3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

یکی از مهم‌ترین وسایل سیسمونی نوزاد خرید سرویس خواب نوزادی است. سرویس خواب کودک معمولا شامل تخت و کمد نوزادی، ویترین، میزتعویض و دراور می‌باشد. تخت و کمد نوزاد معمولا از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مبلمان اتاق کودک برخوردار هستند؛ زیرا همان‌طور که می‌دانیم نوزادان در ماه‌های اولیه تولد، بیشتر زمان خود را در خواب سپری می‌کنند، بنابراین تهیه تخت خوابی ایمن و راحت برای آن‌ها امری اساسی و ضروری است. از طرفی کمد کودک از جمله فضاهای ذخیره‌سازی پرکاربرد است که به منظور مرتب کردن و قرار دادن لباس‌ها و سایر وسایل کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکاتی که هنگام خرید تخت و کمد نوزادی باید در نظر بگیرید را در این مقاله خواهیم خواند:

  • سایز و اندازه تخت سرویس خواب نوزاد
  • دوام و کیفیت
  • جنس تخت و کمد
  • مهم‌ترین ویژگی‌های کمد اتاق کودک

سایز و اندازه تخت سرویس خواب نوزاد

رعایت اندازه استاندارد ابعاد تخت نوزاد، هم باعث زیبا و متناسب بودن این المان شده و هم از لحاظ ایمنی می‌تواند حائز اهمیت باشد. بعضی از سرویس‌های خواب نوزادان دارای طرح‌های فانتزی و خلاقانه‌ای است،؛ اگر در هنگام خرید و یا سفارش ساخت تخت خواب کودک به این ابعاد و اندازه‌ها توجه نکنید، ممکن است تخت خواب نوزاد شما لطافت و ظرافت خاص خود را از دست داده، یا از لحاظ ایمنی در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و احتمال سقوط کودک از روی آن وجود داشته باشد.

دکوراسیون اتاق کودک

  • طول تخت خواب نوزاد

در حالت کلی، اندازه طول تخت خواب نوزاد بستگی به مدل تخت خواب دارد. معولا تخت خواب‌های چند منظوره (تخت خواب نوزاد-نوجوان)، یک قسمت جانبی مانند کشو و یا میز تعویض در کنار تخت خواب برای قرار دادن لوازم نوزاد خود دارند. معمولا طول تخت در این مدل تخت خواب‌ها ۱۸۵ سانتی‌متر تا 2 متر می‌باشد. اما اگر قصد دارید تا یک تخت خواب ساده تهیه کنید، یک تخت خواب به طول ۱۵۰ سانتی‌متر نیز می‌تواند کافی باشد. به طور معمول این طول می‌تواند به اندازه کافی برای رشد قد کودک در طول دو سال کافی و مناسب باشد.

  • ‌عرض تخت خواب نوزاد

تخت خواب نباید آن قدر بزرگ باشد که کودک در آن غلت بزند و قدرت بازگشت به حالت اولیه خود را نداشته باشد، یا این‌که آن قدر کوچک و تنگ باشد که فضا برای او مثل یک قفس باشد و قدرت حرکت را از کودک شما بگیرد. معمولا عرض استاندارد برای تخت خواب کودک حدود 85 تا 90 سانتی‌متر است. این مقدار، فضای کافی را برای باز کردن هر دو دست و هم‌چنین غلت زدن نوزاد در خواب فراهم می‌کند. هم‌چنین هرگاه کودک اقدام به نشستن کند، اگر عرض تخت خواب او کم باشد، نوزاد در یک محیط تنگ و کوچک زندانی خواهد شد!


دکوراسیون اتاق کودکبیشتر بخوانید: مزایای تخت نوزاد نوجوان چند‌منظوره نسبت به تخت‌های نوزادی

  • قابلیت تنظیم ارتفاع

ارتفاع تخت نوزاد 122 سانتی‌متر است و قابلیت تنظیم ارتفاع بیش از هر چیز دیگری از جنبه ایمنی اهمیت دارد. اگر ارتفاع تخت شما کوتاه باشد، در استفاده از آن دچار مشکل خواهید شد. هم‌چنین اگر ارتفاع تخت بسیار بلند باشد، علاوه بر دشواری استفاده از آن، ممکن است برای نوزادان از لحاظ ایمنی مناسب نباشد. عموماً در ماه‌های اولیه تولد، کودک بدون هیچ حرکتی به پشت می‌خوابد؛ از همین رو توصیه می‌شود به منظور برداشتن او و کم‌تر خم و راست شدن، ارتفاع کفی را به سمت بالا تنظیم کنید. پس از گذشت مدتی، تقریبا ۳ الی ۶ ماه کودک شروع به جنب و جوش در تخت می‌کند، از همین رو توصیه می‌شود ارتفاع تخت‌خواب کاهش پیدا کند تا خطری برای کودک پیش نیاید.

مبلمان اتاق کودک


دوام و کیفیت

بهتر است تخت و کمدی که انتخاب می‌کنید ضمن دارا بودن ابعاد استاندارد، دوام خوبی هم داشته باشد تا در زمان طولانی مدت دچار فرسودگی نشود و از جنسی باشد که با استفاده در طول زمان زیبایی و شکیل بودن آن حفظ شود، به عبارتی از مد نیافتد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید تخت و کمد نوزادی به چند نکته توجه کنید. تخت و کمد را تکان دهید و پایه‌های زیرین آن را چک کنید. لق زدن تخت و کمد یک عیب و نقص برای آن به شمار می‌رود. مورد دوم که باید به آن توجه شود قطعاتی است باعث حرکت تخت می‌شوند. به خوبی نحوه اتصالات بررسی شود، زیرا عدم محکم کاری در بست‌ها سبب می‌شود بعد از مدتی از هم جدا شوند. مورد سوم در مورد ویژگی‎‌های سرویس خواب نوزاد، ظرفیت و حجمی است که تخت خواب نوزاد قابلیت نگهداری آن را دارد. اکثر تخت‌ها به نوعی به صورت فانتزی طراحی شده‌اند و از همین رو ممکن است با گذشت زمان و رشد کودک شما، با کوچک‌ترین حرکتی بشکنند. بنابراین توصیه می کنیم برای خرید تخت و کمد نوزاد به فروشگاه معتبر خرید سرویس خواب نوزاد که از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار هستند، مراجعه کنید.

دراور اتاق کودک

‌جنس تخت و کمد نوزاد

آب و هوای محل زندگی بر روی جنس تخت و کمد اثر می‌گذارد، به همین دلیل لازم است که در هنگام خرید تخت کودک به تاثیر آب و هوا بر روی جنس‌های مختلف توجه کنید تا ماندگاری تخت و کمد کودکتان حفظ شود و سریع خراب نشود. اگر محل زندگی شما دارای آب و هوای گرم و خشک باشد، بهترین انتخاب جنس ملامینه می باشد. اگر تخت و کمد ملامینه را خریداری کردید، حتما توجه کنید که بودار نباشد. بودار بودن وسایل اتاق کودک ممکن است موجب حساسیت و آلرژی در کودک شود. حتما توجه کنید که رنگ به کار رفته در کمد حساسیت‌زا نباشد. فراموش نکنید که کودکان و به خصوص نوزادان، نسبت به بیماری‌ها حساس می‌باشند و برای حفظ سلامت آن‌ها در نظر گرفتن این نکات الزامی است.


مهم‌ترین ویژگی‌های کمد اتاق کودک

با توجه به این که کودک در سنین بالاتر نیز از کمد لباس خود استفاده می‌کند، پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین خریدهای اتاق او است. یک کمد مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • جنس کمد باید دارای استحکام باشد تا در دراز مدت دچار فرسودگی نشود و بتوان از آن استفاده کرد.
  • کمد باید دارای فضای مناسب برای جای‌گیری تمام وسایل کودک باشد. ممکن است با خرید کمدهای کوچک قیمت کم‌تری را پرداخت کنید، اما در زمان بزرگسالی کودک ممکن است پاسخگوی نیاز او نباشد و مجبور به خرید مجدد شوید. لذا با توجه به فضای اتاق و مدت زمان استفاده از کمد، ابعاد کمد را انتخاب کنید.
  • به آسانی تمیز شود: با توجه به این که کودکان نسبت به آلودگی‌ها بسیار حساس هستند، باید کمد قابلیت این را داشته باشد که به راحتی تمیز شود.

کلام آخر: رعایت نکات ذکر شده هنگام خرید تخت کودک به هیچ عنوان به معنای سخت‌گیری بیش از حد شما نیست، بلکه تهیه فضایی ایمن و راحت باید اولویت اول شما باشد. از طرفی دیگر با رعایت این موارد شما می‌‎توانید از خرید خود مطمئن شوید. ممنون که مارا در خواندن این مقاله همراهی کردید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: roomtogrow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟