3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

هنگام آماده شدن برای ورود نوزاد جدید، کارهای زیادی وجود دارد که همواره با دغدغه‌هایی همراه است و خرید سیسمونی فقط یکی از آن‌ها است. از طراحی دکوراسیون اتاق کودک گرفته تا جمع‌آوری وسایل برای خواب، لباس، خوراک، پوشک کردن و این‌که نوزاد دقیقا به چه چیزهای نیاز دارد، به راحتی می‌تواند ذهن هر مادر و پدری را درگیر کند. اما چگونه می‌توانید بفهمید که کدام وسایل کودک را می‌توانید فراموش کنید و کدام وسایل ضروری کودک هستند که نمی‌توانید بدون آن‌ها زندگی کنید؟ بهتر است باتوجه به جنسیت ابتدا یک لیست کامل از وسایل مورد نیاز نوزاد را تهیه کنند اما همین کار هم برای اولین‌بار ساده نیست. ما در ادامه این مطلب لیست کاملی از چیزهایی که برای سیسمونی نوزاد پسر نیاز دارید را برایتان آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آن بهره ببرید.


اهمیت تهیه لیست سیسمونی نوزاد پسر

برخی والدین برای خرید سیسمونی بسیار هیجانی عمل می‌کنند و هرچیزی را که در مغازه‌ها و فروشگاه‌های سیسمونی می‌بینند، می‌خرند. در این خریدهای پرشور، زیبایی و جذابیت ظاهری حرف اول را می‌زند و به همین دلیل اغلب مجبور می‌شوند که مجددا اقدام به خرید لوازم ضروری و مناسب کنند، بنابراین  برای جلوگیری از هزینه‌های مجدد، والدین قبل از شروع به خرید لوازم مورد نیاز مادر و کودک برای سیسمونی بهتر است لیستی از لوازم ضروری را برای خود تهیه نمایند. چک لیست سیسمونی شامل تمام وسایلی است که بعد از تولد نوزاد نیاز می‌شود و کمک می‌کند که تمام وسایل ضروری نوزاد از قلم نیفتد. خصوصا تهیه وسایلی که بلافاصله بعد از تولد و برای ترخیص از بیمارستان نیاز هستند، اهمیت زیادی دارند و نباید خرید آن‌ها فراموش شود.

‌لیست کامل تمام لوازم سیسمونی نوزاد پسر

  • ‌پوشاک نوزاد


یکی از وسایل مهم در سیسمونی نوزاد پسر پوشاک است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد و بهتر است لباس را از جنس پارچه‌های غیر آلرژی‌زا، نخی و نرم خریداری کنید، زیرا در این دوران پوست نوزادان بسیار نازک و حساس است. رشد انسان در دوران نوزادی بسیار سریع است و بیشترین میزان رشد تا پیش از ۳ سالگی اتفاق می‌افتد که سرعت آن در نوزادان پسر بیشتر است، بنابراین بهتر است لباس را در سایزهای مختلف تهیه کنید. علاوه‌ بر رشد سریع، تعداد لباس‌‌ها نیز اهمیت دارد؛ احتمال کثیف شدن لباس حین تغذیه، پس دادن ادرار از پوشک، تعریق، رفلاکس معده و… باعث می‌شود که در طول یک روز چند بار مجبور شوید لباس‌هایشان را تعویض کنید، بنابراین باید پوشاک نوزاد را به تعداد مناسب تهیه کنید. هنگام خرید لباس و پوشاک باید به فصل دقت کنید. بهتر است لباس‌ سیسمونی مناسب فصلی که نوزاد در آن متولد می‌شود و نهایتا یک ماه بعد باشند. کلاه، جوراب، دستکش، زیرپوش نخی و مناسب فصل دکمه‌دار و بدون دکمه، شلوار و بلوز راحتی، سرهمی، پیش بند و زانو‌بند از مهم‌ترین لباس‌هایی هستند که در سیسمونی نوزاد باید آماده شوند. پیش‌بند، شورت، ژاکت، پاپوش، کفش از دیگر لباس‌هایی هستند که با بالا رفتن سن نوزاد نیاز می‌شوند و بهتر است چند تکه از آن‌ها را در سیسمونی آماده کنید. لباس‌های نوزاد پسر را می‌توانید از بین رنگ‌های روشن و ملایم نظیر آبی، سفید، کرم، لیمویی، سبز روشن، نارنجی و… انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است مدل لباس نوزادی پسرانه را از بین طرح‌های بدون دکمه و زیپ و هر گونه تزیینات اضافی انتخاب کنید، زیرا برخی اوقات وسایلی که برای تزیین لباس به کار برده شده‌اند باعث ناراحتی و آزار کودک می‌شوند. لباس‌ها با طرح‌های فانتزی پسرانه و رنگ‌های روشن برای نوزادان، انتخابی مناسب و ایده‌آل محسوب می‌شوند و شما می‌توانید لباس راحتی نوزاد را از بین این مدل‌ها انتخاب نمایید.

  • لوازم بهداشتی نوزاد

از مهم‌ترین وسایلی که در لیست سیسمونی نوزاد پسر باید به آن‌ها دقت شود، لوازم بهداشتی و شستشوی نوزاد است. پد تعویض پوشک، شیشه‌شور، مایع لباس‌شویی، شامپو و صابون مخصوص کودک، کرم پیشگیری از سوختگی پا برای جلوگیری از عرق‌سوز شدن نوزاد خصوصا در پسرها، قطره‌چکان،  پوار بینی، گوش پاک‌کن مخصوص کودک، پد و دستمال مرطوب نوزادی برای پاک کردن بعد از تعویض پوشک، حوله بزرگ و کوچک، ناخن‌گیر، پوشک، کرم دست و صورت، مسواک انگشتی، برس، شانه و… از لوازم بهداشتی مهم هستند که باید قبل از تولد و در سیسمونی آماده شوند.

  • ‌وسایل حمل و نقل نوزاد

بیرون رفتن با نوزاد در نگاه اول لذت‌بخش است، اما اگر وسایل مناسب برای این ‌کار موجود نباشد، هم برای نوزاد و هم برای والدین دردسرساز می‌شود. یک کالسکه خوب می‌تواند تا ۵ سالگی همراه شما در بیرون بردن کودک‌تان باشد. کریر و ساک مخصوص حمل نوزاد از دیگر وسایلی هستند که برای حمل نوزاد در مهمانی، ماشین و هرجایی که نمی‌توانید کالسکه حمل کنید، مورد استفاده هستند. یک آغوشی برای پیاده‌روی با نوزاد و یک صندلی مخصوص ماشین که بعضی کریرها قابلیت تبدیل به آن را دارند نیز، برای حمل و نقل نوزاد باید تهیه شوند. استفاده از صندلی خودرو برای حفظ امنیت کودکان واقعا مهم است. بهتر است این صندلی را از ابتدا بخرید تا بچه‌ها به آن عادت کنند. یکی دیگر از وسایل سیسمونی، روروئک است که برای نوزادان توصیه نمی‌شود؛ این وسیله بیشتر باعث افزایش قدرت در ساق پاها شده، ولی روی توان حرکتی ران‌ها و لگن تاثیری ندارد و باعث می‌شود شیرخوار برای ایستادن به تنهایی تلاش نکند. روروئک یکی از وسایلی است که نقش عمده‌ای در بسیاری از حوادث مرتبط با کودکان داشته است. ساکی برای لوازم مادر و نوزاد خریداری کنید که بتوانید شیشه شیر، فلاسک، تشک کوچک تعویض، لباس، پوشک اضافه و… را در آن قرار دهید.

  • سرویس خواب در لیست سیسمونی نوزاد پسر

آماده کردن اتاق نوزاد جذاب‌ترین قسمت کار است. یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل در لیست وسایل سیسمونی که در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد نقش اساسی دارد، خرید سرویس خواب نوزادی است. سرویس خواب جزئیات مختلفی دارد. سرویس خواب نوزاد را به دلیل تنوع زیاد می‌توان در هر رنگ و شکلی با توجه به جنسیت نوزاد یا فارغ از آن خریداری کرد. سرویس خواب نوزاد پسرانه جدید علاوه بر تخت و کمد، شامل ویترین، دراور، شلف دیواری و… است. با این حال تهیه بعضی از وسایل سرویس خواب ضروری است و باید تهیه شوند، اما از تهیه بعضی دیگر می‌توان با توجه به متراژ خانه و فضای نگهداری وسایل صرف ‌نظر کرد.
برای ماه‌های اولیه تولد نوزاد، به منظور راحتی مادر برای مراقبت از نوزاد می‌توان به تخت کنار مادر اشاره کرد. این تخت در کنار تخت مادر نصب می‌شود و برای وقتی است که نوزاد نیمه شب از خواب بیدار شده و باید به او شیر داده شود، این تخت تا دو سالگی کودک قابل استفاده است. چند بالش با ارتفاع مناسب برای قرار دادن زیر سر نوزاد و در اطراف او، تخت با محافظ و ضربه‌گیر، تشک طبی، یک ملحفه نازک برای خواب روزانه و پتوی سبک در طول شب، چراغ‌خواب و گهواره از وسایلی هستند که در اتاق کودک باید استفاده شوند.

تصمیم‌گیری درباره این‌که چه مدل تختی برای اتاق کودک پسر خود بخرید، می‌تواند بسیار گیج کننده و طاقت‌فرسا باشد. بدون آشنایی با برخی از مفاهیم اساسی و همچنین مزایا و معایب هرکدام از انواع تخت خواب‌های کودک، جستجو و انتخاب تخت نوزاد مناسب برای شما سخت‌تر خواهد بود. تخت خواب‌های معمولی معمولا تا سن ۴ سالگی کودک قابل استفاده هستند و بعد از آن مجبور به تعویض تخت و هزینه مجدد هستید. اما تخت خواب‌های چند منظوره یا تخت نوزاد نوجوان، تخت‌هایی هستند که با توجه به رشد کودک طراحی می‌شوند. ‌این تخت‌ها طوری ساخته شده‌ که تا وقتی نوزاد پسر شما کوچک است می‌توانید به صورت تخت نوزاد از آن استفاده کنید و وقتی پسرتان بزرگ‌تر شد با جدا کردن قسمت‌های اضافی، تبدیل به نوجوان می‌شود. خرید تخت چهار منظوره اقتصادی برای کودک که به تخت خواب نوجوان پسرانه تبدیل می‌شود بهترین انتخاب است.

  • وسایل تغذیه نوزاد

وسایل و ظروف مخصوص غذا خوردن از دیگر اقلام مورد نیاز سیسمونی نوزاد است که البته می‌توانید برخی از آن‌ها را که چندان ضروری نیستند، از لیستتان حذف کنید. طبیعتا تمام نوزادان در ابتدای تولد شیر مادر یا شیر خشک مصرف می‌کنند، بنابراین مهم‌ترین وسیله برای تغذیه در سیسمونی شیشه شیر است. بهتر است شیشه را در چند سایز مختلف تهیه کرد؛ انتخاب شیشه پیرکس یا تلقی بستگی به سلیقه  شما دارد. شیشه پیرکس به مراتب سنگین‌تر از شیشه طلقی می‌باشد، ولی استریل کردن و مشکلات نگرانی برای طلقی بودن را ندارید. لیوان، فلاسک مخصوص کودک برای درست کردن شیر خشک بیرون از منزل، پستونک، شیردوش و بشقاب، قاشق، چنگال و قابلمه مناسب کودک از دیگر وسایل تغذیه در سیسمونی هستند. بسته به بودجه و توان مالی می‌توان وسایل دیگری مانند پوره‌ساز، آبمیوه‌گیری، فلاسک، شیر گرم‌کن و غذاساز کوچک مخصوص تهیه غذای نوزاد را نیز به لیست اضافه کرد.

  • اسباب بازی

اسباب بازی، یکی از وسایل جذاب برای سیسمونی است که در طی مراحل رشد کودکتان با آن زیاد سر و کار دارد. کودکان عموماً به اسباب بازی‌های رنگی، صدادار و چراغ دار علاقه زیادی نشان می‌دهند و به این ترتیب می‌توان از اسباب بازی‌های موزیکال مختلف برای کودک استفاده کرد. از انواع اسباب بازی سیسمونی پسرانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع ماشین‌ها و موتورها
  • انواع جغجغه
  • انواع اسباب بازی‌های کوکی و صدادار
  • اسباب بازی های موزیکال حرکتی
  • انواع تفنگ‌ها
  • انواع هواپیماها و هلیکوپتر
  • انواع ربات‌ها

‌انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

در انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق پسرانه از رنگ‌های شاد و متنوع استفاده کنید و از تک‌رنگی بپرهیزید. در مورد دکوراسیون اتاق خواب پسرانه اغلب ذهن‌ها به سمت رنگ آبی می رود. رنگی که اتفاقا گزینه بسیار خوبی است، چرا که فضایی آرامش‌بخش برای او و مادر فراهم می‌کند، اما الزامی نیست که پالت رنگ را به طیف‌های مختلف رنگ آبی محدود کنید. علاوه بر رنگ آبی، سبز مات، رنگ‌های پاستلی همچون بنفش کم‌رنگ، رنگ‌های زمینی و خنثی همچون بژ، طیف‌های گرم و ملایم رنگ سفید و خاکستری اشاره کرد. برای دیوارها و عناصر بزرگ دکوراسیون از جمله تخت خواب از رنگ‌های خنثی و ملایم استفاده کنید و رنگ‌های تیره‌تر را در مقیاس کم‌تر به کار ببرید.


کلام آخر: تهیه سیسمونی کاری لذت‌بخش اما سخت، بخصوص برای والدینی است که برای اولین‌بار صاحب فرزند می‌شوند. در این مطلب سعی کردیم فهرست وسایل مورد نیاز برای سیسمونی نوزاد پسر را معرفی کنیم؛ البته انواع ماشین‌ها، کتاب و وسایل سرگرمی را در آن نیاوردیم که شما می‌توانید آن را مطابق با سلیقه و بودجه‌تان برای پسر خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟