3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

شنیدن خبر دوقلو باردار شدن هم هیجان‌انگیز است و هم نگران‌کننده. معمولاً فکر خرید دو عدد از هر چیز شما را به وحشت می اندازد ولی نگران نباشید. اولاً اینکه باید نسبت به این مسئله آگاه باشید که امکان زایمان زودرس در موارد دوقلو یا چندقلو بسیار شایع است، پس خرید سیسمونی را در همان ماه‌های اولیه که متوجه دوقلو بودن بچه‌ها شدید انجام دهید و آن را به ماه‌های آخر موکول نکنید. دوماً شاید فکر می‌کنید که چون دوقلو باردار هستید، باید از همه وسایل سیسمونی نوزاد یک جفت بخرید و همه را در اتاق و کمد بچینید. این باور اشتباه است و شما را با انبوهی از وسایل روبرو می‌کند که هم خریدشان پر هزینه است و هم این احتمال وجود دارد که همه آنها به کارتان نیاید. از این رو هنگام خرید کالاهای مختلف به این فکر کنید که کدام کالاها برای هر دو نوزاد قابل استفاده است و نیازی به خرید دو تا از آنها وجود ندارد. کمد لباس، اسباب‌بازی، وسایل تزئینی، کرم، شامپو و … از جمله کالاهایی هستند که نوزادان دوقلو می‌توانند به‌صورت مشترک استفاده کنند و نیازی به خرید اختصاصی برای هر نوزاد نیست.

 

مثلاً تنها لازم است برخی چیزهای ضروری را 2 تا بخرید و یا مثلاً برای تهیه‌ی کریر و کالسکه می‌توانید آن‌ها را دست دوم خریداری کنید. البته برخی از مخارج بستگی به جنسیت دوقلوها دارد. یعنی برای دوقلوهای همسان (سیسمونی دوقلو پسر یا دوقلو دختر) می‌توانید در خرید اسباب‌بازی، لباس و وسایل سرگرمی به اندازه‌ی یک فرزند خرید نمایید، در این صورت تنها تنوع محصولات شما کم‌تر خواهد بود و یا میزان شستشوی لباس‌هایتان باید بیشتر و سریعتر از همیشه باشد. اما اگر دوقلوی شما یکی دختر و دیگری پسر باشد، خرید سیسمونی اندکی سخت‌تر و پرهزینه‌تر خواهد بود. حتی برای دکوراسیون اتاق و خرید سیسمونی دوقلو دختر و پسر نیز باید خرج بیشتری انجام دهید تا هر دویشان احساس خوشحالی و رضایت داشته باشند. درادامه ما لیست کاملی از لوازم ضروری برای سیسمونی دوقلوها ارائه می‌کنیم:

 

 

سیسمونی

 

نیازی نیست که سیسمونی نوزادان دوقلو مفصل باشد.حدود 10 دست لباس سرهمی یا پیرهن نخی و به همین تعداد تی‌شرت برای اغلب نوزادان کفایت می‌کند. اما هرچیزی که به خوابیدن یا حمل کردن نوزادان دوقلو برمی‌گردد باید دو تا باشد. یعنی یک قنداق و یک پتو به صورت جداگانه برای هر کودک لازم دارید. حتما باید چند ملحفه برای هر یک از تخت‌های نوزادان داشته باشید. در صورت سرد بودن هوا، هر کودک حداقل یک لباس گرم، یک کلاه و شال گردن و یک کاپشن سرهمی نیاز دارد. این‌ها وسایلی است که نمی‌توانید بینشان به صورت مشترک استفاده کنید.

 

اما خوبی دوقلوها این است که با هم بزرگ می‌شوند و معمولاً سایزشان یکی است؛ یعنی به صورت مشترک می‌توانند از بعضی وسایل و لباس‌ها استفاده نمایند.

 

 

بیشتر بخوانید: لیست کامل خرید سیسمونی برای دوقلوها

تخت نوزاد

 

اگر می‌‌خواهید برای دوقلوهایتان به صورت ست خرید کنید، می‌توانید از تخت‌های یک شکلی که برخی از اکسسوری‌های آن‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود مثل سرویس نوزاد پاپیون خریداری کنید.
نوزادان دوقلو در ماه‌های اول و شاید حتی تا مدتی بعد هم بتوانند در یک تخت بخوابند. حتی بعضی از دوقلوها وقتی به آن‌ها اجازه دهید کنار یکدیگر بخوابند بهتر و راحت‌تر به خواب می‌روند. اما بعد از مدتی مثلا بین سه تا شش ماهگی کم کم مزاحم خواب یکدیگر می‌شوند. هر تختی که انتخاب می‌کنید باید از معیارهای ایمنی برخوردار باشد. تخت‌ها را می‌توانید به صورت کنار هم و یا به صورت قطاری و پشت سر هم قرار دهید؛ برای قراردادن تخت‌ها علاوه بر در نظر گرفتن فضا و دکوراسیون اتاق دوقلوها، باید حواستان باشد که بتوانید هر دو کودک را مشاهده کنید. احتمالاً می‌دانید که اگر یکی از دوقلوها گریه کند، دیگری نیز از خواب عمیق بلند شده و شروع به گریه خواهد کرد؛ پس داشتن یک گهواره دوقلو یا ننو برای آرام کردن یکی از کودکان، در حالی که دومی را در آغوش گرفته‌اید فکری مناسب است.
نرده های تخت نباید بیش از 6 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند زیرا اگر سر کودکتان از لای نرده ها رد شود ممکن است کودک دچار خفگی گردد.

 

 

کمد و دراور دوقلو

 

این‌ها وسایلی هستند که کافی است یک عدد از آن‌ها تهیه نمایید ولی بهتر است که کمد و دراور بزرگ و جاداری انتخاب نمایید تا هنگام چیدن وسایل بچه‌های دوقلو دچار مشکل نگردید.

 

 

کالسکه نوزاد دوقلو

کالسکه

یک کالسکه‌ی دوقلوی خوب (چه به صورت نو و چه به صورت غیر نو) تهیه کنید. دوقلوها به نسبت کودکان تک به دفعات بیشتری از کالسکه استفاده می‌کنند؛ چشم و دست هیچ پدر و مادری یاری نمی‌کند که دو نوزاد، دو نوپا یا دو خردسال را به طور هم‌زمان کنترل کند. مشخصات چند نوع مختلف کالسکه همراه محاسن و معایبشان را در زیر مطرح کرده‌ایم:
بعضی از کالسکه‌های لیموزین مانند، سنگین و دارای طول زیادی هستند. اگرچه هل دادنشان ساده است ولی در اتومبیل گذاشتن و از اتومبیل بیرون آوردنشان عذاب‌آور خواهد بود. دوقلوها یا رو به روی هم یا هردو رو به جلو می‌نشینند. هردو صندلی را می‌توان کاملا خواباند؛ بیشترشان برای نوزادان مناسب‌ترند چرا که دوقلوهای نوپا جای پای محدودی خواهند داشت.

 

کالسکه‌های ساید بای ساید را که عرضشان کمتر از 90 سانتی‌متر باشد، می‌توانید از بیشتر درها و راهروها عبور دهید. در اغلب این کالسکه‌ها صندلی‌ها کاملاً خوابانده می‌شوند تا هنگام خواب کودکان نیز، مکانی راحت برایشان محسوب شود. وزن بعضی از مدل‌ها کمتر از 9 کیلوگرم است که به راحتی جمع می‌شوند و در اتومبیل هم جای کمی را اشغال می‌کنند.

 

بعضی از کالسکه‌های دو نفره را نیز به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که برای استفاده یک کودک نوپا و یک نوزاد مناسب است. در واقع این کالسکه برای دوقلوها مناسب نیست بلکه برای خانواده‌های دارای دو فرزند با اختلاف سنی کم خوب است. در این نوع کالسکه‌ها، معمولاً هر دو صندلی رو به جلو هستند و فقط یکی از آن‌ها را می‌توان کاملا خواباند.

 

 

سایر تجهیزات

 

میز تعویض خوب است ولی ضروری نیست. یک حوله‌ی تمیز، ملحفه‌ی فلانل یا صفحه‌ی تعویض بر کف اتاق، روی کاناپه یا تخت هم همان کار را انجام می‌دهد.

 

 

لوازم غذا خوردن دوقلوها

 

اگرچه لباس‌های دوقلوها را می‌توانید به صورت مشترک تنشان کنید ولی بهتر است وسیله‌های غذا خوردن هر کدام جدا باشد تا علاوه بر اینکه یاد بگیرند هر کدام باید حیطه شخصی خودش را داشته باشد، بیماری یا سرماخوردگیشان را نیز به یکدیگر منتقل نکنند. درست است که دوقلوها به ویژه اگر همجنس باشند دارای وابستگی بسیار زیادی به یکدیگر می‌باشند ولی قطعاً خودشان هم می‌خواهند که به عنوان یک فرد بهشان توجه شود و استقلال خودشان را داشته باشند.

 

 

دکور اتاق بچه‌های دوقلو

بیشتر بخوانید: مطلب اختصاصی دکوراسیون اتاق دوقلوها

 

 

تجهیزات غیرضروری

 

روروئک، جامپر، بانسر و لوازمی از این قبیل غیرضروری به حساب می‌آیند، به ویژه روروئک که باعث حوادث فراوان و دلخراش می‌شود. توصیه‌ی ما به شما این است که پیش از اینکه کودکانتان به دنیا بیایند فقط مواد ضروری را تهیه کنید. لوازمی را که دوستان یا آشنایانتان که فرزندان بزرگ‌تری دارند و حاضرند آ‌ن‌ها را به شما قرض بدهند قبول کنید. بعد از تولد فرزندان دوقلویتان بهتر می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از وسایل برای شما کاربردی و دیگری اضافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟