3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

خلاقیت کودک با نقاشی کشیدن روی دیوار اتاق خواب

هنر بیش از آنچه تصور می‌کنید نقش مهمی در رشد و خلاقیت کودک دارد. فعالیت‌های هنری به کودکان کمک می‌کند تا دروس دیگری مانند خواندن و ریاضیات را نیز یاد بگیرند. همچنین باعث رشد بصری، حرکتی و اجتماعی می‌شود. استفاده از هنر به عنوان وسیله‌ای برای بیان، غنی است زیرا کودکان می‌توانند از آن به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

انواع مختلف رشته‌های هنری می‌تواند افکار، احساسات و علایق کودکان را آشکار کند. طراحی و نقاشی، دو فعالیت بسیار مفید هستند. آن‌ها از جمله موارد دیگر، به رشد مهارت‌های حرکتی خوب نوشتن، خواندن، خلاقیت و افزایش عزت نفس کمک می‌کنند. نه تنها این، بلکه طراحی و نقاشی روش‌های بسیار خوبی برای بیان احساسات و عواطف کودکان است و اگر این کافی نبود، آنها نقش بسزایی در رشد شخصیت و بلوغ روانشناختی کودکان دارند.

اگر می‌خواهید خلاقیت طبیعی کودکان را تشویق کنید، کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که کودکان فرصت نقاشی را داشته باشند. به این ترتیب، کودک می‌تواند تخیل و بیان خلاقانه خود را آزاد کند. به آن‌ها موادی مانند مداد رنگی، مدادشمعی، ماژیک و آبرنگ بدهید. بگذارید روی تخته، مقوا، بوم و حتی دیوارها آزمایش کنند.

مرحله طبیعی رشد و خلاقیت کودک

کودکان در حدود دو سالگی شروع به انجام کارهای هنری می‌کنند که مشخصه آن نقاشی روی دیوا‌رها است. در طول این مرحله، دیوارها و اتاق کودک به مکان ایده‌آل تبدیل می‌شوند، زیرا آن‌ها می‌توانند به راحتی دستان خود و نوک مداد رنگی را کنترل کنند، تا نقاشی بکشند. البته، به عنوان والدین، ​​این اقدامات ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به ویژه هنگامی که به نظر می‌رسد فرزندان ما مانند یک هنرمند مبارز تلاش می‌کنند.

نقاشی کشیدن بروی دیوار اتاق خواب و خلاقیت کودک

چرا بچه‌ها دوست دارند روی دیوار نقاشی کنند؟

برای کوچک ترها، نقاشی روی دیوارها یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب است. با این حال، شما به عنوان والدین ممکن است رمزگشایی نکنید که چرا آن‌ها دوست دارند این کار را انجام دهند. اگر می‌خواهید بدانید که چرا بچه‌ها دوست دارند روی دیوارها نقاشی بکشند، دلایل زیر را بررسی کنید:

  • بچه‌ها دیوارها را برای نقاشی مناسب‌تر می‌دانند

بچه‌ها همیشه دیوارها را برای نقاشی ترجیح می‌دهند، خواه به آن‌ها کاغذ نقاشی بدهید یا نه. این شاید به دلیل سطح وسیع و خالی دیوارها باشد. بچه‌های کوچک می‌خواهند اکتشاف کنند و به نظر می‌رسد دیوارها بهترین مکان برای شروع کاوش آن‌ها است. در واقع آن‌ها عاشق صدای ماژیک و مداد رنگی روی دیوارها هستند.

بنابراین، وقتی کودکان نوپای خود را در حالی که روی دیوار خود را با ماژیک و مداد رنگی خط خطی می‌کنند، تعجب نکنید. دیوار آسان‌ترین و راحت‌ترین جا برای نقاشی کودکان است. بر خلاف کاغذ، دیوار نسبتاً پایدار است و به راحتی حرکت نمی‌کند. کنترل آن آسان‌تر است. کودکان فقط برای نگه داشتن قلم باید از دستان کوچک خود استفاده کنند. علاوه براین، کودک می‌تواند سرپا بایستد و بنشیند، بدون اینکه مانعی در آزادی فعالیت داشته باشد. وقتی بچه‌ها روی کاغذ نقاشی می‌کشند، آن‌ها باید روی میز زانو بزنند و کاغذ را تثبیت کنند.

  • بچه‌ها می‌خواهند خلاقیت و حرکت خود را به نمایش بگذارند

بچه‌ها وقتی بزرگ می‌شوند علاقه شدیدی به هنر و خلاقیت پیدا می‌کنند، همچنین کنجکاوی آن‌ها باعث می‌شود که در بیان خود و برقراری ارتباط با دیگران از طرق مختلف تلاش کنند. علاوه براین، با پیشرفت کنترل حرکتی کودکان، آن‌ها می‌خواهند توانایی خود را در حرکت انگشتان و دست‌هایشان به صورت هماهنگ نشان دهند. در نتیجه، آن‌ها دیوارها را مکان ایده‌آل برای به نمایش گذاشتن خلاقیت و کنترل حرکتی بدن خود می‌دانند. بنابراین عجیب نیست که ببینیم آن‌ها انواع و اقسام چیزها را روی دیوارها می‌کشند.

  • بچه‌ها از آن برای جلب توجه استفاده می‌کنند

درست مثل بزرگسالان، بچه‌ها نیز نسبت به واکنش‌های اطرافیان حساس هستند. اگر کودک نوپای شما متوجه شود که شما معمولاً در برابر نقاشی‌ها یا نوشته‌های روی آن واکنش چشمگیری نشان می‌دهید، ممکن است مرتباً این کار را انجام دهد تا بیشتر مورد توجه و واکنش شما قرار گیرد. بنابراین، واکنش‌های شما حتی ممکن است یکی از دلایل عمده این باشد که بچه‌های کوچک شما عاشق نقاشی روی دیوار هستند.

کودک خلاق

بیشتر بخوانید: معرفی 6 بازی ساده برای تقویت هوش کودکان

 

چگونه با طراحی روی دیوارها کنار بیاییم؟

اگرچه نقاشی روی دیوارها برای بچه‌ها جالب است، اما برای بزرگسالان بسیار ناراحت کننده است. تمیز کردن نقاشی روی دیوارها می‌تواند وقت گیر و استرس‌زا باشد. حتی اگر برای انجام امور نظافتی یک مستخدم حرفه‌ای را انتخاب کنید، باید مقداری پول خرج کنید. با این وجود، می‌توانید با این موارد کنار بیایید:

  • تهیه وسایل هنری برای کودکتان

کاغذهای نقاشی، مقوا و سایر سطوحی را بخرید که بچه‌ها می‌توانند برای بررسی خلاقیت خود استفاده کنند. اگرچه داشتن این وسایل تضمین نمی‌کند بچه‌های شما سعی نکنند روی دیوار نقاشی بکشند، اما تمایل را کاهش می‌دهد. مطمئن باشید بعد از چند روز یا هفته ممکن است فرزندتان عادت کند به جای دیوار از این وسایل هنری استفاده کند.

 

  • خرید رنگ‌های قابل شستشو

برای اطمینان از این که بچه‌های شما هیچ اثری از خط‌ خطی روی دیواربرجای نگذارند رنگ‎های قابل شستشو برای آنها تهیه کنید. این وسایل قابل شستشو را در دسترس آن‌ها قرار دهید.

  • ایجاد یک آتلیه یا مکان هنری برای آن‌ها

اگر بچه‌های شما عاشق تجربه هستند، با ایجاد یک آتلیه هنری برای کودکتان، این فرصت را به آن‌ها می‌دهید تا بدون به وجود آمدن مشکلی در زیبایی خانه‌ی شما، روی دیوار خط‌ خطی کنند و یا نقاشی بکشند.

  • تخته سیاه

در این شرایط بیشتر از تخته سیاه استفاده می‌شود. با این حال، اگر کودک شما آلرژی دارد یا از آسم رنج می‌برد، بهتر است از آن اجتناب کنید. گرد و غبار ایجاد شده توسط گچ می‌تواند برای سلامتی آن‌ها مضر باشد. اگر فرزند شما از شرایط ذکر شده رنج نمی‌برد، تخته سیاه مناسب است.

بدون نیاز به هزینه نگهداری زیاد می‌توان به طور مداوم از آن‌ها استفاده کرد. اگر کودک شما بین 3 تا 4 سال سن دارد، می‌توان تخته سیاه را به عنوان منطقه‌ای برای ابراز وجود در اختیار او قرار داد. در این سن، آن‌ها می‌توانند درک کنند که می‌توانند از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد هرچه می‌خواهند استفاده کنند.

  • خلاقیت و مسئولیت پذیری

اگرچه ممکن است کودک شما قبلاً یک منطقه طراحی یا تخته سیاه تعیین کرده باشد، اما بعضی از کودکان انگیزه دارند که هر دیوار رنگی ساده را بوم شخصی خود کنند. یک روش خوب برای جلوگیری از نقاشی کودکان در خارج از فضای تعیین شده، ترکیب آن‌ها در تمیز کردن کارهایشان است.

این مسئولیت را باید به طور طبیعی به آن‌ها محول کرد، نه اینکه مجازات رفتارهایشان باشد. ایده شرکت کودک در پاکسازی خلاقیت‌های او یک فعالیت آموزشی است و تنبیه نیست. مهم است که کودک را از عواقب عملکرد خود آگاه کنید. این امر همچنین اهمیت مسئولیت پذیری را به کودک می‌آموزد.

روانشناسی نقاشی کودکان 4 ساله

بیشتر بخوانید: اهمیت پرورش خلاقیت کودکان

 

با این نکات ذکر شده، اکنون باید درک کنید که چرا بچه‌ها عاشق نقاشی کشیدن روی دیوار اتاق خواب هستند و همچنین می‌دانید چگونه به طور موثر و درست با آن کنار بیایید. ما به عنوان والدین باید بیشتر به جستجوی راه حل بپردازیم تا اینکه فرزندان خود را بخاطر خود انگیختگی و تلاش برای رشد و بازیشان سرزنش کنیم. اگر روی راه حل‌ها تمرکز کنیم، آن‌ها بهتر ما را درک می‌کنند و با دانش بیشتر میدانیم که چطور باید خلاقیت کودک خود را افزایش دهیم. ممنون که در این مقاله نیز ما را همراهی کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟