3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

لیست خرید سیسمونی نوزاد

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید سیسمونی کودک باید بدانید!!

خرید سیسمونی نوزاد یکی از هیجان ‌انگیزترین کارهایی است که نه تنها هر پدر و مادری بلکه نزدیکان درجه یک نوزاد هم مشتاق انجام دادن آن هستند؛ با وجود این لازم است قبل از خرید، نسبت به تهیه یک چک لیست از لوازم ضروری برای سیسمونی دخترانه یا پسرانه اقدام کنید و بر اساس این لیست خرید کنید تا هم ذهنتان از آشفتگی دور باشد و هم بتوانید مدیریت بهتری برای خرید سیسمونی داشته باشید. حتی می‌توانید خرید سیسمونی نوزاد را بین افرادی که می‌خواهند برای کودک نورسیده چیزی بخرند به اشتراک بگذارید تا وسایلی که برای کودک خریداری می‌شود همگی کاربردی و مناسب باشند.

لباس‌های نوزادی

به دلیل اینکه پوست نوزادان بسیار لطیف و حساس است، برای خرید لباس سیسمونی باید به جنس لباس‌ها خیلی دقت کنید. جنس لباس‌های نوزادی باید تمام نخ یا نخ پنبه باشد. می‌توانید همه‌ی لباس‌های مصرفی نوزاد را به صورت ست تهیه کرده و یا هر کدام را به صورت جداگانه خریداری کنید. با نزدیک شدن به زمان فارغ شدن، بهتر است یک ساک جداگانه برای لباس‌های نوزاد تهیه نمایید. ضمن اینکه بعد از خرید لباس نوزاد برای سیسمونی، حتما جالباسی و آویز هم تهیه کنید. البته تمام مرتب بودن و زیبایی لباس‌ها برای قبل از تولد فرزندتان است، با ورود کوچولو به منزل، میزان لباس شستن‌ها و خشک کردن‌های شما به طرز باورناپذیری افزایش می‌یابد و احتمالاً هیچوقت زمان کافی برای چیدمان وسایل مثل روز اول نخواهید داشت. در مورد لباس‌های نوزاد بهتر است که حتماً یک کمد برای اتاق نوزادتان تهیه نمایید تا کفش‌های پسر کوچولو یا گل‌سرهای دختر زیبایتان به صورت مرتب و منظم قرار بگیرند و برای پیدا کردن این وسایل کوچک زمان زیادی را به دور اتاق نگردید.

لوازم بهداشتی نوزاد

لوازم بهداشتی نوزاد از مهم‌ترین بخش‌های لیست سیسمونی است که شامل موارد زیر می‌شود:


انواع کرم نوزاد:
 کرم محافظ پوست صورت و بدن، پماد ضد التهاب و سوختگی مانند کالاندولا، کرم‌های نرم کننده و مرطوب‌کننده نوزاد جزء کرم‌هایی هستند که می‌توانند در لیست سیسمونی قرار بگیرند.

پوشک بچه: پوشک بچه دارای دو نوع ساده و شورتی است که در سایزهای مختلف صفر الی 6 موجود است. قدرت جذب، نرمی و لطافت پوشک بچه، یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب است.

پودر بچه: از پودر بچه بعد از هربار شستشو با آب و برای جلوگیری از حساسیت و سوزش پا و نواحی مستعد عرق‌سوز شدن نوزاد استفاده می‌شود.

دستمال مرطوب نوزاد: دستمال مرطوب گزینه‌ی مناسبی برای حضور همیشگی در ساک کودک است، چرا که به کمک این دستمال‌ها می‌توانید نوزاد را بدون نیاز به آب تمیز نمایید.

تشک یا زیرانداز تعویض نوزاد: این تشک در هنگام تعویض پوشک نوزاد و برای تمیزی محیط و هم‌چنین جلوگیری از عفونت‌ها و آلودگی‌ها استفاده می‌شود.

وسایل حمام: این وسایل در سیسمونی نوزاد شامل حوله، گوش پاک‌کن، صابون بچه، شامپو بچه و ناخن‌گیر می‌شود.

سرویس خواب اتاق نوزاد

بیشتر بخوانید: تخت نوزادی معمولی بخریم یا چندمنظوره؟

وسایل اتاق خواب نوزاد

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اندکی با دکوراسیون اتاق نوزاد پسرانه متفاوت است، از این جهت که شاید بخواهید از رنگ‌های ویژه‌ای برای هر کدام بهره بگیرید. اما وسایلی که درون اتاق نوزاد دختر و پسر استفاده می‌شود و ست چوبی اکسسوری یا سرویس خواب نوزاد را دربرمی‌گیرد شامل موارد زیر است:

سرویس خواب نوزاد: سرویس خواب شامل تخت نوزاد، تشک نوزاد، ملحفه، گهواره، کمد، دراور، ویترین، تخت پارک و موارد مشابهی می‌شود که بسته به بودجه و نیازتان می‌توانید انواع آن‌ها را تهیه کنید. البته که تهیه‌ی همه این موارد ضروری نیست ولی کودک شما برای خوابی راحت، نیازمند تخت و تشکی استاندارد و مناسب می‌باشد.
اگر بخواهید در مورد خرید سرویس خواب نوزادتان صرفه‌جویی هم کرده باشید، می‌توانید سرویس خواب نوزادی را که قابلیت تبدیل شدن به تخت نوجوان را دارد و تا سال‌های متمادی برای فرزندتان قابل استفاده است، خریداری نمایید.

بالش نوزادی: احتمالاً تا الان از طریق مطالعاتی که درباره نیازهای نوزادان داشته‌اید متوجه شدید که نوزادان تا یک سالگی نیازی به بالش ندارند. بالش نوزاد بر اساس جنس، نازکی و سخت بودن آن انواع مختلفی دارد.


پشه بند نوزادی:
 این وسیله‌ی به ظاهر ساده کاربردی بی‌نظیر دارد و از آزار دیدن و ناراحتی نوزاد معصوم شما توسط نیش پشه‌ها و حشرات موذی محافظ می‌نماید.


پتوی نوزاد:
 پتوی نوزاد خود را با توجه به فصل تولد نوزاد انتخاب کنید. در فصل سرما از پتوی دولایه و در فصل گرما از پتوی نازک‌تری استفاده نمایید. بعضی از کودکان به پتوی خود احساس تعلق زیادی پیدا می‌کنند به شیوه‌ای که ممکن است تا سال‌ها تنها با در دست داشتن پتوی خودشان آرام شوند و خوابشان ببرد. اگر احساس کردید با بزرگ‌تر شدن نوزادتان، احساس وابستگی به پتو در او شکل گرفته حتماً از همان رنگ و طرح و جنس یک یا دو پتوی دیگر تهیه کنید. این مسئله که نوزاد با یک وسیله‌ی خاص احساس آرامش گرفته و بتواند در مقابل استرس‌های ناشی از تغییرات دوام بیاورد، کاملاً طبیعی است.

هم چنین در لیست سیسمونی اتاق خواب کودک، مواردی مانند لوستر، چراغ خواب پرده و لوازم ایمنی کودک شامل انواع محافظ و دوربین اتاق کودک قرار می‌گیرد. بیبی کمراها وسایل بسیار مفیدی هستند که به شما امکان می‌دهد هنگامی که از اتاق فرزندتان خارج شدید نیز او را مشاهده کرده و در صورت گریه کردن یا بیدار شدن نوزاد، خود را سریع به او برسانید.

 

وسایل غذای نوزاد و کودک

وسایل تغذیه نوزاد

وسایل تغذیه نوزاد در لیست سیسمونی شامل شیشه شیر، پستانک، گرم‌کن شیر و ظرف غذای کودک می‌شود.

شیشه شیر: برای مواقعی که نوزاد از سینه‌ی مادر شیر نمی‌خورد یا نیاز است که مایعات دیگری بنوشد، شیشه شیر کاربرد زیادی دارد؛ شیشه‌ی شیر دارای دسته بندی‌های مختلفی مانند آب میوه‌خوری، سرلاک خوری، قند‌داغ خوری و حتی سوپ‌خوری است که با جنس‌های شیشه، پلاستیک و …  ساخته و عرضه می‌شود.


پستانک:
 از آنجایی که نوزادان میل به مکیدن دارند و با عمل مکیدن آرام می‌شوند، پستانک به طور موقت می‌تواند مناسب باشد.


ظرف غذای کودک:
 بهترین زمان برای شروع غذای کمکی بعد از 6 ماهگی است و در آن زمان می‌توانید از بشقاب، لیوان، چنگال و قاشق کودک استفاده کنید.

 

وسایل حمل و نقل نوزاد

وسایل حمل و نقل نوزاد شامل چهار دسته اساسی می‌شود:

صندلی ماشین: صندلی خودرو کودک عملا تا مدتی بعد از تولد برای فرزندتان کاربرد ندارد چون او دائماً در آغوش شماست. اما بعد از اینکه کودک کمی از آب و گل خارج شد، یکی از ملزومات جابه‌جایی کودک همین صندلی ماشین می‌باشد که در تمام کشورهای پیشرفته‌ی جهان در صورت عدم وجود این صندلی، به دلیل به خطر انداختن جان کودک، خانواده و ماشین جریمه می‌گردند.

آغوشی: برای اینکه کمترین فشار به کمرتان وارد شود و همچنین کودکتان در حالتی راحت و بدون فشارهای ناصحیح به استخوان‌های نرم و شکل‌پذیرش قرار بگیرد، یک آغوشی نوزادی مطمئن و امن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

کالسکه: با استفاده از کالسکه نوزاد، می‌توانید با خیال راحت نوزادتان را به بیرون از منزل ببرید. هنگام خرید کالسکه، به محکم بودن و قابلیت جمع شدن یا نشدن کالسکه دقت کنید. از انواع کالسکه می توان به کالسکه دوقلو، کالسکه سه کاره که هم به عنوان کالسکه، کریر و صندلی ماشین بچه است اشاره کرد.

کریر نوزاد: کریر نوزاد وسیله‌ای مناسب برای حمل نوزاد و خواباندن نوزاد در خانه‌ی دیگران است، این وسیله جای زیادی نمی‌گیرد و از ملزومات سیسمونی کودک به حساب می‌آید.

 

امیدواریم اگر جنیست فرزندتان تاکنون معلوم شده، اقدام به تهیه لیست خود کرده و برای خرید سیسمونی پسر و یا دختر کوچولوی خود آماده شده باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟