3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت اتاق دوقلوها

احتمالاً پس از شنیدن اینکه شما دارای دو فرزند به صورت همزمان خواهید شد، حس جالب و غیرقابل وصفی دارد؛ اما قطعا باعث می‌شود که شما به عنوان والدین دوقلو یا چندقلوی خود به فکر خرید وسایل به صورت جفت باشید و از هرچیزی دوتا یا چندتا تهیه نمایید. شاید از اینکه خرجتان دو برابر آنچه که فکر می‌کردید بشود کمی بترسید ولی با دیدن نوزادان خود تمام سختی‌های مسیر را از یاد خواهید برد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید اتاق دوقلوهای خود را تزئین کنید تا هم اتاقی زیبا و مدرن برایشان فراهم کنید و هم با کمبود جا در اتاق دوقلوها مواجه نگردید.

 

برای طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوهایی که قرار است به زودی به دنیا بیایند، می توانید بعد از این که جنسیت آن‌ها مشخص شد، برای خرید وسایل سیسمونی و تزئینات اتاق آن‌ها وارد عمل شوید.

 

 

تخت اتاق دوقلوها

بیشتر بخوانید: رنگ مناسب برای سیسمونی پسرانه

 

 

اگر هر دو فرزند شما یک جنسیت داشته باشند، مثلا هر دو دختر یا هر دو پسر باشند، طراحی داخلی اتاق خواب آسان‌تر انجام خواهد شد. چرا که دیگر لازم نیست طرح‌ها و رنگ‌های خیلی متفاوتی را انتخاب کنید و ناچار باشید اتاق را به شیوه‌ای که خیلی رنگارنگ به چشم نیاید، تزئین نمایید. در ضمن، دوقلوهای دارای یک جنسیت راحت‌تر با هم کنار می‌آیند و نسبت به یکدیگر احساس حسادت کمتری دارند ولی این موضوع برای دوقلوهای دارای جنسیت‌های مختلف کمی پیچیده‌تر است. یادتان باشد همواره مساوات را بین دوقلوهای خود رعایت کنید.

 

اگر یکی دوقلوهای شما یکی پسر و دیگری دختر باشد و بخواهید برای هر دوی آن‌ها یک اتاق خواب مشترک در نظر بگیرید، می‌توانید از دو روش متفاوت برای این کار استفاده نمایید.

 

 

روش اول طراحی دکوراسیون اتاق دوقلو پسر و دختر

 

رنگ دیوارها و وسایل مورد استفاده برای دکوراسیون را از میان رنگ‌های خنثی انتخاب نمایید. از جمله کارهایی که می‌توانید برای متمایز کردن دختر و پسرتان ایجاد نمایید، کمک گرفتن از وسایل شخصی، لباس‌ها و اسباب بازی‌هایی است که برای آن‌ها تهیه می‌نمایید. این روش طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای دختر و پسر، هزینه‌ی کمتری در پی خواهد داشت، اما بهتر است یک شاخصه منحصر به فرد و مهم را تعیین کرده و آن را در دو رنگ دخترانه و پسرانه تهیه نمایید.

 

به عنوان مثال، می‌توانید تخت نوزاد پسر و تخت نوزاد دختر را در رنگ‌های متفاوتی انتخاب کنید. به این شکل، هر دو فرزند شما وسایلی یکسان و مشابه، اما متفاوت از نظر رنگی خواهند داشت. بهتر است رنگ اتاق خواب را از بین رنگ های روشن انتخاب نمایید. در ضمن، وسایل چوبی را نیز بهتر است طوری انتخاب کنید که روکششان رنگ طبیعی چوب را داشته باشد. پرده‌های اتاق را می توانید بسته به سلیقه خود، ساده یا دارای نقش‌های کودکانه انتخاب کنید. همچنین با وسایل ضروری برای اتاق کودک آشنا شوید.

 

 

سرویس سیسمونی دوقلو

 

 

روش دوم طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوهای دختر و پسر

 

روش دوم برای طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای دختر و پسر، در مقایسه با روش اول، گران‌تر تمام خواهد شد. در این روش، اتاق خواب فرزندان شما به دو بخش فرضی متفاوت تقسیم می‌شود و رنگ دیوارها و لوازم داخل اتاق، با توجه به جنسیت کودکان انتخاب می‌گردد. معمولاً اتاق‌های استاندارد، دو دیوار کامل را برای اعمال تزیینات مورد نظر در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین، می‌توانید از درب ورودی تا پنجره‌ها هر قسمت اتاق را به یکی از دوقلوها اختصاص دهید.

 

نکته حائز اهمیت در این روش طراحی، همخوانی نهایی طرح می‌باشد. پیش از هر اقدامی بهتر است طرح پیشنهادی خود را با مداد رنگی بر روی کاغذ پیاده‌سازی نمایید تا ببینید ترکیب رنگ انتخاب شده به چه شکل می‌باشد و یا از یک طراح داخلی کمک بگیرید. علاوه بر این کارها می‌توانید از کمدها و سرویس‌های خواب مخصوص کودکان در مدل‌های دخترانه و پسرانه نیز استفاده نمایید.

 

اگر اتاق خواب دوقلوهای شما دو پنجره جدا دارد، می توانید حتی طرح و نقش پرده‌ها را نیز در تناسب با تم طراحی هر بخش از اتاق در نظر بگیرید. در طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای نوزاد و کودک، صحیح نیست از تخت های دو طبقه برای حفظ فضای اتاق استفاده شود، زیرا خطرناک است. اما اگر کودکان شما بیش‌تر از 7 سال سن دارند، استفاده از تخت‌های دو طبقه نیز پیشنهاد مناسبی است که باعث می‌شود، فضای داخل اتاق بزرگ‌تر به نظر آمده و بچه‌ها راحت‌تر در اتاق خود بازی نمایند.

 

 

تخت دوطبقه دوقلو

برای مشاهده محصولات بیشتر کلیک نمایید

 

 

 نکاتی که مهم است در طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوها رعایت نمایید:

 

 

    • یکی از شیوه‌های طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوها تزیین درب اتاق آن‌ها است که با استفاده از مقوا و وسایل تزئینی دیگر می‌توانید فضای اطراف درب را تزیین کنید و جلوه‌ای خاص و خلاقانه به آن ببخشید. با این روش بهتر است ضمن تزئین، به آن‌ها یادآوری کنید که این اتاق مشترک آن‌هاست و هر دوی فرزندان شما در نگهداری آن مسئول می‌باشند و باید فضا را با یکدیگر تقسیم نمایند. اگر جنسیت دوقلوهای شما یکی نیست، بهتر است در صورت امکان اتاقشان را از هم جدا نمایید چرا که کودکان با بزرگ‌تر شدن، نیاز به استقلال بیشتری دارند و به اشتراک گذاشتن دائمی وسایل به دلیل اینکه دوقلو هستند می‌تواند گاهی تأثیرات منفی روی کودکان بگذارد.

 

    • سعی کنید بیشتر از وسایلی که دوقلوها دوست دارند در اتاقشان استفاده کنید؛ مثلا عکس آن‌ها را به صورت قاب عکس در اتاقشان قرار دهید یا اسم‌های دوقلوها را با تکه‌های چوب یا استیکرهای دیواری بالای تخت هر نفر قرار دهید. در این صورت شما به آن‌ها فضای مختص به خودشان را هدیه داده‌اید. دوقلوها از اینکه دائماً به شکل دوقلوها خطاب شوند و شخصیت هرکدامشان به طور جداگانه شناخته نشود، ناراحت می‌شوند. در این مورد حتی خوب است که با اطرافیان صحبت کنید تا فرزندانتان را با نام‌هایشان بخوانند و اگر می‌خواهند هدیه بیاورند، برای هر فرزندتان به صورت جداگانه کادو را خریداری و بسته‌بندی نمایند.

 

    • اگر فضای در دسترس اتاق کوچک است، در مورد دوقلوهای دختر و پسر می‌توانید اتاق را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت اتاق طبق سلیقه‌ی آن‌ها چیده شود و به جای استفاده از کمد و کشوهای مشترک از تخت‌های کشودار برای هر کدام استفاده کنید.

 

    • اگر در تزیین دکوراسیون اتاق دوقلوها بودجه کمی در اختیار دارید می‌توانید از پوستر یا برچسب‌های به صرفه کارتونی استفاده کنید.

 

    • کف‌پوش مناسبی برای اتاق دوقلوها انتخاب کنید که علاوه بر نرمی و لطافت با رنگ دیواری که انتخاب کرده‌اید متناسب باشد، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، بهتر است از رنگ‌های روشن و تا حد امکان خنثی استفاده نمایید.

 

  • نگهداری از فرزندان دوقلو برای والدین زحمت زیادی دارد گاهی والدین مجبورند در ساعاتی از شبانه‌روز از آشنایان برای نگهداری از دوقلوها کمک بگیرند، استفاده از مبل یا صندلی در اتاق‌خواب دوقلوها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

 

 

به صورت کلی اتاق‌های مشترک مزایا و معایبی را به همراه دارند، مثلاً به کودکان کمک می کند که همدلی و به اشتراک گذاشتن منصفانه با یکدیگر را بیاموزند و از سنین پایین سازش با سایر افراد را تمرین کنند. بسیاری از کودکان خصوصا در سنین پایین از حضور خواهر و برادر خود در یک اتاق احساس امنیت بیشتری داشته و خواب راحت‌تری را تجربه می‌‌کنند و البته احتمال اینکه کودکانی که در یک اتاق با هم زندگی می‌کنند در آینده یک تیم شده و در بزرگسالی نیز دوستان ارزشمندی باشند، بیشتر است. البته که مشکلاتی نظیر دعوا، از میان رفتن حریم خصوصی، بیماری و بی‌نظمی‌های بیشتر اتاق را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟