3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

سرویس خواب نوزاد

صرف نظر از سبک طراحی اتاق کودک، چیدمان این فضا برای اطمینان ازعملکرد آن مهم است. مطمئناً هنگام طراحی اتاق کودک خود، دوست دارید که زیبا به نظر برسد اما باید بر روی چیدمان کاربردی این قسمت مهم نیز تمرکز کنید. اکثر والدین با در نظر گرفتن عناصر طراحی مانند پالت رنگی، وسایل و جزئیات دکوراسیون، طراحی اتاق فرزند خود را شروع می‌کنند، اما ابتدا باید به چیدمان این اتاق فکر کنید و جای وسایل را در نظر بگیرید، سپس به تزئین آن بپردازید. در این مقاله خواهیم خواند:

  • چیدمان اتاق خواب کودک
  • اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک

چیدمان اتاق خواب کودک

هنگام چیدمان وسایل اتاق کودک، عواملی مانند دسترسی آسان به میز تعویض برای تغییر پوشک، قرار دادن تخت کودک به دور از پنجره‌ها برای محافظت از کودک در برابر سرما و نور شدید و همچنین طناب‌های آویزان پرده و موقعیت صندلی را در نظر بگیرید تا بتوانید بنشینید و کودک را هنگام خواب تماشا کنید. اگر اتاق کودکتان کوچک است، تخت و صندلی پرستاری را در کنار یک دیوار و بدور از پنجره‎های بزرگ قرار دهید و از دیوار مقابل برای کمد کودک و میز تعویض استفاده می‌کنید، این‌گونه به اتاق تعادل می‌دهید. فراموش نکنید که عناصر سرگرم کننده را به اتاق خواب او، مانند چادر یا راکر حیوانات، اضافه کنید.

سرویس خواب نوزاد

‌‌

‌اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک

از انتخاب کاغذ دیواری با رنگ روشن گرفته تا پالت‌های رنگی خنثی و خرید سرویس خواب نوزادی و وسایل سیسمونی اتاق نوزاد، گزینه‎‌هایی زیادی در مورد دکوراسیون اتاق کودک مناسب با هر بودجه ای برای والدین وجود دارد. اما نکته‌ی اساسی در دیزاین اتاق کودک، طراحی آن است که مناسب با رشد کودک، رشد کند و نیازهایش را برآورده کند. پس هنگام طراحی اتاق نوزاد خود، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

 

1- دکوراسیون اتاق را مناسب با رشد نوزاد برنامه ریزی کنید

منظور از بیان این موضوع این است که رنگ اتاق را طوری در نظر بگیرید که برای سنین بالاتر کودکتان هم جای مانور باقی بماند. این موضوع که همه خانواده‌ها برای سیسمونی نوزادشان یک اتاق رویایی را تصور می‌کنند و دوست دارند همه چیز خاص باشد را نمی توان ندید گرفت اما مهم است که این ذهنیت را با آینده‌نگری همراه کنید، چرا که چند سال بعد که کودک بزرگتر شد خواسته‌هایش از اتاقی که برایش در نظر گرفته اید، بیشتر از یک نوزاد است و اگر بدون در نظر گرفتن رشد کودک برایش برنامه ریزی کرده باشید به مشکل خواهید خورد. توصیه ما این است که سعی کنید از رنگ‌های ساده و کار آمد استفاده کنید تا در این مورد به مشکل نخورید.

خبر خوب برای علاقه مندان به طراحی مدرن: پاستیل‌های نرم بهترین انتخاب اتاق کودک نیستند. به گفته Dr. Sears :  “بهترین راهی که شما به عنوان والدین می‌توانید بینایی کودک را تحریک کنید استفاده از راه راه‌های سیاه و سفید یا رنگ‌های متضاد روشن و تیره است. بنابراین در مورد آن پاستیل‌های نرم و زیبا که قبلاً در اسباب بازی‌ها و اتاق کودک‌ها بسیار محبوب بودند، چه می‌کنید؟ گرچه این موارد برای شما زیبا به نظر می‌رسند اما از نظر بصری هیچ کاری برای کودک شما انجام نمی دهند. تحقیقات ثابت کرده است که تضادهای سیاه و سفید به شدت در شبکیه چشم نوزاد ثبت می شوند و قوی ترین سیگنال های دیداری را به مغز کودک می فرستند. سیگنال های قوی تر به معنای رشد بیشتر مغز و رشد سریعتر بینایی است.  “ولی باید به این نکته نیز اشاره کرد که سیاه و سفید تنها رنگ هایی نیست که نوزادان به آن علاقه مند می شوند. هرگونه رنگ متضاد پررنگ و برجسته در الگوهای گرافیکی، کار خواهد کرد. مکان های عالی برای استفاده از الگوی رنگ:

  • کاغذ دیواری یا دیوار نقاشی دیواری
  • مبلمان اتاق کودک و یا وسایل کودک
  • فرش اتاق کودک

کمد و تخت نوزادبییشتر بخوانید:  اصول طراحی اتاق نوزاد قسمت اول

 

2- سرویس خواب کودک را عاقلانه انتخاب کنید

 سرویس خواب نوزاد معمولا شامل تخت وکمد نوزاد، دراور است. علاوه بر این موارد، باید یک یونیت یا جایی برای تعویض نوزاد و جایی برای قراردادن اسباب بازی نوزاد در نظر گرفت تا بعدها به مشکل بر نخورید. توصیه ما این است که با توجه به فضایی که در اختیار دارید و بودجه ای که می خواهید صرف کنید اولویتها را در نظر بگیرید. اولویت در مرحله اول با  کمد و تخت نوزادی است که دارای کشوهای زیاد برای جا دادن لباس‌ها باشد و در وسط آن هم دکوری لحاظ شده باشد که بتوان از آن برای جا دادن وسایل تزیینی و اسباب‌بازی کودکتان استفاده کرد. علاوه بر آن می توان کمد کودک را طوری طراحی کرد که یک طرف آن دکوری و طرف دیگر کمد لباس برای آویزان کردن لباس‌های کودک باشد. بعد از انتخاب کمد مناسب، نوبت به انتخاب تخت میرسد، تختی را انتخاب کنید که در ناحیه زیر آن دارای کشو باشد که بتوانید از آنها هم استفاده کنید. اگر بودجه و فضا به شما اجازه می دهد، یک تخت نوزاد نوجوان خریداری کنید تا کودک بتواند تا نوجوانی از آن استفاده کند. می‌توانید یک تخت کنار مادرهم تهیه کنید تا بتوانید در سال‌های ابتدایی که نوزاد کنار شما می‌خوابد از آن استفاده کنید. هنگام انتخاب گهواره، طرح های جدید و مدرن زیادی برای انتخاب وجود دارد. یک چیز مدرن یا متفاوت را امتحان کنید، مانند یک گهواره‌ی کودک بیضی شکل. از آنجا که تخت خواب اصلی ترین وسیله‎ی اتاق کودک است، آن را زودتر از موعد سفارش دهید. تأخیر در تحویل معمولا اتفاق می افتد، تخت خواب و سایر وسایل سرویس خواب نوزاد در حین فرآیند تحویل ممکن است آسیب ببینند و شما بهتر است زمان لازم برای هرگونه تأخیر غیر منتظره را در نظر بگیرید.

طراحی داخلی دکوراسیون اتاق کودکبییشتر بخوانید:  اصول طراحی اتاق نوزاد قسمت دوم 

 

3- اهمیت کشوها و قفسه‌ها در دکوراسیون داخلی اتاق کودک

در ابتدای امر که می خواهید اتاق فرزند دلبندتان را طراحی کنید شاید به نظرتان این موضوع خیلی حائز اهمیت نباشد ولی به مرور به اهمیت آن پی خواهید برد، چرا که با بالا رفتن سن فرزندتان تمایلات و خواسته هایش از لحاظ لباس و وسایل مورد نیازش افزایش پیدا می کند و این شما هستید که نیاز به فضایی که اتاق را مرتب تر جلوه دهد را بیش از هر چیزی احساس خواهید کرد . پس بهتر است قبل از اینکه به این مرحله برسید در ابتدای امر هوشیارانه تصمیم بگیرید و هر جایی که امکانش است، قفسه، کشو و یا شلف دیواری لحاظ کنید.

سرویس خواب نوزاد

 

‌4- از عکس کودک در دکور اتاق کودک غافل نشوید

بعد از تولد کودک مطمئنا شما هم مانند دیگر والدین از لحظات شیرین کودکتان عکاسی خواهید کرد. عکس‌ها را در دکوراتاق کودک لحاظ کنید. این کار هم به اتاق جلوه خاصی می دهد و هم باعث می شود حس اعتماد به نفس در او بالا رود. استفاده از عکس و تابلو برای متحول کردن طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک، بسیار جذاب و زیبا خواهد بود.

5- نورپردازی دکوراسیون اتاق کودک

 در طراحی داخلی دکوراسیون اتاق کودک، نورپردازی حائز اهمیت است. کودکان در اتاق‌هایی که نور کافی دارد، آرامش بیشتری دارند. اینطور که تجربه نشان می دهد اکثر کودکان به نور ماه علاقه دارند. برای رفع این نیاز می توانید از لامپ‌هایی که نور تولیدی آنها مشابه نور ماه است و یا ریسه‌هایی که نورهایی مشابه نور ماه دارند استفاده کنید، تا آرامش را به کودکتان هدیه دهید. البته این موضوع را بخصوص در سالهای ابتدایی فراموش نکنید که تخت کودک تا جایی که ممکن است نباید زیر نور مستقیم لوستر و سایر وسایل روشنایی قرار گیرد.

دکور اتاق نوزاد

‌کلام آخر: با طراحی خوب و مناسب اتاق کودک، عشق مادام العمرخود را به او ابراز کنید. با طراحی  اصولی دکوراسیون اتاق کودک شما فضایی را ایجاد خواهید کرد که هم زیبا و راحت است و هم کودک می‌تواند به راحتی در آنجا رشد کند و نیازهایش را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟