3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

 

اگر برای بار اول است که حس زیبای پدر یا مادر شدن را تجربه می‌کنید، حتما با هجوم احساسات متفاوتی مثل ذوق، هیجان، خوشحالی و نگرانی‌های کوچک و بزرگ در زمینه‌های مختلف رو به رو هستید؛ از دغدغه‌ انتخاب اسم، انتخاب بیمارستان و دکتر، سلامتی مادر و نوزاد گرفته تا تهیه‌ی سیسمونی و لوازم مورد نیاز برای او. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین ویژگی‌های تشک برای نوزادتان آگاه شوید و بتوانید بهترین انتخاب و خرید را برای راحتی او انجام دهید:

اهمیت خرید تشک با کیفیت

همان‌طور که ممکن است بدانید، نوزادان بیشترین ساعت شبانه روز یعنی حدود 18 ساعت را به خوابیدن می‌گذرانند؛ این موضوع اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که دلیل اهمیت تهیه‌ی تشک با کیفیت را نشان می‌دهد. در زمان نوزادی، سرعت رشد کودک از همیشه بیشتر است و ساعات خواب طولانی به رشد سالم جسمی و فکری او کمک به سزایی می‌کند. از سویی دیگر، از آن‌جایی که کودک شما قادر نیست تا در صورت راحت نبودن جای خود، این مساله را به شما اطلاع دهد، از این رو باید در انتخاب خود دقت کنید. مواردی که به طور کلی باید به آن‌ها توجه کرد، جنس، میزان سفتی و نرمی، ابعاد، ارتفاع، وزن و… است.

دکوراسیون اتاق کودک

‌جنس تشک نوزاد

تشک‌های نوزادی در بازار معمولا در جنس‌های فومی یا ابری، فنری، طبی فنری، طبی، لاتکس و گاهی ارگانیک موجود می‌باشد، که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند دسته‌بندی می‌شوند و قیمت‌های مختلفی دارند. همان‌طور که از نام تشک ابری یا فومی پیدا است، مواد اولیه‌ی تشکیل دهنده‌ی آن فوم با همان ابر می‌باشد. این نوع تشک، نسبت به جنس‌های دیگر تشک مثل فنری، طبی و ارگانیک از قیمت نسبتا پایین‌تری برخوردار است. هر چه وزن فوم و میزان فشرگی آن بیشتر باشد، از مرغوبیت بالاتری برخوردار است. در هنگام خرید برای اطمینان از کیفیت، کف دست خود را روی تشک فشار داده، تشک باید بعد از زمان کوتاهی به حالت اولیه برگردد. در داخل تشک فنری، از فنرهای متصل و یا منفصل استفاده شده است. در لایه‌ی بالا و پایین تشک نیز برای جایگیری هر چه بهتر فنر، چندین لایه فوم، ابر و یا متریال دیگر به کار رفته است. تشک‌های طبی تشک‌های نسبتا سفتی هستند که از چند لایه متریال مختلف تشکیل شده‌اند. تشک طبی-فنری نیز از ترکیب این دو نوع تشک تشکیل شده و با توجه به متریال به کار رفته در آن از انواع مختلفی برخوردار است. تشک ارگانیک نیز در واقع متریال آن تماما از مواد طبیعی تشکیل شده، از این رو از قیمت نسبتا بالاتری نسبت به انواع دیگر تشک برخوردار هستند. اما فراموش نکنید که این نوع تشک کامل ضد حساسیت و دوست‌دار محیط زیست می‌باشند. از موادی که در این تشک‌ها به کار می‌رود می‌توان به پنبه ارگانیک، پشم، فوم‌های گیاهی و لاتکس‌های طبیعی نام برد.

دکوراسیون اتاق نوزاد

‌تشک سفت یا نرم

شاید هنگام خرید سیسمونی کودک به نظرتان بیاید که هر چه تشک نرم‌تر باشد، نوزاد احساس راحتی بیشتری می‌کند و در نتیجه خواب بهتر و با کیفیت‌تری را تجربه خواهد کرد؛ اما این موضوع کاملا برعکس است، تشک سفت برای نوزاد مناسب‌تر است؛ زیرا بدن نوزاد رشد سریعی را تجربه می‌کند و بیشتر ساعات روز را در خواب است، از این رو نیاز است تا در هنگام خواب روی سطح نسبتا سفتی قرار بگیرد تا بدن او در موقعیت استاندارد و مناسبی قرار بگیرد. برای تشخیص میزان سفتی تشک نوزاد در هنگام خرید با فشار دست خود به روی تشک می‌توان آن را سنجید، در صورت سفتی باید پس از فشار دست تشک به حالت عادی بازگردد.

ابعاد تشک نوزاد

در هنگام خرید تشک نوزاد، انتخاب ابعاد درست آن بسیار مهم است. اندازه‌ی آن باید به گونه‌ای باشد که فاصله‌ی تشک با لبه‌های تخت نوزاد به بیش از دو انگشت یا 4 سانتی‌متر نرسد؛  زیرا وجود فاصله در این بین خطر گیر کردن دست، پا و یا سر کودک را به همراه دارد که ممکن است خسارات جانی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

سرویس خواب کودک

‌وزن و ابعاد تشک نوزاد

تشک نوزاد باتوجه به مواد و متریالی که داخل آن به کار رفته است، هر مدل می‌تواند وزن متفاوتی بین 3 تا 14 کیلوگرم داشته باشد. تشک‌های ابری ساده معمولا جز تشک‌های سبک وزن و تشک‌های فنری، وزن بالاتری دارند. ابعاد استاندارد تشک نوزاد 130*70 سانتی‌متر می‌باشد. ااز شما سپاس گذاریم که تا این لحظه با ما همراه بودید. امیدواریم که مطالب مطرح شده در این مقاله برای شما و سلامت نوزادتان مفید واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟