3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اتاق کودک نوجوان رنگ زرد

ما در این مقاله به نکات مهمی می‌پردازیم که قبل از تزئین و تکمیل اتاق خواب نوزاد و کودک خود باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید.

یکی از این نکات مهم میزان نور و روشنایی اتاق نوزاد شماست، ما این اطلاعات را از نظر پزشکان و متخصصان این زمینه جمع‌آوری نموده‌ایم که شما می‌توانید همه این نکات را به طور اختصاصی دراینجا مطالعه نمایید.

 

 

اتاق کودک نوجوان رنگ زرد

 

 

از رنگ زرد غافل نشوید

 

بهترین رنگ برای دیوار اتاق خواب نوزاد، رنگ زرد لیمویی است. این رنگ از آن جهت که به رنگ آفتاب نزدیک است موجب می‌شود تا روشنایی نور در اتاق خواب کودک  تداعی شود. ضمن آن‌که این رنگ به جهت خواص ویژه‌ای که دارد علاوه بر ایجاد حس گرما در اتاق موجب افزایش نشاط و شادی در نوزاد نیز می‌گردد؛ به همین دلیل بسیاری از کارشناسان استفاده از رنگ زرد لیمویی را در اتاق خواب نوزاد یا استفاده از این رنگ را به‌عنوان لباس کودک به والدین آن‌ها توصیه می‌کنند. با استفاده از نور، رنگ و آثار هنری مثل نقاشی، محیطی شاد برای کودک خود فراهم آورید. اتاق خواب کودک باید به او روحیه ای شاداب ببخشد. اطمینان حاصل کنید که نور اتاق کافی باشد. سعی کنید دیوار اتاق خواب کودک خود را رنگ آبی نزنید چرا که این رنگ موجب افسردگی در کودک شما می‌شود و انرژی او را تحلیل می‌برد. رنگ‌های روشن همچون زرد، صورتی کمرنگ و سبز روشن می‌تواند انتخاب خوبی برای رنگ دیوار اتاق کودک باشد. یکی از نکات مهم در مورد تزئین اتاق خواب کودک این است که از قرار دادن تصاویر حیوانات وحشی و درنده کاملا بپرهیزید. در عوض عکس‌هایی را انتخاب کنید که حس خلاقیت و آرامش را در او تقویت کند.

 

 

کودک شما نیاز به نور آفتاب دارد

 

اتاق کودک شما به نورپردازی مناسب نیاز دارد، یعنی اتاق نوزاد باید نوری متناسب با شرایط جسمی او داشته باشد؛ نوری که متناسب با توانایی دید او باشد و موجب آزار چشمانش نشود. از طرفی نوزاد نیازمند دریافت انرژی و ویتامین از طریق تابش نور خورشید است.

بنابراین علاوه بر نوری که توسط لامپ یا آباژور در اتاق ایجاد می‌شود (که حضور آن‌ها در اتاق کودک ضروری است)، وجود یک پنجره آفتاب‌گیر در اتاق نوزاد ضروری است. وجود این پنجره علاوه بر تامین نور مورد نیاز اتاق می‌تواند در مواقع لزوم برای تجدید میزان اکسیژن و هوای سالم در اتاق نوزاد به کار گرفته شود. اما توجه کنید که هرگز تخت نوزادتان را نزدیک به پنجره قرار ندهید زیرا نزدیک بودن او به پنجره ممکن است موجب آفتاب‌سوختگی او در فصل‌های گرم و یا نفوذ سرمای گزنده از پنجره و سرماخوردگی نوزاد شود. همانطور که می‌دانید، کودکان برای خوابیدن به اتاقی با دمای مناسب و نور کم نیازمند هستند، دمای بیش از 30 درجه و کمتر از 20 درجه باعث بی‌خوابی و رنج بردن کودک شما می‌گردد.

 

 

از نور طبیعی بهره ببرید اما آن را کنترل کنید

 

نور مستقیم و درخشان خورشید برای نوزادان مناسب نیست به همین دلیل برای تلطیف نور خورشید در روز بهتر است از پرده‌هایی مناسب اتاق نوزاد که نور را به میزان مناسبی از خود عبور می‌دهند استفاده نمایید. البته گاهی بنا به سلیقه افراد متفاوت، می‌توان از یک لایه پرده نازک و شیشه‌ای و یک لایه پرده مخمل و عایق حرارتی استفاده نمود و در مواقع لزوم آن‌ها را کنار زد.

 

 

پرده اتاق نوزاد و کودک طرح عروسکی بامبینو

پرده‌های فانتزی بامبینو را از دست ندهید

 

 

چراغ خواب را فراموش نکنید

 

البته برای تأمین نور اتاق خواب در شب از چراغ هایی که نور را به سقف می تابانند برای ایجاد نور غیرمستقیم و کافی بهره بگیرید. نور اتاق کودک در طول شب نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که نوزادان اغلب در طول شب نیاز به تغذیه دارند و این نور باید به قدری باشد که ضمن اینکه  مادر را به انجام امور معمولی چون تغذیه کودک و یا تعویض پوشک او قادر می‌سازد، موجب بیداری کامل و هوشیار شدن نوزاد نیز نشود؛ دل‌پذیرترین اتاق‌های خواب کودک هم در طول شب ممکن است ترسناک به نظر برسند. البته نوزاد تازه متولدشده هنوز مفهوم ترس را درک نمی‌کند اما پس از مدتی ممکن است به دلایل مختلف دلهره از تاریکی به سراغش بیاید. ازاین‌رو هنگام تصمیم‌گیری در مورد نورپردازی اتاق کودک، انتخاب یک چراغ‌خواب کوچک و مناسب را فراموش نکنید. پیشنهاد ما استفاده از آباژور و یا دیوارکوب‌ها می‌باشد. این نورها بهترین نور برای استفاده در زمان خواب نوزاد و کودک شما می‌باشند.

 

 

 

چراغ سقفی و لوستر فانتزی و خلاقانه

خلاقانه‌ترین دکوراسیون اتاق نوزاد را اینجا ببینید

لوستر فانتزی خریداری نمایید

 

اگر می‌­خواهید ظاهر اتاق برای کودک شما جذاب باشد لوسترهایی با طرح و اشکال کودکانه را انتخاب کنید. اجازه دهید که این اشکال سرگرم‌کننده توجه نوزاد یا کودک را به سمت خودشان جذب کنند. حتی آویزهای فانتزی سقفی هم می‌تواند برای بچه‌ها جذاب باشند. پس جهت تزئین اتاق نوزاد و کودکان، خودتان را جای فرزندانتان بگذارید و در نورپردازی سلیقه کودکان را دخالت دهید.

 

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم باید از بعضی موارد نیز به شدت پرهیز کنید:

 

از لامپ‌های پرنور در دکور اتاق کودک استفاده نکنید

 

و به عنوان نکته آخر باید ذکر کنیم که علاوه بر اینکه نورهای ملایم هر اتاقی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند، کنتراست بین نور و تاریکی را نیز کاهش می‌دهند؛ درنتیجه از تحریک بیش‌ازحد سلول‌های بینایی نوزاد پیشگیری کرده و سبب می‌شود که فرزند شما راحت‌تر استراحت کند. نکته دیگر این است که توصیه می‌شود جهت نورپردازی در اتاق نوزاد از لامپ هالوژن و همین‌طور لامپ‌های حبابی استفاده نکنید. این سبک نورپردازی اضطراب و ناراحتی نوزاد را به همراه دارد و شاید سبب شود که نوزاد شما به دلیل نداشتن خواب آرام، بی‌تاب و بی‌قرار شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟