3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها و استفاده‌ی مناسب از فضای اتاق بهتر است با کاربردی ترین چیدمان تا حدودی آشنا شوید. در قسمت اول کاربردی ترین دکوراسیون اتاق خواب برای دوقلوها این مقاله به مباحث کلی در زمینه دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها پرداخته شد که امیدواریم مورد استفاده‌ی شما قرار گرفته باشد. اکنون به ادامه‌ی مبحث در مورد نحوه ی قرار دادن تخت خواب‌ها و چیدمان شیک اتاق آن‌ها می‌پردازیم، با ما همراه باشید:

برنامه ریزی فضا

نقطه شروع تزئین اتاق دوقلوها، اندازه گیری دقیق فضای اتاق خواب است. تمام جزئیات اتاق از تعداد درها، پنجره‌ها و پریزها را روی کاغذ ترسیم کنید. با در دست داشتن این نقشه برداری، تجسم چیدمان اتاق در آینده راحت تر است و از قبل می‌توان به عملکرد محیط فکر کرد. همیشه بخاطر داشته باشید که ایجاد فضای گردش آزاد بین تخت خواب‌ها ضروری است، مخصوصاً در هنگام چک کردن شبانه کودکان در ماه های اولیه زندگی که بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید، اتفاق می‌افتد. همچنین، لیستی از نیازهای دوقلوها را با توجه به سن آن‌ها تهیه کنید، این امر همچنین روند برنامه ریزی اتاق را تسهیل می کند. دوقلوهای نوزاد نیازهای متفاوتی نسبت به دوقلوهای بزرگتر دارند. بنابراین، اگر فضای اتاق کم است و دوقلوها هنوز نوزاد هستند، نیازی به طراحی فضای دنج برای مطالعه یا قرار دادن میز تحریر برای انجام تکالیف نیست.

تخت خواب نوزادی

‌تخت خواب در اتاق خواب نوزادان دوقلو

نحوه ی قراردادن تخت‌خواب در اتاق دوقلوها یکی دیگر از موارد بسیار مهم در دکور فضای آنها است. آنها باید طوری قرار بگیرند تا والدین بتوانند آزادانه و بدون مانع به نوزادان دسترسی داشته باشند. اطمینان از اینکه دوقلوها یکدیگر را از طریق میله ها تخت خواب می بینند نیز مهم است. بسیاری از والدین ترجیح می دهند نوزادان دوقلو را در یک تخت کودک نگه دارند، امروزه گهواره هایی نیز وجود دارد که برای دوقلوها در اندازه کینگ طراحی شده و یا به همراه جداسازی از وسط ساخته شده اند. رایج ترین شیوه چیدمان تخت به این ترتیب است که برای ایجاد یک راهرو مرکزی در هر طرف اتاق، یک تخت کودک بگذارید. روش دیگر برای سازماندهی تخت‌ها در اتاق دوقلوها به شکل L است که برای فضاهای کوچک نیز بسیار کاربردی است. همچنین می توانید گهواره‌ها را در مرکز اتاق قرار دهید و آنها را به یکدیگر بچسبانید، اما برای این چیدمان بهتر است که اتاق بزرگ باشد. در اتاق های باریک و طویل، جایگزین مناسب قراردادن تخت ها درهر طرف، چیدمان آنها در طول یک دیوار و در امتداد یکدیگر است.

تخت خواب در اتاق خواب نوجوان دوقلو

مدل تخت خواب دوطبقه فقط فضای یک تخت را اشغال می کند و برای اتاق خواب دوقلوهای بزرگتر بسیار مناسب است. همچنین گزینه چیدمان تخت خواب‌های کودکان به شکل L نیز جالب است. یک ایده بسیار جالب و عملی برای اتاق‌های کوچک با وسایل زیاد این است که تخت‌های دوقلوها را به یک دیوار واحد وصل کنیم، البته به طوری که این تخت‌ها تاشو باشند (قابلیت جمع شدن به سمت بالا را داشته باشند). این گونه در طول روز می‌توان تخت‌ها را جمع کرده و آن‌ها را پنهان کرد. به این ترتیب فضای اتاق برای فعالیت‌های دیگر باز می‌شود. یکی دیگر از ایده‌ها برای دکوراسیون اتاق دو قلوها چسباندن دو تخت به یکدیگر است. ریسک کنید و تخت‌ها را بدون قرار دادن چیزی میان آن‌ها به یکدیگر بچسبانید، آن‌ها با وجود کنار هم قرار گرفتنشان هنوز هم ۲ تخت جدا از یکدیگر و واحد هستند. قسمت زیادی از نمای تخت‌ها به تاج آن‌ها بستگی دارد. پس سعی کنید برای تاج تخت‌هایتان اهمیت بسیاری قائل شوید. به خصوص در سبک‌های کلاسیک. چرا که در مدل‌های سرویس خواب‌ کودک کلاسیک، تاج تخت‌ها نسبت به سایر طرح‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

تخت خواب کودکدکوراسیون اتاق خواب مشترک بچه ها

‌اتاق خواب برای دوقلوهای پسر

یکی از آسان‌ترین کارها در طراحی اتاق خواب کودک، انتخاب دکوراسیون برای پسرهاست. فکر نکنید هنگامی که نوبت به پسرهای دوقلو برسد کار سخت می‌شود. تنها لازم است همان چیزهایی را که برای دکوراسیون اتاق یک پسر آماده می‌کنید، دو برابر کنید! بدیهی است که طراحی اتاق برای پسران به اندازه و شکل اتاق، سن کودکان، دامنه علایق و ترجیحات آنها بستگی دارد. سایه های مختلف آبی و تم های جذاب پسرانه همچنان برای اتاق خواب پسران محبوب هستند.

تخت نوجوان

‌اتاق خواب برای دوقلوهای دختر


قانون خاصی برای تزئین اتاق خواب دختران در مقابل پسران وجود ندارد؛ در حالی که شما از روی ظاهر اتاق خواب آن‌ها می‌توانید تشخیص دهید که اتاق خواب را پسر استفاده می‌کند یا دختر. هنگامی که اتاق خواب دخترانه را برای دوقلوها تزئین می کنید، قرار نیس و … فکر کنید. خوشبختانه معمولا دوقلوها چیزهای یکسان را دوست دارند و شما می توانید اتاق خواب آنها را به دو قسمت مساوی تزئین کنید.
اتاق خواب دوقلوهای دختر، به طور بالقوه می‌تواند ظاهری بسیار شیک و زنانه داشته باشد. ترکیبی از رنگ رزگلد و رنگ‌هایی که با آن ست می‌شوند، انتخاب جالبی در این مورد است. عناصر و وسایل جانبی سفید این رنگ‌ها را با یکدیگر به تعادل می‌رساند و کاغذ دیوای های طرح دار، دکوراسیون را از یکنواختی و خسته کننده بودن دور نگه می‌دارد. اضافه کردن آینه نیز روشنایی خاصی به اتاق می‌بخشد و آن را بیشتر دخترانه می‌کند. از طرفی نیز به بزرگتر نشان دادن اتاق کمک می‌کند. ایده های طراحی اتاق خواب دوقلوها را در pinterest ببینید.

اتاق خواب کودکانه

‌تقارن را حفظ کنید

داشتن تقارن و تناسب هنگام تزئین اتاق خواب دوقلوها امری بسیار مهم است. هنگام قرار دادن لوازم جانبی مانند آباژورها، آثار هنری قاب شده و … به یاد داشته باشید، که داشتن تقارن همواره موجب داشتن ظاهری سازمان یافته و متوازن می‌شود. اگر خیلی علاقه دارید که اتاق مورد نظرتان خیلی زیاد متقارن باشد، باید طوری آن را طراحی کنید که حتی کوچک‌ترین جزئیات آن نیز متقارن باشد. می توانید برای داشتن تجربه‌ای لوکس و پیچ و تابی ظریف در ظاهر، روتختی ها و سایر وسایل دوقلوها را با یکدیگر ست کنید.

 چیدمان اتاق کودک

‌کلام آخر: تفاوت بزرگ در راه اندازی اتاق خواب دوقلوها در عملکرد است، مخصوصاً اگر فضا کم باشد. در چنین مواردی، باید توجه ویژه ای کرد تا در اتاق شرایطی فراهم شود که با آسودگی و ویژگی کاربردی در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد، صرف نظر از اینکه این دوقلوها هنوز نوزاد، خردسال و یا در سن بلوغ هستند. ممنون که ما را همراهی کردید، شما هم نحوه‌ی دکوراسیون اتاق دوقلوهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟