3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت خواب کودک

بسیاری از خصوصیات زیبایی که در کودکان وجود دارد؛ تخیل، خلاقیت، علایق می‌توانند هنگام تزئین اتاقشان به طرز مفیدی مورد استفاده قرار بگیرند و بیانگر شخصیت منحصر به فرد کودک باشند. اتاق خواب کودک باید به گونه‌ای طراحی شود که تمام امکانات را برای راحتی و آسایش کودک در برگیرد. اتاق او در واقع اتاق بازی، اتاق مطالعه و مکان استراحت اوست. اما مهم‌ترین نقش آن فراهم کردن مکانی راحت و ایمن برای کودک است تا در پایان یک روز شلوغ با آرامش خیال استراحت کند. فضای اتاق کودک شما هرچقدر که باشد، در این مقاله 8  نکته برای کمک به شما در طراحی و تزئین فضای ماندگار برای شکوفایی کودک ارائه شده است.


1- دیوارها

رنگ خنثی را برای دیوارها انتخاب کنید تا به عنوان یک بوم سفید برای وسایل تزئینی و سلیقه‌ی کودکان که به سرعت تغییر می‌کند، عمل کند. اگر می خواهید رنگ و الگو را معرفی کنید، شاید بهتر است به رنگ آمیزی یک دیوار یا سقف محدود شوید و اگر نمی‌توانید در برابرنصب کاغذ دیواری مقاومت کنید، مطمئن شوید که طرح‌های آن به اندازه کافی ملایم باشد تا بر کل فضا مسلط نشود.

‌‌‌

2- فضای ذخیره سازی

کلید هر اتاق خواب کاملا مرتب، فضای ذخیره سازی خوب و کافی است، در فضای اتاق کودک این مساله از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. به هر نوع فضای ذخیره سازی که فکر می‌کنید، باید ترکیبی کامل از شکل، عملکرد و مهمتر از همه یک نوع سرگرمی باشد. برای اتاق کودک قفسه‌ای بدون در و با اندازه‌ای قابل تنظیم قرار دهید تا وسایل مانند اسباب بازی ،کتاب، دفتر ،وسایل ورزشی و لوازم نقاشی را در آن نگهداری کند.

تخت خواب کودک

‌‌

‌‌

‌3- هنر رنگ آمیزی

هنر ترکیب رنگ یک روش عالی برای ایجاد علاقه بصری در اتاق خواب کودک است و می تواند ابزاری مفید هنگام تعیین رنگبندی اتاق باشد: اضافه کردن رنگ را می توان در ملحفه‌های تخت، روتختی، پرده و فرش اتاق کودک منعکس کرد و به یکپارچه سازی فضا و ظرافت در طراحی اتاق کودک کمک کرد.

4- دکور و لوازم جانبی

اگر دیوارهای اتاق کودک خود را ساده نگه می دارید، برچسب های وینیل و دیوارآویزها می‌توانند یک پس زمینه ساده را بپوشانند و با توجه به تغییرعلاقه‌ و رشد کودک به راحتی قابل برداشتن و تغییردادن هستند. اگر به دنبال راهی برای پرورش خلاقیت، تشویق و لذت بردن کودکان از انجام تکالیفشان هستید، در مورد نصب پانل تخته سیاه یا رنگ آمیزی به شکل تخته سیاه در یک قسمت دیوار فکر کنید.

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌

‌‌

‌5- مبلمان چند منظوره

خرید مبلمان چند منظوره در هنگام طراحی اتاق کودک تصمیم بسیار منطقی و درستی است. برای صرفه جویی در بودجه و استفاده از تخت کودک مناسب با رشد او، خرید سرویس خواب نوزاد و نوجوان بهترین گزینه‌ی انتخابی است. این سرویس خواب با رشد کودک قابل تبدیل شدن به اجزای متنوع اتاق خواب را دارد و از تخت نوزادی به تخت نوجوانی قابل تبدیل است. میز تعویضی که معولا در پایین این تخت ها قرار دارد، قابل تبدیل به درآور است. اگر نمی خواهید اتاق کودک شما با وسایل بازی و بی نظمی شلوغ شود کمد مناسب، ویترین و تخت‌های کودکی که در زیر آنها کشو تعبیه شده است تهیه کنید.

6- مرزبندی

اتاق خواب کودکان فقط برای خوابیدن نیستند، آنها همچنین به عنوان فضایی برای تفکر، برای مطالعه و بازی عمل می‌کنند. برای همین بهتر است این فضاهای مختلف را تعریف کنید: با تهیه مبل‌های بادی و شنی یا تاب‌های ریلکسی، کتاب خواندن را برای کودک سرگرم کننده کنید، مکان مطالعه و انجام تکالیف را با یک میزتحریر مشخص کنید، با قرار دادن یک چادر بازی سرخپوستی در اتاق کودک فضای دنجی برای بازی کردن او فراهم کنید.

تخت نوجوانطراحی شگفت انگیز اتاق کودک با چادر بازی

‌‌7- فرش، پرده و روتختی

فرش، پرده، کوسن‌ها و روتختی کودک فرصت‌هایی را برای معرفی الگو، رنگ و بافت به اتاق خواب کودک شما به روشی نسبتاً ارزان فراهم می کنند. تور بالای تخت احساس امنیت را هنگام خواب کودک فراهم می کند. انتخاب ملحفه‌های تخت در رنگ‌ها و طرح‌های متضاد نوعی سرگرمی را به فضای اتاق می‌بخشد و فرش اتاق کودک نرمی، گرما و بافت را در زیر پاهای کوچک کودک فراهم می کند.

‌8- نورپردازی

اهمیت نورپردازی را در طراحی دکوراسیون اتاق کودک هرگز نباید نادیده گرفت: ریسه‌های LEDبه ایجاد فضای دنج کمک می کنند، چراغ مطالعه در بالای تخت یا کنار آن به تشویق مطالعه کمک می کند و آباژورها و چراغ های سقفی باعث زیبایی اتاق می شوند. به خواب رفتن در زیر نور چراغ خواب‌های کودکانه اطمینان و راحتی بسیاری را به کودکانی که هنوز کمی از تاریکی می ترسند می‌دهد.

دکوراسیون اتاق نوجوان

‌‌

‌‌کلام آخر: کودکان دوست دارند در اتاقی بازی کنند که بر اساس موضوعات مورد علاقه‌ی آنها طراحی شده باشد پس سعی کنید رویای آنها را در اتاقشان منعکس کنید و وسایل اتاق را بر اساس علایق و نیاز کودک تهیه کنید. ممنون که ما را همراهی کردید. پیشنهادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟