3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اتاق مشترک نوزاد و پدر و مادر

با توجه به شرایط زندگی‌ مدرن و افزایش آپارتمان نشینی که اکثریت مردم درگیر آن هستند، می‌توان گفت معقوله‌ی جا و فضای کافی یکی از دغدغه‌های اصلی در زندگی است. از این رو شاهد آن هستیم که در آپارتمان‌ها، به تعداد اعضای خانواده اتاق خواب وجود ندارد و فرزندان یا والدین و کودک مجبور به استفاده از اتاق مشترک به عنوان اتاق خواب می‌باشند. اما همیشه با کمی آگاهی و خلاقیت می‌توان بهترین راه حل‌ها را برای هر مشکلی پیدا یا ابداع کرد. در این مقاله برای پیدا کردن بهترین راه حل‌ها با ما همراه باشید:

 

 

اتاق مشترک برای کودک و والدین

 

استفاده از اتاق مشترک برای والدین و کودک، می‌تواند به سه دلیل اتفاق بیافتد: اولین دلیل کمبود جا یا کافی نبودن تعداد اتاق خواب‌ به تعداد افراد خانواده است که جلوتر به آن اشاره کردیم. دومین دلیل که اتاق خواب والدین و کودک به طور اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند به خاطر وابستگی کودک به والدین باشد. و در آخر می‌توان به کم بودن سن نوزاد برای استفاده از اتاقی مجزا اشاره کرد.

 

برای چیدمان اتاق خوابی مشترک برای استفاده والدین و کودک، در ابتدا با در نظر گرفتن سن کودکتان، نیازهای او و متراژ اتاق، لیستی از وسایل اتاق خواب تهیه کنید و در آن وسایل ضروری را مشخص کنید. در این صورت، چیدمان اتاق خواب را با این وسایل شروع کرده، در صورتی که بعد از چیدمان اتاق فضای اضافی وجود داشت، در صورت علاقه می‌توانید آیتم‌های لوکس هم به دکوراسیون اضافه کنید. در صورت تهیه‌ی این لیست می‌توانید از هزینه برای خریدهای اضافی براساس هیجان و احساس جلوگیری کنید و ریسک خرید وسیله‌ای با مدل دکوراسیون اتاق خواب شما ناهماهنگ است و یا فضای کافی برای آن وجود ندارد به صفر خواهد رسید.

 

 

اتاق مشترک نوزاد و پدر و مادر

 

 

اتاق مشترکی با نوزادم

 

اگر قرار است که اتاقتان را با نوزاد خود تقسیم کنید، در ابتدا مدت زمانی که قرار است تخت کودکتان درون اتاق شما جای گیرد را مد نظر قرار دهید؛ از نظر علم روانشناسی، تخت نوزاد بهتر است تا سن شش ماهگی او در اتاق خواب والدین قرار بگیرد. این امر بیشتر به منظور رفع سریع نیازهای نوزاد مانند شیر خوردن، تعویض پوشاک و یا آرام کردن او هنگام گریه کردن است. همچنین جلوگیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد که اغلب در خواب و تا سن چهار ماهگی نوزاد ممکن است اتفاق بیافتد؛ البته این سندروم پدیده‌ای نادر است.

 

اگر مدت ماندگاری نوزاد در اتاق خواب والدین به همین شش ماه ختم خواهد شد، ضروری‌ترین وسیله برای او در اتاق خواب مشترک تخت نوزادی است. در دکوراسیون اتاق خود با نوزاد معمولا تخت نوزادی کنار تخت پدر و مادر و یا در پایین تخت آن‌ها بنابر سلیقه شما می‌تواند قرار گیرد. در این مورد می‌توانید به گزینه تخت نوزاد کنار مادر نیز فکر کنید.

 

در انتخاب و خرید تخت نوزاد و سیسمونی نیاز است که بسیار دقت کنید. سعی کنید مدلی ظریف انتخاب کنید. در صورت بزرگ بودن فضا می‌توان قسمتی از اتاق را به وسایل نوزاد و سیسمونی او اختصاص دهید و گوشه‌ی دیگر اتاق نیز تخت خواب خودتان، دراور، میز آرایش و… قرار گیرد. اما در بیشتر مواقع مسئله‌ی اصلی کمبود جا است. در این مورد بهتر است برخی وسایل مانند کمد را به صورت اشتراکی در نظر بگیرید، این‌گونه می‌توان از خرید کمد نوزاد صرف نظر کرد. مواردی مانند میز تعویض پوشک، دراور، ویترین و… نیز می‌تواند بسته به مقدار فضای موجود از لیست خرید خود حذف کنید. در مورد لباس‌های کودک خود نیز این نکته مفید را خوب است بدانید که لباس‌های کودک خود را بهتر است همیشه متناسب با سنی که در آن قرار دارد تهیه کنید؛ تا هم مجبور نباشید فضای زیادی را برای این منظور در نظر بگیرید و هم تنها لباس‌های مورد نیاز او را تهیه کنید، نه بیشتر.

 

 

اتاق مشترک والدین

 

 

اتاق مشترکی با کودک خردسالم

 

اگر بنا به هر دلیلی مجبور به استفاده از اتاق مشترک با کودک یا کودکان خردسال خود شده‌اید، اولین نکته‌ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که کودکان در سن خردسالی با مفاهیمی چون استقلال شخصیتی آشنا شده‌اند، پس بهتر است اگر به تقسیم اتاق با شما علاقه نشان نداد، احساس آن‌ها را درک کنید؛ راجع به این مسئله با او به طور شفاف صحبت کنید، زیرا او نیز خواهد فهمید که شما احساساتش را درک می‌کنید و با قدرت منطق کودکانه‌اش با این موضوع بهتر کنار خواهد آمد.

 

از مهم‌ترین اقلام که باید در اتاق جای بگیرد علاوه بر تخت دونفره‌ی شما و همسرتان، تخت مخصوص کودکتان است. در این مورد می‌توان از تخت‌‌هایی دو طبقه با طراحی‌ مدرن است که معمولا تخت دونفره در طبقه پایین و تخت یک‌نفره کودک در طبقه‌ی بالا جای می‌گیرد استفاده کرد. این انتخابی مناسب برای اتاق‌های با متراژ پایین محسوب می‌شود.

 

در صورت استفاده از دو تخت جدا و قرار دادن هر کدام از آن‌ها در گوشه‌ای از اتاق، می‌توان اتاق را به وسیله‌ی پرده، پاراوان و یا قفسه‌بندی به دو قسمت مجزا تقسیم کرد. انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها به مدل دکوراسیون اتاق خواب شما بستگی دارد. از مزیت‌های تقسیم‌بندی اتاق می‌توان به این نکته اشاره کرده که کودک شما فضایی اختصاصی برای خود دارد که باعث خوشحالی او می‌شود و می‌تواند وسایل شخصی و اسباب‌بازی‌هایش را در قسمت مربوط به خود قرار دهد.

 

 

تخت دو نفره دو طبقه

 

 

در این سنین کودکان زمان زیادی از وقت خود را در دنیای خیالی ذهن خود غوطه‌ور هستند؛ این امر از نظر علمی بسیار مثبت و طبیعی تلقی می‌شود، زیرا که کودکان در این تخیلات چیزهای زیادی از جمله مهارت‌های اجتماعی می‌آموزند، اعتماد به نفس و خلاقیت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید با انتخاب دکوراسیونی مناسب، با دنیای آن‌ها همراه شوید. فراموش نکنید که گوشه‌ای از اتاق، هر چند کوچک را مکانی برای بازی کردن او با اسباب‌بازی‌هایش در نظر داشته باشید؛ جایی مانند تو رفتگی داخل دیوار، فضای خالی بین کمد، تخت یا هر وسیله‌ی دیگری با دیوار می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این فضا می‌توانید با قرار دادن چند تشکچه، چادری مانند چادرهای سرخ‌پوست‌ها و چیدن اسباب‌بازی‌هایش، و… لذتی وصف نشدنی برایش به وجود بیاورید. از دیگر وسایل نسبتا ضروری برای کودک می‌توان میز تحریر را نام برد که می‌تواند برای فعالیت‌هایی مثل نقاشی کشیدن،‌ کاردستی درست کردن و یا انجام تکالیف از آن‌ها استفاده کند.

 

استفاده از کمدی مشترک برای دکوراسیون اتاق خواب مشترکتان با کودک خردسال توصیه می‌شود تا بتوانید به صورت بهینه‌تر از فضا استفاده کنید. در سنین خردسالی معمولا بچه‌ها اسباب‌بازی‌های زیادی دارند، با قرار دادن سبدی در اتاق از آن‌ها بخواهید که بعد از بازی کردن اسباب‌بازی‌هایشان را داخل سبد جمع‌آوری کنند تا هم اتاقتان مرتب بماند و هم کودکتان با این فعالیت با مفهوم مسئولیت‌پذیری آشنا شود.

 

 

جدا کردن اتاق با کتابخانه

 

 

برای انتخاب سرویس خواب هم می‌توان از رنگ‌های خنثی یا رنگ چوب استفاده کرد که برای طرح‌های کودکانه و بزرگسالان بسیار متنوع است. برای انتخاب رنگ دکوراسیون نیز بهتر است از رنگ‌های خنثی و روشن برای جلوگیری از آشفتگی دکوراسیون استفاده کنید و در آیتم‌هایی مانند پرده و روتختی و… با رنگ‌ها بازی کنید و اتاق را از حالت یکنواختی خارج کنید.

 

برای اتاق مشترک درصورت تمایل می‌توانید وسیله‌های کودک را طبق استانداردهای دکوراسیون در اتاقتان قرار دهید، اما محل خواب کودک را در جایی خارج از اتاق در نظر بگیرید.

 

معضل کمبود جا این روزها دغدغه‌ی بسیاری از مردم است، از این رو امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. ممنون که تا این لحظه ما را همراهی نمودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟