3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

پرده کرکره ای اتاق نوجوان

پرده یکی از اقلامی است که در دکوراسیون نقش مهمی دارد و بر خلاف برخی وسایل، همواره در حال تغییر و تحول است و به طور مداوم طرح‌ها و مدل‌های آن‌ها به روز می‌شود. علاوه بر این، پیشرفت تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است تا انواع طرح بر روی مدل‌های مختلف پرده قابل چاپ باشد و بتوانید طرح آن‌ها را با دکوراسیون خود به بهترین شکل هماهنگ کنید. همه این عوامل باعث شده تا تنوع زیادی در این زمینه وجود داشته باشد و تصمیم‌گیری در مورد مدل‌های مختلف کمی دشوار شود. در این مطلب سعی میکنیم در مورد برخی از رایج‌ترین مدل‌های جدید پرده‌ توضیح دهیم تا راحت‌تر بتوانید انتخاب خود را انجام دهید.

قبل از پرداختن به نکات ظاهری در مورد طرح پرده اتاق خواب، باید به نکات فنی انتخاب آن دقت کنید. برای انتخاب یک پرده مناسب، در ابتدا و قبل از هر چیز باید کاربرد پرده و همچنین وضعیت اتاق خواب و پنجره را در نظر بگیرید.

نوع و جنس پرده

به طور کلی پرده‌ها از نظر طراحی در دو دسته‌بندی کلاسیک و مدرن قرار می‌گیرند.

مدل‌های کلاسیک معمولا پر تجملات هستند و بیشتر در دکوراسیون فضاهای رسمی‌تر منزل مانند اتاق پذیرایی یا نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان پسرانه بهتر است به سراغ یک پرده مدرن بروید. این پرده‌ها معمولا پرکاربردتر هستند و با توجه به ترندهای روز جامعه طراحی می‌شوند، به همین خاطر می‌تواند انتخاب مناسبی برای اتاق نوجوانان و جوانان باشد.

پرده کرکره‌ای

یکی از مهمترین انواع پرده‌های مدرن، مدل‌های کرکره‌ای هستند که در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. پرده‌های کرکره‌ای به دو حالت عمودی و افقی باز و بسته می‌شوند و به دو صورت دستی و یا الکترونیکی قابل کنترل هستند.

مهم‌ترین ویژگی پرده کرکره‌ای قابلیت تنظیم نور است. با استفاده از این پرده‌ها می‌توانید با نور بازی کنید، شدت آن را کنترل کنید و نور را به صورت سایه روشن به داخل فضای اتاق بتابانید. این مدل پرده علاوه بر کاربردی بودن، می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد دکوراسیونی شیک و بی‌نظیر داشته باشد. پرده‌های کرکره‌ای با سبک طراحی رومن یا زبرا می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای اتاق خواب نوجوان پسرانه باشند. این نوع پرده‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌بندی‌های مختلف هماهنگ کنید.

پرده کرکره ای اتاق نوجوان

شید رول

شید رول‌ها هم از انواع پرده‌های کرکره‌ای محسوب می‌شوند که به علت قابلیت چاپ عکس ‌تنوع بسیار زیادی در بازار دارند و می‌توانند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شوند. این نوع پرده فانتزی برای پوشاندن کامل پنجره استفاده می‌شود و در هنگام جمع شدن به طور کامل در قاب نصب شده در بالای پنجره قرار می‌گیرد. مدل‌های پارچه‌ای این پرده‌ها، به گونه‌ای هستند که اجازه ورود نور به اتاق را می‌دهند و بیش از حد فضا را تاریک نمی‌کنند؛ اما اگر نور اتاق به قدری زیاد است که صبح موجب آزار و اذیت فرزند شما می‌شود می توانید از شید‌های سولیت یا بلک اوت استفاده کنید. سولیت ماده‌ای از جنس پی وی سی (PVC) است که سطح آن صاف و بدون بافت است. داشتن این سطح صاف باعث می‌شود تا این مدل از پرده‌ها تبدیل به گزینه‌ی بسیار خوبی برای استفاده در چاپ بشوند و کیفیت چاپ نهایی روی سطح آن‌ها بسیار عالی و در حد عکس باشد. این نوع پرده به صورت دو رو نیز قابل چاپ است و اگر دوست دارید تصویر پرده از سمت بیرون پنجره هم دیده شود می‌توانید از مدل‌های چاپ دو رو استفاده کنید. در شیدهای بلک اوت نیز از پارچه‌های پلی‌استر و فوم استفاده می‌شود. استفاده از این مواد باعث می‌شود تا مقاومت این نوع پرده در مقابل نور و گرما نسبت به مدل‌های پارچه‌ای معمولی بیشتر شود و انتخاب مناسبی برای مناطق گرم و فضاهایی با نور شدید باشند.

پرده اتاق کودک طرح مرد عنکبوتی

بیشتر بخوانید: شید و پرده اتاق کودک

پرده پانچ

یک مدل دیگر از پرده‌های جدید اتاق خواب، پرده‌های پانچ هستند. این پرده‌ها شامل چند حلقه در قسمت بالایی خود هستند و بدون نیاز به گیره پرده، به سادگی قابل نصب هستند. این ویژگی علاوه بر سهولت نصب، باز و بسته کردن پرده را بسیار آسان می‌سازد و همین قابلیت باعث می‌شود تا انتخاب خوبی به عنوان پرده اتاق خواب کودک و نوجوان باشد. همچنین، قابلیت شستشوی راحت و نصب آسان این پرده‌ها، نگهداری از آن را بسیار راحت می‌کند. ساختار این پرده‌ها بیشتر مناسب استفاده از پارچه‌های سبک و متوسط است و طراحی آن به گونه‌ای است که می‌توان با نصب میله پرده در نزدیکی سقف، اتاق را بزرگتر نشان داد.

پرده پانچ اتاق کودک

پرده کودک و نوجوان بامبینو طرح U&Me

پرده‌های پانچ چاپی، محدودیت های رنگ و طرح را به طور کامل کنار گذاشته اند. پرده‌های پانچ چاپی نوع جدیدی از پرده‌ها هستند که به دلیل وجود محدودیت در طرح و رنگ مدل‌های قدیمی‌تر پرده، وارد بازار شده اند و جزء مدل‌های ساده و شیک به شمار می‌روند. این پرده‌ها از هنگام ورود به بازار توانستند توجه بسیاری را به خود جلب کنند و پیشرفت فوق العاده صنعت چاپ باعث شده تا روز به روز کیفیت طرح‌های این نوع پرده بیشتر و بیشتر شود. این روند باعث می‌شود تا رضایت مشتریان و استقبال آن‌ها نیز روز به روز افزایش یابد. به همین دلیل است که پرده پانچ چاپی یکی از پر کاربرد‌ترین پرده‌های تزئینی در حال حاضر است. این پرده‌های شیک، طراحی بسیار ساده‌ای دارند و همین امر باعث شده تا طرح چاپی روی آن، بیشتر به چشم بیاید و پیچیدگی ظاهری آن مانعی برای نمایش طرح نشود. سادگی طراحی پرده‌های پانچ باعث می‌شود تا این نوع پرده یکی از اصلی ترین گزینه‌ها برای نصب در خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن به شمار بیاید. برای تولید پرده‌های پانچ از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود اما برای استفاده از این پرده‌ها در دکوراسیون اتاق نوجوان پسر می‌توانید از جنس کتان استفاده کنید که مقاومت خوبی در برابر عبور نور و گرما دارد.

طرح پرده

برای انتخاب طرح پرده اتاق خواب پسرانه می‌توانید به سراغ مدل‌های چاپی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بروید. معمولا در هنگام ورود به سن نوجوانی، بچه‌ها علایق خود را تا حدودی پیدا کرده‌اند و به زمینه‌های مختلفی گرایش دارند. این زمینه‌ها بهترین موضوع برای انتخاب تم دکوراسیون اتاق آن‌ها است. یکی از این موضوعات تیم‌ها و شخصیت‌های ورزشی هستند. برای این موضوع می‌توانید از لوگو و طرح پرچم تیم مورد علاقه فرزند خود و یا عکس ورزشکاران برای چاپ بر روی پرده استفاده کنید.

پرده اتاق نوجوان طرح رئال مادرید

ماشین‌، موتور سیکلت، هواپیما و کشتی نیز از وسایلی هستند که بیشتر پسران نوجوان به آن‌ها علاقه دارند. این موضوعات اینقدر پرطرفدار هستند که تعداد زیادی سرویس نوجوان و اکسسوری با این تم‌ها طراحی شده، بنابراین می‌توانید دکور کل اتاق را بر اساس آن‌ها انتخاب کنید تا فضایی متفاوت با طراحی یکپارچه داشته باشید.

پرده اتاق نوجوان

شخصیت‌های محبوب دنیای سینما، انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری هم از دیگر موضوعات مورد علاقه نوجوانان پسر در این دوره سنی است. ابرقهرمان‌های کتاب‌های کمیک مانند آیرون من یا بتمن، انیمیشن‌هایی مانند شگفت‌انگیزان یا بن تن و قهرمانان دنیای بازی‌ها از جمله این موارد هستند.

پرده اتاق نوجوان پسر طرح اونجرز

بیشتر بخوانید: ۱۰ ایده خلاقانه طراحی اتاق نوجوان پسرانه با وسایل ساده

در کنار این موارد طرح‌هایی هم وجود دارند که به جنسیت خاصی مربوط نمی‌شوند و برای اتاق خواب نوجوان پسر و دختر به صورت مشترک قابل استفاده هستند. این مدل‌ها شامل طرح‌های عروسکی و تصاویر حیوانات می‌شوند که می‌توانند برای استفاده در اتاق خواب پسرانه جذاب باشند.

پرده اتاق کودک نوجوان پسرانه

در نهایت طرح‌های بسیار زیادی در بازار موجود هستند که می‌توانید بر حسب سلیقه فرزندتان آن‌ها را انتخاب کنید اما فراموش نکنید که نوجوانان در این سن خودشان می‌توانند در مورد دکور اتاقشان نظر بدهند و در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داده شوند. بنابراین سعی کنید از خودشان سوال کنید و نظرات آن‌‌ها را حتما در نظر بگیرید. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده و مورد پسند شما واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟