3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

مبلمان اتاق کودک

طراحی دکوراسیون اتاق کودک برای یک نوزاد می‌تواند به اندازه کافی طاقت فرسا باشد، حال اگر فاکتور چندگانه را به آن اضافه کنید و همان کارها را بخواهید برای دو کودک دوقلو انجام دهید، یک چالش جدید است. با وجود اشتراک در روز تولد، هر كودكی با احساس هویت خود بزرگ می‌شود ومعمولا دوست ندارد که اتاق خواب خود را با خواهر و برادر خود تقسیم كند. در این مقاله با کاربردی ترین دکوراسیون اتاق خواب برای دوقلوها و ایجاد فضای مشترک با حفظ هویت مستقل آن‌ها آشنا شوید. این مقاله دارای دو قسمت است که در قسمت اول به توضیح کلیات دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها و در قسمت دوم کاربردی ترین دکوراسیون اتاق خواب برای دوقلوها، به تخت خواب مناسب و سایر جزئیات تزئین اتاق خواب دوقلوها خواهیم پرداخت.

از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

اگر دوقلوهای نوزاد و یا نوپا دارید که نمی‌توانند در مورد رنگ دیوار نظر دهند، دیوار اتاق خواب دوقلوها را رنگ‌های خنثی مانند بژ، خاکستری یا سفید پوست تخم مرغی انتخاب کنید. با انتخاب این رنگ‌ها وقتی آن‌ها به اندازه‌ای رشد کردند که صاحب سلیقه وسبک شوند، تغییر طرح رنگ آسان تر خواهد بود. اگر بچه‌ها بزرگتر هستند و رنگ خاصی را دوست دارند، می توانید دیوار شاخص را به سلیقه آن‌ها رنگ آمیزی کنید. حال وقتی دوقلوها برای انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب خود درگیر می‌شوند، چاره چیست؟ همه چیز در مورد سازش است و حل آن آسان است – دو دیوار مجاور را به رنگی که یکی از دوقلوها دوست دارد و دو دیوار دیگر را رنگی که خواهر یا برادر دوست دارد، رنگ کنید. اما اگر از آن دسته والدین سخت گیری هستید که ترجیح می‌دهید این هویت‌های مستقل با سبک مشترک کار کنند، اگر دوقلوی با جنسیت مخالف دارید، انتخاب یک رنگ پایه خنثی و سپس افزودن رنگ های متناسب (مانند صورتی یا آبی) دکوراسیون را منسجم و مناسب با جنسیت حفظ کنید و با انتخاب روتختی‌ها ، فرش‌های مشابه و تخت‌خواب‌های یکسان، می‌توانید فضا را از دو احساس متفاوت داخل یک اتاق دور نگه دارید.

مبلمان اتاق کودک

‌از یک تم برای اتاق خواب استفاده کنید

یک تم می تواند شخصیت و لمس فردیت را به اتاق خواب دوقلوها تزریق کند و در عین حال می تواند متناسب با ظاهر و احساس اتاق باشد. اگر بخواهید مثلاً چیزی مانند تم دیزنی داشته باشید و یک دختر و پسر در اتاق مشترک هستند، می توانید یک تم مینی موس برای دختر و یک تم میکی موس برای پسر داشته باشید. اگر دو پسر دارید، می توانید به سراغ ابر قهرمان‌ها بروید و برای یکی بتمن و برای دیگری سوپرمن داشته باشید. برای دو خواهر دوقلو به سراغ شاهزاده خانم ها بروید. اگر دوقلوهای شما نوزاد هستند می توانید نقوش طبیعت، جنگل، اسب تک شاخ را انتخاب کنید و اتاق خواب را در رنگ های خنثی رنگ کنید. رنگ های خنثی به شما امکان می دهد شخصیت های کارتونی، ابرقهرمانان یا نقوش دیگر را بعدها در دکوراسیون بگنجانید.

تخت خواب کودک

‌‌اتاق خواب را تقسیم بندی کنید

یک اتاق خواب ایده‌آل فضایی برای استراحت، بازی و انجام تکالیف کودک دارد، بنابراین باید اتاق خواب دوقلوها را بر این اساس تقسیم بندی کنید. تخت دوطبقه کشویی مناسبترین مدل تخت برای اتاق خواب دوقلوها است. تخت خواب‌های دوطبقه بدون اینکه فضای زیادی از کف را اشغال کنند، برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک و مشترک مناسب هستند. دوقلوها همچنین می توانند برای خود فضای دنج و راحت داشته باشند. تهیه صندلی های بادی و شنی گزینه های خوبی هستند. افزودن تقسیم کننده های اتاق می تواند به ایجاد این مناطق کمک کند و به هر کودک کمی حریم خصوصی یا احساس فضای خاص خود ببخشد. مجموعه ای از پرده های نازک از کف تا سقف که در وسط اتاق خواب قرار گرفته اند، یک راه است. اگرچه لازم نیست حتما پرده باشد، بلکه می تواند یک کتابخانه بین دو تخت باشد. با تهیه میز صندلی کودک می توانید یک منطقه برای انجام کار دستی ایجاد کنید. هنگام طراحی اتاق خواب دوقلوها، راحتی را فدای تزئین و زیبایی نکنید. همیشه باید اطمینان حاصل کنید که تشک تخت ها، فرش و روتختی کودکان راحت و با کیفیت باشد.

دکوراسیون اتاق کودک

‍‍‍‍‌

‌فضای ذخیره سازی کافی ایجاد کنید

یکی از دشواری های دوقلو بودن این است که کودک باید تقریباً همه چیز را تقسیم کند. حتی در این حالت، هر یک از آنها به وسایل شخصی خود نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که گزینه های ذخیره سازی برای هر دوقلو را در اختیار دارید. فضاهای مختلفی را برای وسایل و لباس ها از جمله کشوهای دراور، کشوهای زیر تخت در نظر بگیرید. اگر اتاق به اندازه کافی بزرگ باشد، می توانید برای هر دوقلو یک کمد داشته باشید.

تخت خواب کودک دختر

‌اتاق خواب دوقلوها را با برخی از لوازم جانبی اختصاصی کنید

لوازم جانبی به اتاق خواب کودکان، شخصیت اضافه می کنند. کوسن ها و فرش، روتختی ها و … برای این کار مفید هستند! چیدمان اسباب بازی ها به طور متفاوت در فضای اتاق(بخصوص در مورد دوقلوهای غیر همسان) می تواند این فردی سازی را پررنگ تر کند . اگر دوقلوها تخت خواب جداگانه داشته باشند، نصب تابلوی عکس های نوزادی و یا اسم آنها در بالای تخت می تواند فضای آنها را فردی کند.

دکوراسیون اتاق کودک

‌دیدید که روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید اتاق دوقلوها را تزیین کنید و به آن سبک دهید تا فضای اتاق برای آنها راحت تر باشد و فضای شخصی هر دوقلو را به خود او اختصاص دهید. برای انتخاب تخت خواب مناسب و سایر جزئیات دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها، در قسمت دوم این مقاله نیز با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟