3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

رنگ اتاق خواب از نظر روانشناسی

وقتی صحبت از دکوراسیون به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد انتخاب رنگ است. در پیرامون ما، هر چیزی که مشاهده می‌کنیم دارای رنگ است و در واقع رنگ پیش از شکل یا هر ویژگی دیگری در اشیا به چشم ما می‌آید. از نظر علمی این موضوع ثابت شده است که رنگ‌ها جدا از ویژگی سرد یا گرم بودنشان خود هر کدام دارای خصوصیاتی هستند که هر کدام می‌تواند تاثیر به خصوصی روی روحیات ما بگذارد. به طور مثال بعضی از رنگ‌ها دارای ویژگی‌های نشاط آور و محرک هستند مثل قرمز، نارنجی و… و برخی دیگرویژگی آرامش و سکون را با خود به همراه دارند مثل رنگ خاکستری، آبی و… از این رو هر کدام از آن‌ها با توجه به این ویژگی‌ها دسته‌بندی شده و در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین رنگ اتاق خواب کودک بیشتر آشنا شوید:

این مقاله دارای دو قسمت است که در قسمت اول به آشنایی با رنگ‌ها و در قسمت دوم به ترکیب و هم‌نشینی رنگ‌های مختلف در دکوراسیون می‌پردازیم.

ترکیب رنگ‌ها

در ابتدا برای آگاهی از ترکیب صحیح رنگ‌ها، بهتر است با انواع رنگ‌ها آشنا شوید. حتما تاکنون به گوشتان خورده است که رنگ‌ها دردو دسته‌ی کلی رنگ‌های اصلی و فرعی تشکیل می‌شوند؛ رنگ‌های اصلی یا اولیه سه رنگ قرمز، زرد و آبی هستند که تمامی رنگ‌های دیگر از ترکیب آنان تشکیل می‌شوند. رنگ‌هایی مثل سبز (ترکیب دو رنگ اصلی آبی و زرد)، بنفش (ترکیب دو رنگ اصلی آبی و قرمز) و نارنجی (ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و زرد) رنگ‌های فرعی یا ثانویه هستند.در ادامه دسته سومی از رنگ‌ها نیز وجود دارند که از ترکیب شدن رنگ اصلی با رنگ فرعی به وجود می‌آید مثل رنگ‌های زرد-نارنجی، قرمز-نارنجی، قرمز-بنفش، آبی-بنفش، آبی-سبز و سبز-زرد (فسفری). (برای خواندن مقاله‌ی جدیدترین ایده‌های اتاق خواب رویایی دخترانه اینجا را کلیک کنید.)

حال می‌توان این چرخه‌ی 12گانه‌ی رنگ را به دو دسته‌ی رنگ‌های سرد و گرم تفکیک کرد؛ شروع رنگ‌های سرد از رنگ بنفش تا رنگ سبز و رنگ‌های گرم از رنگ فسفری تا بنفش-قرمز را شامل می‌شود.با استفاده از تصویر زیر می‌توانید با انواع این دسته‌بندی راحت‌تر آشنا بشوید:

رنگ اتاق خواب از نظر روانشناسی

‌‌

این رنگ‌ها هرکدام با جایگیری مناسب در کنار هم می‌توانند ترکیب چشم‌نوازی را در هر موضوعی از جمله دکوراسیون به ما عرضه کنند. به طور کلی می‌توان گفت در چرخه‌ی رنگ، رنگ‌هایی که رو به روی هم قرار دارند مکمل هم هستند، اما دسته‌بندی رنگ‌های مکمل مبحث نسبتا طولانی‌ است که به شما پیشنهاد می‌کنیم با کمی جستجو در اینترنت اطلاعات مفید و جذابی را در این رابطه به دست آورید. در عکس زیر نیز ترکیب‌های مختلفی از رنگ‌های مکمل را می‌توانید مشاهده کنید:

بهترین رنگ به اتاق خواب‌‌

رنگ‌ها در دکوراسیون

اولین نکته‌ای که در انتخاب رنگ برای دکوراسیون باید به آن توجه کرد متراژ اتاق و میزان نورگیری می‌باشد. از آن‌جایی که رنگ‌های تیره باعث جذب نور می‌شوند، انتخاب این رنگ به عنوان رنگی غالب برای دکوراسیون می‌تواند فضا را کوچک‌تر از اندازه‌ی واقعی خود نشان دهد، پس گزینه‌ی مناسبی برای فضای‌های محدود یا با نور کم نمی‌باشد. در طرف مقابل رنگ‌های روشن وجود دارند که باعث انعکاس بیشتر در دکوراسیون می‌شوند، و به این صورت به بزرگ‌تر جلوه دادن محیط کمک بسزایی می‌کنند. رنگ‌های روشن انتخابی بسیار مناسب برای فضاهای کوچک یا فضاهایی با نورپردازی محدود هستند. (برای خواندن مقاله‌ی چه رنگ هایی در دکوراسیون به خواب بهتر کودک کمک می کند؟ اینجا را کلیک کنید.)

‍‌رنگ اتاق خواب پسرانه لاکچری

‌‌

در زندگی آپارتمان‌نشینی رایج این روزها، با توجه به محدودیت جا، بهتر است به این اصول بیشتر پایبند باشیم تا بتوانیم فضای زیباتری را برای خود خلق کنیم. از آن‌جایی که دیوارها بیشترین و کلیدی‌ترین نقش را در دکوراسیون بازی می‌کنند بهتر است که در انتخاب رنگ آن بسیار دقت کنید. زیرا معمولا رنگ دیوارها از مواردی است که تا حداقل چند سال عوض نمی‌شود. برای آشنا شدن با این اصول و قوائد، در قسمت دوم این مقاله نیز با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟