3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت نوزادی

بیشتر روانشناسان بر این باورند که 70درصد شخصیت انسان‌ها تا سن 7 سالگی شکل می‌گیرد، از این رو تربیت، اجتماعی شدن و رشد احساسی و شخصیتی در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط زندگی می‌تواند تاثیر زیادی روی آن بگذارد. بنابراین موضوع به ظاهر ساده‌ای مانند نوع چیدمان و دکوراسیون اتاق در واقع در این عوامل تاثیر زیادی خواهد گذاشت. برای طراحی اتاق کودکان در ابتدا بهتر است که شناختی کافی در مورد دنیای کودکان، نیازها، علاقه‌مندی، جنسیت و سن آن‌ها به دست آورید. به طور مثال استانداردهایی که برای فضاسازی و طراحی اتاق نوزاد باید به آن توجه شود بسیار متفاوت‌تر از چیدمانی برای اتاق کودک یا نوجوان است. در این مقاله با ما همرا شوید تا با نکاتی برای چیدمان اصولی اتاق کودک آشنا شوید:

اتاقی برای نوزاد دلبندم

وقتی که منتظر به دنیا آمدن اولین فرزند خود هستید، طبیعتا دلهره بیشتری نسبت به افرادی که منتظر فرزند دوم یا سوم خود هستند تجربه می‌کنید. انتخاب سیسمونی یا حتی نوع چیدمان اتاق ممکن است تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خود کند. علاوه بر دغدغه‌ی تهیه لیست مناسب برای خرید سیسمونی، نکاتی وجود دارد که رعایت آن‌ها مکانی امن و راحت برای شما و فرزندتان به وجود می‌آورد. اولین نکته‌ای که بهتر است به آن توجه کرد میزان نور و دمای اتاق است. بهتر است اتاقی را برای نوزاد خود در نظر بگیرید که دارای پنجره و نور طبیعی روز باشد و او را از انرژی خورشید بهره‌مند کند. اگر نگران شدت بالای نور خورشید در بعضی ساعات روز هستید، به راحتی می‌توانید با استفاده از پرده یا شید (Shade) از میزان آن بکاهید. دمای مناسب برای اتاق نوزاد نیز بین 19 الی 22 درجه سانتی‌گراد است.

تخت نوزادی

برای سیسمونی نوزاد، تخت چندمنظوره بخریم یا تخت معمولی؟

بهتر است در سال‌های اولیه کف اتاق را با کف‌ پوشی نرم بپوشانید. در اتاق نوزاد حتما پریزهای برق را با درپوش‌های موقتی بپوشانید تا از هر خطر احتمالی جلوگیری کنید. در چیدمان وسایل چوبی مانند ویترین، کمد و… از محکم بودن جای آن‌ها اطمینان حاصل کنید. خوب است که کمی آینده‌نگری را چاشنی کار خود کنید؛ اگر این وسیله‌ها با بست به دیوار وصل شوند در مواقع زلزله موجب ایمنی بیشتر می‌شود. برای انتخاب رنگ اتاق نیز، در طول سال‌های اولیه بهتر است برای انتخاب رنگ اتاق نوزاد خود از رنگ‌های ملایم و خنثی استفاده کنید، شاید به نظرتان برسد که انتخاب این‌گونه رنگ‌ها ظاهری بی‌روح به اتاق نوزادتان می‌بخشد، در این مورد می‌توان با انتخاب روتختی، فرش، پرده، لوستر، آباژور و دیگر اکسسوری‌ها با رنگ و طرحی شاد دکوراسیون را از یکنواختی درآورد. این اکسسوری‌ها را می‌توانید با طرح و رنگی یکسان تهیه کنید. رنگ‌های اصلی مثل قرمز، زرد و آبی و رنگ‌های مکمل آن‌ها یعنی سبز، بنفش و نارنجی از جلوه‌ی بصری بالایی برای نوزادان و کودکان برخوردار هستند.

دنیای کودکی؛ رنگ، بازی و انرژی

در طراحی اتاق کودک خود، دنیا را از چشمان او متصور شوید. اتاق کودکان در واقع حکم قلمرو پادشاهی را برای آنان دارد. پس در هنگام چیدمان با یکدیگر همراهی کنید تا او همیشه بتواند از وقت گذراندن در اتاقش لذت ببرد. بیشتر فعالیت‌های کودک به بازی کردن، خوابیدن، نقاشی یا انجام تکالیفشان خلاصه می‌شود؛ پس چیدمان را طوری در نظر بگیرید که انجام تمام این فعالیت‌ها را برای او پوشش دهد. وجود تخت، میز تحریر و گوشه‌ی دنجی برای بازی کردن و غرق شدن در رویاهای کودکانه، مثلث ایده‌آلی برای یک اتاق بی‌نظیر برای او می‌شود. در اتاق کودک نیز مانند اتاق نوزاد بهتر است پنجره‌ای باشد با ارتفاع نه چندان زیاد تا کودک شما بتواند از نور طبیعی، دیدن خورشید، آبی آسمان و حرکت ابرها در طول روز لذت ببرد.

تخت خواب نوزاد

چه رنگ هایی در دکوراسیون به خواب بهتر کودک کمک می کند؟

کودکان دنیا را با مقیاس خودشان می‌بینند و اتاق و اشیا در نظر آن‌ها بسیار بزرگتر از اندازه‌‌ی طبیعی آن‌ها جلوه می‌کند؛ از این رو کودکان از این که گوشه‌ی دنجی با اسباب بازی‌های خود بازی کنند، داخل چادر خود پناه بگیرند یا به وسیله‌ی چند ملحفه و بالش برای خود قصری خیالی بسازند لذت می‌برند. پس با در نظر گرفتن قسمت مناسبی از اتاق برای آن‌ها به شکوفا شدن قوه‌ی تخیل و خلاقیت آن‌ها کمک کنید. نکته‌ای که باعث می‌شود چیدمان اتاق کودک برای شما آسان‌تر باشد این است که در انتخاب رنگ و یا تم سرویس خواب او می‌توانید نظر او را نیز جویا شوید. اما به این نکته توجه داشته باشید که سرویس خواب‌هایی با تم کارتونی معمولا عمر جذابیت کوتاهی نسبت به مدل‌های کلاسیک دارند.

انتخاب وسایل یا تخت کودکانه چند منظوره برای چیدمان اتاق کودک گزینه‌ی بسیار ایده‌آلی از لحاظ صرفه‌ی اقتصادی است. به طور مثال انتخاب تخت‌‌های نوزادی که قابلیت تبدیل شدن به میز تحریر، تخت نوجوان، دراور و… را دارند. در این صورت شما با خرید سرویس نوزادی، با بزرگتر شدن کودکتان مجبور به خرید مجدد سرویسی جدید برای سنین کودکی و نوجوانی او نیستید.

ممنون که تا این لحظه ما را همراهی نمودید، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟