3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت خواب دخترانه

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بسیارسرگرم کننده و مهیج است. برای طراحی فضایی شاد و شایان ستایش در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه گزینه‌های بسیارزیادی وجود دارد که باعث می‌شود دکوراسیون عالی و خاص به نظر برسد و بیشتر آنها تقریباً مواردی هستند که کودکان دوست دارند. اما باید بدانید که با بزرگ شدن و رشد کودک سلیقه او کاملا تغییر می‌کند، پس مهم است که بدانید چگونه اتاق کودک را مناسب با سن او تغییر دهید.  پیروی از دستورالعمل‌های زیر به شما کمک می کند تا دکوراسیون اتاق دخترانه مناسب را برای هر مرحله از زندگی دخترتان طراحی کنید.

تخت خواب دخترانه

‌‌

‌یک سالگی کودک

وقتی زمان آن فرا رسیده که کودک یکساله خود را از اتاق خواب مشترکتان به اتاق خواب خودش منتقل کنید، وقت آن است که به فکر دکوراسیون اتاق خواب او باشید! ترکیب صورتی و طلایی وسفید، یک رنگ بسیار محبوب برای اتاق خواب دخترانه است. با این حال، شما می‌توانید رنگ‌های دیگری مثل زرد ملایم، یاسی، سفید و … را انتخاب کنید. برای ترکیب رنگ‌ها، بهتر است از سایه‌های ملایم تر رنگ انتخابی خود را استفاده کنید. بعد از آن زمان مناسبی برای طراحی و نقاشی روی دیوار است، شما همچنین می‌توانید از کاغذ دیواری‌های شاد و یا پوسترهای کودکانه استفاده کنید. برای تزیئن دیواراتاق خواب دخترانه علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توانید از برچسب‌های دیواری کمک بگیرید. برخی از طرح‌های محبوب برای طراحی دیوار اتاق دخترانه؛ گل‌های رنگارنگ، حیوانات جنگل، پروانه‌ها و اسب‌های تک شاخ هستند. وقتی رنگ دیوارها را انتخاب کردید به دنبال یافتن یک کفپوش مناسب اتاق کودک باشید. کوچولوی شما در این سن در حال سینه خیزرفتن و یادگیری برداشتن اولین قدم‌های زندگی‌اش است! بنابراین کفپوشی را انتخاب کنید که نرم باشد، در این صورت شما هم تشویق می‌شوید که روی زمین بیایید و با او بازی کنید.

دو سالگی کودک

در دو سالگی، فرزند شما هنوز به اندازه‌ی کافی بزرگ نشده است تا در تزئینات اتاق خودش حرفی برای گفتن داشته باشد. بنابراین، هر تغییری که ایجاد کنید به خود شما بستگی دارد. ممکن است وقت آن باشد که عروسک‌های پارچه ای و اسباب‌بازی‌ها را به تز‌ئینات اتاق اضافه کنید. در دوسالگی ممکن است به فکر تبدیل گهواره به یک تخت کودک باشید. افزودن تخت خواب به اتاق خواب دختر کوچکتان، یک قدم بزرگ است و می‌تواند واقعاً هیجان انگیز باشد. نصب تور بالای تخت ایده بسیار خوبی است زیرا به کوچولوی شما احساس امنیت و پرنسس بودن می دهد.

سه‌ ‌سالگی کودک

اگر دخترتان در دوسالگی به تخت خواب کودک خود نرفت، قطعاً اکنون دیگر برای خوابیدن در تخت خود آماده است. در این دوره افزودن یک چادر بازی کودک در گوشه‌ی اتاق یا یک تخت بلند با فضای بازی در زیر آن ایده‌های خوبی است. همه این‌ها به دخترتان مکانی خصوصی برای بازی با اسباب بازی‌هایش را می دهد. این امر باعث احساس خاص بودن وی می شود و به پرورش خلاقیت و استقلال او کمک می کند.

اتاق خواب دخترانهبیشتر بخوانید: ۱۰ ایده خلاقانه و جدید برای اتاق خواب نوزاد دختر

‌چهار سالگی کودک

دخترتان در چهارسالگی علاقه‌ی زیادی به پوشیدن لباس‎های پرنسسی شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌ی خود و به طور کلی تعویض لباس دارد. تخیلات آنها دراین دوره شروع به رشد می کند. می‌توانید با افزودن کمد لباس کوچک در اتاق، به او فضایی بدهید تا لباس‌هایش را آویزان کند. اگر جایی برای کمد لباس وجود ندارد، می‌توانید فضای مخصوص لباس‌های مورد علاقه‎ی او را ایجاد کنید. یک روش هوشمند برای انجام این کار این است که میله‌ای را به دیوار وصل کنید تا او آنها را از آن آویزان کند. چهار سالگی سنی است که او احتملا حروف را می‌شناسد و می‌تواند حروف نام خود را تشخیص دهد. بنابراین شاید وقت آن رسیده باشد که نام او را به دکوراسیون دیواراتاقش اضافه کنید. این کار را می توانید با رنگ یا برچسب‌ حروف انجام دهید. اگر می خواهید اتاق خواب دخترتان جلوه‎ی جذاب‌تری داشته باشد، می‌توانید از حروف چوبی استفاده کنید.

پنج ‌سالگی

اکنون که دخترتان پنج ساله شده است، احتمالاً شروع به خواندن کرده است، بنابراین زمان فوق العاده‌ای برای افزودن قفسه کتاب به اتاق دختر است. نصب چند قفسه ویا شلف به دیوار در ارتفاع کم و مناسب با قد او، شروع خوبی است. داشتن کتاب در اتاق، او را ترغیب می کند که یکی از آنها را برداشته و به مطالعه علاقه‌مند شود. اگر به دنبال احساس غنی‌تری هستید می توانید از چند جعبه چوبی که روی هم چیده شده‌اند برای ایجاد قفسه کتاب استفاده کنید. ممکن است تاکنون دخترتان از تخت کودک خود بزرگتر شده باشد (برخی تخت‌های چند منظوره تا سن 4-5 سالگی کودک قابلیت استفاده دارند). بنابراین وقت آن است که یک تخت‌خواب دخترانه یک‌نفره یا کمی بزرگتر برای او آماده کنید. به او اجازه دهید در انتخاب تخت خواب جدیدش کمک کند. تخت خواب شاهزاده خانم‌های دیزنی همیشه مورد علاقه آنهاست. همچنین انتخاب تخت‌خواب دخترانه ای که فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشد به شما کمک کند تا کمی راحت‌تر همه‌ی اسباب بازی‌ها و وسایل او را مرتب کنید.

شش سالگی

شش سالگی، ممکن است زمان تغییر دکوراسیون اتاق دخترتان باشد. در این مرحله، او به مدرسه می‌رود، دوستانی پیدا کرده و نظرات خود را در هر زمینه‌ای ارائه می‌دهد. او حتی ممکن است شروع به دادن نظرات قاطع در مورد آنچه دوست دارد و آنچه دوست ندارد، بکند. او ممکن است تصمیم بگیرد که نقاشی دیواری روی دیوار او بیش از حد کودکانه است و می خواهد این نقاشی تغییر کند. یا ممکن است فهمیده باشد که رنگ مورد علاقه او مرجانی است نه رنگ صورتی که اتاقش با آن رنگ آمیزی شده است. به او اجازه دهید در انتخاب رنگ اتاق جدید خود سهمی داشته باشد تا سال‌های سال عاشق آن باشد!

هفت ‌سالگی

دختر هفت ساله شما مدتی است که به مدرسه می‌رود حالا وقت آن است که میز تحریر خودش را داشته باشد. به دنبال یک میز تحریر با سطح مناسب و چند کشوئه باشید تا او بتواند لوازم التحریر و وسایل مدرسه اش را در آن ذخیره کند. مطمئن شوید که میز او یک صندلی راحت برای نشستن دارد. بهتر است به فکر اضافه کردن کمی فرش خز مصنوعی زیر میز او باشید تا آن قسمت را زیباتر و راحت‌تر کند. افزودن قلاب به دیوار یا کمد، برای آویختن کوله پشتی او ایده خوبی است و به مرتب و منظم بودن دکوراسیون اتاق دختر کمک می کند.

هشت سالگی

وقتی او هشت ساله شد ممکن است بخواهد یک میز توالت به اتاق او اضافه کنید. او دختران بزرگتر را دیده است که موهای خود را شانه و آرایش می کنند و فکر می‌کند او نیز به اندازه کافی بزرگ شده است که بتواند خودش از پس مرتب کردن موهایش برآید. یک میزآرایش کشودار با آینه بزرگ خوب، به او این امکان را می دهد که مدل موهای جدید را امتحان کند و لاک‌ها و برس مو وانواع کش‌مو و گلسر و … را در کشوهای آن بچیند! قراردادن میز و صندلی یکی دیگر از جذابیت‌های اتاق دخترانه در این سن است. به این ترتیب او می تواند با دوستانش در کنارهم بنشینند و بازی کنند.

نه سالگی

ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر برای دکوراسیون اتاق دختر نه ساله شما امری ضروری است. در این مرحله از زندگی او کلی اسباب بازی‌، لباس‌ و سایر وسایلی را دارد که فضای کافی برای نگهداری آنها ندارد. اگر کمد دیواری در اتاق وجود دارد، سعی کنید چند قفسه دیگر داخل آن اضافه کنید. اگر اتاق کمد ندارد، می توانید شلف دیواری و چند سبد پارچه ای و حصیری به اتاق او اضافه کنید تا او بتواند راحت‌تر اتاق خود را مرتب کند.

‌‌

لوستر اتاق خواب دخترانه

‌ده سالگی

در ده سالگی دختر شما احتمالاً دوست دارد اتاق خود را با چند پوستردیواری یا برخی از تابلوهای تزئیناتی به روز کند. احتمالاً در این سن سلیقه موسیقی او و سبک مورد علاقه اش مشخص می‌شود، بنابراین با او به خرید بروید تا چند پوستر از گروههای موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کند. اگر او بیشتر به ورزش علاقه مند است، همان کار را می توان با پوسترهای ورزشکاران انجام داد. افزودن تکه های تزئینی دیواری با نقوش روشن راهی عالی برای شکل دادن به دکوراسیون اتاق او است.

یازده سالگی

یازده سالگی، زمان خوبی برای شخصی سازی فضای مناسب او است. در این مرحله (اگر قبلاً این کار را نکرده اید) می توانید از منطقه بازی کوچک او خلاص شوید و به جای آن یک وسیله‌ی سرگرم کننده مانند تابی را که از سقف آویزان است یا تاب ریلکسی اضافه کنید. در این سن او دیگر به میز و صندلی‌های کوچک احتیاج نخواهد داشت، بنابراین باید این صندلی را به یکی یا دو صندلی راحت مانند صندلی‌های راحتی کیسه‌ای یا کاناپه‌ی بزرگ تبدیل کنید تا با دوستانش هنگام گپ زدن جایی برای نشستن داشته باشند.

‌دوازده سالگی

این سن تقریبا شروع نوجوانی است، و در صورت داشتن اتاق می توانید اتاق او را تغییر دهید. چند تخت خواب یک نفره دخترانه شیک را با او انتخاب کنید که سبک منحصر به فرد او را منعکس کند. به او کمک کنید یک دسته بالش رنگارنگ در اندازه های مختلف برای تخت خوابش و بعضی از آنها برای کف خود نیز انتخاب کند تا بتواند با راحتی و آرامش با دوستانش روی زمین بنشیند.

سیزده سالگی

در این سن دختر نوجوان شما آماده است تا دکوراسیون جدید اتاقش را خودش طراحی کند! به او کمک کنید تا از رنگ‌های ترند سال برای دکوراسیون اتاقش ایده بگیرد، همچنین به او پیشنهاد دهید که تزئینات جانبی و آثار هنری که بیانگر شخصیت او و علاقه مندی‌هایش است، به دکوراسیون اتاقش اضافه کند. با افزودن برخی وسایل دکوری مانند لوستر اتاق خواب دخترانه یا برخی از ریسه‎های LED، ورود دخترتان به سالهای نوجوانی را جشن بگیرید. میزآرایش بزرگتر و افزودن آینه قدی به اتاق او واقعاً می‌تواند اتاق دخترتان را به سمت دکوراسیون اتاق بزرگسالان سوق دهد. ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان را در homebnc ببینید.

مبلمان اتاق کودکبیشتر بخوانید: ۱۰ ایده فانتزی تزیین اتاق نوجوان دختر با وسایل ساده

 

کلام آخر: دختر شما احتمالاً بیش از هر جای دیگری وقت خود را در اتاق خوابش سپری خواهد کرد. بنابراین مهم است که اتاق او به گونه‌ای تزئین شود که بیانگر شخصیت منحصر به فرد او در هر دوره از زندگی‌اش باشد. ممنون که با ما همراه بودید، امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟