگ سیسمونی دوقلو، اگر در خانه‌تان فضای کافی وجود دارد که هر کدام از قل‌ها اتاق مخصوص به خود را داشته باشند و از نظر اقتصادی محدودیتی نداشته باشید به راحتی می‌توانید ۲ سرویس خواب و لوازم نوزاد در دو رنگ مختلف تهیه کنید. اما باتوجه به این‌که بسیاری از وسایل دوقلوها مانند اسباب بازی، لوازم تزئینی اتاق، میز تعویض پوشک، وسایل بهداشتی و… را می‌توانید به طور اشتراکی برای آن‌ها استفاده کنید، در نظر گرفتن یک اتاق بزرگ مشترک راه حلی اقتصادی‌تر و معمول است.

 

اگر دوقلوهای شما هم‌جنس هستند، انتخاب سرویس خواب یک‌رنگ کاری راحت‌تر است؛ اما با وجود نوزادهای دوقلو غیر هم‌جنس شما ممکن است علاقه‌مند به به‌کار بردن دو رنگ متفاوت در یک اتاق برای نوزاد دختر و پسر خود باشید، با این‌که این کار کمی دشوار به نظر می‌رسد اما با انتخاب رنگ‌های پاستلی و روشن احتمال شلوغ و شلخته به نظر رسیدن دکوراسیون اتاق نوزادان شما بسیار پایین می‌آید.

 

رنگ‌هایی نیز هستند که در دسته‌ی رنگ‌های مشترک برای سیسمونی دوقلو دختر و پسر (غیرهم‌جنس) شناخته می‌شوند؛‌ مانند زرد، بنفش، نارنجی، سبز، سبز مغز پسته‌ای، لیمویی، آبی فیروزه‌ای و… که گزینه‌های جذابی به نظر می‌رسند.

 

انتخاب سرویس خواب نوزاد در رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری روشن و شیری یا رنگ چوب کاملا بدون ریسک است و کار شما را راحت‌تر خواهد کرد؛ ممکن است به نظرتان برسد که این رنگ‌ها باعث جلوه‌ای سرد و بی‌روح در اتاق نوزاد می‌شوند؛ اما با انتخاب رنگ‌هایی شاد برای اکسسوری اتاق نوزاد مانند طرح پرده، فرش،‌ روتختی، آباژور، لوستر و… می‌توان به آسانی هارمونی و هماهنگی دکوراسیون را حفظ کرد و فضایی جذاب و چشم‌نواز برای دوقلوها به‌وجود آورد.

 

برای چیدمان اتاق خواب نوزاد در صورت نیاز حتما با مشاوره دکوراسیون مشورت کنید، زیرا که تهیه سیسمونی ارزان نیست و حتی می‌توان گفت که برای تهیه سیسمونی دوقلوهای دختر و پسر خود احتمالا هزینه‌ی بیشتری پرداخت خواهید کرد. معمولا کودکان شما تا ۳-۴ سالگی می‌توانند از سرویس خواب خود که از گران‌ترین اقلام است استفاده کنند. این نکته بسیار مهم است که سایز، طرح و رنگی را انتخاب کنید که باعث کوچک‌تر جلوه دادن یا شلخته نشان دادن اتاق نشود.

 

 

اتاق نوزاد دوقلوها 

 

 

برای سیسمونی چه وسایلی بخریم؟

 

ممکن است شما نیز مانند بسیاری دیگر از مادر و پدرها تصور کنید که برای دوقلوها از هر کالایی باید ۲عدد خریداری کنید. اما نگران نباشید زیرا بسیاری از وسایل را می‌توانید به طور مشترک برای هر دو مورد استفاده قرار دهید. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

سرویس خواب دوقلوهای دختر و پسر

 

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره شد، انتخاب سرویس خواب و وسایل نوزاد بستگی به این نکات دارد که:

  • خانه‌ی بزرگی دارید و برای نوزادهای خود اتاق‌های جداگانه در نظر دارید.
  • اتاق نوزادهایتان مشترک و بزرگ است.
  • اتاق نوزادهایتان کوچک است.

 

معمولا سرویس خواب‌های نوزاد دارای اقلامی مانند تخت، کمد، دراور، ویترین، شلف، میز تعویض و… هستند. در صورت وجود دو اتاق جداگانه، به راحتی می‌توان دو سرویس یک مدل و با رنگ‌های متفاوت خریداری کرد. اما اگر اتاق نوزادهایتان را مشترک در نظر گرفته‌اید، نسبت به متراژ اتاق می‌توانید لیستی تهیه کرده و سپس اقدام به خرید اقلام ضروری نمایید. وسایلی مانند کمد، دراور، ویترین، شلف و میز تعویض چیزهایی هستند که در صورت کمبود جا یا بودجه می‌توانید ۱عدد برای دوقلوها تهیه کنید و از آن‌ها برای هر دو استفاده کنید.

 

اتاق مشترک با متراژ مناسب ایده‌آل‌ترین گزینه برای فرزندان دل‌بند شما است؛ شما هم‌زمان می‌توانید با هر دو وقت بگذرانید و به امور آن‌ها رسیدگی کنید.

 

تخت نوزادی دوقلوها

 

لباس‌های نوزاد دختر و پسر دوقلو

 

برای تهیه سیسمونی پیشنهاد می‌شود تنها لباس‌های نوزادی را خریداری کرده و از خریدن لباس برای آینده کودک خودداری کنید، زیرا بهتر است که لباس متناسب با جثه‌ی او در سنین مختلف خریداری شود. اگر با کسانی که تجربه پدر و مادر شدن دارند مشورت کنید احتمالا به این نکته اشاره خواهند کرد که بسیاری از لباس‌هایی که در سیسمونی خریداری کرده‌اند با سایز کودکشان سازگار نبوده و لباس بدون استفاده مانده است.

 

لباس دوقلوهای دختر و پسر از آیتم‌هایی است که به دلیل تفاوت جنسیت نوزادان و رعایت مسائل بهداشتی بهتر است به طور مشترک استفاده نشود، پس از هر لباس برای هر کدام از قل‌ها جداگانه خرید کنید. لباس‌های نوزادی پنبه‌ای بهترین جنس لباس برای پوست لطیف فرزندان کوچک شما است، از این سایز لباس‌ها به تعداد لازم و جنس خوب خریداری کنید، زیرا لباس نوزادان معمولا هر چند ساعت یک‌بار نیاز به تعویض دارد و قاعدتا دفعات بیشتری شسته خواهد شد.

 

از زمان‌های گذشته بسیار مرسوم بوده است که پدر و مادرها برای دوقلوها از نوزادی تا حتی نوجوانی لباس‌های یک شکل و یک رنگ تهیه می‌کردند؛ ممکن است این کار در زمان و انرژي شما برای انتخاب و خرید لباس و وسایل آن‌ها صرفه‌جویی کند اما واقعیت این است که امروزه این عمل توسط علم روانشناسی به طور کامل رد شده است و آن را اقدامی مخرب در شکل‌گیری شخصیت فرزندان شما قلمداد می‌شود. هم‌ظاهر بودن دوقلوها موجب اختلال در ایجاد استقلال شخصیتی آن‌ها می‌شود و همیشه عادت می‌کنند که خود را شبیه یک‌دیگر ببینند؛ در نتیجه، برای آگاهی از علایق و استعدادهای واقعی خود باز می‌مانند.

 

نوزاد دوقلو یعنی شادی مضاعف برای هر مادر و پدری، پس فقط به سختی‌ها فکر نکنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده و از خواندن آن لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟