3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

خرید وسایل ضروری نوزاد

اگر نوزادتان در راه است و شما در تب و تاب تهیه و خرید سیسمونی برای نوزادتان می­باشید، بهتر است که چک لیستی از تمامی وسایل مورد نیاز کودک بنویسید تا چیزی از قلم نیفتد. ما در ادامه این مطلب، سعی می‌­کنیم ضروری­‌ترین وسایل سیسمونی نوزاد را برایتان معرفی کنیم تا دچار سرگیجه و سردرگمی نگردید.

خرید وسایل ضروری نوزاد

 

  • پوشک نوزاد
  • دو عدد لباس خواب سرهمی و راحتی نوزاد (سایز صفر) : معمولاً مادرهایی که قبلا کودکی به دنیا آورده‌اند در مورد این موضوع که لباس­های زیردکمه‌­دار از همه لباس‌­ها راحت‌­تر و کاربردی­‌تر هستند اتفاق نظر دارند.
  • کلاه و دستکش نوزادی
  • پتوی نوزاد
  • پارچه پنبه‌­ای چهارگوش کوچک برای پیچیدن نوزاد بعد از به دنیا آمدن
  • پارچه پنبه­‌ای مناسب پاک کردن و خشک کردن نوزاد
  • دستمال مرطوب مخصوص کودک (از پاک کردن پا و مناطق حساس کودک با دستمال مرطوب مخصوص توسط پرستاران اطمینان حاصل نمایید تا از سوختگی و بی­‌تابی کودکتان جلوگیری نمایید)
  • کرم وازلین (معجزه‌­گر نرم کننده و محافظ پوست نوزاد)
  • پیشبند و یا پارچه مخصوص آروغ گیری که مانع از کثیف شدن لباس پدر یا مادر می­‌گردد.
  • حوله کوچک و مخصوص نوزاد
  • ناخن­گیر کوچک (شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی نوزادان با ناخن­‌های بلند دست متولد می­شوند که می­تواند برای خودشان آزاردهنده باشد چرا که ممکن است به پوست خود آسیب بزنند)
  • شیشه شیر کوچک
  • قنداق
  • بالش شیردهی

مطلب دیگری که باید در این مورد فراموش نکنید این است که مادر کودک نیز به یک ساک جداگانه که می‌­تواند وسایل شخصی و راحتی خود را در آن قرار دهد نیاز دارد.

 

سیسمونی و وسایل اتاق نوزاد و کودک

 

و اما وسایل ضروری خرید سیسمونی نوزاد

 

لطفا قبل از هر چیز به فصل به دنیا آمدن فرزند، جنسیت نوزاد، مساحت منزل و اتاق مخصوص فرزند و توان مالی خود توجه نمایید و متناسب با این موارد تصمیم بگیرید. (در مورد وسایلی که اتاق کودک نیاز دارد بخوانید)

  1. اول از همه باید لوازمی که مستقیما با پاکیزگی و سلامت کودک در ارتباط است بپردازید، خرید اقلامی مانند پوشک متناسب با سایز و وزن نوزاد، شامپوی مناسب نوزاد، پتوی نرم، پنبه­‌ای و ضدحساسیت، حوله، دستمال مرطوب، پودر بچه، روغن بدن بچه، پمادهای ضدسوختگی و …
  2. به ظاهر کودک خود اهمیت دهید. لباس­‌های مناسب با کیفیت و ضدحساسیتی خریداری نمایید که کودک در آن احساس راحتی داشته باشد (فقط توجه کنید که نوزادان در 4 ماه ابتدایی زندگی خود به سرعت رشد می­کنند، وزن می­گیرند و قد می­‌کشند، پس نیاز نیست تعداد زیادی لباس نوزادی سایز صفر بگیرید، به جای آن لباس­‌هایی با سایزهای دیگر نیز خریداری کنید)، لباس­‌های قشنگ مهمونی، کاپشن، زیرپیراهنی، جوراب، کلاه و دستکش هم فراموش نکنید.

    دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک

     

  3. مرحله بعدی چیدمان سیسمونی و وسایل اتاق کودک است که علاوه بر راحتی مادر و فرزند، به زیبایی اتاق نیز می­‌افزاید. حتما در این مورد سرویس چوب یا همان سرویس خواب نوزاد را فراموش نکنید. سرویس‌­های خواب معمولاً شامل تخت نوزاد، ننو، کمد لباس، میز مخصوص تعویض لباس یا پوشک بچه، دراور، بوفه و غیره می­‌باشند که شما به صورت انتخابی می‌­توانید هرکدام را که احساس می­کنید برایتان کارایی بیشتری دارد خریداری نمایید. اما توصیه ما به شما خرید محصول جدیدی به نام سرویس خواب نوزاد-نوجوان است که با خرید آن می­توانید در هزینه­‌های آتی خود صرفه‌­جویی نمایید. به عنوان مثال سرویس‌­های نوزاد-نوجوان بامبینو علاوه بر اینکه می­توانند تخت کودک کنار تخت مادر باشند، به عنوان ننو و تخت پارک کودک نیز استفاده می­شوند. پس از پایان دوران کودکی نوزاد، می­توانید اجزای تخت را جدا نموده و یک تخت نوجوان، میز تحریر و حتی دراور یا کند کوچکی داشته باشید که بسیار زیبا و جادار هستند. دراین مورد باید برند مرغوبی خریداری نمایید که از کیفیت آن اطمینان داشته باشید چرا که این سرویس­‌ها باید در طولانی مدت کیفیت و ظاهر زیبای خود را حفظ نمایند. کودک شما تا زمان نوجوانی و حدود 12 سالگی می­تواند از سرویس­های نوزاد-نوجوان استفاده نماید.

     

  4. پس از خرید سرویس خواب، برای آن تشک مناسب، پتو، ملحفه، روتختی، پرده و فرش تهیه نمایید. بهتر است که از طرح‌­های شاد و جذاب برای نوزادتان استفاده کنید تا به اتاق خود احساس تعلق داشته باشد و در آن آرامش بگیرد.
  5. کریر، بالش شیردهی، قنداق و به صورت کلی هر چیزی که حمل صحیح، خوابیدن صحیح، شیر خوردن صحیح و راحت نوزاد کمک کرده و مانع از آسیب رسیدن به استخوان­‌های نرم و حالت­‌پذیر کودک شما می­شود.
  6. وسایلی که مربوط به غذا دادن کودک شما می­‌گردد؛ وسایلی مانند شیشه شیر در سایزهای متفاوت، ظروف پلاستیکی، پستونک، شیر خشک کمکی، شیردوش، گرم کننده شیر، ظروف نگهداری شیر و …
  7. شاید به این مورد اصلاً توجه نکرده باشید، تب سنج و یا همان دماسنج، از ضروریات نگهداری نوزاد است، چرا که نوزادان در سنین پایین خیلی مستعد تب کردن، سرما خوردن و از این دست مشکلات هستند و والدین نیز نسبت به هرگونه تغییر در حالات کودک سریع نگران شده و ممکن است دستپاچه بشوند، پس با یک دماسنج، علاوه بر اطمینان از وضعیت سلامتی نوزادتان، می­توانید از استرس خودتان نیز بکاهید.
  8. یکی از وسایلی که شاید علاوه بر راحتی کودک، به راحتی مادر نیز کمک می‌­نماید، صندلی شیردهی می‌باشد، این صندلی‌­ها همانند صندلی راک قابلیت تکان خوردن داشته ولی بسیار راحت‌­تر از آن­ها هستند و به صورت ننویی تکان می‌­خورند، به علاوه این صندلی­ها دارای پاف زیرپایی برای مادر هستند که مادر بتواند هنگام شیر دادن کمی نیز استراحت نماید.
  9. کودکان به چندین اسباب‌­بازی کاربردی خیلی نیاز دارند. مثلاً آویز موزیکال بالای تخت، وسیله­‌ای که با فشار دادن آن صداهای بامزه ایجاد کند، اسباب­‌بازی­‌هایی که کودک می­تواند آن را در دهان خود کرده و به عنوان دندونی از آن­ها استفاده نماید، کلا اسباب بازی­ها اجزای جدا نشدنی از کودکان هستند اما برای کودک خود تعداد زیادی اسباب‌­بازی نخرید چرا که معمولاً اقوام و آشنایانی که به دیدن فرزند شما می‌­آیند برایش اسباب‌­بازی‌­های جالب و هیجان‌­انگیزی می‌­آورند.
  10. در نهایت تور بالای تخت را فراموش نکنید، پوست لطیف و گوشت شیرین کودکان، طعمه جذابی برای پشه­‌ها هستند، هنگام خواب کودک، حتماً او را زیر پشه بند قرار دهید تا از گزیدگی او جلوگیری نمایید.

امیدواریم خواندن این مطلب برای تصمیم­‌گیری شما نسبت به وسایل ضروری سیسمونی نوزاد مفید واقع شده باشد. همین الان کاغذ و قلم بردارید و از میان این وسایل، هرکدام را که برای شما اولویت بیشتری دارد انتخاب نموده و یادداشت کنید تا در فرصت مناسب بتوانید آن­ها را خریداری نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟