3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت کودک-بامبینو

امروزه با وجود تنوع بسیار زیاد سرویس خواب کودک در بازار، انتخاب تخت کودک مناسب، می تواند یک کار سخت و دلهره‌آور باشد. هنگامی که محدوده قیمت خود را تعیین کردید و تصمیم گرفتید که کدام ویژگی‌های تختخواب برای شما مهمتر است، می توانید جستجوی تخت‌ خواب مناسب را شروع کنید. برای کمک به شما در این مقاله، ما راهنمای نهایی خرید تخت خواب مناسب با سن کودک را با همه آنچه در مورد ویژگی، ابعاد و نکات ایمنی تخت خواب کودک باید بانید، برایتان جمع آوری کرده‌ایم.

تخت کودک-بامبینو

‌تعیین اندازه مناسب برای تخت خواب کودک

سن کودک

‌سن فرزند شما تا حد زیادی اندازه تخت خوابی را که تصمیم دارید بخرید تعیین می کند. با بزرگتر شدن کودکان، نیازهای آنها تغییر می کند. به عنوان مثال، كودكان كوچک تر، وقت بیشتری را به بازی می گذرانند، بنابراین فضای بیرون تخت اغلب مهمتر از یک تخت خواب بزرگ و دوست داشتنی برای آنهاست. برعکس، کودکان بزرگتر ممکن است زمان بیشتری را برای خوابیدن و یا دراز کشیدن روی تخت سپری کنند؛ بنابراین داشتن یک تخت خواب بزرگ از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

فضای اتاق کودک

‌اندازه اتاق کودک شما یکی دیگر ازعوامل تعیین کننده، هنگام انتخاب نوع و سایز تخت خواب است و به طوری که ممکن است مجبور شوید از انتخاب برخی از مدل‌های تخت خواب‌ چشم پوشی کنید. قبل از شروع جستجوی تخت خواب جدید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که همه اندازه گیری‌های خود را انجام داده اید. به طور مثال هر چقدر نوجوان شما تمایل به داشتن یک تخت دو نفره داشته باشد، اما برای حرکت در اتاق خواب خود باید حرکاتی مانند مرد عنکبوتی را انجام دهد، خریدن یک تخت بزرگ منطقی به نظر نمی‌رسد!

اتاق خواب مشترک فرزندان

‌اگر فرزندانتان در اتاق مشترک هستند، ممکن است هنگام انتخاب تختخواب‌، فضای آنها محدود باشد. مقاله ما در مورد “ دکوراسیون اتاق خواب مشترک بچه‌ها ” می‌تواند الهام بخش شما برای طراحی اتاق خواب مشترک فرزندانتان باشد. البته، در اینجا انتخاب سرویس خواب دو طبقه می تواند یک گزینه عالی برای صرفه جویی در استفاده از فضا باشد.

دکوراسیون اتاق خواب مشترک بچه ها

‌انواع تخت خواب متناسب با سن کودک

‌گهواره و تخت کنار مادر

‌گهواره و تخت کنار مادر بهترین گزینه برای نگهداری و خواباندن نوزاد است. اندازه تخت کنار مادر و گهواره نباید آن‌قدر بزرگ باشد که نوزاد در آن غلت بزند یا بچرخد و نه آن‌قدر کوچک که جایی برای حرکت نداشته باشد؛ اندازه آن باید به قدری باشد که نوزاد در آن احساس راحتی کند و فضای کافی برای تکان دادن دست‌ها و پا‌هایش داشته باشد. این نوع تخت معمولا تا دو سالگی کودک قابل استفاده است و بعد که کودک بزرگتر شد می‌توانید او را به تخت خواب کودک منتقل کنید. بعضی گهواره‌ها قابلیت تبدیل به تخت نوزاد را دارند که برای پنج سال یا بیشتر( بسته به اندازه کودک ) قابلیت استفاده دارند. برای این تخت‌ها از تشک مشابه با تخت کودک استفاده می کنند و شامل میله های حفاظتی هستند که مانع از افتادن کودک از تخت می شوند.

تخت نوزا‌د

‌تخت‌های نوزادی برای کودکان بین 2 تا 5 سال مناسب است. این تخت خواب کوچکترین سایز تخت خواب است که مناسب کودک می‌باشد. طول تخت خواب کودک 140 سانت و عرض آن 60 سانت است. ارتفاع تخت خواب کودک 35 سانتی متر است. با رشد کودک در سنین 1-6 سالگی، ممکن است متوجه شوید که فقط با گذشت چند سال نیاز به تعویض تخت نوزاد دارید، بنابراین هنگام برنامه ریزی بودجه، این نکته را فراموش نکنید.

تخت نوزاد نوجوان

‌این تخت‌ها طوری ساخته شده‌ که تا وقتی نوزاد شما کوچک است می‌توانید به صورت تخت نوزاد از آن استفاده کنید و وقتی کودک بزرگ‌تر شد با جدا کردن قسمت‌های اضافی، آن را به تخت بزرگ‌تر تبدیل کنید که تا نوجوانی قابل استفاده است. از نظر اقتصادی چیزی بخرید که تا چند سال برای‌تان قابل استفاده باشد. بنابراین خرید یک تخت نوزاد نوجوان می تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

‌ابعاد استاندارد تخت نوزاد نوجوان به چه صورت است؟

طول این تخت ها معمولا بین 180 سانتی متر تا 2 متر، عرض آن بین 85 تا 1 متر و ارتفاع آن تا 122 سانتی متر می باشد.
هنگام خرید تخت نوزاد نوجوان یا تخت چند منظوره، طرحی را انتخاب کنید که با گذشت زمان از شکل ظاهری اش خسته نشوید و ماندگاری بالایی داشته باشد تا برای سال‌های نوجوانی قابل استفاده باشد. برای اطمینان از محکم بودن اتصالات تخت یک بار تخت را از حالت نوزاد به نوجوان تبدیل کنید تا اگر مشکلی داشت‌‌ همان لحظه برطرف کنید.

تخت نوزاد نوجوان- بامبینو

بیشتر بخوانید: برای سیسمونی نوزاد، تخت چندمنظوره بخریم یا تخت معمولی؟

‌ایمنی تخت کودک

بررسی کنید که تخت کودک مطابق با شرایط ایمنی به روز بوده و متناسب با سن کودک شما باشد. این امر به ویژه هنگامی مهم است که شما از تخت‌های قدیمی استفاده می کنید. به عنوان مثال تخت‌های قدیمی ممکن است زیبا به نظر برسند، اما فاصله بین نرده‌های تخت به ندرت با استاندارد فعلی مطابقت دارد. پس هر تخت جدیدی که خریداری می کنید باید حداقل شرایط استاندارد را داشته باشد. بنابراین، بهتر است قبل از خرید، با جدیدترین استانداردهای ایمنی تختخواب آشنا شوید. حتی کم هزینه ترین تخت نوزاد نیز باید برای کودک بی خطر باشد. تخت خواب کودک خود را مطابق با دستورالعمل های سازنده مونتاژ کرده و به درستی از آن استفاده کنید.

‌استانداردهای تخت خواب کودک شامل موارد زیر است:

• میله‌های تخت کودک، فاصله استاندارد داشته باشد. این فاصله باید بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر باشد تا سر کودک از آن عبور نکند.
• قسمت‌های مونتاژشده تخت کودک محکم باشد.
• قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد.
• سطح تخت کودک؛ صاف و بدون خرده چوب باشد.
• پایه‌های تخت کودک ثابت یا مجهز به قفل باشد.
• تخت کودک، ضمانت‌نامه داشته باشد.

کلام آخر: اکثر تخت هایی که به صورت استاندارد تولید می شوند، با فضای اتاق و دکوراسیون سازگارند، ولی در شرایطی که قد کودک شما بیشتر از حد متوسط باشد یا دکوراسیون اتاق شما به صورتی باشد که نیاز به سرویس خوابی متفاوت داشته باشد می توانید تخت مخصوص خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟