3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

چیدمان اتاق کودک

کودکان خیلی سریع بزرگ می‌شوند و علایق آن‌ها با سرعت بالایی تکامل می‌یابد. طراحی و دکوراسیون اتاق کودک هر چند سال یکبار، برای انعکاس تغییر شخصیت و سرگرمی های پویا، می‌تواند وقت گیر و گران باشد. شما دوست دارید که اتاق کودک علاوه بر اینکه نشان دهنده‌ی شخصیت کودک است، در عین حال یک فضای راحت، سرگرم‌کننده و کاملاً شخصی برای کودک نیز باشد. در حالی که فضای داخلی اتاق خواب کودکان را طراحی می کنید، ایجاد فضایی که علایق و سبک کودک شما را نشان دهد بسیار مهم است. باید آن‌ها را ترغیب کند تا ذهن شناختی خود را بهبود بخشند اما به روشی بازیگوشانه. شخصیت آنها را به عنوان یک الهام برای طراحی اتاقی که دوست دارند در آن زندگی کنند، در نظر بگیرید. در این مقاله ما چند نکته  بسیار مهم را که برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید در نظر بگیریم برایتان ارائه می‌دهیم.

انتخاب تم اتاق کودک

اول و مهمترین نکته در طراحی دکوراسیون اتاق کودک، انتخاب تم مناسب است. این تم می تواند بهشت پنهان در زیر اقیانوس باشد، یک تم شاهزاده خانم زیبا با رنگ‌های صورتی ملایم و طلایی یا نمایش شخصیت‌های کمیک مارول!

عناصر آموزشی در عین حال سرگرم کننده را در طراحی بگنجانید تا یادگیری را برای بچه‌های شما راحت‌تر کند. نقشه‌ی جهان، دیوار تخته سیاه برای نقاشی کردن و … همه ایده‌های خوبی برای طراحی داخلی اتاق کودک هستند.

با بافت‌ها (پرده‌ اتاق کودک، روتختی کودک و …) و الگوهای موجود در طراحی اتاق کودک خود بازی کنید تا با جزئیات، ظاهری متضاد ایجاد کنید. نیازی به مطابقت و هماهنگی همه چیز ندارید.

بهترین فضاسازی برای طراحی داخلی اتاق کودک

تصمیم‌گیری در مورد چیدمان کارآمد برای طراحی داخلی کودک شما نه تنها فضا را بهینه می کند بلکه به شما در سازماندهی بی دردسر نیز کمک می کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انجام طراحی داخلی اتاق کودک به خاطر داشته باشید:

  • با وجود کودک همیشه فضای ذخیره سازی کم است. بنابراین، مطمئن شوید که در هر فضایی که ممکن است گزینه‌های کمد، درآور یا کمد دیواری را در آن بگنجانید.
  • یک منطقه بازی جداگانه در نظر بگیرید تا آنها فضای خاصی برای بازی و پخش کردن اسباب بازی‌های خود داشته باشند.
  • بچه ها خیلی سریعتر از آنچه پیش‌بینی می کنیم رشد می‌کنند. بنابراین، سعی کنید مبلمان را به اندازه‌ای بزرگتر تهیه کنید تا اطمینان حاصل کنید که از آن به طور کارآمد استفاده شده است.
  • یک میز مطالعه برای کودک در نظر بگیرید تا یک عادت خواندن یا نقاشی را القا کند و بعد از بزرگ شدن، به آن برای تکالیف و وسایل مدرسه نیز احتیاج دارد.

ایده‌های طراحی داخلی اتاق دخترانه

ایجاد یک اتاق شیک و شخصی برای دختران کار سختی نیست. چه بخواهید به سراغ طراحی یک اتاق پرنسس زیبا بروید و چه یک اتاق بالغانه و شیک تر، در اینجا چند نکته برای ادامه کار آورده شده است.

  • با یک نقطه کانونی شروع کنید: با یک فرش پر جنب‌وجوش یا یک نقاشی رنگارنگ که واقعاً آن را دوست دارید شروع کنید و دنباله رو آن باشید. آن قطعه را در مرکز طرح خود قرار دهید و از آن برای طراحی بقیه اتاق الهام بگیرید.
  • از طرح‌های متنوع روتختی دخترانه و ملحفه‌های رنگارنگ استفاده کنید.
  • فضای دنج: چه با یک صندلی بزرگ، یک تاب ریلکسی و یا یک تکه بالش پشمی روی زمین، فضای دنجی را برای کوچولوی خود فراهم کنید که بتواند در آنجا کتاب مورد علاقه‌اش را بخواند.

ایده‌های طراحی داخلی اتاق پسرانه

طراحی یک اتاق پسرانه می تواند خلاقانه تر از زدن رنگ‌ آبی به دیوارها باشد. با این نکات مفید برای شروع، یک قدم از  ایده‌های سنتی فاصله بگیرید.

  • کاوش رنگ های جدید: طرز فکر قدیمی “آبی برای پسران است” را دور بریزید و رنگ‌های به روز را به اتاق خواب پسرتان معرفی کنید. رنگ زغالی، سبز جنگلی، زرد ملایم یا یک به یک رنگ خاکستری خنثی فکر کنید.
  • استیکرهای دیواری: یک روش سریع و آسان برای رنگ دادن به طراحی داخلی اتاق پسرانه استفاده ازعکس برگردان‌های تزئینی یا برچسب‌های دیواری است. این روزها انبوهی از عکس برگردان های ورزشی و کارتونی برای تزئین فضای موجود است.
  • سایه های رومی را امتحان کنید: سایه‌های رومی باعث می شود اتاق پسران مردانه تر به نظر برسد.

آیا به کف پوش احتیاج دارید؟ به سراغ طرح‌های عملی و در عین حال کاربردی و سرگرم کننده بروید. به یک فرش با طراحی پیست اتومبیلرانی برای اتومبیل‌های با سرعت بالا فکر کنید. حروف، اعداد و رنگ ها برای یادگیری مبدل. یا یک زمین فوتبال برای روزهای بازی خیالی.

چیدمان اتاق کودکبیشتر بخوانید: ۱۱ ایده کاربردی برای دکوراسیون اتاق کوچک کودکان

‌‌وسایل اتاق کودک

مطمئناً، اتاق هر کودک به تخت وکمد نوزادی، دراور و تخت یک‌نفره برای کودک بزرگتر و… احتیاج دارد. با این حال، علاوه بر این وسایل ضروری، موارد زیر  را در نظر بگیرید تا فضایی را که فرزندان شما دوست دارند واقعاً ایجاد کند.

  • تخت خواب دوطبقه: تخت خواب‌های دوطبقه برای فضای مشترک خواهر و برادر یا یک سایبان روان یا چادر تخت مکانی محصور برای خوابیدن بچه‌های شما ایجاد می کند.
  • چراغ خواب اتاق کودک: چراغ های خواب کاربردی بسیاری دارند. باعث آرامش کودکانی که از تاریکی می ترسند می شوند.

در هنگام شب به والدین برای چک کردن کودک خود کمک می کنند. به فرزند کوچک شما این امکان را می دهند تا جای عروسک یا هر اسباب بازی دیگر خود را در تاریکی به راحتی مشخص کند. در صورت لزوم، والدین تنها با نور این چراغ می توانند در نیمه شب پوشک کودک خود را بدون برهم زدن آرامش او به خاطر نور زیاد، عوض نمایند.

  • منطقه‌ی سرگرمی: می تواند یک بستر خلاقانه باشد که در آن بچه ها می توانند رنگ آمیزی، کاردستی، بازی و خواندن کنند.
  • فضای ذخیره سازی فوری: بیایید صادق باشیم، همیشه تمیز نگه داشتن اتاق کودک غیرممکن است. یک صندوقچه یا سبد اسباب بازی اختصاص دهید تا همه اسباب بازی ها را در یک مکان بریزید.

رنگ‌های آرام‌بخش برای کودکان

تصمیم گیری در مورد رنگ مناسب برای فضای داخلی اتاق خواب کودکان می‌تواند یک کار دلهره آور باشد. اما در اینجا لیستی از چند سایه وجود دارد که باعث ایجاد نشاط آرام و در عین حال خلاقانه در اتاق می شود.

  • پوست تخم‌مرغی: برخورد با رنگ سفید خالص دیوار می‌تواند کابوس بچه‌ها باشد. با این حال، انتخاب سایه تیره به شما کمک می‌کند تا لکه‌ها را پنهان کنید.
  • زرد: سایه ای بسیار خنثی از نظر جنسیتی است و می تواند هر فضایی را روشن و شاد نشان دهد.
  • آبی ملایم: این سایه خنک و نرم آبی بسیار متنوع است و باعث آرامش کودک می‌شود.

یاسی:  هنگامی که در اتاق خواب به زیبایی استفاده می شود، این سایه بسیار پیچیده و شیک به نظر می رسد.

تخت وکمد نوزادی

‌‌چگونه اتاق کودک خود را دنج بسازیم؟

چیدمان اتاق کودک باید راحت و گرم باشد. به نوجوانان خود یک فضای دنج اختصاص دهید که باعث ایجاد احساس تعلق و امنیت می شود.

  • معرفی نور طبیعی خورشید باعث نشاط و نشاط بیشتر فضا خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که نور کافی برای ایجاد فضای نرم در اتاق وجود دارد.
  • روانشناسی رنگ را بپذیرید و سایه های روشن و ظریف را انتخاب کنید که فضای اتاق را جادار و تمیز نشان دهد.
  • برای مرتب بودن اتاق برای همه چیز مکانی اختصاص دهید. یک اتاق نامرتب می تواند مغز کودک را بیش از حد تحریک کرده و آرامش را دشوار کند.
  • بچه ها دوست دارند در فضاهای نرم دراز بکشند. آن بالش‌ها، کوسن‌ها، پتوهای نرم و فرش ها را در گوشه ای از زمین قرار دهید تا ناحیه ای مناسب برای کوکان ایجاد کند.

کلام آخر: دکور اتاق کودک مطمئناً یک کار سرگرم کننده و در عین حال مهم است زیرا شما باید بهترین انتخاب‌ها را انجام دهید تا اتاق از لحظه تولد تا روز اول دانشگاه مناسب ترجیحات و نیازهای کودک شما باشد. اگر شما می‌خواهید از سرمایه گذاری‌های متعدد برای اتاق خواب کودک خود جلوگیری کنید، زیرا کودک در حال رشد است و تنظیمات ترجیحی خود را تغییر می دهد، باید یک اتاق خواب ایجاد کنید که فقط با اضافه کردن جزئیات کوچک ارزان همراه با کودک شما رشد کند.

دکوراسیون مدرن اتاق خواب کودک را در”home-designing ” ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟