3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

برای چیدمان دکوراسیون اتاق کودک، اولین نکته‌ای که به ذهن خطور می‌کند انتخاب رنگ برای اتاق می‌باشد. حتما شما هم مانند بسیاری دیگر مشتاق هستید تا دکوراسیونی خاص و منحصر به فردی برای کودک خود فراهم کنید و دکوراسیونی یکدست و یکرنگ به نظرتان بسیار تکراری باشد؛ اکنون رنگ پیشنهادی ما به شما برای دکوراسیونی خاص، رنگ زرد می‌باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با جدیدترین مدل های دکوراسیون اتاق کودک با تم زرد آشنا شوید:

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌ویژگی رنگ زرد

رنگ زرد، رنگی درخشان و قوی می‌باشد. رنگی با انرژی زیاد که یادآور خورشید، گرما، امیدواری و روشنایی است. از این رو قدرت آن را دارد که احساسات را برانگیزاند، پس در استفاده از آن باید نهایت دقت را به کار برد، زیرا علاوه بر تمامی ویژگی‌های مثبتی که دارد، زیاده‌روی در استفاده از آن در دکوراسیون موجب خستگی بصری یا بروز احساسات منفی خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت زرد رنگی با ویژگی‌های پیچیده است و ممکن است بر اساس تجربه‌ی شخصی و یا پیشینه‌ی فرهنگی در هر کجا، معنای متفاوتی دهد؛ به طور مثال این رنگ در کشوری مانند چین معنای مثبتی دارد و در زمان گذشته تا سالیان سال رنگی در انحصار خاندان امپراطوری بوده است. اما در آمریکای لاتین این رنگ نماد مرگ، اندوه و سوگواری است.

چه رنگ‌هایی مکمل زرد است؟

اکنون برای شما مکمل‌های رنگ زرد را معرفی می‌کنیم. این مکمل‌ها نه تنها در دکوراسیون،‌ بلکه در حوزه‌های دیگر مانند پوشاک و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکمل اصلی رنگ زرد، بنفش است و این دو رنگ را می‌توانید در طیف‌های مختلف تیره و روشن در کنار یکدیگر در دکوراسیون مورد استفاده قرار دهید. مکمل‌های دیگر رنگ زرد شامل رنگ‌های قرمز، آبی، نارنجی، سبز، فسفری، زرد-نارنجی، قرمز-نارنجی، سبز-آبی، قرمز-بنفش و آبی-بنفش می‌باشد.

با استفاده از تصویر زیر با این رنگ‌های مکمل بهتر آشنا شوید:

رنگ های مکمل

‌رنگ زرد در دکوراسیون

در اتاق‌هایی با متراژ پایین، روشنایی و نور کم، بهتر است از رنگ زرد و مکمل‌هایی با طیف روشن استفاده کنید تا باعث شود که فضای اتاق کودک شما بزرگتر و دلبازتر از چیزی که واقعا هست به نظر برسد؛ رنگ‌هایی مثل آبی آسمانی، سفید، صورتی روشن و… از سویی دیگر، برای دکوراسیون اتاق‌هایی با متراژ بالا، نور و روشنایی مناسب و زیاد، شما محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت و می‌توانید از رنگ زرد اشباع و درخشان، و رنگ‌های مکمل در طیف تیره استفاده کنید. رنگ‌های مکمل پیشنهادی در این مورد: سرمه‌ای، بنفش تیره، خاکستری، سبز یشمی، سیاه و… است. از آن‌جایی که رنگ زرد رنگی درخشان، با میزان جلب توجه بالا می‌باشد، اگر به مقدار زیاد در یک منطقه از اتاق متمرکز باشد و استفاده شده باشد، می‌تواند تاثیرات منفی در احساسات و زیبایی بصری بگذارد که پیش‌تر نیز به آن‌ها اشاره کردیم. به طور مثال استفاده از رنگ زرد اشباع و درخشان برای پوشش سراسری دیوار اصلا مناسب نیست. برای رنگ دیوار بهتر است قسمتی از آن را با رنگ زرد رنگ آمیزی کنید یا با استفاده از کاغذ دیواری‌ای متناسب با سبک دکوراسیون اتاق کودک آن را بپوشانید. برای این کار بهتر است از دیوار اصلی اتاق یا دیوار بالای تخت خواب استفاده کنید.

تور اتاق خواببرای مشاهده‌ی انواع مدل‌های تور تخت اینجا را کلیلک کنید.

‌رنگ زرد، دکوراسیونی مدرن یا دنج و صمیمانه؟

جالب است بدانید که رنگ زرد قابلیت‌های زیادی برای هم‌نشینی با رنگ‌های مختلف و القای احساسات گوناگون در دکوراسیون دارد. با توجه به رنگ‌های مکملی که در کنار رنگ زرد به کار می‌برید، می‌توانید دکوراسیون دلخواه خود را به وجود آورید؛ برای داشتن دکوراسیونی مدرن، ترکیب رنگ زرد با رنگ مشکی، طوسی یا ترکیبی از این دو، انتخابی بسیار مناسب است. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم برای اتاق‌هایی با متراژ پایین یا نور کم و نامناسب، استفاده از رنگ‌های تیره مثل ذغالی یا سیاه در ترکیب با زرد اشباع، گزینه‌ی مناسبی نیست و می‌تواند ریسکی باشد، از این رو اگر قصد دارید اتاقی با نور کم یا کوچک را روحی مدرن ببخشید، بهتر است از رنگ زردی با طیف روشن (ترکیب شده با رنگ سفید) و رنگ طوسی روشن استفاده کنید. اما برای اتاق‌های بزرگ و روشن می‌توانید جسورانه‌تر عمل کنید؛ استفاده از رنگ‌های تیره و اشباع، مانند بنفش تیره، ذغالی، سیاه، یشمی و… دکوراسیونی خاص و منحصر به فرد به وجود می‌آورد.

سرویس خواب کودک

‌برای داشتن دکوری گرم و صمیمی با ترکیب رنگ زرد و رنگ‌های دیگر، استفاده از رنگ‌هایی در طیف روشن، گرم و اشباع انتخاب‌هایی مناسبی است؛ مانند رنگ چوب، سبز، صورتی، قرمز و… به طور مثال انتخاب سرویس خواب کودک دختر یا پسر با طرح چوب، جایگذاری گلدانی از گیاهانی سبز داخل اتاق، تور تخت در قسمت بالای تخت نوزاد یا کودک یا اکسسوری‌هایی با رنگ‌هایی شاد مثل صورتی، سبز، آبی و…

چند مدل دکوراسیون اتاق خواب کودک پسر و دختر با رنگ زرد:

 طراحی اتاق کودک

دکوراسیون اتاق نوزاد

سرویس خواب نوزاد

‌برای دیدن ایده‌های بیشتر برای ایجاد دکوراسیونی زیبا و جذاب با استفاده از رنگ زرد به این لینک از سایت پینترست Pinterest مراجعه کنید.

ممنون که تا این لحظه ما را همراهی کردید. امیدواریم که که مطالب مطرح شده در این مقاله برای شما در زمینه‌ی چیدمان هر چه بهتر اتاق کودکتان، مفید واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟