3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تم تولد پسرانه

جشن تولد یکی از مراسم‌هایی است که بخش مهمی از خاطرات دوران کودکی را تشکیل می‌دهد. این جشن علاوه بر اینکه باعث جمع شدن خانواده و دوستان در کنار یکدیگر می‌شود، در افزایش اعتماد به نفس کودکان نیز موثر است، چرا که این مراسم به طور خاص برای آن‌ها برگزار شده و در مرکز توجه قرار می‌گیرند. چون گاهی اوقات این جشن به صورت تجملاتی برگزار می‌شود، این احساس به وجود می‌آید که ممکن است این مراسم مخارج زیادی داشته باشد. برخی از خانواده‌ها برای حل این مشکل، ترجیح می‌دهند که این مراسم را با یک کیک تولد و یک جشن سه-چهار نفره خانوادگی برگزار کنند. اما راهکارهایی هم برای برگزاری یک جشن تولد شیک و کم‌خرج وجود دارد. در این مطلب 5 ایده تولد ساده برای موقعیت‌های مختلف معرفی کرده‌ایم که نسبت به شرایط خودتان می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

 

 

تم تولد پسرانه

 

 

۱. تم تولد

 

انتخاب تم رنگی مناسب برای تولد کودک یکی از کارهایی است که می‌توان برای جذاب‌تر کردن ظاهر مراسم‌ها انجام داد. این تم‌ها بیشتر بر اساس شخصیت‌های داستانی و انیمیشنی طراحی می‌شوند و معمولا رنگبندی آن‌ها شامل یک دو رنگ اصلی است که بر اساس آن محیط جشن را تزیین می‌کنیم. تم‌های تولد آماده که در بازار به فروش می‌رسند شامل اقلام مختلف دکوری و مصرفی مراسم هستند که اغلب اوقات همه لوازم آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بنابراین بسته به نیاز خود و بودجه در نظر گرفته شده می‌توانید بخشی از آن‌ها را تهیه کنید.

 

لوازم دکوری این ست‌ها مواردی مثل بادکنک، ریسه‌های تبریک تولد، آویزهای خوشامدگویی، استند شخصیت‌های تم، استندهای حروف الفباء برای قرار دادن نام کودک، دیوارکوب، قاب عکاسی و … هستند.

 

از اقلام مصرفی نیز می‌توان به لوازمی مثل بشقاب، لیوان، ظرف پاپ کورن، تاپرهای کیک و فینگر فود، شکلات و کوکی طرح‌دار، کارت دعوت، کلاه و تاج، ماسک صورت، گیفت و …  اشاره کرد.

 

برای انتخاب تم ابتدا باید بدانیم شخصیت مورد علاقه کودکمان چیست و رنگ اصلی را با توجه به تم شخصیت مورد نظر انتخاب کنیم. معمولا طرح‌های مربوط به مینیون‌ها، بچه رئیس، سگ‌های نگهبان، مک کویین و … از پرطرفدارترین طرح‌های تزیین تولد پسرانه هستند.

 

برای تم تولد دخترانه نیز طرح‌های گوناگونی وجود دارند که پرطرفدارترین آن‌ها طرح تک شاخ، فروزن، هلو کیتی و … هستند.

 

برای تزیین جشن تولد دخترانه نیازی نیست حتما به رنگ خاصی مانند صورتی یا بنفش پایبند باشید. شخصیت مختلفی در دنیای انیمیشن‌ها وجود دارند که در تم آن‌ها از رنگ‌های دیگری استفاده شده است. می‌توانید از رنگ سبز با کاراکتر آریل، رنگ زرد به همراه شخصیت بل و از طیف‌های رنگ آبی برای سیندرلا و السا استفاده کنید.

 

آبی، صورتی و زرد از رنگ های بسیار پرطرفدار برای برگزاری جشن تولد کودکان است اما همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم بهتر است انتخاب را به کودک خود واگذار کنیم. همه رنگ‌ها به همراه یک چیدمان خوب برای کودکان قابل استفاده هستند بنابراین اگر کودک پسر شما برای تولدش رنگ صورتی را انتخاب کند نیازی نیست با او مخالفت کرده و کلیشه های جنسیتی را به ذهن او تحمیل کنید.

 

 

۲. پیک نیک

 

یکی از راه‌های جالب برای برگزاری جشن تولد، رفتن به یک پیک نیک است. اگر در موقعیتی هستید که فضای منزلتان کوچک است و یا به هر دلیل دیگری شرایط برگزار جشن در منزل را ندارید، می‌توانید مهمانی خود را در فضای باز و با برگزاری یک پیک‌نیک برگزار کنید. این کار علاوه بر حل مشکل کمبود فضا، مزایای دیگری نیز دارد. معمولا در طبیعت افراد پرنشاط‌ تر هستند و مهمانان نسبت به محیط خانه کمتر احساس معذب بودن ‌می‌کنند. همچنین مهمانان برای انتخاب لباس با سختی کمتری مواجه می‌شوند و می‌توانند لباس‌های ساده‌تر و راحت‌تری انتخاب کنند. با این کار شما هم نیازی نیست برای مراسم چند نوع غذا تهیه کنید. برای برگزاری چشن در قالب پیک‌نیک یک نوع غذا کافی است و زحمت و هزینه شما برای برگزاری مراسم کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید برای جشن تولد کودک خود یک فضای مناسب برای پیک‌نیک در نظر بگیرید و از دوستان و آشنایان خود بخواهید که برای صرف کیک و شیرینی به آن جا بیایند. این پیشنهاد بیشتر برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب است اما در هر صورت همیشه قبل از دعوت مهمانان، آب و هوای روز جشن را بررسی کنید.

 

 

۳. ویدیوی تبریک

 

این ایده همیشه قابل اجرا است و علاوه بر کم هزینه بودن، می‌تواند برای وضعیت حال حاضر که با محدودیت‌های همه‌گیری ویروس کرونا مواجه هستیم، بسیار مفید باشد. از همه دوستان کودک خود، اقوام نزدیک و آشنایان خود بخواهید که در یک ویدیو 10 – 20 ثانیه‌ای تولد فرزندتان را تبریک بگویند، سپس با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف این ویدیوها را به یکدیگر بچسبانید و روی آن افکت، موسیقی و … بگذارید. کودک شما از دیدن این ویدیو غافلگیر خواهد شد.

 

یک ایده دیگر در این زمینه هم این است که تصاویر و ویدیوهای قدیمی از رشد کودک خود و جشن تولد سال‌های قبل او را به یک ویدیو طولانی تبدیل کنید. با این کار علاوه بر خوشحال کردن کودک، خاطرات خانوادگی خود را به شکل منظمی ثبت خواهید کرد.

 

 

شکلات سکه ای

بیشتر بخوانید: ۸ روش سرگرم کردن کودکان در خانه در دوران کرونا

 

 

۴. بازی‌های گروهی

 

یکی از مهمترین قسمت‌های جشن تولد که بچه‌ها اشتیاق و علاقه زیادی نسبت به آن نشان می‌دهند، بخش بازی است. بازی‌های گروهی در جشن تولدها یکی از به یاد ماندنی ترین بخش‌های آن هستند که می‌تواند تا مدت‌های طولانی در ذهن فرزندتان و دوستان او باقی بماند. بازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در جشن‌ها انجام شوند. با توجه به محیط برگزاری مراسم، این بازی‌ها می‌توانند درداخل منزل و یا در فضای باز انجام شوند. بازی “یافتن گنج” یکی از گزینه‌های خوب برای اجرا در هر فضایی است. با اینکه انجام این بازی در فضای باز دست شما را برای طراحی جذاب‌تر معما‌ها باز می‌گذارد، با این حال بچه‌ها می‌توانند از انجام این بازی در داخل منزل نیز لذت ببرند. طراحی این بازی به این صورت است که شما در ابتدا باید یک جایزه که نقش گنج را در بازی ایفا می‌کند، تهیه کنید و آن را در جایی که به راحتی قابل دیدن نباشد، پنهان کنید. این گنج می‌تواند به شکل یک جعبه یا صندوق کوچک باشد که در داخل آن یک اسباب‌بازی یا خوراکی به عنوان جایزه فرد برنده قرار بگیرد. اگر دوست دارید گنج شما واقعی‌تر به نظر برسد، می‌توانید یک صندوق جواهر چوبی کوچک تهیه کرده و آن را با شکلات‌های سکه‌ای پر کنید تا بچه‌ها برای بدست آوردن آن علاقه بیشتری نشان بدهند.

 

بعد از پیدا کردن محل مناسب و مخفی کردن جایزه، حالا باید سرنخ‌هایی برای بچه‌ها طراحی کنید تا بتوانند با دنبال کردن آن‌ها به جستجوی گنج مشغول بشوند. این سرنخ‌ها می‌توانند اشیاء فیزیکی مرتبط با وسیله خاصی باشند و یا اینکه روی کاغذ به صورت سوال، معما و یا چیستان نوشته شوند. در انتها هر کس بتواند زودتر سرنخ‌ها را پیگیری کرده و به گنج برسد برنده است و جایزه داخل صندوق را بدست خواهد آورد. فقط لازم است توجه داشته باشید که سوالات شما خیلی سخت نباشند تا بچه‌ها بتوانند به مرحله‌های بعد بروند و بازی در ابتدای آن متوقف نشود.

 

اگر فضای بیشتری در اختیار دارید و سر و صدای بچه‌ها مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمی‌کند، می‌توانید بازی‌هایی را اجرا کنید که جنب و جوش بیشتری داشته باشد. بازی ترکاندن بادکنک‌ها با اینکه بسیار ساده است اما برای بچه‌ها هیجان‌انگیز است و از انجام آن لذت می‌برند. برای انجام این بازی به پای هر کدام از بچه‌ها، یک بادکنک را با نخ می‌بندید. بعد از شروع بازی هر کدام از بچه‌ها باید سعی کند بادکنک دیگران را بترکاند اما همزمان مراقب بادکنک خودش هم باشد و آن را سالم نگه دارد. در آخر بازی یک بادکنک سالم باقی می‌ماند و صاحب آن برنده بازی می‌شود.

 

بازی‌های بسیار زیادی مانند موارد بالا وجود دارند که با وسایل ابتدایی قابل انجام هستند. اگر ایده‌های قدیمی را دوست ندارید، خودتان هم می‌توانید با کمی خلاقیت بازی‌های جدیدی خلق کنید. پیشنهاد میکنیم حتما برای جشن‌تان حداقل دو بازی متفاوت برگزار کنید  تا مطمئن شوید همه بچه‌ها تجربه خوبی از این قسمت مراسم داشته باشند.

 

 

شهربازی کودکان

 

بیشتر بخوانید: ایده های هیجان انگیز برای جشن تولد کودکان

 

 

۵. مهمانی برگزار نکنید!

 

اگر کودکتان خیلی مهمانی‌ها و مراسم‌ها را دوست ندارد، می‌توانید به جای برگزاری مهمانی، طور دیگری تولدش را جشن بگیرید. می‌توانید شب تولدش را به جایی که او دوست دارد بروید. شهربازی، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری خانوادگی و … . گاهی اوقات بچه‌ها تفریحات مورد علاقه خود را به برگزاری مهمانی ترجیح می‌دهند و برای ما هم مهمترین چیز، شادی و خوشحالی آن‌ها در این شب است. اگر این کار بیشتر بچه‌ها را خوشحال می‌کند، بهتر است ما هم با آن‌ها همراهی کنیم. در این صورت هزینه‌های برگزاری جشن به طور کلی حذف می‌شود و تنها بخشی از آن را برای این برنامه صرف می‌کنید.

 

امیدواریم این ایده‌ها کمک کنند تا بتوانید این شب مهم را به یک خاطره به یادماندنی تبدیل کنید و از حضور در کنار خانواده و دوستان‌تان لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟