3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

در قسمت اول مقاله با نکات اساسی برای طراحی هر چه بهتر و کاربردی‌تر کردن فضای اتاق کودک و نوجوان آشنا شدیم. در این قسمت به بیان ایده‌های برای زیباتر کردن اتاق آن‌ها می‌پردازیم.


علایق آن‌ها را در نظر بگیرید

دکوراسیون هر اتاق خوابی باید براساس ویژگی‌های منحصر به فرد صاحب آن و نیازهای او انجام شود. اتاق کودک و نوجوان نیز باید علایق و شخصیت آن‌ها را نشان دهد تا از بودن در آن به لذت ببرند. هرگز علایق و ایده‌های خود را در طراحی دکوراسیون اتاقشان به آن‌ها تحمیل نکنید. همه‌ی این‌ها ملاحظات مهمی هستند که باید در نظر داشته باشید تا بچه‌ها در اتاقشان آرامش داشته باشند. امروزه نوجوانان اغلب سبک‌های خاص خودشان را دارند و احتمالا ایده‌ها و علایق آن‌ها در مورد دکوراسیون بسیار باهم متفاوت است. به طور مثال ممکن است یک دختر نوجوان دیوارهایی با رنگ روشن، لوازم جانبی طرح‌دار با گل‌های ریز و درشت دوست داشته باشد. در حالی که دیگری، عکس‌های چاپی عجیب و غریب و طرح‌های خشن و یا لوکس را بپسندد. فراموش نکنید کلید اصلی در طراحی اتاق نوجوان حذف دکوراسیون کودکانه است.

دکوراسیون اتاق کودک


انتخاب مبلمان متحرک در دکور اتاق کودک

در گذشته اکثرا مبلمان ثابت بودند، در حالی که امروزه دکور اتاق کودک به صورت مدرن بر روی تحرک متمرکز است. تخت خواب کودک و نوجوان را مناسب با سبک دکوراسیون اتاق انتخاب کنید. در اتاق خواب‌های کوچک کودک مهم است که بخشی از مبلمان به راحتی حرکت کند و فضای کافی برای تحرک کودک در حال رشد فراهم باشد. مبلمان تاشو گزینه‌های انتخابی خوبی برای این اتاق خواب‌ها هستند. برای اتاق خواب‌های مشترک کودکان استفاده از تخت خواب‌های دوطبقه بسیار کاربردی و مناسب هستند. تخت یک نفره مدرن با رنگ خنثی در دکوراسیون اتاق نوجوان با هر رنگ و موضوعی به راحتی هماهنگ می‌شود.

مبلمان اتاق کودک

انتخاب وسایل چند منظوره و منعطف

در انتخاب وسایل اتاق کودک و نوجوان زیبایی، کاربردی بودن، سرگرم کننده و راحت بودن از موارد مهم است. اگر نگران تغییر سلیقه فرزند خود هستید، با تغییر لوازم جانبی اتاق خواب، فضا را به روز کنید و شخصیت کودک را در اتاق خوابش منعکس کنید. استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره برای طراحی این اتاق‌ها، کارآمدترین انتخاب است. به خصوص زمانی که نمی‌خواهید تغییرات زیادی را در وسایل اتاق بچه بعد از گذشت چند سال انجام دهید. قفسه، شلف دیواری و میز تحریر نیز در طراحی اتاق نوجوان از مبلمان ضروری می‌باشد. منعطف بودن و کاربرد این اشیا برای چندین منظور، می‌تواند فضای اشغال شده توسط مبلمان را کم کند. با این روش فضای آزاد و باز بیشتری در اتاق باقی می‌ماند.

تخت نوجوان

‌طراحی دیوار اتاق کودک و نوجوان

ایده‌های جالب طراحی دیوار اتاق کودک و نوجوان می‌تواند سرگرم کننده باشد. استفاده از برچسب‌های دیواری و استیکرهای پر جنب و جوش برای از بین بردن یکنواختی دیوارها را، بچه‌ها مطمئنا دوست خواهند داشت. برچسب‌هایی زیبا در طرح و رنگ‌های متنوع وجود دارند که انتخاب آن‌ها می‌تواند علاوه بر زیبایی، باعث افزایش قدرت تخیل کودکان نیز گردد. کودکان می‌توانند در انتخاب این برچسب‌ها دخیل باشند.

استفاده از عکس‌های خانوادگی

از عکس‌های خانوادگی در طراحی اتاق کودک و نوجوان استفاده کنید. این تصاویر جلوه خاصی به اتاق می‌دهد و هم‌چنین حس خودباوری و اعتماد به نفس را در فرزندان شما تقویت می‌کند.


از وسایل مورد علاقه و نقاشی‌های بچه‌ها در طراحی اتاق استفاده کنید

از ذوق هنری کودکان بیشترین استفاده را ببرید. همان‌طور که پابلو پیکاسو گفته است “هر کودک یک هنرمند است”. از نقاشی‌های کودکان خود استفاده کنید تا رنگ و روی منحصر به فرد او را به اتاق تزریق کنید. این یک روش فوق‌العاده برای انعکاس شخصیت و سلیقه‌ی کودک و نوجوان است. با این کار می‌توانید هر زمان که خلق و خوی او تغییر کرد، آن‌ها را با آثار هنری جدید به روز کنید. استفاده از عروسک و وسایل مورد علاقه بچه‌ها در دکور اتاق کودک و نوجوان باعث، ارتباط دائم آن‌ها با علایقه‌شان می‌شود. هم‌چنین به ایجاد احساس آرامش، نشاط و امنیت در آن‌ها موجب می‌شود. در ضمن، به منظور حفظ امنیت کودکان در اتاقشان از به کار بردن وسایل نوک تیز و آتش‌زا، حتی اگر تزئینی هم باشد، باید پرهیز شود.

میز تحریر کودک


ایده‌های تزئینی بیشتر

  • تزئین دیوار اتاق کودک با مجموعه‌ای از فریم‎‌های کوچک رنگارنگ می‌تواند جذاب باشد. می‌توانید فریم‌ها را با نقاشی‌ها، کارت پستال‌ها پر کنید. آن‌ها را به صورتی شگفت‌انگیز که نظرها را جلب کند، نصب کنید و یک دیوار شاخص طراحی کنید. با وسایل تزیینی و اشیایی در طرح‌ها و رنگ‌هایی که کارهای هنری و فریم را نشان می‌دهند، دکور اتاق را تکمیل کنید.
  • انتخاب تخت کودکانه در اشکال گرد و بیضی برای دکوراسیون خاص اتاق کودک ایده‌ی جالبی است.
  • قرار دادن اسباب بازی‌ها و عروسک‌های نرم در گوشه‌ها و یا اگر معماری اتاق شما اجازه می‌دهد، آویزان کردن آن‌ها از سقف، ایده‌ی خوبی برای طراحی اتاق کودک و نوجوان می‌باشد. ایده‌های تزئینات اتاق نوزاد نیز باید در راستای نیازهای کودک و حتی والدین بچرخد.
  • تزئین تخت خواب با تور و حریر یک ایده‌ی مناسب برای دکوراسیون رویایی اتاق خواب دخترانه است.
  • اکثر نوجوانان نیز دوست دارند پوسترهای مورد علاقه‌ی خود را در اتاق خواب خود بگذارند؛ شما می‌توانید یک پوستر با رنگ‌های پر جنب و جوش دراتاق نوجوان نصب کنید. می‌توانید به دنبال یک تصویر گرافیکی باشید که یک قطعه نمادین در دکوراسیون ایجاد کند.


کلام آخر: امیدواریم با در نظر گرفتن این ایده‌ها و نکات کاربردی، فضایی راحت و دنج برای فرزند خود طراحی کنید. ممنون که ما را در خواندن این مقاله همراهی کردید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
جدیدترین ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان را در پینترست دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟