3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

بهترین رنگ اتاق خواب کودک که باعث افزایش خلاقیت می شود!

رنگ‌ ها توانایی الهام بخشیدن، آشفتن، آرامش، التیام و حتی تحریک کردن و افزایش خلاقیت را دارند. این امر به ویژه در مورد کودکانی که نسبت به تأثیر رنگ حساسیت بیشتری نشان می‌ دهند، صادق است. بنابراین اهمیت انتخاب دقیق بهترین رنگ اتاق خواب مناسب برای کودک خردسال را نباید دست کم گرفت.

در حالی که روانشناسان چیزهای زیادی در مورد نحوه تأثیر رنگ بر ذهن و بدن ما ارائه داده‌ اند، به خاطر داشته باشید که  این تاثیرات در مورد هر کودک متفاوت است و این کلیات در مورد همه صدق نمی کند. اما اگر در مورد نحوه ورود رنگ به اتاق خواب کودک دلبند خود کنجکاو هستید، این مقاله را تا آخر بخوانید و با ما همراه باشید.

 

‌بهترین رنگ اتاق خواب کودک چیست؟

  • قرمز

رنگ قرمز توانایی تحریک بدن و تحریک ذهن، افزایش ضربان قلب و تنفس را دارد. با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن بیش از حد در معرض رنگ قرمز رفتار پرخاشگرانه و عدم توانایی در تمرکز را تشویق می کند. رنگ قرمز می‌‌تواند زمینه‌ی زیبا و عالی برای اتاق کودک باشد، اما ممکن است بهترین رنگ دیوار برای کودک بی‌قرار و بیش فعال نباشد.

  • نارنجی

نارنجی شاید یکی از سو تفاهم ترین برانگیزترین رنگ‌ ها در عرصه‌ ی رنگ باشد که بسیار کم در رنگ آمیزی اتاق کودکان استفاده می‌ شود. این رنگ گرم، دوستانه و پویا در واقع برای اتاق کودکان بسیار مناسب است، زیرا گفته می شود اعتماد به نفس، برون گرایی و استقلال را تشویق می کند. ماهیت اجتماعی این رنگ کودکان و دوستانشان را نیز راحت می‌ کند و باعث ایجاد ارتباط و همکاری می‌ شود. در ستاره‌ شناسی، نارنجی با علامت شیر (مرداد) ارتباط خاصی دارد و به تقویت روابط دوستانه و اجتماعی، خلاقیت و خود شکوفایی کمک می‌ کند.

  • صورتی

اگر چه رنگ صورتی معمولاً در اتاق خواب دخترانه استفاده می‌ شود، اما این رنگ با احساس، آرامشی دارد که می‌ تواند برای هر دو جنس استفاده شود. برای کاربردی بودن رنگ صورتی مناسب با رشد سن کودک بهتر است سعی کنید کارهای هنری صورتی، لوازم جانبی و منسوجات را با پس زمینه خنثی جفت کنید.

  • زرد

بیشتر ما رنگ زرد را با احساس شادی و نشاط مرتبط می‌دانیم. مطالعات همچنین این رنگ روشن و شاد را در ایجاد انگیزه موثر می‌ دانند. رنگ زرد باعث افزایش حافظه می شود. مراقب باشید که بیش از حد از زرد روشن استفاده نکنید چراکه استفاده در مقادیر زیاد ممکن است، باعث تحریک بیش از حد و حتی عصبانیت کودک شود.

  • سبز

این رنگ آرام و طبیعی تأثیر آرامش بخشی بر روی کودک دارد. دانشمندان همچنین دریافته‌ اند که رنگ سبز ممکن است سرعت و درک مطلب کودک را بهبود بخشد و استفاده از این رنگ در دکوراسیون اتاق کودک عملکرد کودک را بهبود می بخشد.

  • آبی

رنگ آبی بر خلاف رنگ قرمز، احساس اضطراب و پرخاشگری را کاهش می دهد و باعث تنظیم فشار خون می‌ شود و ضربان قلب را کاهش می‌ شود. کودکانی که با خلق و خوی تند یا سایر مشکلات رفتاری دست و پنجه نرم می‌ کنند، جلوه های تسکین دهنده اتاق آبی را بهتر درک می‌ کنند.

مبلمان اتاق نوزاد

سرویس نوزاد نوجوان و سیسمونی مدل وگا برند بامبینو

 

  • بنفش

بنفش که غالباً با سلطنت همراه است، بلند پروازانه و با اعتماد به نفس است. همچنین رنگ شور، خلاقیت، خرد و معنویت است. این رنگ عمیق و احساسی برای ایجاد حساسیت و عطوفت در کودکان بسیار مناسب است. اما اگر کودک شما بسیار حساس و نازک نارنجی است بهتر است که استفاده از این رنگ را فقط به منسوجات اتاق کودک (فرش، روتختی، پرده) محدود کنید.

نکته: رنگ فرش اتاق بچه علاوه بر زیبایی می‌ تواند جنبه سرگرمی و آموزشی نیز داشته باشد و به رشد خلاقیت کودک کمک کند.

 

  • ‌رنگ‌ های گرم

رنگ‌ های گرم باعث شادی، دنجی و راحتی بیشتر فضاها می‌ شوند. هم چنین می توانند در فضاهای بزرگ و باز برای جوانان احساس صمیمیت بیشتری ایجاد کنند. البته، این بدان معنی نیست که شما فقط به رنگ قهوه‌ ای و برنزه محدود هستید بلکه از این رنگ‌ ها به عنوان بستری برای سایه‌ های روشن و جسورانه استفاده کنید. از جمله ویژگی‌ های بارز رنگ های گرم و مزیت استفاده از آن برای اتاق کودک می توان به:

  • خلاق نمودن ذهن
  • بالا بردن میزان انرژی بدن
  • ایجاد فضایی دلنشین و پر شور اشاره نمود.

  • رنگ‌ های سرد

برخی از ما استفاده از رنگ های سرد را با محیط های استریل و شبیه بیمارستان مرتبط می دانیم، اما رنگ های سرد روشن می‌ توانند بر روی کودکان تأثیر آرام بخش بگذارند. به علاوه، بسیاری از این رنگ‌ ها کمک می‌ کنند تا فضاهای کوچک کمی بازتر و بزرگ تر به نظر برسند. برای اضافه کردن گرمی و کنتراست به فضای اتاق کودک، لایه‌ های گرم را امتحان کنید و استفاده از منسوجات رنگی را در نظر بگیرید.

بهترین رنگ اتاق خواب کودک

بیشتر بخوانید: اهمیت پرورش خلاقیت کودکان

 

‌دکوراسیون رنگی اتاق کودک

شما می توانید برای طراحی دکوراسیون رنگی اتاق خواب کودک از انواع تخت کودک در رنگ‌ های مختلف استفاده کنید و یا دیوار اتاق کودک را با رنگ‌ ها و کاغذ دیواری‌های طرح‌ دار و رنگی زیبا کنید. یادتان باشد رنگ قرمز بچه‌ ها را بی قرار می‌ کند پس سراغ این رنگ محرک برای اتاق نوزاد و کودک نروید.

برای بچه‌ های بالای ۸ سال از خودشان بپرسید چه رنگی را دوست دارند و برای انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب کودک نظر و دلایل‌ تان را به آن‌ ها بگویید.

برای بچه های بالاتر از ۱۳ سال هم می توانید از رنگ ها با درجات روشن تر مانند آبی و سبز و صورتی استفاده نمایید‌.

رنگ آمیزی و طراحی زیبای اتاق کودک

بیشتر بخوانید: تاثیر رنگ‌ها بر یادگیری کودکان

کلام آخر:  امیدواریم این اطلاعات از کتاب کامل رنگ اثر سوزی چیازاری (موسس، موسسه‌ ی طراحی جامع HDI در سال 1992 و نویسنده، طراح  برجسته داخلی، مشاور روانشناسی رنگ و رنگ درمانی) توانسته باشد به شما در انتخاب رنگ مناسب اتاق کودک کمک کرده باشد. برای ما بنویسید و با ما در میان بگذارید که اتاق خواب کودک شما چه رنگی است و چرا آن رنگ را برای او انتخاب کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟