3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اتاق خواب کودک

همان‌طور که می‌دانیم کودکان خردسال دوست دارند باهم بازی کنند، اما با شیوع بیماری ویروس کرونا (COVID-19)  و قرنطینه خانگی در سراسر دنیا، کمبود فضای بازی و نامناسب بودن محیط برای کودکان بیشتر از همیشه مشهود است. حفظ فاصله اجتماعی یک روش مسئولانه برای محافظت از خود و دیگران است، اما برای بچه های کوچکی که از دنیای اطرافشان یاد می گیرند و از طریق بازی با همسالان خود ارتباط برقرار می کنند، این امر چالش برانگیز است. اما اینکه بچه‌ها در قرنطینه گیر کرده‌اند، به این معنی نیست که نمی توانند به تنهایی بازی کنند و سرگرم شوند. ما در این مقاله چند روش خلاقانه برای طراحی اتاق بازی کودک در خانه ارائه داده ایم تا کودک شما از لحظات بازی خود در دوران قرنطینه نهایت لذت را ببرد.

اتاق خواب کودک

بیشتر بخوانید: ۸ روش سرگرم کردن کودکان در خانه در دوران کرونا

تحقیقات ثابت کرده است که زمان بازی قسمت مهمی از روند رشد کودک است. در حین بازی علاوه بر اعتماد به نفس و یادگیری، نحوه خلاقیت، مهارت های شناختی و ورزشی کودک نیز رشد می کند. بازی‌های تلویزیونی و ویدئویی سعی در جلب توجه کودک شما دارند، اما با داشتن ایده ها و ابزار مناسب اتاق بازی، می توانید محیطی را ایجاد کنید که  کودک را به انجام بازی فعال تشویق کند (در مقابل سرگرمی منفعل). بسیاری از فعالیت‌ها و بازی ‌های مختلف در اتاق بازی کودک انجام می شود.

برای طراحی خوب، باید پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:

  • کفپوش مناسب

وقتی در حال برنامه ریزی برای طراحی اتاق بازی کودک هستید، انتخاب کفپوش مناسب بسیار مهم است. درست است که گزینه‌های بسیاری وجود دارد، اما لازم است در نظر بگیرید که کودک بخشی از بازی‌های خود را به صورت خوابیده یا دوزانو روی زمین انجام می‌دهد و همچنین او ممکن است در اتاق بدود، پس بهتر است کف اتاق را تماما فرش یا موکت کنید تا از آسیب دیدن دست و پای کودک جلوگیری کنید. کفپوش‌های رنگی و طرح دار کودکانه انتخاب مناسبی است.

اتاق بازی کودک

27013026

بیشتر بخوانید: همه نکات و ایده ها برای طراحی اتاق خواب کودک

  • طراحی منطبق با فضای اتاق کودک

هنگام چیدمان وطراحی اتاق کودک باید فضای اتاق را در نظر بگیرید. داشتن یک اتاق خواب دخترانه رویایی و پراز عروسک و اسباب بازی  آرزوی هر دختر بچه‌ای می‌باشد، اما واقعیت این است که علاوه بر جذاب بودن اتاق بازی کودک، کاربردی بودن آن نیز بسیار مهم است، پس با  توجه به فضای اتاق خواب وهم‌فکری با کودک خود اسباب بازی‌ و وسایل مورد علاقه و استفاده ی او را تهیه کنید.  برای مثال کودکی که به طراحی و نقاشی علاقه دارد، بهتر است یکی از دیوارهای اتاق بازی به تخته سیاه اختصاص داده شود.

اتاق خواب دخترانه رویایی

  • دیوار اتاق بازی کودک

دیوارها را فراموش نکنید! آنها مانند بوم های بزرگ تازه هستند که فقط منتظر رنگ‌های جسورانه و طرح های سرگرم کننده هستند.  چه به دنبال پالت رنگی مناسب بچه ها باشید و چه ایده های سرگرم کننده برای کارهای هنری و تزیینات دیوار، توجه داشته باشید که این ایده‌ها متناسب با علایق و علاقه‌های کودک شما باشد. برای مثال با اتکا به این رویکرد، این اتاق خواب کودک پسر با الهام از جنگ ستارگان دیزاین شده! ترکیبی عالی از سرگرمی و پیچیدگی که، شامل نقل قول های فیلم، شخصیت های مورد علاقه و کلکسیون های جالب در یک مجموعه معاصر است. برای طراحی اتاق خواب کودک دختر از تم‌ها واستیکرهای دخترانه و رنگی استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

  • قفسه‌های مخصوص اسباب بازی

استفاده از قفسه‌های مخصوص اسباب بازی و شلف در اتاق بازی کودک یک ایده‌ی درخشان برای ذخیره سازی وسایل و اسباب بازی‌های کودک است که از هرج و مرج و بهم‌ریختگی اتاق کودک جلوگیری می‌کند. خواه یک اتاق بازی کاملاً اختصاصی داشته باشید یا گوشه ای از اتاق نشیمن یا مهد کودک این یک روش عالی برای نگهداری اسباب بازی هاست.

  • چادربازی کودک

در آپارتمان های کوچک که فضای کافی برای درست کردن اتاق بازی کودک وجود ندارد، بهترین گزینه استفاده از چادربازی کودک است. چادربازی کودک در طرح‌ها، رنگ‌ها و سایزهای متنوع در بازار موجود می‌باشد، با تهیه طرح مورد علاقه‌ی کودک خود، یک فضای بازی و سرگرمی فوق العاده ای را برای فرزندتان فراهم آورید.

چادر سرخ پوستی کودک

  • تاب و سرسره خانگی

خرید تاب و سرسره خانگی کمک می‌کند تا پارک را به داخل خانه بیاورید. اگر جایی برای قرار دادن سرسره ندارید برای نصب تاب تنها به یک چهارچوب نیاز دارید. استفاده از تاب و سرسره فضای جذابی را به دکوراسیون اتاق بازی کودک می‌دهد.

  • دیوار صخره نوردی در اتاق کودک

آیا تا به حال به داشتن یک دیوار کوهنوردی در خانه فکر کرده اید؟ دیوار نوردی رویای بسیاری از کودکان است.  CD (مرکز کنترل و پیشگیری بیماری) به کودکان توصیه می کند هر روز حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند و این ایده برای اتاق بازی می تواند به بچه های شما کمک کند تا این دستورالعمل را رعایت کنند، به این ترتیب مکانی روی دیوار برای صعود وجود دارد که نه تنها سرگرم کننده می‌باشد، بلکه باعث تقویت قدرت بدنی، هماهنگی و تعادل نیز می شود.

اتاق بازی بچه

کلام آخر:.حالا که در دوران قرنطینه و کرونا فرزندان ما اوقات بیشتری در خانه هستند، داشتن فضای بازی مختص به خودشان می تواند برایشان خوشایند باشد. طراحی و ساخت اتاق بازی به شما کمک می‌کند تا فضای بازی مخصوصی برای دلبندتان طراحی کنید تا از ریخت و پاش وسایل بازی کودک در همه فضای خانه جلوگیری شود، همچنین داشتن یک اتاق بازی با وسایل و اسباب بازی و تاب و سرسره کمک زیادی می‌کند تا دلبند شما با خیال آسوده بتواند در طول شبانه روز اوقات مفرحی را در آن سپری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟