3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

6 بیماری شایع کودکان

همه کودکان شایسته مراقبت‌های پزشکی با کیفیت بالا هستند. به عنوان والدین، مهم است که از جدیدترین دستورالعمل‌های درمانی آگاه باشید تا مطمئن شوید که فرزند شما از بهترین مراقبت ممکن برخوردار می‌شود.
اطلاعات زیر از آکادمی اطفال آمریکا اشاره ای به برخی از بیماری شایع‌ کودکان و درمان‌های مورد تایید آن‌ها را لیست می‌کند. درمان‌هایی که در این‌جا مورد بحث قرار می‌گیرد بر اساس شواهد علمی و بهترین شیوه‌ها است.

 

‌6 بیماری شایع کودکان و نوزادان:

1- گلو درد در کودکان

گلو درد در کودکان شایع است و می‌تواند دردناک باشد. با این‌حال، گلو درد ناشی از ویروس نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارد. در این موارد، هیچ داروی خاصی مورد نیاز نیست و کودک شما باید در عرض 7 تا 10 روز بهتر شود. در موارد دیگر، گلو درد می‌تواند ناشی از عفونتی به نام استرپتوکوک (استرپتوکوک گلو) باشد. تنها با نگاه کردن به گلو نمی‌توان استرپتوکوک را به درستی تشخیص داد. برای تایید تشخیص استرپتوکوک، آزمایش سریع استرپتوکوکی که شامل یک سواب سریع از گلو است، ضروری است. در صورت مثبت بودن استرپتوکوک، پزشک متخصص اطفال آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

بسیار مهم است که فرزند شما آنتی‌بیوتیک را به طور کامل طبق دستور مصرف کند، حتی اگر علائم بهتر شده یا برطرف شود. داروهای استروئیدی (مانند پردنیزون) برای اکثر موارد گلودرد درمان مناسبی نیستند. نوزادان و کودکان نوپا به ندرت دچار گلودرد استرپتوکوک می‌شوند، اما در صورت مراقبت از خواهر و برادر بزرگ‌تر مبتلا به این بیماری، به احتمال زیاد به باکتری استرپتوکوک مبتلا می‌شوند. اگرچه بیماری استرپتوکوک عمدتا از طریق سرفه و عطسه منتقل می‌شود، اما کودک شما ممکن است با لمس اسباب بازی‌ای که کودک مبتلا با آن بازی کرده است، به آن مبتلا شود.6 بیماری شایع

2- گوش درد در کودکان

گوش درد در کودکان شایع است و می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله عفونت گوش (اوتیت میانی)، گوش خارجی (عفونت در مجرای شنوایی و لاله گوش)، فشار ناشی از سرماخوردگی یا عفونت سینوسی، درد دندان که از فک تا گوش پخش می‌شود. برای تشخیص تفاوت، متخصص اطفال باید گوش فرزند شما را معاینه کند.

در حقیقت، یک معاینه در مطب هنوز بهترین راه برای تشخیص است. اگر درد گوش فرزند شما با تب بالا همراه باشد و هر دو گوش را درگیر کند و یا اگر فرزند شما علائم بیماری دیگری داشته باشد، پزشک متخصص اطفال ممکن است تشخیص دهد که تجویز آنتی بیوتیک بهترین درمان است. بسیاری از عفونت‌های واقعی گوش ناشی از ویروس‌ها هستند و نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارند. اگر پزشک اطفال شما مشکوک است که عفونت گوش فرزند شما از یک ویروس است، او در مورد بهترین راه‌ها برای کمک به تسکین درد گوش کودک تا زمانی که ویروس روند خود را طی کند با شما مشورت خواهد کرد.6 بیماری شایع در کودکان و نوزادان که باید بدانیم

3- عفونت پوست در کودکان

بسیاری از عفونت‌های پوستی، خطرناک نیستند و در صورت توجه به‌موقع، به‌راحتی درمان می‌شوند. در اکثر کودکان مبتلا به عفونت‌های پوستی ممکن است برای تعیین مناسب‌ترین درمان، آزمایش پوستی (کشت یا سواب) لازم باشد. اگر فرزند شما سابقه MRSA، عفونت استاف ، یا سایر باکتری‌های مقاوم دارد یا در تماس با سایر اعضای خانواده قرار گرفته یا با باکتری‌های مقاوم تماس داشته است، به پزشک کودک خود اطلاع دهید. عفونت‌های پوستی معمولا با استفاده از محلول‌های ضد میکروبی و پمادهای آنتی‌بیوتیک سریع و راحت درمان می‌شوند.

4- برونشیولیت یا عفونت ریه کودکان

برونشیولیت در نوزادان و کودکان خردسال در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا شایع است. پزشک شما ممکن است هنگام نفس کشیدن کودک صدای “خس خس” را بشنود. برونشیولیت اغلب در اثر ویروس ایجاد می‌شود که نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارد. در عوض، بیشتر توصیه‌های درمانی به منظور ایجاد راحتی در فرزند شما با نظارت دقیق در برابر هر گونه مشکل در تنفس، غذا خوردن یا علائم کم آبی است.

داروهای مورد استفاده برای بیماران مبتلا به آسم (مانند آلبوترول یا استروئیدها) برای اکثر نوزادان و کودکان خردسال مبتلا به برونشیولیت توصیه نمی‌شود. کودکانی که نارس متولد شده‌اند یا مشکلات بهداشتی زمینه‌ای دارند ممکن است به برنامه‌های درمانی متفاوتی نیاز داشته باشند.

5- آبله مرغان

آبله مرغان یک بیماری خفیف است که اکثر کودکان در برخی مواقع به آن مبتلا می‌شوند. ابتلا به آبله مرغان آسان است و علامت اصلی آن لکه‌های قرمز رنگی است که می‌توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شده و قبل از شروع جوش زدن با مایع پر شوند. ممکن است تاول ها ترکیده شوند و برخی از تاول ها ممکن است در حالی که بقیه در حال زخم شدن هستند ظاهر شوند.

علائم دیگری که کودک شما ممکن است داشته باشد شامل دمای بالای 38 درجه سانتی‌گراد (تب)، درد، از دست دادن اشتها و به طور کلی احساس ناخوشی است. معمولاً طی یک هفته بدون مراجعه به پزشک عمومی بهتر می‌شود، اما فرزند شما باید از مدرسه یا مهد کودک دور بماند تا زمانی که همه نقاط پوسته پوسته شوند. معمولاً حدود 5 روز پس از شروع ظاهر شدن لکه‌ها طول می‌کشد.
در موارد زیر به پزشک عمومی خود مراجعه کنید:

  • شما مطمئن نیستید که آبله مرغان است یا خیر
  • پوست اطراف تاول قرمز، گرم یا دردناک است(علائم عفونت)
  • بدن فرزند شما کم‌آب است و یبوست دارد.
  • شما احساس می‌کنید که اوضاع بدتر می‌شود و بهبودی صورت نمی‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید: همه نکاتی که درباره آبله مرغان در کودکان باید بدانید

 

‌6- سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا در کودکان

سرماخوردگی ناشی از ویروس‌ها در دستگاه تنفسی فوقانی است. بسیاری از کودکان خردسال به ویژه کودکان تحت مراقبت از کودکان می‌توانند سالانه 6 تا 8 سرماخوردگی داشته باشند. علائم سرماخوردگی کودکان (شامل آبریزش بینی، احتقان و سرفه) ممکن است تا ده روز ادامه داشته باشد. مخاط سبز در بینی، به این معنی نیست که به آنتی‌بیوتیک نیاز است. سرماخوردگی‌ها هرگز نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارند؛ با این حال، در صورت مشکوک بودن به عفونت سینوسی، پزشک با دقت تصمیم می‌گیرد که آیا آنتی بیوتیک‌ها بر اساس علائم فرزند شما و معاینه فیزیکی بهترین انتخاب هستند یا خیر.

سرفه‌ نیز معمولاً توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شوند و اغلب نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارند. داروهای سرفه برای کودکان 4 ساله و کوچک‌تر، یا برای کودکان 4 تا 6 سال توصیه نمی‌شود مگر این‌‎که پزشک شما توصیه کرده باشد. مطالعات به‌ طور مداوم نشان داده است که داروهای سرفه در گروه سنی 4 سال و کم‌تر کار نمی‌کنند و دارای عوارض جانبی جدی هستند. داروهای سرفه حاوی مواد مخدر مانند کدئین، نباید در درمان کودکان استفاده شود.

بزرگ شدن کودک

‌کلام آخر: ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که پزشک متخصص اطفال توصیه‌های متفاوتی برای بیماری فرزند شما ارائه دهد، به ویژه اگر کودک شما دارای وضعیت پزشکی خاص یا حساسیت باشد. پزشک متخصص اطفال هر گونه تغییر در درمان را با شما در میان می‌گذارد.

اگر در مورد مراقبت مناسب از فرزند خود سوالی دارید، لطفاً آن را با پزشک متخصص اطفال در میان بگذارید. ممنون که ما را در خواندن این مقاله از بامبینو همراهی کردید، تجربه خود از درگیری و مراقبت فرزند خود با بیماری‌های شایع دوران کودکی را با ما به اشتراک بگذارید.

اطلاعات بالا که از منبع آکادمی اطفال آمریکا گردآوری شده اشاره ای به برخی از بیماری شایع‌ کودکان داشت که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟